Урок з природознавства у 5 класі на тему "Явища природи"

Про матеріал
Основні поняття і терміни: явища природи, фізичні, біологічні, хімічні явища . Очікувані результати. Сьогодні на уроці ми : - з’ясуємо, що означає поняття «явище природи», - ознайомимося з ознаками явищ природи, - дізнаємося про основні групи природних явищ , - зможемо наводити приклади явищ, що спостерігаються у природі, - навчимося класифікувати природні явища. Тип уроку: урок формування нових знань.
Перегляд файлу

Козацький навчально – виховний комплекс

«загальноосвітня школа І –ІІІ ступенів –

дошкільний навчальний заклад»

Бочечківської сільської ради

 

 

 

 

 

 

 

Урок природознавства у 5 класі

«Явища природи»

 

 

 

 

 

 

 

                                                            

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                              Підготувала

                                                                    вчитель біології

                                                             та географії

                                                                    Челишева М. М.

 

2019-2020 н.р.

Дата:____________

Клас: 5

Тема уроку. Явища природи.

     Мета уроку: сформувати в учнів знання про явища природи (біологічні, хімічні, фізичні, їх прояв у довкіллі та значення для життя; розвивати в учнів уміння класифікувати явища природи; виховувати в дітей прагнення досліджувати та пояснювати природні явища.

Обладнання й матеріали: мультимедійне обладнання, слайди презентації, дидактична гра «Впізнай явище», підручник.

Основні поняття і терміни: явища природи, фізичні, біологічні, хімічні явища .

Тип уроку: урок формування нових знань.

 

 

Хід уроку

І. Організаційний етап.

     Привітання. Фіксація відсутніх. Використання  анімаційних елементів для психологічного налаштування учнів.

  • Доброго дня! – Сідайте , будь-ласка.

Вправа –привітання «Смайлики» . (слайд 1)

  •       Діти, уявіть, що у ваших долоньках – дрібка гарного настрою. Поділіться ним, щоб зробити день приємнішим для всіх, хто зараз поряд з вами.
  •       Почнімо наш урок. Девіз нашого уроку (хором) : «Вигадуй, пробуй, твори! Розум, фантазію прояви!» (слайд 2)

 

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів і  мотивація навчальної діяльності учнів.

Перш ніж ми перейдемо до вивчення нової теми, давайте пригадаємо попередні знання, що допоможуть нам у вивченні нового матеріалу.

Прийом «Інтелектуальна розминка».

  1. Все навколо нас? … (Природа)
  2. Природа складається з … (Тіл природи)
  3. Тіла складаються з … (Речовин)
  4. Речовини з …(Молекул)
  5. Молекули з …(Атомів)
  6. Речовини поділяються на …(Прості та складні)

 7.   Речовини бувають у трьох агрегатних станах … (Твердий, рідкий, газоподібний).

 

 

 

(Схема, розміщена на дошці, поступово відкривається, з відповіддю учнів)

Природа

 

Тіла природи

    

Речовини

 Прості та складні

Молекули В трьох агрегатних станах

 

Атоми

 

  •       Як ви думаєте, про що ми будемо сьогодні говорити? Яка тема нашого уроку?

Оголошення теми уроку. Запис теми на дошці.

  •  Запишіть дату та тему уроку «Явища природи».

Пограємо у гру «Ромашка» та ознайомимося із очікуваними результатами (учні по черзі зривають пелюстки ромашки і зачитують вголос завдання уроку).

Очікувані результати:

Сьогодні на уроці ми :

  • з’ясуємо, що означає  поняття «явище природи»,
  • ознайомимося з ознаками явищ природи, 
  • дізнаємося про основні групи природних явищ ,
  • зможемо наводити приклади явищ, що спостерігаються  у природі,
  • навчимося  класифікувати природні явища.

 

ІУ Повідомлення нового матеріалу.

І. Поняття про явища природи.

Вступне слово вчителя.

  •       Для того, щоб розглянути нову тему, нам потрібен матеріал. З яким ми будемо працювати.

Представлення випереджального завдання.

  • На минулому уроці  окремі учні отримали випереджальне завдання

і виконали їх удома. Що ж ви робили вдома? Відповіді учнів. (малювали пори року)

  •       Давайте разом їх розглянемо. (розглядаємо малюнки, називаємо пори року)
  • Діти, погляньте на тему уроку, прочитайте її.
  •       А чи знаєте, ви, що таке явища природи? (формулюємо поняття, вчитель коригує.)
  •       Які явища ви бачите на своїх малюнках? (відповіді учнів, робота в парах називають ознаки явищ  у природі (слайд 3)
  •       Отже, Ви з досвіду знаєте, що  в природі постійно відбуваються зміни.

       Зміни, що відбуваються в природі, називаються явищами природи.  (слайд 4)  (учні записують поняття у зошит)

Учитель

  •       Змінюються пори року, погода, прилітають птахи, з’являється веселка в небі, зоряний дощ, кипіння, випаровування й замерзання води, дощ, сніг, рух Сонця, зміна дня і ночі, листопад – усе це явища. У світі існує багато явищ, які навіть людина не може пояснити.

       Різноманітність явищ. (слайд 5) 

  • Наведіть приклади явищ у живій природі.

       Демонстрація явищ (на кожен вид явища одна дитина називає хоч один приклад). (слайд 6)

      Явища, які відбуваються у живій природі, називаються біологічними.

      Демонстрація досліду. Під час змішування двох речовин змінюється колір. Що відбувається з речовинами? (слайд 7)

      Явища, під час яких відбувається перетворення речовин, називаються хімічними.

      Демонстрація фізичних явищ. (слайд 8) 

      Зміни, що відбуваються з тілами, називаються фізичними явищами.

Вправа «Класифікуй» . (слайд 9)

Які з наведених нижче слів означають тіло, а які – явище: алюміній, світанок, грім, літак, нафта, місяць, мідь, стілець, срібло, хуртовина, залізо, райдуга, ножиці?

Фізкультхвилинка (відео).

 

V. Узагальнення і систематизація знань учнів.

1) Завдання «Заповнити таблицю»; (слайд 10)

2) Дидактична гра «Впізнай явище»; (слайд 11)

3) Виконання вправи  Learnigapps.org  Природні явища (гра перший мільйон).

VІ. Підведення підсумку уроку.

Формулювання висновків. (слайд 12)

Оцінювання учнів.

VІІ. Визначення домашнього завдання. (слайд 13)

Опрацювати §12 , виконати завдання 4 с.55  .

* Виконати завдання рубрики «Станьте дослідниками природи» с.54.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Chelysheva Marina
Додано
28 січня 2020
Переглядів
6779
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку