Цікавий урок з природознавства з великим розмаїттям вправ: асоціативний кущ, логічна гра, гра "Відгадай", робота з малюнками, з підручником та зошитом та ін..
КОНСПЕКТ УРОКУ З ПРИРОДОЗНАВСТВА
З ТЕМИ «ЗВІРІ» ДЛЯ 1 КЛАСУ
Тема: Звірі.
Мета: продовжувати формувати уявлення дітей про тварин, зокрема про звірів, розширити знання про деяких диких тварин, учити дітей встановлювати причинно-наслідкові зв’язки в природі, учити описувати спільні і відмінні ознаки тварин; прищеплювати любов до природи, бережливе ставлення до тварин.
Обладнання: малюнки, таблиці, загадки з використанням мультимедійних засобів, ребуси.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Наш урок природничий
І цікавий, і незвичний,
Вирушаємо у путь –
Нас цікаві справи ждуть.
На уроці у нас сьогодні буде сяяти сонечко. Воно своїм теплом і світлом буде надихати нас на творчу роботу, а його лагідні промінці даруватимуть нам цікаві завдання, які відкриють безліч таємниць.
II. Повторення вивченого на попередніх уроках.
Бесіда.
(Рослини, гриби, тварина, людина – це тіла живої природи).
(Усі організми живляться, дихають, ростуть, розмножуються, відмирають. Тіла живої природи називаються організмами).
(Живої. Вони живляться, дихають, народжуються, відмирають).
(Колись багато тисяч років тому, усі тварини були дикими).
(Свійських тварин утримують люди. Вони їх годують, будують для них житло, піклуються про потомство. Усі свійські тварини походять від своїх диких родичів).
(М’ясо, молоко, яйця, мед, вовну і шерсть).
|
|
|
|
|
|
|
|
Птахи
|
Комахи |
Риби |
Звірі |
(Тіло птахів укрите пір’ям).
Гра «Шифрувальник». Пропонуємо пограти у гру «Відгадайте назви»
С А К В Т І Л А |
|
Н К Г І Р С |
|
Н Ш К А И Ш |
|
С А Н И И Ч К |
Народ скаже як зав’яже
А хто пам’ятає прислів’я, приказки, прикмети про птахів? Горобець маленький, а серце має. Восени і городець багатий. Ластівка день починає, а соловей закінчує. Регулярне кування зозулі віщує теплу погоду.
(Лимонниця, мурашка, муха, бджола, хрущ)
(Комах можна побачити в лісі, на луці, в полі, у саду, на городі.)
(Тіло комахи складається з голови, грудей, черевця і шести ніжок).
(Модель нашої планети).
(Гупі, мечоносець, самик, золота рибка).
– Як людина може піклуватися про риб?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Відгадування загадок.
Боюсь я вовка і лисицю,
Боюсь мисливської рушниці.
Тому від страху перед ними,
Я сплю з відкритими очима. (Заєць)
Сірий, зубастий,
По полю блукає,
Ягнят шукає. (Вовк)
В теплій шубі він лежить,
Цілу зиму міцно спить.
А пробудиться від сну –
Зустрічатиме весну. (Ведмідь)
Живу в норі, у теплому кублі,
Щоб зайти до хатки,
Витираю лапки. (Борсук)
Червонясту шубку має,
По гілках вона стрибає.
Хоч сама мала на зріст,
Та великий має хвіст.
Як намисто оченята.
Хто це? Спробуй відгадати. (Білочка).
ІV. Повідомлення теми і мети уроку.
На уроці ми вивчатимемо характерні ознаки звірів, більше зізнаємося про них, їхню поведінку, спосіб життя.
Гра. «Відгадай тварину».
Влітку їсть траву, а взимку, коли сніг глибокий, їсть гілки кущів, кору дерев. Дуже швидко бігає і стрибає. У нього дуже багато ворогів. Це і лисиці, і вовки, і собаки, і хитрі птахи, і мисливці. Один його порятунок – швидкі ноги. (Заєць).
Замість шерсті його тіло вкрито голками, яких шість – вісім тисяч. Нічна тварина. Полює на змій, мишей, жаб за допомогою нюху. Наколює на голки лісові яблука для того, щоб кислий сік, який стікає по голках на шкіру, виганяв бліх. Ці комахи-паразити дуже дошкуляють їм, а лапою дістатися до них вони не можуть. (Їжачок).
При перестрибуванні з гілки на гілку вони долають відстань до 15 метрів, хвіст про цьому служить їм за парашут. Харчуються горіхами. Насінням шишок, жолудями, грибами .бруньками з дерев. Одна вона може запасти до 2 тисяч грибів, переважно маслят.
Фізкультхвилинка.
V. Закріплення й осмислення вивченого матеріалу. Робота з підручником.
Виконання завдань на с. 36 зошита.
Гра «Заблукала тварина»
Загубили ці малята
Свою маму, свого тата.
Де живуть, вони не знають
І сидять тепер, ридають.
Ви тваринам підкажіть –
У дім рідний відведіть.
Логічна вправа.
Повідомлення науковців про користь деяких тварин.
– Ось лисичка, заєць, білка –
Всі пухасті шубки мають,
Вам на одяг позичають
Шапки шуби, коміри…
Де би це ви взяли?
Усі тварини вкрай потрібні для людини!
Слід усім запам’ятати:
Тварин треба… (захищати),
Їх оселі не… (руйнувати),
Краще взимку… (підгодувати).
VI. Підсумок уроку.
Складання. «Асоціативного куща»:
жаба |
лелека |
окунь |
ведмідь |
мурашка |
Дикі тварини
Тварини
Свійські тварини
|
||||
корова |
свиня |
курка |
кінь |
кішка |
А від комах? Від птахів?
– Назвіть морських звірів.
(Дельфін і кит – це не риби, а великі морські звірі!)
(Лось – великий звір. Зубр – великий і могутній бик).
Світ прекрасний навколо тебе –
Сонце ясне і синє небо.
Птахи і звірі, гори і ріки –
Нехай він буде таким навіки!
Нехай людина добро приносить –
Бо світ навколо любові просить.
(Тварини запилюють рослини (бджоли)
Тварини знищують шкідників рослин (птахи)
Тварини-санітари, знищують трупи тварин (вовк)
Що таке Червона книга
Природа рідна – наша втіха,
То ж нехай вона не знає лиха!
А що таке Червона книга
Для чого вона потрібна
В червону книгу ми занесли
Світ неповторний та чудесний,
Що поступово вимирає,
Давно рятунку в нас благає.
Ми всі господарі природи
Тож збережемо її вроду.
1