Урок з природознавства на тему: "Як тварини готуються до зими. Захист проектів". Учні заздалегідь готували виступи у форматі: "Якби я був ...(твариною), то як би я готувався до зими". Ставила за мету формування потреби в пізнанні живої природи, навчання здійснення проектної діяльності на основі досліджень, розширення та узагальнення знань про підготовку тварин до зими; розвиток уміння обмінюватися думками, продовження розвивитку навичок роботи у парах; створення ситуаціії успіху від творчої самореалізації дітей, виховання бережливого ставлення до тварин, виклик прагнення допомагати їм.
Тема: Як тварини готуються до зими. Захист проектів «Якби я був (-ла)…, то я б готувався (-лась) до зими так…».
Мета: формувати навички роботи з енциклопедичною та довідковою літературою, формувати потребу в пізнанні живої природи, учити здійснювати проектну діяльність на основі досліджень, розширити та узагальните знання про підготовку тварин до зими; розвивати вміння обмінюватися думками, продовжувати розвивати навик роботи у парах; створити ситуацію успіху від творчої самореалізації дітей, виховувати бережливе ставлення до тварин, викликати прагнення допомагати їм.
ХІД УРОКУ
І. Організація
1. Привітання
Ми вам раді, люди добрі,
І вітаєм щиро Вас,
І запрошуєм ласкаво
На урок у другий клас.
- Діти, привітайтеся з гостями.
2. АОЗ
Сьогодні, діти, у нас перший зимовий урок з природознавства. Які зміни ви помітили у неживій природі з настанням зими? А які у живій? (Тварини розпочали зимування).
ІІ. Основна частина
Правильно! А перш, ніж почати зимувати, усі тварини проходять значну підготовку до зими. Ми з вами вже дізналися, як готуються до зими бурундук, білка, ластівка та гуска, маленьке сонечко та працьовита мураха. Сьогодні продовжимо захисти ваших проектів і дізнаємося про ….. А втім, скоро самі дізнаєтеся про кого.
1. Настала зима. Сонце на небосхилі…
Опустилося ЧЕРВОНИЙ /піднялося ЖОВТИЙ
2. Температура повітря з настанням зими…
Підвищується БЛАКИТНИЙ /знижується ЗЕЛЕНИЙ
3. Дні стають…
Коротшими СИНІЙ /довшими ОРАНЖЕВИЙ
4. Зимові опади…
Сніг БЛАКИТНИЙ /роса ЖОВТИЙ
ДЯТЕЛ
В лісі лине дивний звук:
Тук-тук-тук! Тук-тук-тук!
Гострий дзьоб, як молоток:
Тук-тук-тук! Цок-цок-цок!
Буде лісу помагати
Працьовита пташка….. (дятел)
Виступ учениці з власним проектом «Якби я була дятлом, то…».
ОТЖЕ, діти, чи відрізняється для дятла зима від інших пір року?
Цікавий факт! Чому у дятла не болить голова?
А тому, що язик пташки, перш ніж виглянути з дзьоба, охоплює весь череп!
БДЖОЛА
Виступ учня з власним проектом «Якби я був бджолою, то…»
Цікавий факт! Скільки очей у бджоли? Уявіть, їх цілих 5!
Фізхвилинка
Щось не хочеться сидіти,
Треба трохи відпочити.
Руки вгору, руки вниз,
Руки в боки, руки так,
Руки вгору, як вітряк.
Вище руки підніміть
І спокійно опустіть.
Плесніть, діти, кілька раз.
За роботу, все гаразд!
ВЕПР (дикий кабан)
Він ікластий і сердитий,
Дуже любить землю рити.
Жолуді весь час шукає
Й малюків смугастих має. (Кабан)
Виступ учня з власним проектом «Якби я був диким кабаном, то…»
Цікавий факт! Кабани, як і люди, можуть сивіти. Однак, якщо для людини сивина – ознака старіння, то для вепра навпаки – знак кращого здоров’я.
ЛОСЬ
Виступ учениці з власним проектом «Якби я була лосем, то…»
Цікавий факт! Навіщо лосю великі роги? Оскільки лось погано бачить, то йому потрібен гарний слух. Роги допомагають йому краще чути.
ІІІ. Узагальнення та систематизація.
ІV. Заключна частина
Я НЕ ЗНАВ, АЛЕ ДІЗНАВСЯ….