Урок з основ здоров’я 21.
Тема: Спілкування з однолітками. Ненасильницьке спілкування
Автори: вчитель основ здоров’я Бернацька Ірина Вікторівна
Мета: продовжувати формувати в учнів уміння і навички спілкування з однолітками; толерантні і дружні стосунки; уміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки в процесі спілкування з однокласниками, друзями; формувати вміння і навички ефективного й упевненого спілкування з друзями, з незнайомими однолітками; протидію насиллю в учнівському колективі, рішучої і ввічливої відмови від неприйнятної пропозиції; мотивувати учнів до додержання правил ефективного спілкування в повсякденному житті.
Обладнання: підручник, картки, анкети, маркери, бумага для фліп-чарту, стікери презентація, відео, виставка малюнків «Я і мій друг», проектор, мультимедійна дошка.
Тип уроку: урок-тренінг.
Хід уроку.
І. Організація класу(1 хв) СЛАЙД 1
ІІ. Перевірка домашнього завдання СЛАЙД 2
У.- Діти, оцініть який в вас зараз настрій, покажіть за допомогою міміки обличчя та пантоміміки (показують настрій мімікою обличчя). Бачу, що настрій майже у всіх гарний, а в кого не дуже, то сподіваюсь, що сьогодні на уроці він поліпшиться.
-Давайте згадаємо, а як називається передача інформації без слів? («невербальне спілкування» - повторення пройденого матеріалу).
У. – Діти, у мене в руках «скринька мудрих висловів», пропоную дістати лише одну мудрість, а потім по черзі поділитися тим скарбом, який отримав. (Діти по черзі зачитують приказки та пояснюють їх).
Приказки
У.- Діти, про що ці мудрі вислови? (про правила спілкування)
У. - Якщо чемно – плескайте в долоні, нечемно – не потрібно.
ІІІ. Мотивація діяльності учнів
У. –Подивіться, які гарні малюнки своїх друзів та однокласників ви приготували. Ще й вказали, які гарні якості в них.
2. Пісня «Справжній друг», фізхвилинка .
- Давайте подивимося відео та послухаємо пісню про справжнього друга. Можно повторювати рухи.
Матеріали: сонце з променями –якостями друга, магніти
У. – А які риси притаманні справжньому другу? (доброта, дружелюбність, чесність, відданість, чуйність, уважність, щирість, чуйність, розуміння, безкорисливість , справедливість.
У. – Діти, тема нашого уроку: Спілкування з однолітками. Ненасильницьке спілкування. Ми продовжимо вчитися ефективному спілкуванню; налагоджувати толерантні і дружні стосунки.
ІУ. Засвоєння нових знань, умінь та навичок
Питання для обговорення:
Чи можна погодитися з думкою автора про шкільну дружбу?
Що таке шкільна дружба?
Матеріали: стікери кольорові
У. –Діти, а тепер ми подивимося наскільки ви дружні. Перед вами термометр, яким ми виміряємо рівень дружелюбності у вашому класі. Кожен вийде і приклеїть стікер на відмітці оцінку від 0 до 10. Де 0 балів це зовсім недружній клас, а 10 – всі дружать.
У. – Діти, а що можна зробити, щоб наш клас став більш дружним, та було ефективне спілкування в класі?
(Діти зачитують правильну відповідь)
У.-Наші діти вже зробили завдання на мультимедійній дошці та зачитають нам «Правила ефективного спілкування», які в них получилися.
У. –Але не завжди у спілкуванні між людьми все гладко, іноді бувають конфлікти. Зараз ми подивимося один відеоролік…
4.Відеоролік «Як боротися з булінгом». Обговорення відеороліку
-Як ви думаєте, до чого може призвести такі вчинки?
До кого можна звернутися у випадку булінгу?
5. Анкета «Попередження насильства» (7 хв)
Мета: розвиток почуття емпатії, формування активної позиції щодо протидії насильства.
У.- Діти, бувають випадки, коли діти ображають один одного, зараз ми проведемо анонімну анкету «Попередження насильства» та подивимось, яка ситуація у нашому класі. Що негативне ми ще не подолали.
- Я роздам вам анкети.
Анкета «Попередження насильства»
Прочитай твердження та постав +, якщо:
Рефлексія
У. - Ми з’ясуємо, яка ситуація в класі, коли я оброблю ці анкети. Повідомлю результат на наступному уроці.
6. Вправа «Коло вибору»
(7 учнів виходять до дошки і представляють коло вибору )
- А що ж нам робити у випадку конфлікту?
- Перед тим як посваритися, чи вступити в конфлікт - поміркуй!!!
У. Систематизація, узагальнення засвоєних знань, умінь і навичок
1. Сценка (5 хв)
Завдання.
У.-А зараз подивіться сценку про ситуацію, яка може виникнути під час спілкування однокласників. Поміркуйте, чи справжня це дружба?
Ситуація 1
На шкільну дискотеку хлопчики і дівчатка принесли кілька різних за стилем музичних записів. Одні хотіли танцювати реп, інші – диско. Вечірка зривалася. Вчителі дали п’ять хвилин, щоб діти домовилися. Інакше дискотеку припинять.
Використовуючи правила культури спілкування, запропонуйте вихід із цієї ситуації.
Ситуація 2
Щодня батьки дають п’ятикласнику Микиті три гривні на булочку. Це помітив семикласник Дмитро. Він попросив позичити гроші до завтра. Наступного дня не віддав, сказав, що забув, і попросив позичити гроші знову. Так повторювалося упродовж тижня.
Що відбувається насправді? Який вихід із ситуації ви бачите?
Ситуація 3
Маринка щодня старанно готується до уроків. Даринка тричі просила в подруги зошит із виконаними домашніми завданнями, а потім брала його з парти без дозволу. Учителька помітила однакові роботи, записала зауваження обом дівчаткам у щоденник. Через кілька днів Даринка звернулася до Маринки із тим самим проханням.
Що робити Маринці?
Матеріали: фліп-чарт, маркери
Завдання: давайте скажемо приємні слова про наш 5-Б клас - напишіть на стікерах позитивні характеристики класу, який наш клас? (веселий, дружний, активний). Цей плакат ми повісимо у нас в класі. Якщо посваритесь, подивіться на нього і згадаєте, що ми дружній клас!
VІ. Домашнє завдання
Підготувати цікаву інформацію: приказки, кросворд, ребус, загадки про спілкування, дружбу.
VІІ. Підсумок уроку.
1.Слово вчителя
У.- Будьте чемними, дружними, поважайте один одного. Щоб усім жилося весело й цікаво, додержуйтесь прислів’я: «Один за всіх і всі за одного». Пам’ятайте: «Дружба - то найкращий скарб».
2. Оцінювання навчальних досягнень і роботи учнів на уроці.
- Всі добре працювали. Оцінки за роботу на уроці поставлю на перерві.
Дякую за увагу! До нових зустрічей!