Урок з предмету "Фізика і хімія у побуті", 7 клас, для дітей з порушеннями інтелектуального розвитку, тема уроку "ЧОРНІ МЕТАЛИ"

Про матеріал
План-конспект уроку з предмету "Фізика і хімія у побуті", підготовлено для батьків і вчителів-дефектологів для роботи з учнями які мають порушення інтелектуального розвитку.
Перегляд файлу

Урок  -  з  фізики у 7 класі  

 

Вчитель- дефектолог                                      вищої категорії Діхтяр О.О.

 

 

Тема: Чорні метали.

Мета: Дати учням поняття про чорні метали та їх загальні властиво­сті: блиск, ковкість, плавкість, теплопровідність та електропровід­ність.

Вчити класифікувати метали: чорні, кольорові, благородні та ра­діоактивні.

Формувати та розвивати в учнів позитивні мотиви навчально-пі­знавальної (позитивної) діяльності, творчої ініціативи й активності.

Виховувати в учнів старанність, відповідальність, охайність, само­стійність, працездатність, уважність, бажання активно працювати на уроці.

Тип уроку: Урок загального розгляду теми.

Обладнання: Зразки чорних металів, магніт, презентація «Чорні метали і їх застосування»

Хід уроку

І. Загальнокорекційний етап.

1. Вітання вчителя з учнями.

(Обов'язково звертаю увагу на присутніх гостей і від їх активності на уроці залежатиме успіх оцінки в кінці).

2.Рапорт чергового учня про присутність учнів класу. 

3.Черговий учень на дошці записує покази термометра, що зна­ходиться на вулиці

     ІІ. Основний етап

1. Повідомлення вчителем теми, мети та завдань уроку. 

- Діти, сьогодні на уроці фізики ми й далі будемо продовжу­
вати знайомство з металами, та їх властивостями, а також використанням.

Тільки спочатку ми повторимо домашнє завдання.

2. Проводжу перевірку домашнього завдання.

- Назвіть 3 агрегатні стани речовини.

- До якого агрегатного стану відносяться метали?

- Де (з власного досвіду) використовуються метали?

- Який метал дійсно ми можемо назвати незвичайним, адже він рідкий? (Ртуть, учні показують його місце в таблиці Менделєєва).

- Назвіть загальні властивості металів (пластичність, ковкість, твердість, м'якість, електропровідність, теплопровідність, всі метали можна розплавити тільки при різних 1: плавлення).

- На які 4 групи поділяються метали?
(Чорні, кольорові, благородні та радіоактивні).

- Які метали відносяться до чорних, кольорових, благород­них та радіоактивних?

(Учні пояснюють).

3. Далі проводжу виховний момент.

- Діти, а чи знаєте ви який метал з усіх, що ви мені назвали

є найдешевший?

І його є здавалося б найбільше в природі. (Діти відповідають).

- Можливо хтось із вас скаже, по якій ціні в даний час при­ймають на пунктах металобрухт заліза?

-Так, на сьогодні ця ціна складає  4  грн. 50 коп. за 1 кг.

  • Як ви гадаєте, це мало для людей, чи багато?
  • А для держави цей 1 кг заліза коштує в багато десятків раз більше.
  • На наступних уроках ви дізнаєтесь про те, що і як виробля­ють із залізної руди, яку добувають глибоко в шахтах та кар'єрах, потім в величезних доменних печах виробляють чавун, сталь в стале­плавильних печах, які безперервно працюють протягом 10 років. Най­більша домна у світі знаходиться у нас на Україні в м. Кривий Ріг.

Уявіть скільки людей працює над створенням чорних металів, які дуже потрібні нам як в побуті, так і в різних галузях промисловості.

Не так давно такі діти як ви, учні багатьох шкіл створювали тимурівські команди і дійсно з великим ентузіазмом  збирали металобурхт, з якого переплавля­лись чорні метали, які були набагато дешевшими для нашої держави.

На превеликий жаль зараз учні металобрухт не здають, але є випад­ки, коли від села до села обрізають електролінії по яких проходить електричний струм, а це по незнанню призводить до трагічних випад­ків.             

4. Так ось потихеньку ми з вами підійшли до нової теми уроку.

Дослідним шляхом ми можемо легко встановити, що не всі метали

притягуються магнітом.

Для цього ми проведемо дослід : беремо кілька предметів з чорних і кольорових металів.

а) Наблизивши магніт ми помітимо, що деякі із зразків притягу­ються, а інші залишаються нерухомими.

Отже магнітом притягуються лише чорні метали.

б) Перевіряємо на досліді інші властивості чорних металів: бере­мо залізну проволку, стальну пружину, та чавунну деталь. Зігнувши залізну проволку побачимо, що після припинення дії сили вона набуде нової форми і буде в новому стані.

Така властивість називається пластичністю.

Під дією сили легко також змінити форму стальної пружини, але після припинення дії сили, вона набуде первісної форми. Ця власти­вість називається пружністю.

Учні розглядають таблицю пластичності, пружності та крихкості чавуну, коли вдарити по всіх зразках молотком.

Отже чорні метали можуть бути і крихкими.

Також чорні метали змінюють свій об'єм при нагріванні та охолод­женні. (Демонструю слайди ), тобто при нагріванні розширюються, а при охолодженні - стискуються.

Фізкультхвилинка

Пропоную дітям дещо відпочити і проводжу вправи на зміцнення опорно-рухового апарату. (Руки то є магніт, стіл то є магніт, ноги то є магніт).

5. Учні працюють самостійно кілька хвилин з підручником.

III. Заключний етап.

1. Проводжу бесіду на повторення матеріалу.

  • Які метали ми відносимо до чорних?
  • Який вони мають колір?
  • Що можна сказати про пластичність, пружність та крих­кість?
  • Які властивості металів виявляються при нагріванні і охолод­женні?

 

  1. Проводжу оцінювання учнівських відповідей.
  1. Пояснюю порядок виконання домашнього завдання. Опрацюва­ти 20 ст.37.
  2. Налаштування учнівського колективу на нормальний культур­ний відпочинок під час перерви.

Гра на уважність і кмітливість "Склади правильно слова".

Правильно відгадавши загадки, ви прочитаєте слово, яке характеризує один з чорних металів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.Сформульоване поняття певної теорії (закон).

2. Один з чорних металів (сталь).

З. Срібно-білий метал (олово).

  1. Метал червонувато-жовтого кольору (мідь).
  2. Прилад для вимірювання миси тіла (терези).
  3. Прилад вимірювання температури (термометр).

 

doc
Додав(-ла)
Діхтяр Олена
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 7 клас (Бойко М.П., Венгер Є.Ф., Мельничук О.В.)
Додано
28 листопада 2019
Переглядів
1834
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку