Урок з теми "Додавання натуральних чисел"

Про матеріал
використати знання, вміння, навички учнів, отриманних у початковій школі, додавати у стовпчик, розвивати логічне мислення та мовлення учнів, розвивати комунікативні навички, розвивати креативне мислення та інтуїцію.
Перегляд файлу

Урок математики у 5 класі .

 

Тема    «Додавання натуральних чисел»

             (за підручником А.Г. Мерзляк)В.Б. Полянський,  М.С. Якір.

             Математика: Підручник для  5 класу.

Мета:  використати знання, вміння, навички учнів, отриманні у початковій школі, додавати у стовпчик, розвивати логічне мислення та мовлення учнів, розвивати комунікативні навички, розвивати креативне мислення та інтуїцію.

 

Тип уроку: застосування знань, вмінь.

 

Обладнання: фломастери, вислови про математику, картки із завданнями, таблиці.

 

Технологія: Обговорення у загальному колі (учні висловлюються за бажанням)

 

Інтерактивна частина уроку: на уроці відбуваються розв’язування задач і прикладів, а також вправ з елементами логіки, на картках підготовлені завдання, учні виконують вправи і обговорюють результат. Вся інформація для вчителя розташована в дужках.

 

Предмет математики такий серйозний, що корисно не нехтувати нагодою робити його трохи цікавим.

                                           Блез Паскаль

 

Хід уроку

 

І. Організаційний момент (2 хв)

 

Шановні учні, сьогодні на уроці ви будете додавати натуральні числа стовпчиком і усно, розв’язувати приклади і задачі, а також продемонструєте свою кмітливість.

Хочу вам розповісти одну притчу.

Мудрець сказав: «Дві людини, які обмінялись золотими монетами, не стали багатшими. але, якщо вони обмінялись думками, то кожний з них стає вдвоє багатшим. Адже обидва стали тепер розумнішими». Обмінюючись думками люди набувають нових знань. А ви відповісте мені на запитання.

 

ІІ Актуалізація опорних знань. (4 хв)

 

  1. Які числа називаються натуральними.
  2. Як додавати числа стовпчиком.
  3. Які ви знаєте способи розв’язування задач.

 

ІІІ. Застосування знань і вмінь. (3 хв)

 

  1. Усна лічба. (вчитель може називати любі приклади додавання двозначних і тризначних чисел)

  23 + 58         17+ 19         20 + 31        101 + 2    123 + 25      29+200

 

(Учні відповідають разом для того щоб відчути свою комфортність та залучити кожного школяра до процесу навчання)

 

 

 

 

  1. Робота з підручником стор. 51 ( 5хв)

 

 № 179 учні по черзі на дошці розв’язують приклади стовпчиком і повторюють, що таке доданки і сума.

 

  1. Творче завдання. ( учні працюють самостійно, у кожного учня знаходиться картка з завданнями.)

а) Завдання 1. (1 хв)

Перекладіть одну паличку, щоб собака пішла в протилежному напрямку.

 

 

 

 

                                                                  Відповідь

 

 

 

Хто закінчує, піднімає картку і показує свій варіант відповіді. На ватмані вчитель демонструє вірну відповідь.

 

б) Завдання 2.(1 хв)

Перемістити три палички і рибка попливе в інший бік

 

 

 

 

                                                                                                 Відповідь

 

В) Завдання 3. (1 хв.)

Якщо перекласти дві палички, ялинка перетвориться у золоту рибку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                 Відповідь

 

 

Інформація для вчителя: Елементів  логічного аналізу потребує кожна задача, тому такі вправи переключають увагу дітей на інший вид діяльності і підведуть учнів до розв’язування задач.

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.                Задача № 181 (4 хв)

 

             Наталка - ?, на 16 >                        

                                                                     ?

             Миколка – 26 задач                                                  

 

  1. 26+ 16 = 42 (задачі)  - розв’язала Наталка
  2. 42 +26 = 68 (задач)  - розв’язали разом.

Відповідь: 68 задач.

 

Задача № 185 

 

Чіп – 38 г

Дейл - ?, на 16  > 

      Рокфор - ?, на 23 г  >

  1. 16 + 38 = 54 (г) – Дейл
  2. 54 + 23 = 77 (г) – Рокфор
  3. 38 + 54 + 77 = 169 (г) – разом

Відповідь: 169 горішків.

     (Учні отримують оцінки. таким чином були перевірені на практиці теоретичні знання)

Наступні завдання учні можуть розв’язувати парами. На підставі спільної праці вони здійснюють дослідницьку діяльність)

5.           Завдання  4     ( 2 хв)

З’ єднайте знаками «плюс» чи «мінус» натуральні числа від 1 до 9, щоб у результаті отримати 100.  Наприклад, 123 – 45 – 67 + 89 = 100. спробуйте розв’язати цю задачу, коли числа розташовані у порядку спадання від 9 до 1.

(Відповідь  98-76+54+3+21=100)

              Завдання  5    (3 хв)

 Перед вами дві колонки кружків з цифрами. Якщо поміняти місцями два кружки, і піти на маленьку хитрість, суми чисел в обох колонках стануть рівними

                                                                                               

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                         Відповідь: треба поміняти               

місцями 8 і 9,  а потім 9 перевернути так, щоб отрималось  6.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 6. (3 хв)

 Розставте в кружках числа від 1 до 9, так, щоб сума чисел  в кутах кожного трикутника дорівнювалась 15

 

 

                                                                            Відповідь:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. Відпочинок для учнів.

( В цей час використати загадки, таким чином прищеплювати інтерес до вивчення математики, навчити висловлювати думку)

Їх в підручнику багато,

Кожну треба розв’язати

Не будьте ви ледачі

Розв’язуйте … (задачі)

 

Нам вони допомагають

Дій порядок визначають

А якщо про них забудеш,

Вийде зовсім навпаки

Пам’ятайте ж про … (дужки)

 

Дія ця із плюсом дружить,

І вона важлива дуже,

Бо вона – даю вам слово –

Арифметики основа.

Щирі вам вітання

Від дії… (додавання)

 

 

Від числа число відняти –

Можна результат дістати

Зовсім це не таємниця,

Зветься результат… (різниця)

 

В навчанні допомагає,

Про числа він розповідає,

Відрізки, формули, кути…

Його нам треба берегти.

Повинен знати кожний учень

Наш друг і помічник… (підручник)

 

 

 

7. (Одним із критеріїв креативності,  є уміння в складному вбачати просте. Розв’язуємо задачу, складаючи цифровий вираз)

 

№ 187 (5 хв)

І    17 книжок

ІІ -   ?, на 18  >

ІІІ  – 7 , на 6  >                                       

17+ (17+18) + (17+17+18+6)= 110 (книжок)

Відповідь: 110 книжок.

Вчитель: ланцюги понять, цифр існують не тільки в математиці. Виконаємо

Завдання 7

Замінюючи в словах послідовно по одній букві, перетворіть слово у верхньому ряду у слово, яке вказане в нижньому ряду (1 хв)                               

С

І

К

 

 

 

В

І

К

                                                                                                відповідь   

С

І

К

Р

І

К

В

І

К

                                                                                                                                                                                                                                                            

 

                                                                                   

                                                                      

Завдання 8.                                                                                   відповідь

Б

А

Л

 

 

 

 

 

 

З

А

М

Б

А

Л

В

А

Л

З

А

Л

З

А

М

                                                         

 

 

 

 

ІV. Домашнє завдання (1 хв)

№ 180 (1-3), № 182, № 188

V. Підсумки уроку (3 хв)

Виставлення позитивних оцінок, аналіз активізації взаємодій учнів, наскільки були рівноправними учень і вчитель у взаємо навчанні, наскільки учні розуміли, що вони роблять, що розв’язували задачі не для запам’ятовування, а для формування звички  міркувати, пояснювати, шукати раціональні шляхи розв’язання життєвих проблем.

Епілог.


Математика – кібернетика,

Математика – кораблі,

Математика – мова техніки,

Математика – рух Землі,

Математика – філософія,

Математика – зореліт,

Математика – мова Всесвіту,

Математика – це політ,

Математика – літочислення,

Математика – майбуття,

Математика – мова числення,

Математика –сприйняття,

Математика – око хімії,

Математика –відкриття,

Математика – мова істини,

Математика – це життя.

                  Марія Будзінська.


 

doc
Додано
8 квітня 2020
Переглядів
369
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку