Мета: а) ознайомити з поняттям спілкування, його різновидами та правилами,яких слід
дотримуватись при спілкуванні;
б) розвивати комунікативні здібності дітей, навички роботи в групі, вміння вести
діалог, розширювати словниковий запас;
в) виховувати поважне ставлення до оточуючих
Мукачівська ЗОШ І – ІІІ ступенів № 7
Урок – тренінг з основ здоров’я
(2 клас)
Вчитель початкових класів
Шпеник Тетяна Омелянівна
м. Мукачево
Тема: Наука спілкування
Мета: а) ознайомити з поняттям спілкування, його різновидами та правилами,яких слід
дотримуватись при спілкуванні;
б) розвивати комунікативні здібності дітей, навички роботи в групі, вміння вести
діалог, розширювати словниковий запас;
в) виховувати поважне ставлення до оточуючих
Обладнання: жетончики, картки, повітряні кульки, рюкзачок.
Тип уроку: урок – тренінг
Хід уроку
І. Організаційний момент
1. Привітання
Станьте, діти,всі рівненько.
Усміхніться всі гарненько,
Настрій на урок ми взяли,
Працювати розпочали.
А гостям Доброго ранку, ліси і міста!
Доброго ранку плането Земля!
Здрастуйте гості сьогодні у нас.
Відкрите заняття покажем для вас .
А для початку, щоб настрій з’явився,
Кожен сусіду щиро всміхніться.
2. Вправа « Приємні долоньки»
Діти стоять колом, повертаються один до одного в парі. З’єднують долоньки і говорять один одному комплімент.
В дружнє коло ми зібрались
Будем з вами говорить
Як миритись, в ладі жить.
Але перш ніж розпочати,
Комплімент нам слід зробить.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Гра « Назви слово ввічливості»
( Діти називають слова ввічливості, отримують жетони різних кольорів з метою подальшого розподілу на групи)
ІІІ. Оголошення теми тренінгу
Гра « Розшифруйте запис»
КАУАН ННЯКУСПІЛ
НАУКА СПІЛКУВАННЯ
І. Тренінгова частина
1.Вправа « Мозковий штурм»
- Що таке спілкування?
- За допомогою чого ми можемо спілкуватись?
- Отже, спілкування – це обмін повідомленнями, інформацією. Люди можуть спілкуватися за допомогою слів і без них. Спробуйте в парі привітатись без слів.
* Спілкування без слів – це коли люди щось повідомляють одне одному за допомогою виразних рухів.
* Виразні рухи – це пози, жести, міміка.
- Подумайте, де в житті людина стикається зі спілкуванням без слів?
2.Розповідь про невербальне спілкування
- Ми з вами спілкуємося мовою слів. Але існує інша мова, де кожен жест означає слово. Ви, напевно, бачили передачі, де текст диктора перекладається на мову жестів, розроблену спеціально для глухих і глухонімих людей. Існує театр міміки і жестів, де протягом усього спектаклю не вимовляється жодного слова. Вся вистава складається з поз, міміки і жестів акторів. Виразні рухи говорять про почуття, настрій людини та її ставлення до співрозмовника( супроводжую показом ілюстрацій).
- А чи користуємось ми в школі безслівним спілкуванням і коли?( піднята рука, знак вчителя біля губ, суворий погляд, помах вказівного пальця, свисток на уроці фізкультури, дзвінок,…
3. Гра « Пантоміма»
- Зараз кожна група отримає картку з повідомленням. Вам необхідно буде працювати в групі, щоб без слів показати іншим те, що написано на картці. Вам треба обговорити, як це можна показати, визначити хто це буде представляти.
4. Гра « Вилучіть зайве О»
- Щоб прочитати прислів’я вам необхідно вилучити всі букви о.
ОЗУОМІВ СОКРИВОДИТОИ — ОУМОІЙ ВОИБАОЧИТИОСЯ.
Зумів скривдити – умій і вибачитися.
5. Вправа « Кулька гніву»
( Демонструю, як при стисканні кулька лопає.)
- Буває і таке, що нас образили. Нас переповнює жаль до себе, образа, гнів. І з нами трапляється, що ми як чорна кулька вибухаємо. А насправді можемо навчитися спокійно долати роздратування, керувати своїми емоціями. Як ви думаєте, Що слід зробити , щоб кулька не лопнула, але випустила гнів?
( Демонструю спуск повітря із кульки)
6. Вправа « Мирись, мирись, мирись…»
- та щоб не трапилося, якби ви не посварилися, завжди можна вибачитися, ніколи не пізно помиритися. Тому пропоную згадати мирилку і помиритися один з одним.
ІІ. Рефлексія
Завжди намагайтеся говорити …( правильно)
Бережи мову від… ( засмічувань)
Слухайте співрозмовника….( уважно, не перебиваючи)
При спілкуванні використовуйте… ( слова ввічливості)
При розмові занадто не… ( розмахуй руками і не жестикулюй)
Які знання здобули?
Чого навчилися?
Що довідалися?
Що сподобалося?
Що запам’яталося?
Одна усмішка може змінити життя: знищити сум, стати початком дружби… Усміхайтеся! І люди, зігріті вашою усмішкою, тягнутимуться до вас. Усміхайтеся! І ваша усмішка створить гарний настрій і щастя у вашому домі, атмосферу доброзичливості у спілкуванні!
Бажаю вам гарного настрою! До нових зустрічей!