7 клас
Тема. Галицьке і Волинське князівства в другій половині ХІІ ст.
Ярослав Осмомисл
Мета: - охарактеризувати політичний та соціально-економічний розвиток Галицького та Волинського князівств, діяльність галицького князя Ярослава Осмомисла;
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
І. Орг. момент
ІІ. Акт. знань учнів
Нагадайте буд ласка над яким розділом ми працюємо ( «Київська держава (Русь-Україна) у другій половині ХІ- перший половині ХІІІ ст..»)
1054 р. – помер Я.Мудрий;
1069 р. – Ізяслав разом із братом своєї дружини, польським Болеславом ІІ Сміливим рушив на Київ;
1097 р. – у м. Любечі на Дніпрі зібрався з’їзд князів Київської Русі;
1113 р. – помер Святополк;
1132р. – до цього року К.Р. залишалась єдиною централізованою монархією. Починається доба роздробленості.
ІІІ. Оголошення теми уроку, завдань
Мотивація
Таким чином, ми повторили попередній матеріал і для того, щоб дізнатися, які ще князівства утворилися на території К.Р. перейдемо до теми нашого уроку: Галицьке і Волинське князівства в другій половині ХІІ ст. Ярослав Осмомисл
Завданнями нашої роботи є:
У кінці уроку надати відповідь на запитання: Політична роздробленість К.Р. – це рух уперед, або прогрес, чи рух назад, або регрес - Проблемне запитання.
ІУ. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу
Зверніть увагу, на ваших столах є «Листи контролю» з таблицею, яку треба заповнити, слухая розповідь .
Питання класу :
Що спільного між Г. та В. князівством (Обидва князівства мали вигідне географічне розташування й були недосяжними для кочовиків зі степу. Були густозаселеними.
Дайте оцінку діяльності Ярослава Осмомисла
Зі «Слова о полку Ігоревім»: « Галицький Осмомисле Ярославе! Високо сидиш ти На своїм золотокованім престолі, Підперши гори угорські Своїми залізними військами, Заступивши королеві дорогу, Зачинивши ворота на Дунаї, Через хмари каміння кидаючи, Суд по Дунаю рядячи. Грози твої по землях течуть. Одчиняєш ти браму Києву, Стріляєш із отчого столу золотого На султанів у далеких землях».
(Цей уривок дає уявлення про великі території Галицького князівства, його військову потугу, та найважливіше про надзвичайно великий авторитет галицького князя, здатного впливати і на політику руських земель, і на європейських сусідів).
Правильно ми вважаємо чи ні доведе ?
Дійсно, найбільшої могутності Галицьке князівство досягло за правління Ярослава Осмомисла .
У. Підсумки уроку
Таким чином, сьогодні на уроці ми дізналися про ….
На початку уроку ми ставили проблемне питання … Буд ласка, висловите свою думку з цього питання….
А зараз я пропонує вам прослухати притчу і поміркувати : «Підтвердженням якої думки вона є
У одного старого було три сини. І вони ніяк не могли ужитися разом. Старику дуже хотілося, щоб після його смерті сини жили у світі. Він вирішив навчити їх цьому.
Одного разу, батько покликав їх до себе і попросив розламати навпіл віник. Спочатку спробував старший син, але, скільки він не старався - нічого не вийшло. Такі ж невдачі спіткали середнього та молодшого. Тоді батько розв'язав віник, і попросив кожного сина розламати по кілька соломинок. Це, звичайно ж, їм з легкістю вдалося.
Тоді батько сказав:
- Ось також і в житті. Якщо ви будете разом, то вас ніхто не зломить, а окремо вас також легко перемогти, як і зламати пару соломинок.
Заповіт якого князя нагадує ця притча (Ярослава Мудрого)
Висновок: Так. Сила нашої держави в її єдності. Тільки разом можна подолати ворога та досягти розвитку в усіх сферах діяльності.
УІ. Д/З стор. 128-133 підручника. Опрацювати; підготувати повідомлення
Ми виконали завдання уроку і я пропоную вам
Якщо урок сподобався на одягнути вітку у зелений колір
П І учня____________________________________
Лист контролю
Князівство |
Територія розташування |
Племена, що засиляли |
Господарський розвиток |
Княжа династія |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|