Урок з основ здоров'я "Спілкування однолітків. Ненасильницьке спілкування"

Про матеріал
Цей матеріал корисний буде для вчителів основ здоров'я, класних керівників, соціально-психологічної служби
Перегляд файлу

Урок з основ здоров’я  21.

Тема: Спілкування з однолітками. Ненасильницьке спілкування

Автори: вчитель основ здоров’я Бернацька Ірина Вікторівна

Мета: продовжувати формувати в учнів  уміння і навички спілкування з однолітками; толерантні і дружні стосунки; уміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки в процесі спілкування з однокласниками, друзями; формувати вміння і навички ефективного й упевненого спілкування з друзями, з незнайомими однолітками; протидію насиллю в учнівському колективі, рішучої і ввічливої відмови від неприйнятної пропозиції; мотивувати учнів до додержання правил ефективного спілкування в повсякденному житті.

Обладнання: підручник, картки, анкети, маркери, бумага для фліп-чарту, стікери презентація, відео, виставка малюнків «Я і мій друг», проектор, мультимедійна дошка.

Тип уроку: урок-тренінг.

Хід уроку.

І. Організація класу(1 хв) СЛАЙД 1

ІІ. Перевірка домашнього завдання СЛАЙД 2

  1. Вправа «Мій настрій» (3хв)

У.- Діти, оцініть який в вас зараз настрій, покажіть за допомогою міміки обличчя та пантоміміки (показують настрій мімікою обличчя). Бачу, що настрій майже у всіх гарний, а в кого не дуже, то сподіваюсь, що сьогодні на уроці він поліпшиться.

-Давайте згадаємо, а як називається передача інформації без слів? («невербальне спілкування» - повторення пройденого матеріалу).

  1. Вправа «Скринька мудрих висловів» (5хв) СЛАЙД 3

У. – Діти, у мене в руках «скринька мудрих висловів», пропоную дістати лише одну мудрість, а потім по черзі поділитися тим скарбом, який отримав. (Діти по черзі зачитують приказки та пояснюють їх).

Приказки

  •          Як ви розумієте ці приказки?
  • Умій сказати, умій і змовчати.
  • Гостре словечко ранить сердечко.
  • Ласкаве слово – як весняний день.
  • Усе добре сприймай, а злого уникай.

У.- Діти, про що ці мудрі вислови? (про правила спілкування)

  1. Конкурс знавців правил спілкування «Чемно-нечемно» (4хв) СЛАЙД 5

У. - Якщо чемно – плескайте в долоні, нечемно – не потрібно.

  •          Привітатися при зустрічі…
  •          Штовхнути і не вибачитися…
  •          Бути завжди привітним…
  •          Насміхатися над недоліками інших людей…
  •          Дякувати за допомогу…
  •          Перебивати друзів під час розмови…
  •          Чемні діти не вітаються…
  •           

ІІІ. Мотивація діяльності учнів

  1. Виставка міні-проект «Мій справжній друг» (1 хв) (малюнки друзів на слайді) СЛАЙД 8

У. –Подивіться, які гарні малюнки своїх друзів та однокласників ви приготували. Ще й вказали, які гарні якості в них.

2. Пісня «Справжній друг», фізхвилинка .

- Давайте подивимося відео та послухаємо пісню про справжнього друга. Можно повторювати рухи.

  1. Вправа «Справжній друг» (5 хв)

Матеріали: сонце з променями –якостями друга, магніти

У. – А які риси притаманні справжньому другу? (доброта, дружелюбність, чесність, відданість, чуйність, уважність, щирість, чуйність, розуміння, безкорисливість , справедливість. 

  1. Повідомлення теми уроку та обговорення мети СЛАЙД

У. – Діти, тема нашого уроку: Спілкування з однолітками. Ненасильницьке спілкування. Ми продовжимо вчитися ефективному спілкуванню; налагоджувати толерантні і дружні стосунки.

  1. Гра віртуальна «Правила ефективного спілкування»  на (дошці).

ІУ. Засвоєння нових знань, умінь та навичок

  1. Робота за підручником. (5 хв) Завдання «Поміркуй» (ст.110) Твір п’ятикласника (читає один учень)

Питання для обговорення:

Чи можна погодитися з думкою автора про шкільну дружбу?

Що таке шкільна дружба?

  1. Вправа «Термометр дружби» СЛАЙД (5 хв)

Матеріали: стікери кольорові

У. –Діти, а тепер ми подивимося наскільки ви дружні. Перед вами термометр, яким ми виміряємо рівень дружелюбності у вашому класі. Кожен вийде і приклеїть стікер на відмітці оцінку від 0 до 10. Де 0 балів це зовсім недружній клас, а 10 – всі дружать.

У. – Діти, а що можна зробити, щоб наш клас став більш дружним, та було ефективне спілкування в класі?

  1. Результат гри «Правила ефективного спілкування »

(Діти зачитують правильну відповідь)

У.-Наші діти вже зробили завдання на мультимедійній дошці та зачитають нам «Правила ефективного спілкування», які в них получилися.

У. –Але не завжди у спілкуванні між людьми все гладко, іноді бувають конфлікти. Зараз ми подивимося один відеоролік…

4.Відеоролік «Як боротися з булінгом». Обговорення відеороліку

-Як ви думаєте, до чого може призвести такі вчинки?

До кого можна звернутися у випадку булінгу?

5. Анкета «Попередження насильства» (7 хв)

Мета: розвиток почуття емпатії, формування активної позиції щодо протидії насильства.

У.- Діти, бувають випадки, коли діти ображають один одного, зараз ми проведемо анонімну анкету «Попередження насильства» та подивимось, яка ситуація у нашому класі. Що негативне ми ще не подолали.

- Я роздам вам анкети.

Анкета «Попередження насильства»

Прочитай твердження та постав +, якщо:

  1. тебе дражнили чи обзивали___
  2. кепкували з тебе__
  3. тебе не запрошували до гри чи спортивної команди___
  4. тебе дражнили чи обзивали тому, що ти дівчинка___
  5. тебе дражнили, через те, що ти не вмієш співати або танцювати__
  6. сміялись, що ти часто хворієш__
  7. ти коли-небудь бачив, як когось дражнять, обзивають чи з когось насміхаються__
  8. ти колись почувався покинутим, небажаним, наляканим__
  9. з тебе чи з твого товариша сміялися через окуляри, брекети або через одяг, твій зріст, статуру, розміри чи форму тіла__
  10. хтось коли-небудь повівся з тобою підло, а ти не зміг сказати про це__
  11. ти коли-небудь спостерігав, як когось кривдять, але нічого не зробив проти цього__
  12. ти вважав щось неправильним, але почувався незручно, бо сором’язливий  та невпевнений у собі___

Рефлексія 

  •          Що ви відчували при проведенні вправи?

У. - Ми з’ясуємо, яка ситуація в класі, коли я оброблю ці анкети. Повідомлю результат на наступному уроці.

6. Вправа «Коло вибору»

 (7 учнів виходять до дошки і представляють коло вибору )

- А що ж нам робити у випадку конфлікту?

- Перед тим як посваритися, чи вступити в конфлікт - поміркуй!!!

 У. Систематизація, узагальнення засвоєних знань, умінь і навичок

1.  Сценка (5 хв)

Завдання.

У.-А зараз подивіться   сценку про ситуацію, яка може виникнути під час спілкування однокласників. Поміркуйте, чи справжня це дружба?

 

  1. Вирішення конфліктних ситуацій (на картках)

Ситуація 1

 На шкільну дискотеку хлопчики і дівчатка принесли кілька різних за стилем музичних записів. Одні хотіли танцювати реп, інші – диско. Вечірка зривалася. Вчителі дали п’ять хвилин, щоб діти домовилися. Інакше дискотеку припинять.

Використовуючи правила культури спілкування, запропонуйте вихід із цієї ситуації.

Ситуація 2

 Щодня батьки дають п’ятикласнику Микиті три гривні на булочку. Це помітив семикласник Дмитро. Він попросив позичити гроші до завтра. Наступного дня не віддав, сказав, що забув, і попросив позичити гроші знову. Так повторювалося упродовж тижня.

Що відбувається насправді? Який вихід із ситуації ви бачите?

Ситуація 3

 Маринка щодня старанно готується до уроків. Даринка тричі просила в подруги зошит із виконаними домашніми завданнями, а потім брала його з парти без дозволу. Учителька помітила однакові роботи, записала зауваження обом дівчаткам у щоденник. Через кілька днів Даринка звернулася до Маринки із тим самим проханням.

Що робити Маринці?

  1. Вправа «Дерево дружби» (7 хв)

 

Матеріали: фліп-чарт, маркери

Завдання: давайте скажемо приємні слова про наш 5-Б клас - напишіть на стікерах позитивні характеристики класу, який наш клас? (веселий, дружний, активний). Цей плакат ми повісимо у нас в класі. Якщо посваритесь, подивіться на нього і згадаєте, що ми дружній клас!

VІ. Домашнє завдання

Підготувати цікаву інформацію: приказки, кросворд, ребус, загадки про спілкування, дружбу.

VІІ. Підсумок уроку.

1.Слово вчителя

У.- Будьте чемними, дружними, поважайте один одного. Щоб усім жилося весело й цікаво, додержуйтесь прислів’я: «Один за всіх і всі за одного». Пам’ятайте: «Дружба - то найкращий скарб».

 2. Оцінювання навчальних досягнень і роботи учнів на уроці.

- Всі добре працювали. Оцінки за роботу на уроці поставлю на перерві.

Дякую за увагу! До нових зустрічей! 

docx
Додано
26 вересня
Переглядів
132
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку