Пропоную вам розробку уроку з природознавства в 1 класі. Даний матеріал буде корисним вчителям початкових класів. У матеріалі містяться малюнки для роботи на уроці, а також в дужках описуються дій, які треба виконувати на уроці. Коли треба перегорнути слайд, у дужках написано номер слайду.
Комишуваський НВК «ЗНЗ І-ІІ ступенів-ДНЗ(дитячий садок)»
Урок природознавства
1 клас
Значення води.
Підготувала учитель початкових класів
Ковальчук І.Ю.
2017-2018 н.р.
Тема: Значення води. (Слайд 1)
Мета: розвивати активне пізнавальне ставлення до природи, дослідницький підхід до пізнання властивостей води; розповісти про значення води для рослин, тварин, людини; виховувати пізнавальний інтерес.
Обладнання: підручник, проектор, мультимедійна презентація, малюнки, макет водоймища, свічки, вода.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
І. Організаційний момент (слайд 2)
1. Один, два, три, чотири, п’ять.
Прошу всіх рівненько встать.
Сьогодні урок – відкритий для всіх.
Багато гостей! То ж вітаємо їх!
Діти: Доброго ранку! Доброго дня!
Ми вам бажаєм здоров’я й добра.
Тихо, діти, всі сідаєм,
Наш урок природознавства розпочинаєм.
ІІ Повторення вивченого матеріалу
Як годиться для початку
Все повторимо спочатку.
Вправа «Погода» (слайд3)
ІІІ. Мотивація та оголошення теми уроку
1. (Вчитель демонструє малюнок Капітошки.)(слайд 4,)
2. (Вчитель читає віршик.)
- Капітошка я весела,
Хоч не маю я оселі,
Та росла я на хмаринці,
Дощик я ношу в торбинці.
І сьогодні на урок
Я прийшла, звичайно, в срок.
Розкажу про чарівничку,
Мою родичку водичку.
- Хто це, дітки, завітав до нас на урок? (краплинка води)
Звідки ж прибула до нас краплинка? Дати відповідь на це питання вам допоможе відповідь до загадку. (Слайд №5)
Відгадайте загадку.
Я і хмара, і туман,
І струмок,і океан,
І літаю, і біжу,
І скляною бути можу! (Вода)
- Гостею нашого сьогоднішнього уроку буде вода, а наша краплинка просто відірвалась від неї.
-Хто пригадає: які властивості має вода? Яка вона? (Слайд 6)
У яких трьох станах може перебувати вода? (Слайд 7)
Коли холодно, вода_______ .
Коли кипить чайник, з його носика виходить___________ .
Коли взимку сонце пригріває лід __________.
ІV. Актуалізація опорних знань ( Слайд №8)
Створення проблемної ситуації
Діти, послухайте, що Краплинка мені розповіла:
- В одній чарівній країні жили щасливі люди. Сади рясніли фруктами, поля колосилися житом і пшеницею, на луках паслася худоба, у лісах співали птахи. Але сталося якесь лихо і вся благодать стала пропадати: рослини зів’яли, корови перестали давати молоко, птахи перестали співати, засумували люди. Це лиха чаклунка Посуха вкрала воду, без якої все живе в країні почало гинути. ( Слайд №9)
Тому краплинка і прийшла до нас, щоб ми допомогли цій країні повернути воду. Щоб це зробити, нам доведеться довести, що вода справжній скарб на планеті Земля і знайти цей скарб, щоб прогнати Посуху назавжди.
V. Повідомлення теми і мети уроку
— Сьогодні ми дізнаємося, яке значення має вода в природі.Я пропоную почати нашу подорож. А за кожне виконане завдання ви будете отримувати шматочок карти, на якій зображено, де знаходиться наш скарб. ( Слайд №10)
VІ Вивчення нового матеріалу
Спочатку нам потрібно знайти в нашому класі «краплини води», щоб сформувати дві команди. (діти шукають кришки з цифрами, І к.-2,4,6,8, ІІк. -1,3,5,7) ( Слайд 11)
(На слайді з`являються умовні позначки. Слайд 12 )
7)Вода – середовище існування водних рослин.(демонстрація розпускання паперового латаття на імпровізованому водоймищі)
8) Використовують річкові та морські шляхи для плавання і перевезення вантажів.
9) Людина будує ГЕС і виробляє електроенергію
Діти отримують шматочок карти.
VІІ Усвідомлення вивченого матеріалу
Діти отримують шматочок карти.
Висновок. Вода необхідна всім живим істотам. Рослини, тварини і люди п'ють воду для того, щоб постійно оновлювати її запаси в організмі. Без води живий організм гине. Для деяких тварин (наприклад, риб), вода, крім усього, є єдиним місцем життя. Без води не можуть жити рослини.
VІІІ.Узагальнення та систематизація.
1.Створення асоціативного куща «Використання води» (Слайд 15 )
— Як і де людина використовує воду? Розкажіть за допомогою своїх малюнків де ви використовуєте воду вдома.
Діти отримують шматочок карти.
А тепер з’єднайте всі шматочки карти і знайдіть наш скарб. (діти знаходять і п’ють воду; мультик про Посуху) (Слайд 16 )
ІХ. Підсумок уроку
- Вода так міцно увійшла в наш побут, що ми і не уявляємо свого існування без неї. Цю речовину справедливо називають колискою життя. Вода необхідна всім живим істотам. Рослини, тварини і люди п'ють воду для того, щоб постійно оновлювати її запаси в організмі. Без води живий організм гине. Для деяких тварин (наприклад, риб), вода, крім усього, є єдиним місцем життя. Без води не можуть жити рослини.
- Чи довели ми, що вода – це скарб народу?
- У вас на столах лежать крапельки веселі –блакитні та червоні -сумні , якщо урок був пізнавальним і корисним для вас, повісьте поряд з Капітошкою крапельку веселу. Якщо урок був для вас не цікавим, і ви нічого нового не дізналися ,повісьте сумну крапельку.
Закінчився наш урок. Піднялись на один крок.
Стали трішки ми мудріші. Про водичку взнали більше.
Що бува вона тверда, а не тільки лиш рідка.
Може й парою ставати , й людям всім допомагати.
Дуже всім вона потрібна
Адже в світі без води - НІ ТУДИ І НІ СЮДИ!