Козацький навчально – виховний комплекс
«загальноосвітня школа І –ІІІ ступенів –
дошкільний навчальний заклад»
Бочечківської сільської ради
Урок природознавства у 5 класі
«Явища природи»
Підготувала
вчитель біології
та географії
Челишева М. М.
2019-2020 н.р.
Дата:____________
Клас: 5
Тема уроку. Явища природи.
Мета уроку: сформувати в учнів знання про явища природи (біологічні, хімічні, фізичні, їх прояв у довкіллі та значення для життя; розвивати в учнів уміння класифікувати явища природи; виховувати в дітей прагнення досліджувати та пояснювати природні явища.
Обладнання й матеріали: мультимедійне обладнання, слайди презентації, дидактична гра «Впізнай явище», підручник.
Основні поняття і терміни: явища природи, фізичні, біологічні, хімічні явища .
Тип уроку: урок формування нових знань.
Хід уроку
І. Організаційний етап.
Привітання. Фіксація відсутніх. Використання анімаційних елементів для психологічного налаштування учнів.
Вправа –привітання «Смайлики» . (слайд 1)
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів і мотивація навчальної діяльності учнів.
Перш ніж ми перейдемо до вивчення нової теми, давайте пригадаємо попередні знання, що допоможуть нам у вивченні нового матеріалу.
Прийом «Інтелектуальна розминка».
7. Речовини бувають у трьох агрегатних станах … (Твердий, рідкий, газоподібний).
(Схема, розміщена на дошці, поступово відкривається, з відповіддю учнів)
Природа
Тіла природи
Речовини
Прості та складні
Молекули В трьох агрегатних станах
Атоми
Оголошення теми уроку. Запис теми на дошці.
Пограємо у гру «Ромашка» та ознайомимося із очікуваними результатами (учні по черзі зривають пелюстки ромашки і зачитують вголос завдання уроку).
Очікувані результати:
Сьогодні на уроці ми :
ІУ Повідомлення нового матеріалу.
І. Поняття про явища природи.
Вступне слово вчителя.
Представлення випереджального завдання.
і виконали їх удома. Що ж ви робили вдома? Відповіді учнів. (малювали пори року)
Зміни, що відбуваються в природі, називаються явищами природи. (слайд 4) (учні записують поняття у зошит)
Учитель
Різноманітність явищ. (слайд 5)
Демонстрація явищ (на кожен вид явища одна дитина називає хоч один приклад). (слайд 6)
Явища, які відбуваються у живій природі, називаються біологічними.
Демонстрація досліду. Під час змішування двох речовин змінюється колір. Що відбувається з речовинами? (слайд 7)
Явища, під час яких відбувається перетворення речовин, називаються хімічними.
Демонстрація фізичних явищ. (слайд 8)
Зміни, що відбуваються з тілами, називаються фізичними явищами.
Вправа «Класифікуй» . (слайд 9)
Які з наведених нижче слів означають тіло, а які – явище: алюміній, світанок, грім, літак, нафта, місяць, мідь, стілець, срібло, хуртовина, залізо, райдуга, ножиці?
Фізкультхвилинка (відео).
V. Узагальнення і систематизація знань учнів.
1) Завдання «Заповнити таблицю»; (слайд 10)
2) Дидактична гра «Впізнай явище»; (слайд 11)
3) Виконання вправи Learnigapps.org Природні явища (гра перший мільйон).
VІ. Підведення підсумку уроку.
Формулювання висновків. (слайд 12)
Оцінювання учнів.
VІІ. Визначення домашнього завдання. (слайд 13)
Опрацювати §12 , виконати завдання 4 с.55 .
* Виконати завдання рубрики «Станьте дослідниками природи» с.54.