Конспект уроку з природознавства. 3 клас. Включає в себе цікаві та різноманітні методи інтерактивного навчання, що залучає дітей до співпраці з учителем та однокласниками. Дозволяє кожній дитині прийняти участь на уроці і дізнатися багато нового не тільки від учителя, а й зробити свої власні висновки з даної теми.
Конспект уроку з природознавства. 3 клас
Тема: «Як сонячна енергія впливає на природу землі?»
Мета: формувати в учнів уявлення про вичерпні і невичерпні джерела енергії; формувати уявлення про перетворення енергії Сонця в інші види енергії; розвивати спостережливість, увагу, пізнавальний інтерес, креативне мислення, уміння аналізувати і робити висновки;
виховувати бережливе ставлення до природи, бажання використовувати «чисту енергію», турботу про екологію.
Обладнання: - презентація «Сонячна енергія»;
- таблиця «Переваги і вади енергії Сонця»;
- свічка, скло, запальничка (для досліду);
- індивідуальні листівки;
Хід уроку
І. Організаційний момент
1. Привітання з довкіллям
Здрастуй, день,
І хмарка в небі,
Ліс і школа, клас.
Вчитель наш і гості любі,
Ми вітаєм Вас!
ІІ. Фенологічні спостереження
1. Прогноз погоди
- Хто бажає повідомити результати спостережень за погодою сьогодні?
2. Результати досліджень за погодою восени за тиждень (дослідницька група)
ІІІ. Перевірка засвоєних знань
1. Фронтальне опитування. Зворотний зв’язок
- Яку тему вивчали на минулому уроці?( Сонце – джерело енергії на землі)
- Що потрібно тілам для руху та виконання роботи? (енергія)
- Що таке енергія? ?( Енергія – це здатність тіл виконувати роботу і рухатися)
- Поясни, звідки люди беруть енергію для своєї життєдіяльності? (з їжі)
- А звідки енергія береться в продуктах? ?(Вони живляться від енергії Сонця)
- Які види енергії ви знаєте?(енергію Сонця, вітру, води та корисних копалин)
Отже все на Землі потребує енергії!
2. Робота в парах (Картки на парті)
Гра « Установи відповідність»
На картках з’єднайте стрілочками, доведіть свою думку.
КІНЬ РАКЕТА ХЛОПЧИК БЕРЕЗА ГАРЯЧА ВОДА
|
Спалювання вугілля Паливо Трава Молочна каша Сонячне світло Електрика
|
3. Проектна діяльність (Творча група)
- Яким джерелам енергії мають віддавати перевагу сучасні люди і чому? (Невичерпним) Про це нам розкажуть учні, які досліджували цю тему у проектах.
(Презентація учнів з індивідуальними та груповими проектами.)
IV. Інтрига
Сьогодні ми будемо продовжувати ще глибше вести дослідницьку діяльність, спостереження, творчо мислити і робити висновки. А що буде об’єктом дослідження ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку.
Загадка.
Хто однаково всіх любить,
Всіх однаково голубить?
Кожен скоса тільки гляне,
А обняти не дістане? (Сонце)
(Вчитель прикріплює на дошку Сонце, яке посміхається)
V. Актуалізація опорних знань
- Що ви знаєте про Сонце?
- Пригадайте, яке значення має сонячна енергія для нашої планети?
(Завдяки сонячній енергії на Землі відбуваються різноманітні природні явища: випаровується вода, утворюються хмари, дме вітер, випадають опади, живуть рослини, тварини, люди.)
(Учні відповідають, а вчитель вивішує таблицю)
Таблиця
VI. Повідомлення теми і мети уроку
Сьогодні ми поговоримо про те, як сонячна енергія впливає на природу Землі.
1. Дізнаємось:
Навчимося:
2. Очікування
- Чого ви очікуєте від уроку?
3. Правила співпраці на уроці
- Пригадайте основні правила співпраці, які ми повинні виконувати?
4. «Мозковий штурм»
Що ми знаємо про Сонце? Презентація про Сонце 1
Чому для життя на Землі потрібні зелені рослини презентація 2
- Які найпоширеніші джерела енергії використовують у наш час? (Горючі корисні копалини.)
5. Дослідницька діяльність
А зараз завітаємо в дослідницьку лабораторію до головного еколога нашого класу. Проведемо дослідження і дізнаємось, як же спалювання корисних копалин і інших горючих джерел енергії впливає на довкілля.
Учень – лаборант
1) Запалю свічку.
- Яку енергію отримали?
2) Піднесу до полум’я скло.
- Що на ньому залишилося? (Кіптява)
- Як же це впливає на довкілля? (Міркування дітей)
Висновок лаборанта:
Кіптява є у повітрі, яким ми дихаємо. А це шкідливо впливає на здоров’я. Тому не тільки вчені, а й прості люди почали замислюватися над тим, як зберегти довкілля і зберегти енергію, без якої неможливе існування людства.
6. Робота з підручником (с. 70).
І ось саме цьому постало завдання відшукати «чисту енергію» або «зелену». Що ж це за енергія ми дізнаємося з інформаційного джерела – підручника. (с. 70 від слів «Для отримання…» до слів «Поміркуй і розкажи».)
- Так яке ж джерело дає нам «чисту енергію»? (Сонце)
7. Презентація вчителя
Поміркуй - Чому «чисту»?
- А чому «зелену»? (про рослини)
Слайд 2
Ось ми і довели, чому треба ширше використовувати сонячну енергію.
8. Фізкультхвилинка(пісня про сонечко у таночку)
Ми плідно попрацювали, проведемо фізкультхвилинку.
- Чи сподобалась вам пісенька?
- А яке сонечко?
9. Продовження презентації вчителя «Сонячна енергія».
Слайд 3
Слайд 4
Слайд 5
10. Сюрприз – презентація учнів
- А в яку енергію перетворюється енергія Сонця у роботах дітей ви скажете після захисту творчих проектів учнів. (Учні демонструють вироби з конструктора на сонячних батарейках.)
- Так в яку енергію перетворюється енергія Сонця? (В електричну.)
11. Продовження роботи з презентацією вчителя. Це цікаво знати.
Слайд 6
Слайд 7
Слайд 8
Слайд 9
Слайд 10
12. Робота в парах (заповнення листівки)
Ми провели довгострокову дослідницьку діяльність протягом двох тижнів. Тож тепер складемо першу сторінку книжки про використання енергії Сонця. Візьміть листівку і заповніть її. (Можна використовувати підручник (с. 70 – 71).
Листівка
1) Доповни речення
Енергія Сонця - _____________________ й ______________________.
Слова для вибору: *чиста *темна *світла *невичерпна *корисна *необхідна
2) Обери і встав пропущене слово
У сонячних батареях і на сонячних електростанціях енергія Сонця перетворюється на _______________ енергію.
А) теплову Б) електричну В) світлову
3) Заповни таблицю
Переваги |
Недоліки |
|
|
4)Перевірка за слайдом
Слайд 11
Слайд 12
VI. Підсумок уроку
1. Гра «Продовж речення»
Сьогодні на уроці
дізнався, що …
Я зрозумів, що … Я буду берегти…
навчився …
2. Здійснювання очікувань
- У кого очікування здійснились, візьміть сонечка і подаруйте їх нашим гостям. А в кого ні, нехай вони ще побудуть на дошці, можливо на наступному уроці ваші очікування здійсняться краще.
3. Висновок вчителя
Підбиваючи підсумки роботи в співпраці, я хочу сказати, що ви зробили ще один крок до чудової країни творчості, збагатили свою мову, розширили світогляд та відкрили широку дорогу у світ знань і навчились дружньо співпрацювати.
4. Домашнє завдання
Стор. 70 – 71, відповідати на запитання, скласти власний проект «Облаштуємо нашу планету» про використання сонячної енергії.
5. Прощання
Діти стають в коло, беруться за руки і промовляють за вчителем: «Люди, збережемо нашу планету Земля!»