Урок з природознавства для 4 класу "У чому неповторність Атлантичного океану"

Про матеріал

Вивчити особливості розташування океану, історію його дослідження; Розвивати

вміння порівнювати, робити висновки, працювати з картами підручником,

додатковою літературою,Виховувати дбайливе ставлення до навколишнього

середовища, інтерес до предмета, що вивчається.

Перегляд файлу

 

Тема уроку:У чому неповторність Атлантичного океану?

Мета:Вивчити особливості розташування океану, історію його дослідження; Розвивати

            вміння порівнювати, робити висновки, працювати з картами підручником,

           додатковою літературою,Виховувати дбайливе ставлення до навколишнього

           середовища, інтерес до предмета, що вивчається.

Обладнання: Фізична карта світу,  підручник, зошит друга природи, мультимедійна            

                        презентація

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Пролунав уже дзвінок

Починається урок.

Сіли тихо всі за парти

Починаємо працювати.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

     1) Фронтальне опитування

а) Яка площа поверхні Тихого океану

б) Яка найбільша ширина

в) Хто першим побачив простори Тихого океану?

г) Яка найбільша западина?

д)) Що таке затока?

2) Індивідуальне опитування

а) Показати розташування й межі Тихого океану. Назвати його моря, затоки та протоки.

б) Розповісти про природні багацтва Тихого океану.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку

Атлантичний океан, ось дивись,

З північчю і півднем подруживсь.

                                                 Він Америки торкається,

                                                З Африкою родичається.

 

Учитель. З давніх часів європейці плавали водами Атлантичного океану задовго до епохи Великих географічних відкриттів. У наш час Атлантика не втратила свого значення: її просторами пролягають найважливіші шляхи сполучення між континентами, тому рух тут найінтенсивніший. Мабуть, це найбільш вивчений науковцями океан. Колись великий мандрівник, дослідник Центральної Азії Микола Пржевальський говорив: «…А життя прекрасне, ще й тому, що можна подорожувати». Щоб переконатися в справедливості цих слів, я пропоную вирушити в подорож до Атлантичного океану.

Мета подорожі: дізнатися про  розміри океану, його положення, зануритися на дно, ознайомитися з рослинним і тваринним світом.

IV. Вивчення нового матеріалу

Учитель. Ми вирушаємо у подорож

 1. Походження назви

«Довідкове бюро»

Легенда про Атлантиду

 Понад дві тисяч років існує цікава легенда про загадкову країну – Атлантиду, в якій жив мудрий і щасливий народ. Проте він не витримав, на жаль, випробувань гарним життям і розпалив у собі жадібність і потяг до завоювань. За що і був покараний богами, причому жорстоко: за один день і лиховісну ніч, як оповідає легенда, Атлантида разом зі своєю прекрасною столицею і численними жителями зникла в глибинах океану. Ця трагічна подія відбулась нібито близько 12 тисяч років тому. За однією із версій Атлантичний океан саме від Атлантиди запозичив свою назву

Легенда про Атланта

 Атлантика була єдиним реальним океаном, відомим жителям Європи в античні часи. За уявленнями стародавніх греків, океан оточував Землю з усіх боків. Грецькі мудреці вважали, що з океану сходять і в нього ховаються всі світила – Сонце, Місяць, зірки. За грецькою міфологією, там, на крайньому заході, за високими горами, у щасливій країні Аркадія жив титан Атлант, який тримав на своїх плечах небесне склепіння.

З ім'ям цього титана і весь водний простір на захід від Європи почали називати Атлантичним океаном.

2. Робота з підручником.

а) Опрацювання тексту у підручнику с. 77 – 80.

2.Робота з картою

(вчитель показує на карті)

Атланти́чний океа́н — другий за величиною, після Тихого океану, океан на Землі. Східною межею Атлантичного океану є береги Євразії та Африки, західною  Північної та Південної Америки, південною Антарктиди. Також на сході межує з Індійським океаном, на заході — з Тихим, на півночі — з Північним Льодовитим. Моря розташовані в Атлантичному океані це Балтійське, Північне, Середземне, Карибське, також тут розляглося і дивовижне море, що не має берегів – Саргасове.

. Розповідь вчителя про вплив на клімат в Україні.
Україна розташована далеко від океану. Але він все одно впливає на її клімат. Якби не було океану, то в Україні був би такий же клімат, як в Арктиці. Світовий океан зігріває повітря і утримує тепло. Ми належимо до басейну Атлантичного океану.

- Як можна з України потрапити в Атлантичний океан  водним шляхом? (З порту Одеса, розташованого у Чорному морі, через протоки Босфор і Дарданелли потрапляємо в Середземне море, через протоку Ґібралтарську - в Атлантичний океан.)

Фізкультхвилинка

Рибка плаває в водичці,

Рибці весело гулять –

Рибко, рибко-витівнице,

Хочем ми тебе впіймать!

Рибка воду сколихнула,

Хліба крихітку взяла,

 Рибка хвостиком махнула,

 Рибка хутко попливла

3) Складання порівняльної характеристики Тихого і Атлантичного океанів.

Висновок: Тихий океан більший за площею і шириною, глибший; у нього нижча солоність води, вища температура поверхневого шару, більш різноманітний рослинний і тваринний світ.

     Атлантичний океан менший за площею і глибиною, у нього вища солоність води, менш різноманітний рослинний і тваринний світ.

4) Робота в зошиті друга природи.

V. Узагальнення і систематизація знань.

1.Гра «Вірю – не вірю»

  • Чи вірите ви в те, що Атлантичний океан найбільший у світі?
  • Чи вірите ви в те, що в Атлантичному океані знаходиться найбільша западина Світового океану?
  • Чи вірите ви в те, що в Атлантичному океані знаходиться найбільша кількість морів?
  • Чи вірите ви що В атлантичному океані є море, що не має берегів.
  • Чи вірите вищо в Атлантичному окені є острови які утворюють цілі держави?
  • Чи вірите ви що тваринний і рослинний світ Атлантичного океану багатший ніж у Тихому?
  • Чи вірите ви, що дно океану багате на корисні копалини.
  • Чи вірите ви. що через Атлантичний океан пролягають найважливіші сполучення між усіма материками світу.

 

2. Хвилинка – цікавинка про Атлантичний океан

  • Тільки в Атлантичному океані можна зустріти велику морську течію під назвою Гольфстрім. Завдяки цій течії тепла вода несеться з величезною швидкістю, за 1 секунду часу тут протікає близько 50 млн кубометрів води, тобто набагато більше, ніж одночасно у всіх річках світу. Такої енергії вистачило б на виділення тепла для 1 мільйона атомних електростанцій.

 

  • Вчені дійшли висновку, що приблизно 2-3 мільйони років тому у Північному морі і у водах північної частини Атлантичного океану мешкав незвичайний вид дельфінів, який отримав назву Platalearostrum Hoekmani. Представники даного виду виділялися високим чолом та носом в формі ложки. Доказом цього є знайдені останки дельфінів на морському дні, а вперше частини скелету цих морських ссавців вдалося знайти рибалкам у 2008 році.

Зараз останки опрацьовуються спеціалістами Ротердамського музею природної історії. У їх руках є майже повний череп тварини, шість зубів на щелепах та декілька хребетних кісток.

На думку вчених, вид Platalearostrum Hoekmani є близьким родичем чорних дельфінів, але по зовнішньому вигляду давній морський ссавець дуже відрізнявся.

Згідно проведених підрахунків, довжина дельфінів сягала приблизно 6 метрів, і, швидше за все, цей вид був хижим.

VI. Підсумок уроку

- Про який океан дізнались на сьогоднішньому уроці?

- Чи сподобалась вам подорож Атлантичним океаном?

- Що було найцікавішим?

Учитель аналізує відповіді учнів, виставляє оцінки.

VII. Домашнє завдання

1.  с.77 - 80

2. Творче завдання:

Вибери тварину, яка на твою думку, може бути символом Атлантичного океану, і склади про неї розповідь.

 

 

1

 

docx
Додано
23 листопада 2018
Переглядів
6375
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку