Урок. Тема:"Як сонячна енергія впливає на природу землі?"

Про матеріал

Конспект уроку з природознавства. 3 клас. Включає в себе цікаві та різноманітні методи інтерактивного навчання, що залучає дітей до співпраці з учителем та однокласниками. Дозволяє кожній дитині прийняти участь на уроці і дізнатися багато нового не тільки від учителя, а й зробити свої власні висновки з даної теми.

Перегляд файлу

Конспект уроку з природознавства. 3 клас

 

Тема: «Як сонячна  енергія впливає на природу землі?»

Мета: формувати в учнів уявлення про вичерпні і невичерпні джерела енергії;  формувати уявлення про перетворення енергії Сонця в інші види енергії; розвивати спостережливість, увагу, пізнавальний інтерес, креативне мислення, уміння аналізувати і робити висновки;

виховувати бережливе ставлення до природи, бажання використовувати «чисту енергію», турботу про екологію.

Обладнання: - презентація «Сонячна енергія»;

    - таблиця «Переваги і вади енергії Сонця»;

    - свічка, скло, запальничка (для досліду);

    - індивідуальні листівки;

   

Хід уроку

 

І. Організаційний момент

1. Привітання з довкіллям

Здрастуй, день,

І хмарка в небі,

Ліс і школа, клас.

Вчитель наш і гості любі,

Ми вітаєм Вас!

ІІ. Фенологічні спостереження

1. Прогноз погоди

- Хто бажає повідомити результати спостережень за погодою сьогодні?

2. Результати досліджень за погодою восени за тиждень (дослідницька група)

ІІІ. Перевірка засвоєних знань

1. Фронтальне опитування. Зворотний зв’язок

- Яку тему вивчали на минулому уроці?( Сонце – джерело енергії на землі)

- Що потрібно тілам для руху та виконання роботи? (енергія)

- Що таке енергія? ?( Енергія – це здатність тіл виконувати роботу і рухатися)

- Поясни, звідки люди беруть енергію для своєї життєдіяльності? (з їжі)

- А звідки енергія береться в продуктах? ?(Вони живляться від енергії Сонця)

- Які види енергії ви знаєте?(енергію Сонця, вітру, води та  корисних копалин)

Отже все на Землі  потребує енергії!

2. Робота в парах (Картки на парті)

Гра « Установи відповідність»

 На картках з’єднайте стрілочками, доведіть свою думку.

 

КІНЬ

РАКЕТА

ХЛОПЧИК

БЕРЕЗА

ГАРЯЧА ВОДА

 

Спалювання вугілля

Паливо

Трава

Молочна каша

Сонячне світло

Електрика

 

3. Проектна діяльність (Творча група)

- Яким джерелам енергії мають віддавати перевагу сучасні люди і чому? (Невичерпним) Про це нам розкажуть учні, які досліджували цю тему у проектах.

(Презентація учнів з індивідуальними та груповими проектами.)

IV. Інтрига

Сьогодні ми будемо продовжувати ще глибше вести дослідницьку діяльність, спостереження, творчо мислити і робити висновки. А що буде об’єктом дослідження ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку.

Загадка.

Хто однаково всіх любить,

Всіх однаково голубить?

Кожен скоса тільки гляне,

А обняти не дістане? (Сонце)

(Вчитель прикріплює на дошку Сонце, яке посміхається)

 

V. Актуалізація опорних знань

- Що ви знаєте про Сонце?

- Пригадайте, яке значення має сонячна енергія для нашої планети?

 (Завдяки сонячній енергії на Землі відбуваються різноманітні природні явища: випаровується вода, утворюються хмари, дме вітер, випадають опади, живуть рослини, тварини, люди.)

(Учні відповідають, а вчитель вивішує таблицю)

Таблиця

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VI. Повідомлення теми і мети уроку

Сьогодні ми поговоримо про те, як сонячна енергія впливає на природу Землі.

 

1. Дізнаємось:

  • Як впливає Сонце на неживу природу і погоду?

Навчимося:

  • Визначати переваги і вади сонячної енергії.
  • Берегти природу

2. Очікування 

- Чого ви очікуєте від уроку?

3. Правила співпраці на уроці

- Пригадайте основні правила співпраці, які ми повинні виконувати?

  • Уважно слухай вчителя  і співбесідника.
  • Поважай думку іншого.
  • Піднімай руку.
  • Подумай, а потім скажи.

 

4. «Мозковий штурм»

Що ми знаємо про Сонце? Презентація про Сонце 1

Чому для життя на Землі потрібні зелені рослини презентація 2

 

- Які найпоширеніші джерела енергії використовують у наш час? (Горючі корисні копалини.)

5. Дослідницька діяльність

А зараз завітаємо в дослідницьку лабораторію до головного еколога нашого класу. Проведемо дослідження і дізнаємось, як же спалювання корисних копалин і інших горючих джерел енергії впливає на довкілля.

Учень – лаборант

1) Запалю свічку.

- Яку енергію отримали?

2) Піднесу до полум’я скло.

- Що на ньому залишилося? (Кіптява)

- Як же це впливає на довкілля? (Міркування дітей)

Висновок лаборанта:

Кіптява є у повітрі, яким ми дихаємо. А це шкідливо впливає на здоров’я. Тому не тільки вчені, а й прості люди почали замислюватися над тим, як зберегти довкілля і зберегти енергію, без якої неможливе існування людства.

6. Робота з підручником (с. 70).

І ось саме цьому постало завдання відшукати «чисту енергію» або «зелену». Що ж це за енергія ми дізнаємося з інформаційного джерела – підручника. (с. 70 від слів «Для отримання…» до слів «Поміркуй і розкажи».)

- Так яке ж джерело дає нам «чисту енергію»? (Сонце)

7. Презентація вчителя

Поміркуй - Чому «чисту»?

       - А чому «зелену»? (про рослини)

Слайд 2

Ось ми і довели, чому треба ширше використовувати сонячну енергію.

8. Фізкультхвилинка(пісня про сонечко у таночку)

Ми плідно попрацювали, проведемо фізкультхвилинку.

-  Чи сподобалась вам пісенька?

-  А яке сонечко?

9. Продовження презентації вчителя «Сонячна енергія».

Слайд 3

Слайд 4

Слайд 5

10. Сюрприз – презентація учнів 

- А в яку енергію перетворюється енергія Сонця у роботах дітей  ви скажете після захисту творчих проектів учнів. (Учні демонструють вироби з конструктора на сонячних батарейках.)

- Так в яку енергію перетворюється енергія Сонця? (В електричну.)

11. Продовження роботи з презентацією вчителя. Це цікаво знати.

Слайд 6

Слайд 7

Слайд 8

 Слайд 9

Слайд 10  

12. Робота в парах (заповнення листівки)

Ми провели довгострокову дослідницьку діяльність протягом двох тижнів. Тож тепер складемо першу сторінку книжки про використання енергії Сонця. Візьміть листівку і заповніть її. (Можна використовувати підручник (с. 70 – 71).

Листівка

1) Доповни речення

Енергія Сонця - _____________________ й ______________________.

 

Слова для вибору: *чиста   *темна   *світла  *невичерпна   *корисна   *необхідна

 

2) Обери і встав пропущене слово

У сонячних батареях і на сонячних електростанціях енергія Сонця перетворюється на _______________ енергію.

 

А) теплову   Б) електричну   В) світлову

 

3) Заповни таблицю

Переваги
сонячної енергії

Недоліки
сонячної енергії

 

 

4)Перевірка за слайдом

Слайд 11

Слайд 12

VI. Підсумок уроку

1. Гра «Продовж речення»

Сьогодні на уроці

 дізнався, що …

Я зрозумів, що …                        Я буду берегти…

 навчився …

2. Здійснювання очікувань

- У кого очікування здійснились, візьміть сонечка і подаруйте їх нашим гостям. А в кого ні, нехай вони ще побудуть на дошці, можливо на наступному уроці ваші очікування здійсняться краще.

3. Висновок вчителя

Підбиваючи підсумки роботи в співпраці, я хочу сказати, що ви зробили ще один крок до чудової країни творчості, збагатили свою мову, розширили світогляд та відкрили широку дорогу у світ знань і навчились дружньо співпрацювати.

4. Домашнє завдання

Стор. 70 – 71, відповідати на запитання, скласти власний проект «Облаштуємо нашу планету» про використання сонячної енергії.

5. Прощання

Діти стають в коло, беруться за руки і промовляють за вчителем: «Люди, збережемо нашу планету Земля!»

docx
Пов’язані теми
Природознавство, Розробки уроків
НУШ
Додано
1 серпня 2018
Переглядів
9009
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку