Урок з основ здоров"я за проектною технологією у 4 класі на тему "Здоров"я у сім"ї. Доброзичливі та турботливі відносини у родині".

Про матеріал

Мета проекту:

навчальна: створити умови для розширення уявлення учнів про сім'ю як чинник і осередок здоров'я, збагачувати знання дітей про їх обов'язки в родині та необхідність їх виконання, вчити надавати необхідну і посильну допомогу рідним, дбати про здоров'я всіх членів сім'ї, поважати старших, піклуватися про менших;

розвивальна: розвивати пізнавальні інтереси, уяву, бажання шукати шляхи збереження здоров'я, комунікативно-мовленнєву, соціальну компетентність, розвивати мислення на основі формування вмінь визначати правильні дії у разі хвороби членів сім'ї;

соціалізуючи: виробляти розуміння, що означає соціальна складова здоров'я, яка роль кожного члена сім'ї в збереженні здоров'я;

корекційна: збагачувати активний словниковий запас учнів, розвивати слухове сприймання, закріплювати навички правильної звуковимови та слухо-зорового сприймання мовлення, розвивати усне монологічне та діалогічне мовлення;

виховна: виховувати бережне ставлення до свого здоров'я та членів родини, пошану і турботливе ставлення до батьків, інших членів сім'ї, виховувати вміння виявляти співчуття та увагу до хворого.

Перегляд файлу

 

Паспорт проекту:

Тип за тривалістю виконання: 1 тиждень

Тип за видом діяльності: інформаційно-пошуковий

Тип за предметно-змістовим напрямком: моно проект

За кількістю учасників: колективний

Тип за формою представлення: урок-презентація

Мета проекту:

 навчальна: створити умови для розширення уявлення учнів про сім’ю як чинник і осередок здоров’я, збагачувати знання дітей про їх обов’язки в родині та необхідність їх виконання, вчити надавати необхідну і посильну допомогу рідним, дбати про здоров’я всіх членів сім’ї, поважати старших, піклуватися про менших;

розвивальна: розвивати пізнавальні інтереси, уяву, бажання шукати шляхи збереження здоров’я, комунікативно-мовленнєву, соціальну  компетентність, розвивати мислення на основі формування вмінь визначати правильні дії у разі хвороби членів сім’ї;

соціалізуючи:  виробляти розуміння, що означає соціальна складова здоров’я, яка роль кожного члена сім’ї в збереженні здоров’я;

корекційна:  збагачувати активний словниковий запас учнів, розвивати слухове сприймання, закріплювати навички правильної звуковимови та слухо-зорового сприймання мовлення, розвивати усне монологічне та діалогічне мовлення;

виховна: виховувати бережне ставлення до свого здоров’я та членів родини, пошану і турботливе ставлення до батьків, інших членів сім’ї, виховувати вміння виявляти співчуття та увагу до хворого.

Види роботи

Завдання

Виконавець

Координатор

1. Відповідь на   анкету. Словникова робота.

1. Розповісти про свої обов’язки у сімї.

Батьки, діти, вихователі

 

Вчитель

2. Написання розповіді

Підготувати розповідь про збереження і зміцнення здоров’я в сімї, про випадки допомоги та підтримки рідних.

Учні

Вчитель

3. Відшукування прислів’їв, приказок про здоровий спосіб життя, сім’ю.

Відшукати прислів’я, приказки про здоров’я, сім’ю.

Учні, вихователі, бібліотекар

Вчитель

4. Розгадування ребусів та про –слуховування музичних творів про сім’ю.  .

Розгадування ребусів, прослуховування музичних творів.

Учні, вихователі

Вчитель

5. Малювання ілюстрації на тему: «Мої обов’язки в сім’ї» .

Малювання ілюстрацій.

Батьки, діти, вихователі

Вчитель

6. Вироблення правил доброзичливих стосунків у родині.  Виготовлення портфоліо.

Виробити правила-пам’ятку. Оформити портфоліо.

Діти, вчитель

Вчитель

ОСНОВИ ЗДОРОВ'Я

Тема: Здоров’я у сім'ї. Доброзичливі та турботливі стосунки між членами родини.

Мета: навчальна: розширювати знання учнів про сім'ю як чинник і джерело міцного здоров’я кожного її члена, про значення доброзичливих і турботливих стосунків між членами родини для збереження здоров’я, про роль батьків в житті дітей;

розвивальна: розвивати логічне мислення на основі формування вмінь визначати правильні дії у разі хвороби членів сім'ї, розвивати пам'ять на основі запам’ятовування номерів телефонів батьків та телефону „ швидкої допомоги ”. Вчити самостійно здобувати знання використовуючи прийоми пошуку інформації;

корекційна: збагачувати активний словниковий запас, розвивати зв’язне мовлення, слухове сприймання, виправляти вади звуковимови та граматичного ладу мовлення;

виховна: виховувати доброзичливість, співчуття, позитивне ставлення до всіх членів сім'ї, прагнення допомагати рідним, бережне ставлення до свого здоров’я і всіх членів родини.

 

Обладнання: ноутбук, картки з прислів’ями, ребуси

Ключові слова: здоров’я, сім'я, родина, доброзичливі стосунки, допомога, співчуття.

 

ХІД  УРОКУ.

 

І. Орг. момент

- Гра «Відгукнись».

   Діти, ми розпочинаємо свій урок, як і годиться з привітання.

Встаньте діти, рівненько,

Посміхніться веселенько

Посміхніться всі до мене,

Поверніться до гостей,

Привітайтесь: Добрий день!

ІІ. Мовна хвилинка (на слух)

  • Який зараз урок?
  • Здоров’я за гроші не купиш.

    Сьогодні на уроці нашими помічниками будуть:

Фізкультхвилинка

ОЧКИ – поморгайте.

ВУШКА – потягніть кілька разів  мочки вух.

ГОЛІВКА  буде думати – погладить  кілька разів по голові.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

     Дітям, пропонується прочитати прислів’я. (Слайд № 1)

 

                                                       

 

 

   

 

 

 

 

 

 

(Без здоров’я немає щастя у сім'ї.)

     Діти, як ви розумієте це прислів’я?

Висловлювання дітей.

  • Я думаю, що здорова людина завжди щаслива.
  • Я вважаю, що легко жити, коли нічого не болить.
  • Здорова людина все  хоче і може  зробити.
  • Я хочу сказати, що здорова людина щаслива, радісна.

    Так, діти, здоров’я для людини – це все її багатство. А починається наше здоров’я із сім'ї. З давніх давен вважають, що кожній людині найкраще живеться в родині. Тільки в сім'ї ви знаходите любов, ласку, піклування, допомогу, співчуття. Ви всі скоро станете дорослими, у вас будуть теж свої сім'ї. Щоб сім'я була щаслива, вчіться піклуватися про членів сім'ї вже зараз. Саме до такого уроку ви й готувалися, і підведемо підсумки нашої роботи над проектом, тема якого Здоров’я у сім'ї. Доброзичливі та турботливі стосунки у родині. (Слайд № 2)

     На уроці ви дізнаєтесь, як треба піклуватися про рідних, що робити, якщо хтось із членів родини захворів, до кого звертатися за допомогою. Я думаю, що після сьогоднішнього уроку у ваших сердечках побільшає доброти, доброзичливості до своїх рідних, до всіх, хто знаходиться поряд з вами. А на згадку про вашу роботу над проектом залишаться ось такі сонячні, веселі сердечка, які ви будете отримувати за вашу роботу протягом уроку.

 

 

ІІІ. Робота над темою уроку.

  1. Моя сім'я. (Слайд №3) Демонструється фото сім'ї та ілюстрації.

Бесіда:

  • Хто тут зображений? (сім'я)
  • А як ще можна назвати? (родина)

Чому так думаєте? Кого ви тут бачите?

Я думаю, що це сім'я, бо бачу тата, маму і дитину. (Так)

- А зараз закрийте свої очі і уявіть, що ви вдома. (прослуховується пісня «Моя сім’я» ). Так, побували ви в гостях у дома, і повернемося до нашого уроку.

Вправа „ Мікрофон ”.

  • Чи велика у тебе сім'я?
  • Назви членів своєї сім'ї?
  • Чи дружна твоя сім'я?

    Висновок:  Сім’я – це найдорожчі і найближчі люди, що тебе оточують.

2. А зараз побачимо, чи добре ви знаєте членів сім’ї. Гра « Впізнай слова». Завдання на картках. (Слайд № 4).

    Робота з підручником, ст.. 40. (Слайд № 5).

  • Прочитайте 2-й абзац. Придумайте до нього заголовок. Поясніть, чому саме такий.

(Мама і тато – найрідніші люди).

    Бо вони люблять нас, про нас піклуються, купують все необхідне для життя – їжу, одяг, дбають про здоров’я, вчать і виховують. Діти повинні бути вдячними батькам, слухати їх.

Р.С.С. мама, тато, сім'я, мама і тато – найрідніші люди.

Фізкультхвилинка (Слайд № 6).

Поклонися щодня

Батькові низенько,

Бо його серденько

До твого близенько.

Поклонися щодня

Матінці ще нижче,

Бо її серденько

До твого ще ближче.

 

  1. Перлинки народної мудрості.  

Діти, наш народ склав багато прислів’їв про сім’ю.  Зачитування по черзі прислів’їв про сім’ю, які підготували до уроку.

   Висновок: Народні приказки і прислів’я вчать поважати і шанувати батьків та інших членів родини.

Пограємо.                                                 

                                         (Слайд № 7)  

( Здоров’я  за  гроші не купиш.)

 

Чому навчає нас ця приказка? (Що здоров’я треба завжди берегти, бо його не купиш.)

 3. Здоров’я у сім'ї залежить і від мене.

      Діти, пам’ятайте, що від вас теж залежить не лише ваше здоров’я, а й усіх членів сім'ї.

    Ми виробили правила - пам’ятку, як берегти здоров’я своє і своїх рідних. Повторимо її, щоб  виконуючи її дбати про здоров’я рідних.

  1. Допомагати батькам прибирати в кімнаті, доглядати за кімнатними рослинами, за домашніми тваринками.
  2. Виявляти турботу про менших братиків і сестричок.
  3. Гарно поводитися вдома, на вулиці, в школі.
  4. Завжди слухати батьків, не засмучувати їх, добре вчитися.
  5. Не сваритися зі своїми рідними, не ображати їх, а виконувати поради.
  6. Поважати старших.
  7. Дотримуватися режиму дня.
  8. Займатися фізичними вправами.

 

  1. Мої обов’язки у сім'ї.  (Слайд № 8-9).

Робота з малюнками.

    А ще у кожного члена родини є свої обов’язки. Є вони й у вас.

    Розповіді дітей про обов’язки в сім'ї за ілюстраціями. Прикріплення малюнків на дошці, виставка і обговорення малюнків.

     Всі ваші обов’язки важливі.

    Але головний обов’язок – піклуватися про здоров’я і добрий настрій усіх своїх рідних.

Висновок:  - Як треба виконувати свої обов’язки? (Чесно і старанно, вчасно і без нагадувань мами чи тата).

    А зараз з вами перевіримо, як же ви виконуєте свої обов’язки в сім’ї. (Слайд № 10).

Фізкультхвилинка  для очей «Сонечко». (Слайд № 11)

5. (Слайд № 12-13). Подивіться уважно на малюночки. Кого ви бачите? Що робити, якщо хтось із членів родини захворіє?  

1. Запитайте у хворого, чим ви можете допомогти: може, потрібно подати води, може піти в аптеку.

2. Зателефонувати старшим рідним на роботу і повідомити про хворобу. А що для цього потрібно?

Знати № телефону. Підніміть руку, хто знає напам’ять мамин чи тата № телефону?

  1. Звернутися за допомогою і порадою до сусідів, попросити викликати „ швидку допомогу ”.

А хто знає, за яким № викликати „ швидку ”? (103)

Настала хвилинка відпочинку.  Смішинка „ Допомога ”

(Слайд № 14). Читає напам’ять Крайник Михайло.

ДОПОМОГА

Завітав сімейний лікар –

Щось злягла бабуся.  (злягла – захворіла)

Біля бабці лежить внучка,

Звуть її Катруся.

 

  • Так це хто із вас хворіє? –

Лікарка питає.

  • Хвора бабця, - Катя каже, -

А хворіти своїй бабці

Я допомагаю.

6. Мій клас – моя сім'я. (Слайд № 15).

Бесіда.

  • Діти, як ви думаєте, чи можна назвати наш клас сім’єю?

(Міркування дітей:  Я думаю, …

Я вважаю, …

Я погоджуюсь, …)

А чи завжди ми живемо в класі так, як треба жити в сімї?

(Міркування дітей. Не завжди, буває ображаємо один одного, сваримося)

Бесіда виховного характеру.

Отже, не дбаєте про своє здоров’я і здоров’я своїх однокласників, вчителя, вихователів, бо засмучуєте їх).

Висновок:  Як треба берегти здоров’я своєї класної родини?

  1. Поважати один одного, не ображати, не сваритися.
  2. Допомагати у навчанні, у праці. Коли ви будете дотримуватися цих всіх правил, то будете здоровими. А „Здоров’я дитини – багатство родини ”. (Слайд № 16).

     ІV. Підсумок уроку. Оцінювання за урок.

     А зараз перевіримо, як ви навчилися берегти своє здоров’я і здоров’я своїх рідних.

Тест – гра «Так чи ні»

Щоб зберегти здоров’я в родині, потрібно:

  • Допомагати одне одному (так)
  • Часто сваритися (ні)
  • Бути завжди добрими (так)
  • Піклуватися одне про одного (так)
  • Говорити ласкаві слова (так)
  • Дуже пізно лягати спати (ні)

  VІ. Д/З

Вивчити пам’ятку, опрацювати матеріал в підручнику ст.. 40-41

1

 

doc
Додано
25 березня 2018
Переглядів
924
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку