Урок з технологій "Новорічна листівка"

Про матеріал
Конспект уроку "Новорічна листівка". Метою уроку є ознайомлення учнів з різними способами виготовлення вітальних листівок та формування уміння створювати аплікаційні композиції; вдосконалення навичків роботи з ножицями, клеєм та іншими матеріалами.
Перегляд файлу

Урок з технології  у  5 класі

 

Тема: Прикраси з паперу. Вітальна новорічна листівка

Мета: Ознайомити з різними способами виготовлення  вітальних листівок.

Формувати уміння створювати аплікаційні композиції; вдосконалювати навички роботи з ножицями, клеєм та іншими матеріалами.

 Розвивати спостережливість, вміння робити висновки, творчу фантазію.

Виховувати охайність у роботі,любов та ніжне ставлення до природи, уважність, повагу до друзів, рідних, бажання творити красу.
 

Обладнання: Зразок листівки, кольоровий картон, папір, шаблони, наклейки,блискітки,ножиці,клей,лінійка, маркер білого кольору.                .
 

 Хід уроку

І.Організація  класу.

— З посмішкою, гарним настроєм розпочнемо урок.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

1.Прийом « Мікрофон»

— Діти, подумайте і скажіть, яким має бути наш урок?

( Цікавим, творчим, повчальним).

— А ви на уроці якими повинні бути?

(Уважними, розумними, наполегливими, трудолюбивими…)

— Девіз  нашого уроку буде таким:

Щоб робота в нас кипіла

Працювати будем

Швидко! Дружно! Вміло!

ІІІ.Оголошення теми й мети уроку.

— Отже, якщо ви  будете так працювати, то ми разом зробимо урок цікавим, творчим, продуктивним .Адже сьогодні він у нас незвичайний  – в ньому ми об’єднаємо знання, вміння з трудового навчання і будемо клеїти, вирізувати, фантазувати, творити.

  

 

 ІV.   Актуалізація опорних знань.

— У наш клас завітали сніжинки і хотіли нам щось повідомити. Але налетіла  заметіль і закружляла їх у танку.Наше завдання: із розсипаних сніжинок скласти слова, а зі слів – речення.

(діти складають речення « Незабаром Новий рік»

–Ось про що нам хотіли нагадати донечки Зими.

— Діти, а ви любите свято Новий рік?

  1. « Асоціативний кущ».

— Які асоціації виникають у вас з цим словом?

Свято                         подарунки                  ялинка

 

Зима                       Новий рік                      радість

 

Снігурка                                            Дід Мороз

— Думаю, ви знаєте, хто головна гостя на новорічному святі?

2.Загадка. 

 Іменинниця одна

Ця красуня лісова.

Це дерево, мов їжачок,

Вбрання у неї з колючок.

(Ялинка).

Так, на Новий рік ми запрошуємо в кожен дім лісову ялинку чи сосну.

–З  яким настроєм ми зустрічаємо новорічне свято?

— З яким настроєм зустрічають його ялинки і сосни?

3.Інсценізація .

Учениця. Вітаю, Ялиночко, тебе і твоїх донечок із новорічними святами.

Ялиночка 1.Дякую, проте ці дні невеселі для нас і зовсім не святкові.     Адже щороку напередодні Нового року до лісу приходять люди  та забирають наших подруг.

Учениця. Хіба це погано, що ялинки приходять на нас на свято? Їх прикрашають гарними кольоровими кульками, яскравими гірляндами. Малеча веде хороводи, співає, веселиться.Такого у вашому глухому лісі не побачиш! То ж ви маєте радіти за своїх подружок!

Ялинка 2 .Ми раділи, коли вони поруч з нами росли – зеленіли.

Ялинка 3 .А тепер чи повернуться вони до лісу? Звісно, ні!

Ялинка 4 .Свято завершиться. Знімуть з бідолашних ошатне вбрання та й віднесуть їх на звалище.І падатимуть дорогою хвоїнки, мов зелені сльози.

Ялинка 1 .Не рубайте нас, ялинок! Ми приносимо багато користі людям. У давнину з моєї деревини виготовляли човни, музичні інструменти.

Ялинка 2.Хвою та молоді пагони застосовували у медицині.

Ялинка 3.А нині люди навчились виробляти з мене папір, штучний шовк та пластик.

Ялинка 4.Ми дуже потрібні птахам, бо рятуємо їх від зимових злиднів.

Ялинка 1.Отже, ми дійсно корисні людям, і чим довше живемо, тим більше користі приносимо.

Ялинка 2. 

НЕ рубайте ялинок, люди,

Будьте розумніші.

Якщо буде світ зелений

Стане він чистішим!

Учень.Так, але ж ми вже звикли, що ялинка – головна новорічна окраса. Як нам бути, щоб і ви не журились, і наше свято було гарним?

–Що ж потрібно зробити , щоб і деревцям у лісі було добре, і у нас було справжнє новорічне свято?

5.Гра « Добавлянка»

— Відповідь ми отримаємо коли пограємо в гру « Добавляночка»

Щоб ялинок не…… ( рубати)

Треба штучні …….. ( купувати )

Можна гілочку …….( зірвати )

Та гарнесенько …….. (прибрати )

І тоді такі …………. ( ялинки )

Будуть також ……… ( веселинки ).

— То  який висновок ми можемо зробити ?

(  Ми можемо зробити  висновок, що рубати ялинки і сосни шкідливо.

Що потрібно зробити композицію з гілок.

Посадити ялиночку біля хати.

Купити штучну.

Виготовити з паперу)

 

-А зараз розшифруйте слово і ви дізнаєтесь який з цих подарунків найчастіше дарують на свято: вкистіЛи 
Листівки - своєрідні кaртини. В деяких країнaх малювання листівок визнaнo мистецтвoм. Влаштовуються цілі вистaвки листівoк. Оскільки листівку можна дaрувати нa будь-яке свято, тo і кількість тем для листівок є безліч. Крім тoгo, листівки розрізняють за розмірaми, фoрмaми, a тaкож за технікою виготовлення.
Листівки бувають вітальні, інформаційні, рекламні, ділові, запрошення, візитки. Окреме місце в нашому житті займає електронна листівка. Вона зараз є і звукова, анімаційна,інтерактивна та мобільна.

Презентація листівок (відео)

-Яка листівка найкраща?

 -Послухайте вірш і зробіть висновок.

 

Можна друзів привітати

Усмішкою тільки,

Можна ще й подарувати

Вітальну листівку.

І така листівка, діти,

Буде сяяти скарбами,

Коли зможете зробити

Її власними руками.

– Сьогодні ми навчимося виготовляти вітальну листівку до

Нового року

V. Вивчення нового матеріалу.

1. Аналіз зразка

Найчастіше на Новорічних листівках зображують лісову красуню – ялинку.

Отже, ми будемо виготовляти листівку з ялинкою.

  1. Алгоритм виконання практичної роботи (презентація )


1. Аркуш картону червоного кольору ділимо на три частини по горизонталі, де середня половинка буде вдвічі більшою за дві крайніх. Згинаємо.


2. На середню частину наклеюємо аркуш білого кольору.
3.На білому аркуші писати привітання.

4.Вирізаємо із паперу зеленого кольору шість квадратиків різного розміру (по шаблону), згинаємо їх по діагоналі, приклеюємо по обидва зрізи листівки.

5. Вирізаємо зірку, розрізаємо її навпіл, приклеюємо на верхівку ялинки.                                       

 

6. По контуру фігур наносимо штрихи маркером білого кольору.

7. Тло листівки прикрашаємо кружечками білого кольору.

8. На деталі ялинки кріпимо блискітки.

 

- Що нам потрібно для роботи? (кольоровий папір, ножиці, клей, олівець, картон,лінійка.)

- Давайте пригадаємо правила техніки безпеки користування ножицями і клеєм.

3.Фізкультхвилинка

Встаньте, діти, посміхніться,

Землі нашій поклоніться

За щасливий день вчорашній.

І до сонця потягніться.

В різні боки нахиліться.

Веретеном покрутіться.

Раз присядьте, два присядьте.

І за парти тихо сядьте.

 

VI. Практична робота.

Допомагаю індивідуально. Використовую поточний інструктаж.

Можете пофантазувати і прикрасити листівку.

 

Фрагмент літературної творчості.

- Гарні листівки ви зробили власноруч.

Але що варта листівка без теплих слів вітання? А якщо воно віршоване - це ще краще.

Підберіть необхідні слова у проміжки вітання, щоб були рими.

 

Колективно-хорова робота.

Любий друже, вітаю з Новим роком!

Він наближається сміливим____ (кроком).

 

В Новорічні дні казкові

Зичу я тобі безмежної_______ ( любові).

 

Хай ялинка, що вогнями сяє нині

Щастя принесе усій _____ ( родині).

 

Хай здійсняться твої мрії,

Справдяться нехай_________( надії),

 

Хай погане все покине

І розквітне__________( Україна)!

 

Х. Підсумок уроку. Рефлексія.

Зробимо останній крок— підсумуємо урок.

1.Виставка дитячих робіт.

— Давайте зробимо виставку наших робіт.

(виставка дитячих робіт)

— Сподобалось! Поаплодуймо собі за роботу.

— Перед кожним у вас на парті – сніжинки. У них є оченята, носик, а ротик намалюйте самі:

– посмішка – урок сподобався;

– куточки рота вниз – урок не сподобався;

2.Гра « Мікрофон »

 

- Чим сподобався вам сьогоднішній урок?

- Що нового ви навчилися сьогодні робити?

- Яку користь для себе особисто ви отримали від уроку?

- Які почуття панували у вашій душі під час уроку?

- Що найбільше запам`ятається вам з уроку?

- Чи виникли у вас якісь побажання? Які?

Дякую усім присутнім за доброту, розуміння і справжню творчість і бажаю щоб музика завжди лунала у вашій душі, а руки творили прекрасне.

ХІ. Прибирання робочих місць.

 

Пам’ятка

Виготовлення листівки своїми руками

1. Потрібно вирішити, для кого призначена ваша листівка! Чи всі ваші знайомі оцінять не дуже практичний подарунок?

2. Чи вмієте малювати? Вишивати? Плести з бісеру? В'язати?

Всі ці вміння допоможуть у створенні листівки.

Процес принесе задоволення вам, а результат - друзям і рідним.

3. Починаємо підбирати матеріали і творити!

Перш, ніж братися за створення самої листівки, спочатку потрібно намалювати її ескіз на аркуші паперу.

Картон, гофрований папір, обрізки тканини, кольоровий папір, мережива, блискітки, бісер і намистини, пластилін, стрічки, вата і багато іншого може послужити матеріалами для виготовлення листівки своїми руками.

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Яровая Алла
Пов’язані теми
Технології, Розробки уроків
Додано
29 жовтня
Переглядів
81
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку