Тема уроку: «РУХОВА АКТИВНІСТЬ»
Мета уроку: пояснити переваги фізичної активності, мотивувати учнів до відповідних занять. Розвивати бажання вести активний спосіб життя. Виховувати турботливе ставлення до свого здоров’я.
Навчальні завдання: наприкінці заняття учні повинні вміти:
- називати по два види користі від занять спортом для безпеки школяра, його фізичного, соціального та інтелектуального та інтелектуального розвитку і формування характеру;
- називати три застереження при заняттях спортом;
- обирати засоби безпеки при катанні на роликових ковзанах і роликових дошках;
- надавати допомогу і самодопомогу при падінні та спортивних травмах.
Обладнання і матеріали:
- аркуші паперу різного формату;
- олівці, фломастери, маркери;
- ножиці, скотч, клей.
І Організація класу.
- Хто прийшов з гарним настроєм – рукою махніть.
- Хто чує мене – головою кивніть.
- Хто бачить мене – прошу, оком моргніть.
- Хто найвеселіший – ви всім усміхніться
ІІ Перевірка домашнього завдання.
- Яке було у вас домашнє завдання?
Читаю вірш, який треба було намалювати.
Розгляд малюнків на дошці.
- Ось ці малюнки перед нами. Різні, несхожі, в них уява і думка кожного. Вони будуть створювати нам комфортне середовище на уроці й під час виховної години.
ІІІ Очікування.
- Чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?
- Використовуємо телефони, кюаркод, програму «Мультиметер».
ІV Актуалізація опорних знань.
- Пригадайте, скільки пелюсток має квітка здоров’я?
- Які назви має кожна пелюстка – з чого складається благополуччя людини?
- Справжні квіти, якщо їх зірвати, або обірвати кілька пелюсток, в’януть, а потім, на жаль, гинуть. Так і наша квітка здоров’я говорить нам про те, що людина цілком здорова лише в тому випадку, коли розвиваються всі її пелюстки.
- Одна з пелюсток має назву «фізичне благополуччя». Як ви розумієте цю назву?
- Свої очікування ми писали на зображенні гарбуза і гарбузового насіння. Бо наш український гарбуз дуже корисний. У 100 г гарбуза міститься 1 грам білка, тобто кількість білка в ньому більша, ніж у перепелиному яйці. Він має у 5 разів більше каротину, ніж морква. А каротин в організмі перетворюється на вітамін А, що діє як антиоксидант, покращує зір. Гарбуз допомагає прискорити процеси травлення, допомагає схуднути, покращує роботу серця, печінки, нормалізує тиск.
- Сезон гарбузів - у розпалі! А готувати з гарбуза можна все. Цей суперпродукт добре поєднується зі всім, що знайдете в холодильнику.
- Страви з гарбуза можна перелічувати нескінченно: супи, салати, запіканки, закуски, десерти, лате, варення та консервації з гарбуза.
- Ну, а тим, хто не любить гарбуз, можу порадити гарбузове насіння. І смачно, і корисно.
V Повідомлення теми і мети уроку.
- Але ж сьогодні мова піде не про їжу. Тема нашого уроку - «Рухова активність». Ми поговоримо про:
- те, що таке рухова активність;
- наслідки малорухливого способу життя;
- активні розваги;
- те, коли треба відмовлятися від тренувань;
- академічну доброчесність в спорті.
VІ Робота над новим матеріалом.
- Що ми розуміємо під поняттям «рухова активність»?
- Зрозуміло, що рухова активність корисна, але чим саме, зрозуміло, що шкідлива відсутність рухової активності. Більш досконало нам про це розкажете ви. Як? Не вчили?
- Зараз ми об’єднаємось в 5 груп. Кожна група протягом 4 хвилин прочитає і схематично зобразить ті тези, які отримали на листочку, ті органи, на які впливає рухова активність. Потім ви покажете і розкажете про це нам.
Виступи дітей.
ВИСНОВОК: Кожен обирає сам. Хочеш бути здоровим – рухайся!
VІІ Енерджайзер з зірками.
- Кому було легко виконувати вправи?
- Важко?
- Чому?
VІІІ Продовження вивчення нового матеріалу.
Переваги активного способу життя:
Фізичні вправи допомагають дітям учитися. Не вірите? Таких висновків дійшли науковці. Обстеживши учнівство 3–6-х класів, вони з’ясували, що діти з добре розвиненими м’язами у середньому вп’ятеро рідше мають проблеми з навчанням. Вони менше втомлюються, краще організовують свій час, уміють зосереджуватися на досягненні результату.
Яку спортивну секцію обрати?
Якщо маєте змогу записатися до спортивної секції — запишіться! Але зважте на те, що у вашому віці шкідливо займатися важкою атлетикою та атлетичною гімнастикою. Вони створюють надмірне навантаження на хребет. Отже, заняття цими видами спорту треба відкласти до 14–15 років.
Із цієї самої причини не слід поки що піднімати нічого важчого за 5 кг, стрибати з дахів, дерев, високих парканів. А от плавання, гімнастика, аеробіка, спортивні ігри, легка атлетика, лижі, фігурне катання — саме для вас.
Тепер ми об’єднаємось в 4 групи і протягом 5 хвилин підготуємо повідомлення.
РОБОТА В ГРУПАХ:
- академічна доброчесність в спорті;
- коли варто відмовитись від тренувань;
- принципи чесного змагання;
- активні розваги.
Можна за необхідності скористуватись інтернетом, інформацією на листочках. Для організованості й швидкого якісного виконання завдання розподіліться, хто читатиме, хто шукатиме інформацію, хто малює, хто вирізає, клеє, хто презентує.
ІХ Домашнє завдання.
Створити колаж спортивних секцій.
Х Закріплення вивченого.
Мозаїка завдань до теми (оплеск, кивання головую, якщо не погоджуєтесь).
ХІ Рефлексія.
На привидах намалюйте відповідні смайлики: якщо все, на що ви очікували, вийшло у вас, малюєте перший, якщо геть нічого не вийшло, - другий, якщо ви в роздумах, - третій.
І прикріпляємо своїх привидів до гарбуза, роблячи йому зачіску.
ДЯКУЮ ВСІМ!!!