22 серпня о 18:00Вебінар: Як зробити урок цікавим: перевірені лайфхаки

Урок з основ здоровя для учнів 5 класу " Права дитини. Обов'язки учня і громадянина. Право на здоров'я."

Про матеріал

Інтегрований урок основи здоров'я та українська література, для учнів 5 класу, за оновленою програмою. Урок містить в собі інтерактивні методи навчання, сприяє розвитку критичного мислення, та розвитку здоровязберігаючих компетентностей. Наявна фізкультхвилинка, різнорівневе домашнє завдання. Під час уроку діти обговорюють життєві ситуації, розвивають критичне мислення.

Перегляд файлу

Тема: Права дитини. Обов'язки учня і громадянина. Право на здоров'я.

Мета: розглянути правові основи збереження життя і здоров'я дитини; формувати особисту відповідальність за здоров'я; формувати особисту відповідальність за здоров’я; розвивати вміння учнів аналізувати свої права та обов’язки та використовувати набуті знання в повсякденному житті.

Обладнання: зошит, підруник,

Тип уроку: інтегрований: (основи здоров’я та українська література)

Хід уроку

1.Організаційний момент:

Діти заплющують очі. Учитель промовляє вголос, учні про себе «Я- дитина, мене люблять батьки, я займаюсь улюбленою справою, мене поважають друзі, однокласники. Я почуваю себе щасливою!».

2. Актуалізація опорних знань:

Скажіть будь ласка навіщо люди придумали різні правила, норми, закони, права та обов'язки?

3.Мотивація навчальної діяльності:

Вправа «Два крила мого життя»

Права та обов’язки людини – це два крила , які допомогають їй у житті. Так як для успішного польоту літака мають бути обидва крила. Здійснення мрій залежить від того, як людина користується правами і як виконує обов’язки щодо рідних, близьких і країни.

Кожен учень отримує аркуш паперу, з якого має зробити літачок. 10 грудня – міжнародний день прав дитини.

  • Ви вже мабуть можете сформувати тему кроку.
  • -Так, справді, ми говоримо про ваші права та обов’язки, зокрема і право на здоров’я та життя а також ваші обов’язки.

Сьогодні ми детальніше ознайомимося з декларацією прав людини, та Конвенцією ООН про права дитини.

-Як ви думаєте, для чого ми будемо обговорювати цю тему?

Якщо ми будемо знати наші права і обов’язки, то зможемо захистити себе.

4.Вивчення нового матеріалу:

Кожна дитина становить надзвичайну цінність не лише для батьків, а й для всього світу саме тому, що є унікальною й іншої такої немає і не буде. Кожен з вас має свій характер, власні почуття, здібності, думки. Як же зробити так, щоб такі різні, несхожі люди жили в мирі та злагоді між собою, поважали одне одного? Для цього існують правила, які керують стосунками між людьми.

  • Які ви знаєте правила?

(правила для пішоходів, поведінки в громадських місцях)

-А ле є такі права, які обов’язкові до виконання всіма громадянами країни, дорослими і дітьми. Ці права та обов’язки записані в основному закону України – Конституції. Розділ про права людини найважливіший.

Мозковий штурм:

  • Як ви думаєте, що потрібно дітям, аби стати щасливими?
  • Без чого ви не можете обійтися?

Подібний перелік був складений ООН і згодом переріс у Конвенцію про права дитини. Конвенція ООН про права дитини набула чинності в Україні з 27 вересня 1991р. і з того часу є частиною національного законодавства.

Робота з підручником: с.106-108

Ознайомлення зі змістом статей з Конституції :

Фізкультхвилинка:

Раз, два – піднімається гора,

(потягнути руки до гори)

Три, чотири – це круті гірські схили,

(руки в боки, колові оберти)

П’ять, шість – це орли танець завели,

(Імітація польоту орлів)

Сім, вісім – це смерічки похилились до річки,

(Нахили тулуба в сторони)

Девять, десять – це вода з водоспаду витіка

(Присісти, імітувати руками водяний потік.

 

Вчитель української літератури

Казкова вікторина:

Давайте проведемо «Казкову вікторину» і на прикладі героїв відомих казок спробуємо роз'яснити статті Конвенції про права дитини.

1. Муха  зранку до вечора примушує Попелюшку працювати. Бідній  дівчинці заборонено брати в іграх та забавах сестер?

  • Яке право порушене стосовно Попелюшки?

(Право дитини на відпочинок і розваги, право брати участь у розважальних заходах, що відповідають віку).

2. За часи Марка Твена в Америці дружба дітей із різних соціальних пластів не схвалювалась і навіть вважалась іноді порушенням суспільної моралі. Чи має право Том Сойєр товаришувати з таким хлопчиком, як Гекельбері Фін?

(Так, адже Конвенція про права дитини визнає право на свободу асоціацій та свободу мирних зібрань).

3. Мауглі майже з народження жив у тваринному середовищі. Чи можна вважати, що він має рівні права зі звичайною дитиною?

(Так, Конвенція визначає, що дитиною вважається кожна людська істота, що не досягла 18 років).

4. Мауглі не вміє говорити людською мовою – лише видавати незрозумілі, з точки зору людей , тваринні звуки. Чи мають право люди, що знайшли Мауглі в лісі, замкнути його в клітці та поводитися з ним, як із твариною? Які права хлопчика порушено?

(Ні, ні в якому разі. Мауглі може бути визнаний неповноцінною дитиною, і в цьому випадку згідно з Конвенцією суворо заборонено будь-яке жорстоке поводження з дитиною, що принижує її гідність та шкодить фізичному і психічному здоров'ю).

5. Опікун Гарі Потера перехоплює і читає листи, що натходять хлопчику зі школи чарівників Ходвасу. Яке право Гаррі порушено?

(Право на приватне життя, недоторканість житла і таємницю кореспонденції.)

6. Баба Яга викрадає Івасика Телесика й відносить його за тридев'ять земель у тридев'яте царство. Які права дитини порушила злодійка?

 

Вчитель основ здоров'я:  Права дитини- це певні можливості, які потрібні дітям для того, щоб жити і дорослішати. Дитиною вважають людину віком до 18 років. Саме діти внаслідок своєї фізичної і розумової незрілості потребують особливої охорони і піклування з боку батьків і суспільства.

10 грудня 1948р. Генеральна Асамблея ООН прийняла Загальну декларацію прав людини. Це одна з найважливіших подій в історії людства. Декларація – офіційний документ, у якому проголошені певні правила та положення. Права людини – можливості людини мати певні матеріальні, культурні і духовні блага, необхідні їй для нормального життя розвитку.

 

Ознайомлення учнів зі змістом Конвенції ООН про права дитини.

Учитель показує малюнки з ілюстраціями статей конвенції, учні називають права дитини згідно малюнка.

 

5.Узагальнення знань:

Гра «Чи запам’ятав ти свої права?»

(«Так» - плескати в долоні,  «Ні» - тупотіти ніжками ).

  1. Усі діти мають право на любов і піклування.
  2. Кожна дитина має право їсти тільки гамбургери.
  3. Усі діти рівні у своїх правах.
  4. Жодна дитина не повинна бути жертвою насильства або війни.
  5. Кожна дитина може нецензурно висловлюватися, якщо вона цього хоче.
  6. Усі діти мають право на відпочинок  і дозвілля.
  7. Усі діти мають право на освіту.
  8. Жодна дитина не повинна прибирати власну кімнату.
  9. Діти мають право висловлювати свої думки.
  10. Кожна дитина має право відмовитися від обіду.
  11. Усі діти мають право на медичну допомогу.
  12. Кожна дитина має право одержувати сніданок у ліжко.
  13. Особлива турбота – дітям-інвалідам.

 

Наостанок хочемо пригадати ще раз права дитини.

Друзі мої! Права дитини

Ми мусимо вивчати сумлінно,

Щоб знати добре в наші дні,

Коли з тобою справедливо

Вчиняють, а коли – і ні.

То ж прочитай, завчи напам’ять

Порадь і друзям прочитать,

Хай прочитають тата й мама –

Закони всі потрібно знать!

Будь добрим сином чи дочкою,

Поганим вчинком не зганьби;

Ти роду власного ніколи,

Люби сою сім’ю і школу,

Свою Україну люби.

6. Домашнє завдання:

Обов’язкове: прочитати матеріал підручника із вивченої теми;

Додаткове: придумати ситуаційну задачу з теми й алгоритм виходу з неї; мовою знаків передати права дитини (намалювати).

 

 

 

 

docx
Додано
25 жовтня 2018
Переглядів
2289
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку