Урок з теми "Дослідники природи"

Про матеріал
Презентація підготовлена до уроку з предмета "Пізнаємо природу", відповідно до модельної навчальної програми "Пізнаємо природу". 5-6 класи (інтегрований курс) для закладів загальної середньої освіти (авт. Коршевнюк Т.В.) Рекомендованої Міністерством освіти і науки України (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Дослідники природи

Номер слайду 2

Бесіда за питаннями 1. Які існують джерела природничих знань? 2. Які етапи пізнання вам відомі? 3. Наведіть приклади приладів які використовуються під час дослідження?

Номер слайду 3

Наукова довідка Природничі науки Астрономія Біологія Географія Фізика Хімія Екологія Вивчає небесні тіла (зорі, планети, комети та інше Вивчає живу природу (рослини, тварин, гриби, бактерії та інші живі організми) Вивчає нашу планету (моря гори материки, населення) Вивчає явища природи (утворення пари, поширення звуку та інше) Вивчає рослини та їх перетворення Вивчає зв’язки організмів їз середовищем їхнього існування

Номер слайду 4

Карл Лінней (1707–1778) Видатний шведський учений. У школі вчився погано й навіть був представлений до відрахування за те, що не міг засвоїти латинь. Латинь він усе-таки вивчив, закінчив два університети й 1739 року у віці 32 років став першим президентом Шведської королівської академії наук.

Номер слайду 5

Найбільш відомі досягнення Карла Ліннея пов'язані з систематикою. Він першим створив повну ієрархічну систему рослинного і тваринного світу.

Номер слайду 6

Александер фон Гумбольдт (1769–1859) Видатний німецький учений-натураліст і мандрівник. Досліджував географію і природу Чилі, Колумбії, Перу, Бразилії, Венесуели, Куби, Мексики і США, першим піднявся на найвищі вершини в Андах.

Номер слайду 7

Джозеф Прістлі — британський священник-дисентер, натураліст, філософ, громадський діяч. Увійшов до історії перш за все як видатний хімік, який відкрив кисень і вуглекислий газ Джозеф Прістлі (1773-1804)

Номер слайду 8

Дарвіну належить ряд цікавих палеонтологічних знахідок. Проаналізувавши численні факти, Дарвін приходить до висновку, що вимерлі тварини й ті, що існують зараз мають спільне походження, але останні істотно змінились. Причиною цього могли бути зміни, що відбувались з часом на земній поверхні. Вони ж могли бути й причиною вимирання видів, рештки яких знаходять у земних нашаруваннях. Чарлз Дарвін(1809-1882)

Номер слайду 9

Видатний австрійський біолог, основоположник генетики — вчення про спадковість. Ґреґор Йоганн Мендель (1822–1884)

Номер слайду 10

Видатний французький учений, основоположник сучасної мікробіології та імунології. Луї Пастер (1822–1895)

Номер слайду 11

Пастер з'ясував, що мікроби є фактором усіх інфекційних захворювань людини й тварин. Він відкрив новий спосіб обробки харчових продуктів для подовження терміну їх зберігання — пастеризацію,— названий згодом на честь ученого.

Номер слайду 12

Ілля Мечников (1845–1916) Наш знаменитий земляк народився в Харківській губернії, закінчив Харківський університет і в 20 років отримав звання кандидата природознавчих наук.

Номер слайду 13

Іван Павлов (1849–1936) Видатний російський учений-фізіолог, творець науки про вищу нервову діяльність. 1904 року став лауреатом Нобелівської премії в галузі медицини та фізіології.

Номер слайду 14

Професор І. Мечников і письменник Л. Толстой в Ясній Поляні Лімфоцит людини під електронним мікроскопом Автограф І. Мечникова 1908 року за створення науки про імунітет Іллі Мечникову була вручена Нобелівська премія.

Номер слайду 15

Володимир Вернадський (1863–1945) Він створив учення про біосферу - єдину глобальну екосистему планети Земля, а також ноосферу - новий стан біосфери, спричинений розумовою діяльністю людини. Ідеї В.І. Вернадського випередили свій час.

Номер слайду 16

Відчуй себе дослідником Побувай у ролі природодослідниці/природодослідника. Пройди наведеними кроками пізнання Крок перший (1) — формулювання запитання. «Чому муха дзижчить?»

Номер слайду 17

Крок другий (2) — спостереження за мухою. Спостереження за мухою свідчать, що дзижчання виникає лише під час польоту. Крок третій (3) — гіпотеза. Дзижчання спричинене рухом крил мухи.

Номер слайду 18

Крок четвертий (4) — перевірка гіпотеза. Спостерігаючи, ти з’ясуєш, що дзижчання справді виникає тільки під час руху крилець. Якщо муха сидить або повзає, вона не дзижчить. Крок п’ятий (5) — висновок з виконаного дослідження. У висновку обов’язково слід вказати, чи досягнуто мету дослідження, які знання вдалося отримати й за допомогою якого методу. Важливо поділитися отриманими знаннями з однокласницями й однокласниками

Номер слайду 19

Поміркуй 1. Поміркуй, чи можна досліджувати природу, не виходячи з дому. Поясни свою думку? 2. Хто такий науковець/науковиця? 3. Чому винаходи природознавців /природознавиць важливі для людства??

Номер слайду 20

ДЯКУЮ ЗА УВАГУ!!!

ppt
Додано
9 лютого 2023
Переглядів
929
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку