23 липня о 18:00Вебінар: STEM-освіта без гендерних стереотипів – запорука успішного майбутнього школярів

Урок з основ здоров'я на тему " Наука спілкування"

Про матеріал

Мета: а) ознайомити з поняттям спілкування, його різновидами та правилами,яких слід

дотримуватись при спілкуванні;

б) розвивати комунікативні здібності дітей, навички роботи в групі, вміння вести

діалог, розширювати словниковий запас;

в) виховувати поважне ставлення до оточуючих

Перегляд файлу

 

Мукачівська ЗОШ І – ІІІ ступенів № 7

 

 

 

 

 

 

Урок – тренінг з основ здоров’я

 

 

 

(2 клас)

D:\Т.О\Картки\Картинки\Добро\Спілк\53693_1.jpg 

 

                                                                                                     Вчитель початкових класів

                                                                                                  Шпеник  Тетяна Омелянівна

 

 

 

 

 

  м. Мукачево

 

D:\Т.О\Картки\b1bc22c34ed9.png
Тема:          Наука спілкування

Мета:     а) ознайомити  з поняттям спілкування, його різновидами та правилами,яких слід

                            дотримуватись при спілкуванні;

                б) розвивати комунікативні здібності дітей, навички роботи в групі, вміння вести

                           діалог, розширювати словниковий запас;

                в) виховувати поважне ставлення до оточуючих

Обладнання: жетончики, картки, повітряні кульки, рюкзачок.

Тип уроку:   урок – тренінг

 

 

 

D:\Т.О\Картки\1347904693_school2.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

        1. Привітання

Станьте, діти,всі рівненько.

Усміхніться всі гарненько,

Настрій на урок ми взяли,

Працювати розпочали.

А гостям Доброго ранку, ліси і міста!

Доброго ранку плането Земля!

Здрастуйте гості сьогодні у нас.

Відкрите заняття покажем для вас .

А для початку, щоб настрій з’явився,

Кожен сусіду щиро всміхніться.

     2. Вправа « Приємні долоньки»

   Діти стоять колом, повертаються один до одного в парі. З’єднують долоньки і говорять один одному комплімент.

В дружнє коло ми зібрались

Будем з вами говорить

Як миритись, в ладі жить.

Але перш ніж розпочати,

Комплімент нам слід зробить.

  • Комплімент, дітки, це приємні слова для людини, з якою ви розмовляєте.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Гра « Назви слово ввічливості»

  • Дітки, на попередніх уроках, уроках читання, української мови вже говорили про слова ввічливості. Зараз я пропоную вам їх пригадати і по черзі сказати. За це ви отримаєте жетон, для чого ви дізнаєтеся згодом.

( Діти називають слова ввічливості, отримують жетони різних кольорів з метою подальшого розподілу на групи)

ІІІ. Оголошення теми тренінгу

 Гра « Розшифруйте запис»

КАУАН     ННЯКУСПІЛ

НАУКА   СПІЛКУВАННЯ

І. Тренінгова  частина

     1.Вправа « Мозковий штурм»

    - Що таке спілкування?

   - За допомогою чого ми  можемо спілкуватись?

- Отже, спілкування – це обмін повідомленнями, інформацією. Люди можуть спілкуватися за допомогою слів і без них. Спробуйте в парі привітатись без слів.

* Спілкування без слів – це коли люди щось повідомляють одне одному за допомогою виразних рухів.

* Виразні рухи – це пози, жести, міміка.

   - Подумайте, де в житті людина стикається зі спілкуванням без слів?

2.Розповідь про невербальне спілкування

-   Ми з вами спілкуємося мовою слів. Але існує інша мова, де кожен жест означає слово. Ви, напевно, бачили передачі, де текст диктора перекладається на мову жестів, розроблену спеціально для глухих і глухонімих людей. Існує театр міміки і жестів, де протягом усього спектаклю не вимовляється жодного слова. Вся вистава складається з поз, міміки і жестів акторів. Виразні рухи говорять про почуття, настрій людини та її ставлення до співрозмовника( супроводжую показом ілюстрацій).

   - А чи користуємось ми в школі безслівним спілкуванням і коли?( піднята рука, знак вчителя біля губ, суворий погляд, помах вказівного пальця, свисток на уроці фізкультури, дзвінок,…

3. Гра « Пантоміма»

   - Зараз кожна група отримає картку з повідомленням. Вам необхідно буде працювати в групі, щоб без слів показати іншим те, що написано на картці. Вам треба обговорити, як це можна показати, визначити хто це буде представляти.

 

 

4. Гра « Вилучіть зайве О»

        - Щоб прочитати прислів’я  вам необхідно вилучити всі букви о.

 ОЗУОМІВ СОКРИВОДИТОИ — ОУМОІЙ ВОИБАОЧИТИОСЯ.

          Зумів скривдити – умій і вибачитися.

  • Трапляється в житті кожного, коли ми  зробили неприємне для інших. Та це можна виправити за допомогою вибачення. Уявіть, що ви потрапили саме в таку ситуацію. Спробуйте кожний в своїй парі попросити вибачення.

5. Вправа « Кулька гніву»

( Демонструю, як при стисканні кулька лопає.)

             - Буває і таке, що нас образили. Нас переповнює жаль до себе, образа, гнів. І з нами трапляється, що ми як чорна кулька вибухаємо. А насправді можемо навчитися спокійно долати роздратування, керувати своїми емоціями. Як ви думаєте, Що слід зробити , щоб кулька не лопнула, але випустила гнів?

( Демонструю спуск повітря із кульки)

  • А що ж нам робити? Ми ж не кульки? Та насправді ми також можемо долати гнів. Для цього треба:
  • Намагатися не реагувати відразу, а заспокоїтися: не все ж правда, що про нас кажуть інші;
  •  Подумати, що хтось має бути розумнішим, не уподібнюватися до того, хто нас образив;
  • Пригадайте, що трапилося з цапками, які не хотіли один одному поступитися;
  • Ще можна закрити очі і порахувати до 10;
  • Набрати повітря і повільно, як кулька випускати…

6. Вправа « Мирись, мирись, мирись…»

    - та щоб не трапилося, якби ви не посварилися, завжди можна вибачитися, ніколи не пізно помиритися. Тому пропоную згадати мирилку і помиритися один з одним.

ІІ. Рефлексія

  1. Вправа « Заверши речення»
  • Щоб  спілкування було корисним і приємним слід дотримуватись певних правил. Давайте ми їх прочитаємо. Але ось біда дещо стерлося. Тепер ми маємо самі здогадатися, що там було написано:

Завжди намагайтеся говорити …( правильно)

Бережи мову від… ( засмічувань)

Слухайте співрозмовника….( уважно, не перебиваючи)

При спілкуванні використовуйте… ( слова ввічливості)

При розмові занадто не… ( розмахуй руками і не жестикулюй)

 

  1. Вправа « Рюкзачок пам’яті»
  • Дітки, заняття наше завершується. Ми з вами повертаємось до звичного життя . Але, збираючись в дорогу нам треба зібрати « Рюкзачок пам’яті» , тобто те,що запам’ятали важливого з нашого заходу:

Які знання здобули?

Чого навчилися?

Що довідалися?

Що сподобалося?

Що запам’яталося?

  1. Вправа « Подаруй усмішку»
  • Наука спілкування, яку ми з вами тільки почали опановувати дуже непроста. Хоча здається такою життєвою, простою. Звичайно за одне заняття її опанувати неможливо. Люди вивчають її все життя, удосконалюють постійно. Ми теж будемо продовжувати вивчення цієї науки. А зараз пропоную зробити один одному дуже дорогий подарунок. Що саме, допоможуть підказки:
  • Вона збагачує тих, хто її отримує, не збіднюючи тих, хто її дарує;
  • Вона нічого не коштує, але багато дає;
  • Вона триває недовго, але може запам’ятатися на все життя;
  • Ніхто не багатий настільки, щоб обійтись без неї,і немає такого бідняка, який не став би від неї багатшим;
  • Вона приносить щастя в дім і є паролем для друзів;
  • Її не можна купити, позичити чи вкрасти;
  • Це те без чого вихована людина не може обійтись.

 

               Одна усмішка може змінити життя: знищити сум, стати початком дружби… Усміхайтеся! І люди, зігріті вашою усмішкою, тягнутимуться до вас. Усміхайтеся! І ваша усмішка створить гарний настрій і щастя у вашому домі, атмосферу доброзичливості у спілкуванні!

  Бажаю вам гарного настрою! До нових зустрічей!

 

docx
Додано
27 червня 2018
Переглядів
309
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку