Тема: Розвиток зв’язного мовлення. Редагування тексту шляхом вилучення зайвого речення з тексту.
Мета: вчити дітей читати та розуміти прочитане, визначати тему тексту, виокремлювати речення, що не відповідає темі тексту, доповнювати текст певним реченням, повторити тему «Речення», вчити складати речення певного виду; розвивати мовлення, поповнювати словниковий запас, чітко висловлювати свою думку; виховувати дружні стосунки, вміння спілкуватися під час роботи в парі (групі).
Обладнання: картки для роботи в парі (групі) малюнки тваринок (білка, їжачок, «На морі», «Бліцтурнір»), цеглинки лего.
Хід уроку:
На парті картка «Бліцтурнір». Виберіть в парі свій колір ручки та підпишіть нею картку. Прочитати в парі питання, якщо знаєте відповідь, запишіть. Порахуйте, будь ласка, кількість ваших відповідей. Складіть башту «Лего» відповідно до кількість ваших відповідей . Підніміть їх.
Колективна перевірка: вчитель читає речення «Блійтурніра», учні доповнюють: хором, тільки ті, хто написали відповідь, тільки хлопці, тільки дівчата, діти, чий день народження взимку, влітку….
Поясніть, чому вам сподобалось ваше речення, а ваш товариш, нехай прочитає його. Наприклад: мені сподобалось речення, в якому можна дізнатися де можна дізнатися про зібрану інформацію. ( Діти читали цікаву книгу. бо інформацію збирають в книги)
Порахуйте самостійно кількість речень. Покажіть башту з цеглинок, за висотою в кількість речень.
Речення якого кольору , на вашу думку, є головним у тексті? Речення якого кольору зайве? Поясніть, чому?
Завдання для РОЗУМНИКІВ: Спробуй закінчити текст, склавши і дописав СПОНУКАЛЬНЕ ОКЛИЧНЕ речення.
На перевірку здаються всі підписані картки та списаний текст. Звернути увагу на активність роботи учня: усно + «Бліцкартка» + картка «На морі» + списування + спонукальне речення.