Тема: Джерела інформації для виконання проекту.
Цілі:
Навчальна: показати переваги сучасних технологій для розробки проекту;
Розвиваюча: розвиток уміння працювати з різними джерелами, здатності до самостійного пошуку та вирішення практичних завдань у сфері технологічної діяльності;
Виховує: розвивати естетичний смак, виховувати відповідальне ставлення, ініціативність і творчий підхід до проектної діяльності.
Тип уроку: комбінований.
Об'єкт уроку: творчий проект.
Урок з технології для учнів 10 класу.
Тема: Джерела інформації для виконання проекту.
Цілі:
Навчальна: показати переваги сучасних технологій для розробки проекту;
Розвиваюча: розвиток уміння працювати з різними джерелами, здатності до самостійного пошуку та вирішення практичних завдань у сфері технологічної діяльності;
Виховує: розвивати естетичний смак, виховувати відповідальне ставлення, ініціативність і творчий підхід до проектної діяльності.
Тип уроку: комбінований.
Об'єкт уроку: творчий проект.
Оснащення уроку: презентація по темі уроку, книги, журнали, проекти.
Перебіг уроку
1. Організаційний момент. (3 хвилини)
Слайд 1.
Вчитель: Прочитайте вислів:
«Час – найбільша цінність, яку не можна витрачати на дрібниці».
Як ви розумієте зміст цих слів?
Відповіді учнів:
Вчитель: Я хочу, щоб наш урок сьогодні пройшов з користю для вас.
2. Перевірка домашнього завдання.
Тест.
Вступна бесіда.
3. Постановка навчальної задачі:
Вчитель: Сьогодні ви є дизайнерами і ваше завдання почати розробку проекту свого виробу, а що для цього необхідно?
Слайд 2 Проблемна ситуація:
Відповіді учнів:
Вчитель: На всіх етапах дизайнерського проектування постійно потрібна інформаційна підтримка.
В першу чергу, дизайнер звертається до історії! – історії предметного світу, історії техніки, костюма і т. д.
Слайд 3.
«Повага до минулого – ось риса, що відрізняє освіченість від дикості».
А. С. Пушкін
Вчитель:
А історією стає, що вже розроблено, видано, виставлено і показано. І роль інформації в сучасному світі – донести необхідні знання до їх споживача, поповнювати і розвивати ці знання далі.
Однак проектувати і конструювати має сенс тільки те, що можливо виготовити. Можливо виготовити, але як?
Тут важливу роль відіграють джерела наукової інформації для дизайнера.
Слайд 4.
«Джерела наукової інформації для дизайнера». Схема 1.
Учитель: Які ви знаєте джерела інформації?
На робочому столі дизайнера завжди можна знайти книги по композиції, колористики, рекламі, бізнесу, маркетингу, художнього конструювання, і всі вони мають пряме відношення до змісту роботи дизайнера.
4. Вивчення нового матеріалу.
Вчитель: Яка буде тема уроку?
Слайд 5.
Учні: «Джерела інформації для виконання проекту»
Вчитель: А яку ціль на урок ми сьогодні поставимо?
Запишіть тему уроку і необхідні вам джерела інформації (схема 1).
У навчальному процесі початківцями дизайнерами затягуються пошуки обов'язково «свого» проекту. Багато сил і енергії витрачається на придумування «оригінального». І тому в дизайнерському мистецтві, як і в хорошому джазі, необхідно колективне мислення, постійно спілкування, якщо завгодно, суперництво однодумців або однодумність суперників. На кожному кроці проектування необхідно прагнути до збільшення обсягу інформації з даної теми.
І, тому важлива роль у розробці ідей належить інтернет-ресурсів.
Слайд 6 Використання інтернет-ресурсів в навчальних цілях.
Про скільки нам відкриттів дивовижних
Готує просвященья дух
І досвід, син помилок важких,
І геній, парадоксів друг,
І випадок, бог винахідник.
А. С. Пушкін
Слайд 7
Вчитель:
Розвиток освіти в наші дні пов'язано з підвищенням рівня його інформаційного потенціалу. Одним з досягнень, значно вплинули на освітній процес в усьому світі, стало створення мережі Інтернет.
Слайд 8
Але будь-яка нова технологія ефективна лише тоді, коли вона має прикладний характер. Необхідно практичне застосування і реалізація теоретичних засад і положень.
Слайд 9
Захоплення і ставлення до Інтернету як до чогось «нового» повинні зміниться серйозною роботою і практичними кроками щодо використання корисних ресурсів мережі та їх використання в освітніх цілях.
Розглянемо плюси використання інтернет ресурсів у школі:
Слайд 10
- доступ до всіх ресурсів;
- доступ до дослідження ресурсів;
- регулярний характер сприяння навчанню;
- вдосконалення спілкування та інтелектуального обміну;
- забезпечення існуючим світовим досвідом та навичками;
- Інтернет – як веселе, захоплююче навчання.
Слайд 11
Що визначає необхідність освітніх Інтернет-ресурсів?
Відповіді учнів:
- Доступ до інформації, не відображеної в традиційних джерелах.
- Співпраця з людьми всього світу, обмін інформацією.
Слайд 12
Що пропонує Інтернет на допомогу освітньої діяльності?
У чому ж значущість (цінність) Інтернет-уроків для школярів:
- навчання і робота в класі в командах (співпраця допомагає у вирішенні проблем);
- робота в шкільних групах поза класу;
- формування розумових навичок вищого рівня;
- зростання інформаційної грамотності.
Розробляючи свій виріб дизайнер завжди пам'ятає, що виріб складається з деталей, а деталі треба робити.
Іншими словами, треба чітко уявляти зміст розробки технологічного процесу виготовлення будь-якого проектованого виробу; потрібні наукові відомості з економіки виробництва; види виробництва, структура собівартості і шляхи її зниження і т. д.
І, звичайно, розробляючи виріб, дизайнер тримає в свідомості загальну схему технологічного процесу виготовлення кожної деталі майбутнього виробу (схема 2).
Слайд 14
Запишіть у зошит схему технологічного процесу.
Взагалі дизайнера відрізняє природна допитливість: йому все цікаво, йому може стати в нагоді. Можна розробляти магнітофон, не знаючи, що таке лазерна та цифровий запис? Можна розробляти телевізор, не знаючи, що таке кабельне і супутникове телебачення? Можна спроектувати мопед, не знаючи, що таке керамічний двигун? Про все це та багато іншого дизайнер намагається отримати зведення з різних джерел, про існування яких корисно знати всім.
Фізкультхвилинка (гімнастика для очей)
5. Закріплення
1) Які джерела інформації можна використовувати для проектування?
2) Яка роль інформації в сучасному суспільстві?
Технологія виготовлення квітів з тканини – як ідея проектування.
Слайди 15-22
Практична робота: «Збір інформації з теми проекту».
Інтернет-ресурси і матеріали з технології.
Слайд 23
6. Підведення підсумків уроку.
Яку мету ставили на початку уроку?
Досягли поставленої мети чи ні?
2) Виставлення оцінок, їх аргументація.
Домашнє завдання: Розробка ідей свого творчого проекту, збір інформації з теми проекту.
Слайд 24