Урок з природознавства до теми " Океани землі"

Про матеріал

Тема. Океани землі

Мета: ознайомити учнів з поняттям Океани, їх розміщенням на карті півкуль і глобусі; розкрити значення океанів для людини; розвивати пам'ять, спостережливість учнів; виховувати дбайливе ставлення до природи.

Обладнання: карта півкуль, глобус, контурні карти, карти.

Перегляд файлу

Тема. Океани Землі

 Мета: ознайомити учнів із поняттям океани, їх розміщенням на карті півкуль і глобусі; розкрити значення океанів для людини; розвивати пам'ять, спостережливість учнів; виховувати дбайливе ставлення до природи.

Обладнання: карта півкуль, глобус, контурні карти, презинтація,картки.

Хід уроку

Доброго дня діти!

Продзвенів уже дзвінок,

Починаться урок.

Працювати нам старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім класі дітки просто молодці.

   .

І. Підсумок фенологічних спостережень

  • Який сьогодні день? Місяць? Слайд 2
  • Якою є тривалість дня і ночі?
  • Чи був вітер, коли ви йшли до школи?
  • Яким був його напрям?
  • Якою є температура повітря?
  • Чи бувають опади?
  • Які зміни відбулися в житті рослин? Тварин? Чому?
  • Яких пташок ви зустріли по дорозі до школи?
  • Які цікаві зміни ви помітили сьогодні?
  • Що добре ви зробили для природи?

ІІ. Контроль, коригування і закріплення знань.

Картка 1.

Відгадай загадку.

Країни без людей, міста без будинків, ліси без дерев, моря без води.( Карта)

Картка 2

Укажи ознаки карти.

а) невелика ділянка земної поверхні; б) кресленн великої ділянки земної поверхні; в)креслення, зроблене в дрібному маштабі; г) зображені гори, рівнини, озера, моря; д) об’єкти передані умовними знаками; е) орієнтуються на цьому кресленні за компасом; ж)орієнтуються на цьому кресленні за паралелями та медіанами.

Картка 3

Відгадай загадку.

Країни без людей, міста без будинків, ліси без дерев, моря без води.( Карта)

Картка 4

Укажи ознаки карти.

а) невелика ділянка земної поверхні; б) кресленн великої ділянки земної поверхні; в)креслення, зроблене в дрібному маштабі; г) зображені гори, рівнини, озера, моря; д) об’єкти передані умовними знаками; е) орієнтуються на цьому кресленні за компасом; ж)орієнтуються на цьому кресленні за паралелями та медіанами

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів

  • Який колір переважає на карті півкуль?Слайд 4.
  • Що ним позначають?
  • В яких трьох станах перебуває вода?Слайд 5.
  • Коли вона є рідкою? Газоподібною?
  • Як відбувається кругообіг води в природі?

IV. Повідомлення теми і завдань уроку

  • Діти, уважно подивіться на глобус. Якого кольору тут більше? (Бла­китного) Слайд 6
  • Так, бо більшу територію Землі займає вода — близько 71 % зем­ної поверхні. І ось сьогодні на уроці ми разом спробуємо більше дізнати­ся про Світовий океан, його жителів та різноманітні ресурси, що заховані під водою.
  • Повідомлення теми уроку, Океани землі слайд 7
  • V. Сприймання та усвідомлення навчального матеріалу
  • Отже, розпочинаємо нашу подорож у світ океанів.
  • В руках я тримаю частинку глобуса, на ній написано завдання, один учень зачитує, і прикріплює до дошки.

Слайд 8   Світовий океан — це виняткове творіння природи, колис­ка життя на Землі, місце, де знаходяться різноманітні ресурси.

Довгий час океанічні глибини були недосяжними для людини. Ми­нув час, люди створили спеціальні машини, пристрої, що допомагають вивчати морські глибини. Але навіть у наш час учені більше знають про поверхню Місяця, ніж про поверхню дна Світового океану.

 Слайд 9. Для того, щоб краще вивчити океани, почала швидко

розвиватися молода, цікава наука — океанологія.Слайд 10. Ця наука вивчає різні явища і процеси, що відбуваються у світовому океані.

Океан — найбільша частина Світового океану, що обмежена матери­ками. На землі умовно виділяють 4 океани: Тихий, Атлантичний, Індій­ський, Північний-Льодовитий.

(На карті показую океани)Слайд 11.

Тихий океан Слайд 12

Це найбільший океан.Слайд 13 Він займає майже таку територію, як усі оке­ани, що разом узяті. Вперше його відкрив мандрівник-португалець

Слайд 14 Фернан Маґеллан у 1520 році. Тихий океан омиває понад 50 країн світу. На дні Тихого океану знаходиться найглибша западина Світового океа­ну — Маріанська, глибина якої сягає 11 022 м.

Тихий океан має найрізноманітніший рослинний і тваринний світ. У воді росте 380 видів Слайд 15 зелених, Слайд16 бурих і  Слайд 17 червоних водоростей. У водах оке­ану відомо 2000 видів риб. Це  Слайд 18 оселедець, Слайд 19 сардина, Слайд 20 скумбрія,  

Слайд 21 сайра,Слайд 22 ло­сось, Слайд 23 тріска,Слайд24 камбала. Налічуються понад 6000 видів Слайд 25 молюсків, Слайд 26 мідій, Слайд 27 устриць, Слайд 28 восьминогів. Тут є Слайд 29 велетенські Слайд 30 морські черепахи. Живуть Слайд 31 кити, Слайд 32 моржі.

На дні Тихого океану виявлені родовища нафти і газу.Слайд 33.

Північний Льодовитий океан Слайд 34

Найменший із океанів — Північний Льодовитий.Слайд35  Довгий час цей океан називали морем. Океан розташований на півночі Землі, і май­же вся його поверхня вкрита льодом — ось звідси і назва! Цей океан є найхолоднішим, тому і рослинний та тваринний світ тут не є таким різноманітним. Біля берегів ростуть водорості:  Слайд36 фукус Слайд 37 ламінарія,. Во­дяться Слайд 38 раки, Слайд 39 медузи, зокрема найбільша медуза-ціанея (діаметр 2 м, а щупальця її витягуються до 20 м), риби: оселедець, тріска, камбала, морський окунь.Слайд 40

На островах існують  Слайди 41 колонії моржів і  Слайд 42 тюленів.

Поблизу узбережжя на кризі живуть білі ведмеді.Слайд 43, 44.

Фізкультхвилинка Слайд 45

раз, два — всі пірнають.

 Три, чотири — виринають.

 П'ять, шість — на воді

Кріпнуть сили молоді.

Сім, вісім — що є сили,

Всі до берега приплили.

Дев'ять, десять — обгорнулись,

Обсушились і за парти опустились.

. Індійський океан Слайд 46

 Слайд 47 За розмірами він посідає третє місце. Це найтепліший океан, тому тут дуже багатий світ рослин і тварин. В Індійському океані зустрічають­ся зарості Слайд 48 червоних Слайд49 зелених Слайд 50 бурих водоростей. Від великої кількості мікроскопічних зелених водоростей вода «зацвітає».

Тут є дуже різновидів багато риб  Слайд 51 скат,Слайд 52 скумбрія , Слайд 53 тунець, ,  Слайд 54 аку­ла,.

У прибережних водах є безліч Слайд 55, морських зірок, Слайд 56 черепах, Слайд 57 китів,  Слайд 58 дельфінів,  Слайд 59 трапляються крокодили.

Цей океан відомий запасами нафти, газу, залізних і мідних руд.

. Атлантичний океан Слайд 60

Цей океан — найтепліший і найсолоніший серед інших. Він є другим за розміром Тут водиться Слайд 61 скумбрія,Слайд 62 тріска, Слайд 63 меч-риба, Слайд 64 безліч китів. .  

Із птахів — Слайд 65 альбатроси і  Слайд 66 фрегати. Слайд 67 В Атлантичному океані виловлюють до 35 % світового вило­ву риби. На дні Атлантичного океану від­криті родовища нафти і газу. Слайд 68

Що ви дізналися бага­то цікавого про Світовий океан. А саме... (Відповіді дітей.)

1)   Океан нас годує. Люди отримують рибу, морську капусту, водорості, з яких добувають йод, бром, солі калію.

2)   Океани і моря дають кисень, яким ми дихаємо.

3)   Із дна морів та океанів добувають нафту, газ, олово, залізні та мідні руди.

4)   Вода океанів та морів є транспортним шляхом.

   А ще Світовий океан впливає на погоду Землі. Він — ніби паровий котел, що нагрівається сонцем, накопичує тепло, вологу. Цю вологу вітри розносять по всій планеті у вигляді хмар.

Отже, без Світового океану не було б життя на Землі. Тому його по­трібно охороняти. Як ви думаєте, діти, що потрібно робити, щоб води океанів були чистими і багатими на рибу?(Відповіді дітей.)

1)   Економно використовувати воду.

2)   Не засмічувати морські простори.

3)   Берегти рибні багатства від хижацького винищення.

4)   Насаджувати водоохоронні ліси.

5)   Будувати очисні споруди, фільтрувати використану воду.

VI. Закріплення вивченого матеріалу.

1.  Робота з підручником.

1)   Опрацювання статті «Океани Землі».

2)   Відповіді на запитання.

  • Що таке Світовий океан?
  • Які ви знаєте океани?
  • Який океан є найбільшим?
  • Де живуть білі ведмеді?
  • Як охороняти океани?

2.  Практична робота з контурною картою.
(Діти позначають океани і пишуть їх назви.)

VII.  Підсумок уроку

  • Про що нове ви сьогодні дізнались?
  • Що вам найбільше запам'яталося?

VIII.  Домашнє завдання

Опрацювати статтю «Океани Землі».

 

docx
Додано
31 липня 2018
Переглядів
689
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку