Урок "Найбільше багатство - здоров'я"

Про матеріал

Розробка уроку з основ здоров'я 5 клас Мета: Допомогти усвідомити дітям, що здоров'я – це великий дар, не тільки для людини, а й для всього суспільства, а сім'я – осередок збереження та зміцнення здоров'я. Формувати уяву про здоров'я та здоровий спосіб життя, вміння піклуватися про всіх членів сім'ї. Вчити учнів самостійно здобувати знання, використовуючи прийоми дослідницької роботи. Розвивати вміння презентувати результати особистої та спільної діяльності. Виховувати бажання підтримувати традиції здорового способу життя в сім'ї.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Похожее изображение 

 

 

 

 

 

 

 

 Підготувала:

вчитель основ здоровя

ЗОШ І-ІІ ступенів с.Сорока

Панасюк І.В.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2018р

 

 

 

Тема: Найбільше багатство – здоровя

Мета: Допомогти усвідомити дітям, що здоров’я – це великий дар, не тільки для людини, а й для всього суспільства, а сім’я – осередок збереження та зміцнення здоров’я. Формувати уяву про здоров’я та здоровий спосіб життя, вміння піклуватися про всіх членів сім’ї. Вчити учнів самостійно здобувати знання, використовуючи прийоми дослідницької роботи. Розвивати вміння презентувати результати особистої та спільної діяльності. Виховувати бажання підтримувати традиції здорового способу життя в сім’ї.

 

                                             Девіз уроку

 Не просто слухати, а чути,

 Не просто відповідати, а міркувати.

 Дружно і плідно працювати.

Часу не гаємо, про здоров’я урок починаємо.

 

Хід уроку

 

І. Організаційний момент

Якщо хочеш здоровим бути,

Правило запам’ятай:

Сам про своє здоровя дбай, -

На лікарів цю турботу не перекладай.

Лікарі лікують хворих,

Здоровя вони не творять.

Людина повинна сама

Дисциплінована бути і вольова.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Усі люди відрізняються один від одного, кожен із нас унікальний, має свій колір очей і волосся, характер, настрій.

          Уроки теж бувають різні. Мені б хотілось, щоб сьогодні ми з вами створили цікавий, змістовний творчий урок. Давайте його оживимо. Уявіть , що наш урок – це людина (звертаю увагу на монітор з ескізом контуру людини, на який по черзі з поясненням з’являються зображення частин тіла).

 

 Нашому уроку потрібні такі деталі:

 Голова 

 Ми будемо думати, замислюватись, розмірковувати

 

 Очі 

 Ми будемо бачити, придивлятися, спостерігати

 

 Вуха 

 Ми будемо слухати, прислухатися, чути

 

 Рот 

 Ми будемо говорити і спілкуватися

 

 Руки, ноги, тулуб 

 Ми будемо виконувати різноманітні рухи

 

 Серце 

 Ми будемо відчувати, шукати правильне рішення. Адже, як говорив Антуан де Сент- Екзюпері: «Шукати потрібно серцем - найголовнішого очима не побачиш»

 

 

          Щоб наша співпраця була пізнавальною і корисною, ми всі маємо працювати активно, старанно, дружно, наполегливо.

 

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку

 

 «Мозковий штурм».

          Уявіть, що ви заблукали. Перед вами роздоріжжя. На великому камені можна прочитати написи.

Перша  дорога:  Направо  підеш    багатство  знайдеш, а здоров’я втратиш.

Друга дорога: Наліво підеш — половину багатства знайдеш, а половину здоров’я втратиш.

Третя  дорога:  Прямо  підеш    багатства  не знайдеш, проте здоров’я збережеш.

 Який ваш вибір? Обґрунтуйте свою думку.

Висновок.  Найкраще  піти  третьою  дорогою, оскільки здоров’я — головне багатство людини.

 

Тож тема нашого уроку «Найбільше багатство – здоровя».

 

 Чому кажуть, що здоров'я - найдорожчий скарб?

 

Проблемна ситуація

 

- Діти, а що означає бути здоровим? Яку людину можна назвати здоровою?

(Бути здоровим - значить бути веселим, життєрадісним, з надією зустрічати новий день, відчувати себе по-справжньому щасливим).

- Діти, підніміть руку, хто жодного разу не хворів.

  Нажаль таких серед вас немає. За своє недовге життя ви встигли перехворіти, а дехто навіть встиг нагородити себе хронічними, тобто постійними хворобами.

 

ІV. Вивчення нового матеріалу

Раніше, коли людина потерпала від багатьох хвороб і медицина перебувала на низькому рівні, здоровим вважався кожен, хто був не хворим.

  Згодом почали вважати тих, хто добре почувається фізично.

Ти - людина XXI століття, в якому здоров’я пов’язують з багатьма іншими вимірами її благополуччя .

І якщо наше здоров’я зобразити у вигляді квітки, то воно матиме такий вигляд.

 (« КВІТКА ЗДОРОВ’Я») . Давайте пригадаємо і за визначенням підберемо і підпишемо відповідні назви складових здоров’я.

  1 пелюсточка. Як розумієш свої почуття і виявляєш їх, як долаєш невдачі та стреси- це …психічне (або емоційне) здоров’я.

  2 пелюсточка. Що найбільше цінуєш і до чого прагнеш, як ставишся до себе та інших людей-це…духовне здоров’я.

3 пелюсточка. Як рухаєшся, харчуєшся, відпочиваєш і доглядаєш за своїм тілом- це…фізичне здоров’я.

  4 пелюсточка. Як ладнаєш з різними людьми, умієш дружити і працювати в команді-це…соціальне здоров’я.

  5 пелюсточка. Виділяють ще одну, дуже важливу складову -  інтелектуальне здоров’я. Як набуваєш і застосовуєш свої знання, як умієш приймати зважені рішення.

- А яка із складових найважливіша?

 

  Готуючись до  уроку учні поділились на 3 групи: «Всезнайки», «Чомучки», «Супер сімейка». Кожна група мала своє завдання.

Група «Всезнайки» працювала над питанням «Як зберегти здоров’я»

 

 - Що найбільше впливає на зміцнення і збереження здоров’я людини?

 

 Під час уроків ми засвоїли поняття - “режим дня”:

-   Спати не менше 9 годин

-  Лягати спати і прокидатися в один і той же час  

-  Харчуватися в один і той же час

-  Регулярно гуляти на свіжому повітрі

- Займатися фізичними вправами

- Дотримуватися особистої гігієни

 

Наші висновки:

 Щоб бути успішним!

 Щоб бути здоровим!

 Щоб встигати багато зробити!

 Щоб завжди мати хороший настрій!

 

ТРЕБА ДОТРИМУВАТИСЯ режиму дня!

 

Важливим чинником збереження здоров’я є раціональне харчування

«Ми живемо не для того щоб їсти, а їмо для того, щоб жити»  - говорив древній філософ Сократ.

Важливо їсти не тільки вдосталь, а й правильно. Наш організм повинен отримувати різноманітну їжу, насичену білками, жирами, вуглеводами, а також вітамінами і мінеральними речовинами.

Доцільно приймати їжу 3-4 рази на день, в певні години.

Корисно вживати продукти рослинного та тваринного походження і не зловживати такими продуктами як чіпси, тістечка, кури гриль, тому що вони насичені барвниками та хімікатами. Ми з’ясували, що здорова їжа повинна стати нашим головним другом.

 Не вживайте не якісні і шкідливі для організму продукти!

 

Не менш важливим для зміцнення здоров’я є загартовування, заняття спортом та рухова активність. Фізичні вправи розвивають організм, зміцнюють м’язи, серце та інші органи, вимагають глибше дихати, покращується кровообіг, дають змогу залишатись стрункими та захищають від багатьох хвороб.

Тому ми підготували комплекс вправ, які допоможуть вам стати спритними та здоровими.

 

Фізхвилинка

 

Наша група підготувала папку в якій зібрали цікавий матеріал з даного питання,  малюнки, фотографії.

  І ми можемо зробити висновок:

- Для збереження здоров’я, треба вести здоровий спосіб життя.

 

Друга група «Чомучки»

 

- Перед нами поставили завдання з’ясувати, які чинники негативно впливають на життя і здоров’я людини? Що ми знаємо про шкідливі звички?

- Ми розподілили обов’язки. Одні учні добирали матеріал про шкоду алкоголю, куріння та наркотиків. Інші про рекламу і антирекламу шкідливих звичок.

Була організована виставка малюнків: «Корисні і шкідливі звички», ми підготували приказки, прислів'я, легенди про корисні звички.

- Що таке звичка? Коли людина виконує якісь дії постійно, підсвідомо у неї виникає бажання або необхідність робити їх знову і знову – це і є звичка.

 

Звички бувають шкідливі і корисні. Найбільшу шкоду організму людини приносять такі звички: алкоголь, куріння, наркотики, токсикомані

Тютюн називають – «чортове» зілля. Існує легенда про те, як утворилось слово табак і тютюн

 

Летів якось чорт. Та кудись задивився

Й на вербу суху животом настромився.

Помер. Може, правда, а може брехня –

Посипалася з чорта того порохня.

Ішли мужики. Порохню найшли:

Вони недалечко там поле орали.

Кишені діряві були, як на зло,

Тож, чортове зілля повсюди зійшло.

Понюхали – листя духмяним здалося.

Комусь до смаку воно дуже прийшлося.

«Ти ба!» - мовив хтось, і від цього «ти ба»

З’явилася назва у зілля – ТАБАК.

Багато з тих пір табаку розвелося.

Пізніше курити його повелося.

А хтось, кажуть, сплюнув і вигукнув: «Тю!»

З’явилась у зілля ще й назва «ТЮТЮН»

 

Негативний вплив шкідливих звичок викликає тяжкі хвороби: туберкульоз, СНІД,  виразка шлунку, біль у ногах, хвороби серця,  хвороби шкіри, отруєння,  неврози.

 

Чому ж людина палить?

Результати досліджень свідчать про те, що багато курців набули цієї звички у підлітковому віці. Тиск збоку товаришів і бажання бути схожим на дорослих спонукає багатьох підлітків до паління. Цю  звичку важко перебороти, оскільки тютюновий дим містить нікотин, який спричиняє наркотичну залежність у людини, що палить.

 

Висновки. Мати або не мати шкідливої звички - справа особиста. Але якщо ви хочете гордо заявити про себе як про людину без шкідливих звичок, або якщо здоров'я вже не дозволяє ці самі звички, то ваш вибір - здоровий спосіб життя!

 

Вчитель. А хто допоможе вам зміцнити своє здоров'я? (сім'я)

Слово надається 3 групі «Супер сімейка»

 

- Перед нами поставили питання: «Яку роль відіграє сім’я у збереженні та зміцненні здоров’я дитини?»

 

 Кожній людині

 Слід пам’ятати:

 Хто його батько,

 Хто його мати.

 Тільки в любові кріпне родина.

 Тільки свободою кріпне країна.

 

Всесвітня організація охорони здоров'я каже: «Здоров'я починається в сім'ї. Здорові діти - здорова сім'я. А здорова сім'я - здорова держава».

 

А щоб краще вам зрозуміти цей вислів, то подивіться на цей гранат. Кожне зернятко в ньому - це сім'я, в якій живе дитина. Якщо декілька зерняток починає псуватися, чорніти, гнити, то згниє весь гранат. Так само: якщо нездорові, не міцні сім'ї, то в цілому не здорова держава.

 

Гра «Мікрофон» .

 

 Розв’язування ситуативних задач.

 

- Маленький братик сумує, а ти  

- У сестрички не виходить задача, а ти  

- Тато миє машину, а ти  

- Мама прийшла втомлена з роботи, а ти  

- Бабуся себе погано почуває, а ти  

 

Висновоки. Ким би ми не стали, прикладом для нас завжди будуть наші рідні. Адже саме в сім’ї можна знайти підтримку, любов і щастя.

 

 V. Закріплення вивченого матеріалу

 

1. Робота в парах. Що на твою думку, може зробити життя щасливим? Заповнити піраміду.

 

2. Метод «Прес»

 

Знання нашого народу про здоров'я відобразилися в усній народній творчості: прислів'ях і приказках. Давайте пригадаємо їх.

  учнів  з  кожної  пари  на  парті  є конверт  зі «Скарбом народної мудрості».) Ваше завдання: зібрати  відповідні  розрізані  частинки  прислів’їв, обміркувати і пояснити їх зміст.

 

VІ. Підсумок уроку

 

Вправа «Шлях Здоров’я»

На дошці прикріплено плакат з малюнком Палацу Здоров’я, до якого веде стежка. Візьміть кольорові паперові «сліди». Напишіть на них те, що, як ви вважаєте, приведе вас до «Палацу Здоров’я». Учні, прикріпіть «сліди» на «шлях Здоров’я». (Заняття спортом, активний відпочинок, загартовування, корисні звички, особиста гігієна, дотримання режиму дня, ранкова зарядка, ігри на свіжому повітрі, правильне харчування)

 

Вправа «Обіцянка» (робота в парах)

Зробимо ще один крок до здорового способу життя. Поверніться один до одного, візьміться за руки і пообіцяйте робити те, що буде корисне здоров’ю.

Почніть словами : «Я тобі обіцяю, що….»

 Пам’ятайте, шо обіцянка повинна обов’язково виконуватися!

 

 

 Здоров'я родини - здоров'я дитини.

 В цю істину вкладено глибокий зміст.

 Здорова родина - здорова дитина.

 У цих двох поняттях прокладено міст.

 Хай міст цей єднає батьків і дітей,

 Щоб правильно й радісно жити,

 Іти по життю із девізом в руках:

 «Здоров'я потрібно цінити».

 

doc
Додано
26 жовтня 2018
Переглядів
2381
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку