Урок з природознавства для 1 класу "Значення води."

Про матеріал

Пропоную вам розробку уроку з природознавства в 1 класі. Даний матеріал буде корисним вчителям початкових класів. У матеріалі містяться малюнки для роботи на уроці, а також в дужках описуються дій, які треба виконувати на уроці. Коли треба перегорнути слайд, у дужках написано номер слайду.

Перегляд файлу

Комишуваський НВК «ЗНЗ І-ІІ ступенів-ДНЗ(дитячий садок)»


 

 

 

 

Урок природознавства

1 клас

 

Значення води.

https://img05.rl0.ru/21e2d183e2b15446e8ba2ddde62762a5/c1030x720/jasmin-international.ru/wp-content/uploads/2017/09/020voda4.jpg

 

Підготувала учитель початкових класів

Ковальчук І.Ю.

 


 

2017-2018 н.р.

Тема: Значення води. (Слайд 1)

Мета:  розвивати активне пізнавальне ставлення до природи, дослідницький підхід до пізнання властивостей води; розповіс­ти про значення води для рослин, тварин, людини; виховувати пізнавальний інтерес.

Обладнання: підручник, проектор, мультимедійна презентація, малюнки, макет водоймища, свічки, вода.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

І. Організаційний момент (слайд 2)

1. Один, два, три, чотири, п’ять.

Прошу всіх рівненько встать.

Сьогодні урок – відкритий для всіх.

Багато гостей! То ж вітаємо їх!

Діти: Доброго ранку! Доброго дня!

Ми вам бажаєм здоров’я й добра.

Тихо, діти, всі сідаєм,

Наш урок природознавства розпочинаєм.

ІІ   Повторення вивченого матеріалу

 

  1. Рефлексія.
  • Діти, з яким настроєм ви розпочинаєте урок природознавства? (з гарним, сумним, натхненним, позитивним…). Для того, щоб дізнатися про ваш настрій, я пропоную обрати «Смайлика», який у вас лежить на парті, з відповідним настроєм і поставити біля вашого місця.
  • Що в природі сприяє створенню у вас гарного настрою? (блакитне небо, яскраве сонечко, відсутність дощу…)
  • Погляньте один на одного, посміхніться, побажайте один одному гарного уроку. Сядьте рівненько. Розпочнемо урок!
  1. Хвилинка спостережень. 
     

 Як годиться для початку

 Все повторимо спочатку. 
 

Вправа «Погода» (слайд3) 

  • Яка пора року надворі?
  • Який місяць?
  • Яке число?
  • Тепло чи холодно надворі?
  • Який стан неба?
  • Чи є опади? Вітер?

ІІІ. Мотивація та оголошення теми уроку 
1. (Вчитель демонструє малюнок Капітошки.)(слайд 4,)


hello_html_m44522499.jpg 


2. (Вчитель читає віршик.)
- Капітошка я весела,

Хоч не маю я оселі,

Та росла я на хмаринці,

Дощик я ношу в торбинці.

І сьогодні на урок

Я прийшла, звичайно, в срок.

Розкажу про чарівничку,

Мою родичку водичку.

- Хто це, дітки, завітав до нас на урок? (краплинка води)

 Звідки ж прибула до нас краплинка? Дати відповідь на це питання вам допоможе відповідь до загадку. (Слайд №5)

Відгадайте загадку.

Я і хмара, і туман,

І струмок,і океан,

І літаю, і біжу,

І скляною бути можу! (Вода)

- Гостею нашого сьогоднішнього уроку буде вода, а наша краплинка просто відірвалась від неї.

-Хто пригадає: які властивості має вода? Яка вона? (Слайд 6)

У яких трьох станах може перебувати вода? (Слайд 7)

Коли холодно, вода_______ .

Коли кипить чайник, з його носика виходить___________ .

Коли взимку сонце пригріває лід __________.

 

ІV. Актуалізація опорних знань ( Слайд №8)

Створення проблемної ситуації

Діти, послухайте, що Краплинка  мені  розповіла:

- В одній чарівній країні жили  щасливі люди. Сади рясніли фруктами, поля колосилися житом і пшеницею, на луках паслася худоба, у лісах співали птахи. Але сталося якесь лихо і вся благодать стала пропадати: рослини зів’яли, корови перестали давати молоко, птахи перестали співати, засумували люди. Це лиха чаклунка Посуха вкрала воду, без якої все живе в країні почало гинути.  ( Слайд №9)

Тому краплинка і прийшла до нас, щоб ми допомогли цій країні повернути воду. Щоб це зробити, нам доведеться довести, що вода справжній скарб на планеті Земля і знайти цей скарб, щоб прогнати Посуху назавжди.

V. Повідомлення теми і мети уроку

 Сьогодні ми дізнаємося,  яке значення має вода в природі.Я пропоную почати нашу подорож.  А за кожне виконане завдання ви будете отримувати шматочок карти, на якій зображено, де знаходиться наш скарб. ( Слайд №10)

 VІ  Вивчення нового матеріалу

Спочатку нам потрібно знайти в нашому класі «краплини води», щоб сформувати дві команди. (діти шукають кришки з цифрами, І к.-2,4,6,8, ІІк. -1,3,5,7) ( Слайд 11)

 

  1. Робота в групах .Кожна команда отримує завдання в малюнках.
  • Розгляньте малюнки та підготуйтесь розповісти про значення води.

(На слайді  з`являються умовні позначки. Слайд  12 )

 

  1. Вода напуває рослини, потрібна для їхнього життя.

http://image.slidesharecdn.com/1pgu-131001135653-phpapp01/95/1-p-gu-45-638.jpg?cb=1380654036

 

  1. Вода – домівка для водоплавних тварин.

 

http://image.slidesharecdn.com/1pgu-131001135653-phpapp01/95/1-p-gu-45-638.jpg?cb=1380654036

 

  1. Вода – помічник при пожежі. А хто мріє стати пожежником? Пропоную спробувати загасити пожежу. (гасить свічку біля іграшкового будинка)

 

http://image.slidesharecdn.com/1pgu-131001135653-phpapp01/95/1-p-gu-45-638.jpg?cb=1380654036

 

  1. Вода - обов`язкова складова приготування та споживання їжі.

 

http://image.slidesharecdn.com/1pgu-131001135653-phpapp01/95/1-p-gu-45-638.jpg?cb=1380654036

 

  1. Вода – незамінний помічник для проведення гігієнічних процедур.

 

http://image.slidesharecdn.com/1pgu-131001135653-phpapp01/95/1-p-gu-45-638.jpg?cb=1380654036

 

  1. Вода потрібна для життя людини. 

 

http://image.slidesharecdn.com/1pgu-131001135653-phpapp01/95/1-p-gu-45-638.jpg?cb=1380654036

7)Вода – середовище існування водних рослин.(демонстрація розпускання паперового латаття на імпровізованому водоймищі)

 https://img06.rl0.ru/fd3dc820db6cea27798be85533a468c7/c1024x710/www.proza.ru/pics/2017/08/16/124.jpg

8) Використовують річкові та морські шляхи для плавання і перевезення вантажів.

https://img01.rl0.ru/954deefdbe866e21db3dce47d4e442bb/c1920x1080/www.kartinkijane.ru/pic/201412/1920x1080/kartinkijane.ru-76396.jpg

9) Людина будує ГЕС і виробляє електроенергію

https://img09.rl0.ru/7f53ac6285f1fc29851b537c7864bcbc/c600x394/aquabalt.ru/images/Marina/Abb._2_low.jpg

Діти отримують шматочок карти.

 

  1. Фізкультхвилинка  «Австралійський дощ»( Слайд  13 )

VІІ  Усвідомлення вивченого матеріалу

  1. Гра «Знайди домівку»  Робота в групах. (Слайд  14 )
  • Перед вами  три картки з різними середовищами існування рослин та тварин. Розташуйте рослини та  тварини там, де їм найкомфортніше проживати.
  • Що було визначальними у розподілі ? (потреба у воді) Приготуйтесь  обґрунтувати  свою думку.

 

http://www.meteoprog.ua/pictures/news_v_2/52f95405b7a711f4fb68132bda5ae06d.jpg

 

http://www.varianty.net/thumbnails/440x275/3c6d478b2ee7d4c1c61b2104146b1d2b.jpg

 

http://wallpaperslab.ru/wp-content/uploads/2012/05/1-43.jpg

 

http://myfl.ru/files/u1942/0_5e2db_99d5a19d_xl_0.jpg http://img.happy-giraffe.ru/thumbs/580x1000/10384/009c21a5700d39c4008632ed97b91713.jpg http://vneshkolnik.ru/media/gallery/7_1.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/44/Varanus_griseus.JPG/270px-Varanus_griseus.JPG http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/bd/Nenufary1.jpg http://www.e-reading.link/illustrations/1000/1000142-i_029.jpg

 

http://www.naturalist.if.ua/wp-content/ameerega_trivittata_naturalist.jpg http://pernatidruzi.org.ua/pictures/maliriky/8.jpg http://svit-tvarin.net.ua/uploads/1342597190_perepel.jpg http://fotkidepo.ru/photo/178228/21834B7tXJVlPOn/Kat3p3ufex/767342.jpg http://te.zavantag.com/tw_files2/urls_4/74/d-73395/73395_html_1e30aba3.jpg http://www.commanster.eu/commanster/Plants/Flowers/SpFlowers/Leucanthemum.vulgare2.jpg

 

Діти отримують шматочок карти.

 

Висновок. Вода необхідна всім живим істотам. Рослини, тварини і люди п'ють воду для того, щоб постійно оновлювати її запаси в організмі. Без води живий організм гине. Для деяких тварин (наприклад, риб), вода, крім усього, є єдиним місцем життя. Без води не можуть жити рослини.

VІІІ.Узагальнення та систематизація. 

1.Створення асоціативного куща «Використання води» (Слайд  15 )

 Як і де людина використовує воду? Розкажіть за допомогою своїх малюнків де ви використовуєте воду вдома.

hello_html_30e4a6ad.jpg

 

Діти отримують шматочок карти.

А тепер з’єднайте всі шматочки карти і знайдіть наш скарб. (діти знаходять і п’ють воду; мультик про Посуху) (Слайд  16 )

  •  

ІХ. Підсумок уроку

- Вода так міцно увійшла в наш побут, що ми і не уявляємо свого існування без неї. Цю речовину справедливо називають колискою життя. Вода необхідна всім живим істотам. Рослини, тварини і люди п'ють воду для того, щоб постійно оновлювати її запаси в організмі. Без води живий організм гине. Для деяких тварин (наприклад, риб), вода, крім усього, є єдиним місцем життя. Без води не можуть жити рослини.

 

- Чи довели ми, що вода – це скарб народу?

- У вас на столах лежать крапельки веселі –блакитні та червоні -сумні , якщо урок був пізнавальним і корисним для вас, повісьте поряд з Капітошкою крапельку веселу. Якщо урок був для вас не цікавим, і ви нічого нового не дізналися ,повісьте сумну крапельку.

  • Молодці! Ви дійсно стали мудрішими. (Слайд з Капітошкою)

Закінчився наш урок. Піднялись на один крок.

Стали трішки ми мудріші. Про водичку взнали більше.

Що бува вона тверда, а не тільки лиш рідка.

Може й парою ставати , й людям всім допомагати.

Дуже всім вона потрібна

Адже в світі без води - НІ ТУДИ І НІ СЮДИ!


 

 

 

docx
Додано
23 березня 2018
Переглядів
5466
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку