Проект "Як тварини готуються до зими"

Про матеріал

Урок з природознавства на тему: "Як тварини готуються до зими. Захист проектів". Учні заздалегідь готували виступи у форматі: "Якби я був ...(твариною), то як би я готувався до зими". Ставила за мету формування потреби в пізнанні живої природи, навчання здійснення проектної діяльності на основі досліджень, розширення та узагальнення знань про підготовку тварин до зими; розвиток уміння обмінюватися думками, продовження розвивитку навичок роботи у парах; створення ситуаціії успіху від творчої самореалізації дітей, виховання бережливого ставлення до тварин, виклик прагнення допомагати їм.

Перегляд файлу

Тема: Як тварини готуються до зими. Захист проектів «Якби я був (-ла)…, то я б готувався (-лась) до зими так…».

Мета: формувати навички роботи з енциклопедичною та довідковою літературою, формувати потребу в пізнанні живої природи, учити здійснювати проектну діяльність на основі досліджень, розширити та узагальните знання про підготовку тварин до зими; розвивати вміння обмінюватися думками, продовжувати розвивати навик роботи у парах; створити ситуацію успіху від творчої самореалізації дітей, виховувати бережливе ставлення до тварин, викликати прагнення допомагати їм.

 

ХІД УРОКУ

І. Організація

1. Привітання

 Ми вам раді, люди добрі,

 І вітаєм щиро Вас,

 І запрошуєм ласкаво

 На урок у другий клас.

- Діти, привітайтеся з гостями.

2. АОЗ

Сьогодні, діти, у нас перший зимовий урок з природознавства. Які зміни ви помітили у неживій природі з настанням зими? А які у живій? (Тварини розпочали зимування).

ІІ. Основна частина

  1. Тема

Правильно! А перш, ніж почати зимувати, усі тварини проходять значну підготовку до зими. Ми з вами вже дізналися, як готуються до зими бурундук, білка, ластівка та гуска, маленьке сонечко та працьовита мураха. Сьогодні продовжимо захисти ваших проектів і дізнаємося про ….. А втім, скоро самі дізнаєтеся про кого.

  1. Лего-опитування
  • Діти, у кожного з вас на столах є цеглинки Лего. Я буду ставити вам питання та пропонувати відповіді за кольорами. Ви не називаєте відповідь вголос, а будуєте башточку із потрібних кольорів.

1. Настала зима. Сонце на небосхилі…

Опустилося ЧЕРВОНИЙ /піднялося ЖОВТИЙ

2. Температура повітря з настанням зими…

Підвищується БЛАКИТНИЙ /знижується ЗЕЛЕНИЙ

3. Дні стають…

Коротшими СИНІЙ /довшими ОРАНЖЕВИЙ

4. Зимові опади…

Сніг БЛАКИТНИЙ /роса ЖОВТИЙ

  • Покажіть свої споруди. Ось така башта у вас мала вийти (Ч, З, С, Б). Молодці.
  1. Представлення проектів

ДЯТЕЛ

  • Відгадайте загадку.

В лісі лине дивний звук:

Тук-тук-тук! Тук-тук-тук!

Гострий дзьоб, як молоток:

Тук-тук-тук! Цок-цок-цок!

Буде лісу помагати

Працьовита пташка….. (дятел)

  • До якого виду належить ця тварина? Чим птахи відрізняються від інших тварин?
  • На які види поділяються птахи за способом зимування?
  • До якого виду належить дятел?
  • Детальніше про дятлове зимування розповість Софія.

Виступ учениці з власним проектом «Якби я була дятлом, то…».

ОТЖЕ, діти, чи відрізняється для дятла зима від інших пір року?

Цікавий факт! Чому у дятла не болить голова?

C:\Users\COMP\Desktop\открытый урок\голова дятла.jpg

А тому, що язик пташки, перш ніж виглянути з дзьоба, охоплює весь череп!

БДЖОЛА

  • Дізнайтеся, про кого наступного ви почуєте.
  • Я працю поважаю,
    все літо літаю у поле до гаю,
    збираю медок із різних квіток.
    Кого не люблю, того жалом колю. (Бджола)

 

  • До якого виду тварин належить бджілка? Будь-ласка, Владиславе, розкажи нам про зимівлю бджоли (одягає маску).

Виступ учня з власним проектом «Якби я був бджолою, то…»

  • Діти, то скажіть, чи спить взимку бджола? Чому?

Цікавий факт! Скільки очей у бджоли? Уявіть, їх цілих 5!

C:\Users\COMP\Desktop\открытый урок\очі бджоли.jpg

Фізхвилинка

Щось не хочеться сидіти,

Треба трохи відпочити.

Руки вгору, руки вниз,

Руки в боки, руки так,

Руки вгору, як вітряк.

Вище руки підніміть

І спокійно опустіть.

Плесніть, діти, кілька раз.

За роботу, все гаразд!

 

ВЕПР (дикий кабан)

  • Трохи перепочили? Готові до нового виступу?

Він ікластий і сердитий,
Дуже любить землю рити.
Жолуді весь час шукає
Й малюків смугастих має. (Кабан)

  • До якого виду тварин він належить? Чим звірі відрізняються від інших тварин?
  • Будьте уважні до виступу Матвєя, впевнена, що зараз нам буде дуже цікаво.

Виступ учня з власним проектом «Якби я був диким кабаном, то…»

  • Ви почули виступ. Як поводить себе вепр взимку, активно чи пасивно?

Цікавий факт! Кабани, як і люди, можуть сивіти. Однак, якщо для людини сивина – ознака старіння, то для вепра навпаки – знак кращого здоров’я.

C:\Users\COMP\Desktop\открытый урок\кабан.jpg

ЛОСЬ

  • Настав час останнього виступу на сьогодні.
  • Не олень, хоча й рогатий,
    в нього роги, як лопати.
    Хто ж це? Здогадався хтось?
    це великий, дужий … (лось)

 

  • Ця тваринка є представником якого виду? Прошу вашої уваги до виступу Вікторії.

Виступ учениці з власним проектом «Якби я була лосем, то…»

  • Які особливості зимівлі лося ви почули?

Цікавий факт! Навіщо лосю великі роги? Оскільки лось погано бачить, то йому потрібен гарний слух. Роги допомагають йому краще чути.

C:\Users\COMP\Desktop\открытый урок\лось.jpg

ІІІ. Узагальнення та систематизація.

  1. Робота в парах. Вправа «Асоціативний кущ»

C:\Users\COMP\Desktop\снежинка на кущ.png

  • Разом із сусідом за партою складіть асоціативний кущ «Зима для тварин».
  • Будь-ласка, ваші відповіді.

ІV. Заключна частина

  1. Вправа для розвитку критичного мислення. Мікрофон
  • Діти, ви багато чого почули протягом уроку. Пропоную вам продовжити фразу (на дошці)

Я НЕ ЗНАВ, АЛЕ ДІЗНАВСЯ….

 

docx
Додано
16 лютого 2019
Переглядів
1151
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку