Тема. «Космічна подорож» .Закріплення вивченого матеріалу. Додавання і віднімання в межах 20
Мет: удосконалювати навички додавання і віднімання чисел в межах 20; закріпити знання нумерації у межах 20; продовжувати формувати вміння порівнювати вирази; закріплювати вміння складати та розв’язувати задачі на різницеве порівняння за коротким записом; учити записувати довжину відрізків ; розвивати увагу, логічне мислення дітей, варіативність мислення; виробляти самостійність у роботі; виховувати інтерес до математики, бажання вчитися й здобувати знання, почуття взаємодопомоги і взаємоповаги.
Обладнання: презентація, картки, зображення ракет.
Тип уроку: урок закріплення знань, умінь і навичок
Хід уроку
І. Організаційний момент і мотивація навчальної діяльності.
1. Привітання
- Діти, в народі кажуть, що добрий гість – дому радість. Сподіваюся, що ви як і я, раді нашим гостям. Давайте з ними привітаємось!
Добрий день, ми всіх вітаєм, Дня вам доброго бажаєм!
ІІ. Актуалізація опорних знань.
— Сьогодні урок наш буде незвичним. Ми зробимо подорож до невідомих планет у космос. На якому транспорті ми будемо летіти? Правильно, на ракетах. Космос — простір для нас невідомий, тож в дорозі може статися все. Будьмо готові до цього.
2. Усна лічба
— Перед польотом нам потрібно провести тренування.
Космонавти тренуються в спеціальних камерах, на них чекають різноманітні вправи. І на вас чекають різноманітні завдання.
• Порахувати від 10 до 20 у прямому порядку.
• Порахувати від 20 до 10 у зворотному порядку.
• Яке число наступне для числа 12, 16?
• Яке число є попереднім для числа 17, 14?
• Назвіть «сусідів» числа 15, 18.
• Яке число більше 17 на 1?
• Яке число менше 11 на 1?
• Як утворити 16 із числа 14?
• Яке число більше: 14 чи 18?
3. Хвилинка каліграфії.
- Сьогодні ми святкуємо Всесвітній день космоса 12 квітня, тому сьогодні ми каліграфічно напишимо число 12
4.Математичний диктант
5. Запуск ракети
-Давайти ми з вами порахуємо, щоб запустити ракету
10.9.8.7.6.5.4.3.2.1…
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
- Складатимемо і розв'язуватимемо задачі, обчислюватимемо вирази.
VІ. Закріплення вивченого матеріалу
1. Розв’язання прикладів
— Ми підготувались до польотів і тепер рушаймо вперед. — Перша планета, що зустрілась на нашому шляху,— Червона планета. Вона надсилає нам сигнал SOS. На неї напали космічні пірати.
10+5+5= 18-7-1=
16-6= 13+2=
11+8+2= 16+4=
20-5-5= 19-10=
2. Розв’язання рівнянь
— Друга планета, що зустрілась на нашому шляху,— Невідома нам планета. Вона надсилає нам сигнал SOS.
10 7+3 5+4 20
18 10+5 8+2 17
2 9+1 10+5 7
4. Фізкультхвилинка.
3 Розв’язання задач
— Тепер ми долітаємо до планети, на якій живуть чоловічки, які весь час запитують: «Скільки?», «Чому?», «На скільки?». Ці чоловічки пропонують нам розв’язати задачі.
Задача 1
Песик Дружок був у космосі 9 днів, а песик Трезор — 7 днів. На скільки днів більше був у космосі Дружок, ніж Трезор?
Задача 2
Мишко нарахував 19 зірок, а Миколка — на 4 зірки менше. Скільки зірок нарахував Миколка?
19-4=15(з)
Відповідь: 15 зірок
6. Креслення відрізків
— Тепер ми повертаємось додому. До нашої планети — 11 умовних сантиметрів. Накресліть відрізок цієї довжини. Долетить тільки той учень, хто правильно накреслить відрізок.
7 Хвилинка фантазії «Скласти пазл»
ІV. Підсумок уроку.
- Що робили на уроці ? (Лічили в межах 20. Подорожували , обчислювали вирази.)