Тема. Порівняння десяткових дробів
Мета: удосконалити знання та вміння порівнювати десяткові дроби, величини, розв’язувати задачі, що передбачають порівняння десяткових дробів; формувати вміння використовувати знання в нових ситуаціях; виховувати наполегливість в досягнення мети, кмітливість учнів.
Тип уроку: удосконалення знань і вмінь.
Хід уроку
І. Організаційний етап
Вчитель.
І чудова, й солов’їна
Математика країна.
Праця тут іде завзята,
Вмій лиш швидко рахувати,
Вмій кмітливо все збагнути,
Першим у відповіді бути.
Як кожна країна, так і країна Математика складається з різних областей. Сьогодні у нас незвичайний урок – ми вирушаємо у подорож володіннями міста, про яке навіть є вірш-загадка:
Із комами дружать,
Людям вірно служать,
Нам допомогти готові.
Що це? (Дроби десяткові)
Ви праві – ми будемо подорожувати володіннями міста Десятків (наголос на останній склад).
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Вчитель. Перевіримо чи всі готові вирушити в дорогу. Для цього обміняйтесь зошитами та виконайте взаємоперевірку домашнього завдання за записаними на дошці заздалегідь розв’язаннями.
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Чи зможете визначити правильний шлях?
Потрібно записати десятковими дробами: . (Один учень записує дроби на дошці, решта - в зошиті. Після чого здійснюють самоперевірку)
Хто допустив помилки, повинен прочитати десяткові дроби: .
Починаємо нашу подорож.
IV. Удосконалення знань та вмінь
Вирушаючи в подорож, кожен повинен взяти з собою… (Воду)
Якщо ви забули це зробити, то визначивши правильно відстань, зможете набрати воду в криниці. Відстань до криниці дорівнює найбільшій величині наступного завдання.
Виразити в метрах: 25 дм 4 см; 20499 см; 20905 см; 36 см; 15 мм; 4 м 5 мм; 2567 см; 185 дм.
Отже, до найближчої криниці … метрів.
Ідемо далі. Попереду річка. На протилежний берег можемо переправитись на паромі. Але він перевозить за один рейс лише певну кількість людей, щоб не було перенавантаження. Перепусткою буде правильне виконання завдання:
Порівняйте величини, виразивши їх в однакових одиницях вимірювання:
А) 6,48 кг і 6485 г (в кг);
Б) 3445 г і 3508 г (в кг);
В) 4 ц 5 кг і 450 кг (в центнерах);
Г) 642 ц і 6905 кг (в тоннах);
Ґ) 7052 кг і 75 ц (в тоннах).
Ось ми з вами і переправились через річку. Які чудові краєвиди! На нас чекають (вдалині бачимо лісника). Наразі стало погано видно. Туман. Щоб не заблукати в ньому, будемо користуватися підказками лісника:
Яка з точок на координатній прямій
А) А (4,5) чи Д (4,09) лівіше;
Б) О (3,28) чи К (3,09) правіше;
В) В (16,89) чи Р (16,99) правіше;
Г) N (0,349) чи О (0,34) лівіше;
Ґ) Г (1,9) чи С (1,89) правіше;
Д) А (8,49) чи М (8,479) правіше.
Правильно виконавши завдання, ви отримали слово …
Нас зустрічає лісник, запрошує до своєї хатини і пригощає чаєм із ягід. А з яких, ви дізнаєтесь, розмістивши числа:
А) 9,07; 6,29; 9,35; 6,66; 9,345; 9,09 в порядку спадання;
Б) 0,31; 3,89; 3,09; 3,01; 3,9; 0,003; 3,69; 3,96; 0,03 в порядку зростання.
Розмістили? А тепер таблиця-ключ до кожного варіанту, за допомогою яких визначите назву ягоди.
А)
9,07 |
6,29 |
9,35 |
6,66 |
9,345 |
9,09 |
и |
а |
м |
н |
а |
л |
Б)
0,31 |
3,89 |
3,09 |
3,01 |
3,9 |
0,003 |
3,69 |
3,96 |
0,03 |
о |
и |
о |
р |
н |
с |
д |
а |
м |
Лісник розповідає про цілющі властивості цих ягід.
V. Підсумки уроку
Вчитель. На сьогодні наша подорож закінчилася.
VІ. Домашнє завдання
Повторити §§ 34-35; розв’язати №№ 1162, 1189, 1194.