Урок з природознавства "Різноманітність тварин"

Про матеріал
Конспект уроку з природознавства "Різноманітність тварин" для учнів початкової школи
Перегляд файлу

Тема: Різноманітність тварин.

Тип уроку:

Вивчення нового матеріалу

Мета:

Сприяти закріпленню теоретичної бази для інтелектуального розвитку молодших школярів; розширити та уточнити знання учнів про різноманітність тварин, їхні суттєві ознаки; вчити наводити приклади і розпізнавати тварин найближчого оточення; формувати вміння порівнювати тварин, групувати їх за способом пересування, середовищем існування; сприяти розвитку спостережливості, мислення дитини, уяви, пам’яті; прищеплювати почуття шанобливого ставлення до тварин.

Необхідне обладнання і матеріали:

Наочні посібники та демонстраційні матеріали: плакати “Тварини України”, “Птахи України”, “Тварини різних широт”, “Комахи”, “Риби”; відеоматеріали, відео – фізкультхвилинка.

Хід уроку

І Організація класу

ІІ Перевірка фенологічних спостережень

– Яка зараз пора року?

– Назвіть суттєві ознаки осені.

  •  Який сьогодні день?

– Чи був вітер, коли ви йшли до школи?

– Чи були сьогодні опади?

Чого ви, діти, очкуєте від сьогоднішнього уроку?

ІІІ Актуалізація опорних знань.

  • Хто такі організми?
  • Які  ви знаєте ознаки організмів?

ІV Повідомлення теми уроку.

Сьогодні ми з вами поговорити про різноманітність тварин.

V Вивчення нового матеріалу

“Асоціативний кущ”

Види тварин

 

– Хто вам спадає одразу на думку, коли ви чуєте слово “тварини”?

– Зверніть увагу на малюнок. Чи всі тварини однакові?

На Землі дуже багато тварин і немає такого куточка, де б не жили тварини, тому ми говоримо не просто тварини, а Царство тварин. Хоча всі вони різні, проте багато з них мають щось подібне. За спільними ознаками  вчені об’єднали тварин  в групи. за істотними ознаками (за тими, яких немає у інших тварин). А в цьому царстві проживає багато різних видів тварин, які ми ділимо на групи і поговоримо про кожну групу окремо.

Із загадок ви дізнаєтесь про деяких  представників цієї групи.

  1.  Серед літа біля липки 
    Виграють сопілки, скрипки. 
    Це не скрипки, не сопілки, 
    То медок збирають ...(Бджілки)
  2. Ні рак, ні риба, ні звір, не птиця.

Голос тоненький, а ніс довгенький.

Хто його вбє, той свою кров проллє.  (комар)

  1. Хто дзижчить уже від ранку,
    Лізе в мисочку сметанки,
    Спати діткам заважає,
    Попід стелею літає?
    Геть, нахабна набридухо!
    Це велика чорна …(муха).
    • Діти, подивіться уважно на зображення  цих тварин. Як ви думаєте, чому вони в одній групі? Що у них спільного? (Крила, 6 ніг )

Отож, Комахи – невеликі за розмірами тварини. Це найчисленніша група тварин. До неї належать метелики, жуки, мурашки, метелики, бабки, коники, джмелі та багато інших комах. Вони стрибають, бігають, повзають, літають, плавають. Тіло комах складається з голови, грудей, черевця. Комахи мають шість ніг, 2 пари крил, хоча є комахи, які мають всього 1 пару крил, як мухи. У деяких, як у вошей і бліх, крила поступово відмерли за непотрібністю. На голові у комах є вусики, очі та рот. Комахи зустрічаються всюди: в лісі, в полі, водоймах, але вони є й у відкритому морі, і глибоко під землею, у темних печерах і високих горах, на голих скелях і в розпечених пустелях, у районах вічної мерзлоти й у великих містах. 

Відгадайте загадки, і ви дізнаєтесь про ще один вид тварин.

1. Уночі гуляє,
А вдень спочиває,
Має круглі очі,
Бачить серед ночі.(Сова)

2. Вірно людям я служу,

Їм дерева стережу,

Дзьоб міцний і гострий маю

Шкідників ним убиваю. (дятел)

  1. Хто хитрий у лісі літає,

В гнізда чужі заглядає,

Діток птахам підкидає? (Зозуля)

Розглянемо цих тварин.

Птахи - це тварини, тіло яких вкрите пір'ям, яке добре захищає від холоду, передні кінцівки перетворені в крила, на голові знаходиться дзьоб. Вони поширені скрізь, де є на землі сприятливі умови для їхнього життя.

  • Чи всі птахи зимують у нас? Чому?
  1. Взимку ловиться і влітку

Вудкою або у сітку.

      А коли злякається —

В мулі заховається…(карась)

  1. Упіймав Івасик рибку,
         Але витягнути - мука!
         Бо сердита і велика
         На гачок зловилась ...  (Щука)
  2. Вудки лиш позакидали,
    щось одразу упіймали.
    Рибонька нівроку,
    ну а зветься… (окунь).

Фізкультхвилинка

 Риби — тварини, тіло яких укрите слизькою лускою. У більшості риб тіло подовжене, стисле з боків. Голова плавно переходить у тулуб, а тулуб — у хвіст. Шиї у риби немає. Риби можуть пересуватися тільки у воді за допомогою хвоста і плавців. В океанах, морях, річках і ставках живуть риби.

  1. Я руда, низького росту,
    Хитра я і довгохвоста.
    На курей я вельми ласа – 
    В них таке смачненьке м'ясо…
    Вовку-брату я сестриця,
    А зовуть мене…(Лисиця)
  2. Хоч у нього шубка є

Та як холод настає

Він не їсть тоді, не пє

І не ходить, не гуляє,

А у лігво залягає. (ведмідь)

  1. Він із казки, він із пісні,

В нього зубки, як залізні

Капустину він гризе

Зветься звір на букву «З».   (заєць)

Звірі - це тварини, тіло яких покрите шерстю. Своїх дитинчат звірі вигодовують молоком.

  • Живуть у лісі, полі, у воді.
  • Як називаєм тих тварин, котрі живуть у нас вдома?(Свійські)
  • А ті, що у лісі, полі, у водах? (Дикі)

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

  1. Що ви дізналися на уроці про тварин?
  2. На які групи подіяємо тварин?
  3. Яка найпоширеніша група тварин?
  4. Яка група тварин вигодовує своїх малят молоком?

На завершення закріпимо свої знання у грі «Пазли».

 

 

docx
Додано
26 березня 2020
Переглядів
653
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку