Презентація до теми "Множення десяткових дробів", 5 клас

Про матеріал
Дана презентація складається з чотирьох частин і містить пояснення правила множення десяткових дробів, множення десяткових дробів на розрядну одиницю. Розглянуті відповідні вправи та вправи на використання властивостей множення для множення десяткових дробів. Наприкінці вивчення теми згадуються типи задач на рух. Презентація буде особливо корисною під час дистанційного навчання, так як містить детальні пояснення розв'язання вправ і задач
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Множення десяткових дробів(урок №1)Математика 5 класвчитель математики. Леонова Галина Олександрівна

Номер слайду 2

Правило множення десяткових дробів:1. Помножити натуральні числа, не звертаючи уваги на коми3,7 · 12, 38 = 12, 38 х3,76668+417360854,2. У добутку відокремити справа комою стільки десяткових знаків, скільки їх мають обидва множника разом. Число 12, 38 має 2десяткових знаки після коми. Число 3,7 має 1десятковий знак після коми2+1 = 3 - треба відокремити комою справа 3 знаки45,806

Номер слайду 3

Завдання №1 (Істер, №1306)Відомо, що 235 · 47 = 11045. Знайти добутки:1) 23,5 · 47 = 1104,52) 2,35 · 47 = 3) 2,35 · 4,7 = 4) 23,5 · 0,47 = 5) 0,235 · 4,7 = 6) 0,235 · 0,47 = 110,4511,04511,0451,10450,110451 знак2 знаки3 знаки3 знаки4 знаки5 знаків. Молодці! Дуже добре!

Номер слайду 4

Завдання №2 (усно) (Істер, №1305)Обчислити:1) 5 · 0,7 = 3,52) 6 · 0,5 = 33) 4 · 0,02 = 0,084) 7 · 0,04 = 0,285) 3 · 4,1 = 12,36) 5 · 1,1 = 5,57) 0,3 · 0,06 = 0,0188) 0,7 · 0,08 = 0,056

Номер слайду 5

Завдання №3 (Мерзляк «Сходинки», вар. 1, №226)Виконати множення: 2,6х3,42) 7,8 · 5,12 = 1) 2,6 · 3,4 = 41087+488,8,84 5,12х7,86940+483563993,39,9363) 0,012 · 0,35 = 0,012х0,3506+6302400,00,00424) 36,25 · 8 = 36,25х800029,290

Номер слайду 6

Множення десяткових дробів на розрядну одиницю. Множення на 10, 100, 1000, …Для того, щоб помножити десятковий дріб на 10, 100, 1000, … треба в цьому дробі перенести кому вправо на стільки знаків, скільки нулів стоїть в другому множнику після одиниці.5, 725 · 10 = 57,255, 725 · 100 = 572,55, 725 · 1000 = 57255, 725 · 10000 = 0 57250

Номер слайду 7

Завдання №4 (усно)Виконати множення1) 2,7 · 10 = 2) 37,25 · 10 = 3) 6,58 · 10 = 4) 9,6 · 10 = 5) 3,284 · 10 = 6) 4,74 · 10 = 7) 5,391 · 10 = 8) 5,382 · 100 = 9) 0,0057 · 100 = 10) 4,74 · 100 = 11) 5,391 · 100 = 12) 6,58 · 100 = 22) 0,028 · 10000 = 14) 7,03 · 100 = 15) 0,065 · 100 = 13) 6,3 · 100 = 17) 0,037 · 1000 = 18) 5,12 · 1000 = 19) 8,1 · 10000 = 20) 6,58 · 10000 = 21) 32,97 · 1000 = 16) 4,125 · 1000 = 2765,8372,59632,8447,453,91538,20,57474539,16586307036,54125375120810006580028032970

Номер слайду 8

Множення десяткових дробів на розрядну одиницю. Множення на 0,1; 0,01; 0,001, …Для того, щоб помножити десятковий дріб на 0,1; 0,01; 0,001, … треба в цьому дробі перенести кому вліво на стільки знаків, скільки нулів стоїть в другому множнику перед одиницею.137,8 · 0,1 = 13,78137,8· 0,01 = 1,378137,8· 0,001 = 0,1378137,8· 0,0001 = 0 0,013780 0

Номер слайду 9

Завдання №5(усно)Виконати множення1) 13,72 · 0,1 = 2) 2,37 · 0,1 = 3) 4,74 · 0,1 = 4) 5,391 · 0,1 = 5) 4,6 · 0,1 = 6) 6,58 · 0,1 = 7) 57 · 0,1 = 8) 17,381 · 0,01= 9) 0,25· 0,01 = 10) 4,74 · 0,01 = 11) 5,391 · 0,01 = 12) 35,1 · 0,01 = 22) 0,8 · 0,00001= 14) 73,82 · 0,001= 15) 813 · 0,001 = 13) 2,7 · 0,01 = 17) 5,391 · 0,001 = 18) 436 · 0,001 = 19) 6,58 · 0,001 = 20) 38,1 · 0,001 = 21) 729 · 0,0001 = 16) 4,74 · 0,001= 1,3720,4740,2370,53910,460,6585,70,173810,00250,04740,053910,3510,0270,073820,8130,004740,0053910,4360,006580,03810,0000080,0729

Номер слайду 10

Завдання №6 (письмово) (Істер, №1358)Знайти добуток:1) 6,8 · 10 = 682) 47,125 · 10 = 471,253) 37,115 · 100 = 3711,54) 5,9 · 1000 = 59005) 0,112 · 1000 = 1126) 0,45 · 1000 = 4507) 3,7 · 0,1 = 0,378) 59 · 0,1 = 5,99) 4,7 · 0,01 = 10) 135,7 · 0,01 = 11) 374,5 · 0,001 = 12) 13,8 · 0,00001 = 0,0471,3570,37450,000138

Номер слайду 11

Множення десяткових дробів(урок №2)Математика 5 класвчитель математики. Леонова Галина Олександрівна

Номер слайду 12

Завдання №1 (письмово) (Істер, №1322)Що більше: площа прямокутника зі сторонами 1,8 см і 2,75 см чи площа квадрата зі стороною 2,3 см?Розв’язанняаbа. S=a · b. S= 𝒂𝟐 1) 1,8 · 2,75 = 4,95 (см𝟐) – площа прямокутника; 2,75 х1,80022+5720594,2) 2,3 · 2,3 = 5,29 (см𝟐) – площа квадрата. Відповідь: площа квадрата більша.

Номер слайду 13

Завдання №2 (письмово) (Істер, №1344)Купили 2,6 кг цукерок по 31,2 грн за кілограм і 2,8 кг печива по 27,6 грн за кілограм. Яка з покупок дешевша і на скільки? Скільки решти отримали з 200 грн за дві покупки?Розв’язання1) 2,6 · 31,2 = 81,12 (грн) – цукерки;2) 2,8 · 27,6 = 77,28 (грн) – печиво;3) 81,12 – 77,28 = на 3,84 (грн) – дешевше печиво;4) 81,12 + 77,28 = 158,4 (грн) – вартість двох покупок;5) 200 – 158,4 = 41,6 (грн) – решта. Відповідь: печиво дешевше цукерок на 3,84 грн. Отримали 41,6 грн решти.

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Використання властивостей множення для множення десяткових дробів(урок №3)Математика 5 класвчитель математики. Леонова Галина Олександрівна

Номер слайду 18

Властивості множення. Переставна властивість:a · b = b · a. Сполучна властивість:a · (b · с) = (a · b) · a. Розподільна властивість:a · (b + с) = a · b + a · с. Властивості використовуються для спрощення виразів та зручності обчислень!

Номер слайду 19

Завдання №1 (Мерзляк, №934)1) 1,3 · 0,2а = 0,26а(1,3 · 0,2) · а = 2) 0,9b · 8 = (0,9 · 8) · b = 7,2b3) 0,23 · 40b = (0,23 · 40) · b = 9,2b4) 2,8· y · 0,5 = (2,8 · 0,5) · y = 1,4y5) 0,6a· 0,08b = (0,6 · 0,08) · (a · b) = 0,048ab6) 1,1x· 1,4y = (1,1 · 1,4) · (x · y) = 1,54xy7) 0,27m· 0,3n = (0,27 · 0,3) · (m · n) = 0,081mn8) 0,4a · 8 · b · 0,3c = (0,4 · 8 · 0,3) · (a · b · c) = 0,96abc9) 1,2x · 0,3y · 5z = (1,2 · 0,3 · 5) · (x · y · z) = 1,8xyz

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Завдання №2 (Мерзляк, №932)1) 0,2 · 32,8 · 5= 32,8(0,2 · 5) · 32,8 = 2) 0,25 · 24,3 · 0,4 = (0,25 · 0,4) · 24,3 = 2,433) 0,8 · 47,5 · 12,5 = (0,8 · 12,5) · 47,5 = 4754) 73· 0,5 · 0,4 = (0,5 · 0,4) · 73 = 14,65) 0,4· 17 · 2,5 = (0,4 · 2,5) · 17= 176) 0,125· 4,3 · 80 = (0,125 · 80) · 4,3= 437) 0,05· 6,73 · 0,2 = (0,05 · 0,2) · 6,73 = 0,06738) 0,4 · 0,36 · 5= (0,4 · 5) · 0,36 = 0,7210,1100,21100,012

Номер слайду 22

Завдання №3 (Мерзляк, №936)1) 3,18 · 7,8 + 3,18 · 2,2 = 3,18 · (7,8 + 2,2) = 1031,82) 59,8 · 4,9 – 59,7 · 4,9 = 4,9 · (59,8 – 59,7) = 0,10,493) 0,946 · 26,8 + 0,946 · 23,2 = 0,946 · (26,8 + 23,2) = 50= 47,34) 7,54 · 3,24 – 7,54 · 3,14 = 7,54 · (3,24 – 3,14) = 0,1= 0,754 Завдання №4 (Мерзляк, №952)1) 6,5 · 2,46 – 6,5 · 2,29 - 6,5 · 0,17 = = 6,5 · (2,46 - 2,29 – 0,17) = 002) 12,36 · 1,39 + 1,11 · 12,36 - 2,5 · 4,36 = = 12,36 · (1,39 + 1,11) – 2,5 · 4,36 = 2,5= 12,36 · 2,5 – 2,5 · 4,36 = 2,5 · (12,36 - 4,36) = 820

Номер слайду 23

Завдання №5 (Мерзляк, №954)Спростіть вираз і обчисліть його значення:1) 0,13p + 0,47p, якщо p =0,14 0,13p + 0,47p = (0,13 + 0,47)p = 0,6p = 0,6 · 0,14 = 0,0842) 0,072b - 0,043b, якщо b =5,4 0,072b - 0,043b = (0,072 - 0,043)b = 0,027b = =0,029 · 5,4 = 0,15663) 3,8x + 1,7x – 5,4x + 0,1x, якщо x =0,678 3,8x + 1,7x – 5,4x + 0,1x = (3,8 + 1,7 – 5,4 + 0,1)x = = 0,2x = 0,2 · 0,678 = 0,13564) 8,6с – 3,5с – 0,1с + 0,296, якщо с =0,58 8,6с – 3,5с – 0,1с + 0,296= (8,6 – 3,5 – 0,1)с + 0,296 = = 5с + 0,296 = 5 · 0,58 + 0,296 = 29,296

Номер слайду 24

Самостійна робота №2І варіант1. Обчисліть значення виразу найзручнішим способом:1) 0,5· 74,8 · 2 = 2) 0,25· 3,67 · 0,4 = 3) 0,42· 5,19 + 5,19 · 0,58 = 4) 62,9· 1,8 – 62,7 · 1,8 = 2. Спростіть вираз і обчисліть його значення:1) 0,3а · 1,2, якщо а=0,05 2) 2,5m · 0,4n, якщо m=3, n=3,2 3) 7,9x + 2,1x, якщо x=1,65 4) 1,2m + 3,9m – 2,1m + 1,3, якщо m=0,9 1 бал1 бал1,5 бала1,5 бала2 бала2 бала1 бал2 бала

Номер слайду 25

Самостійна робота №2ІІ варіант1. Обчисліть значення виразу найзручнішим способом:1) 0,2· 69,4 · 5 = 2) 4· 2,5 · 2,26 = 3) 3,14· 0,24 + 3,14 · 0,76 = 4) 43,8· 1,4 – 1,4 · 43,5 = 2. Спростіть вираз і обчисліть його значення:1) 0,4 · 1,6b, якщо b=0,5 2) 0,05p · 0,2q, якщо p=6, q=1,5 3) 13,4x + 6,6x, якщо x=0,48 4) 2,6n – 1,3n + 5,7n – 2,9, якщо n=0,8 1 бал1 бал1,5 бала1,5 бала2 бала2 бала1 бал2 бала

Номер слайду 26

Самостійна робота №2ІІІ варіант1. Обчисліть значення виразу найзручнішим способом:1) 5,6· 0,4 · 2,5 = 2) 0,125 · 9,87 · 80 = 3) 7,12 · 0,35 + 7,12 · 0,65 = 4) 1,2 · 52,6 – 52,2 · 1,2 = 2. Спростіть вираз і обчисліть його значення:1) 0,7с · 0,8, якщо с=0,3 2) 0,25а · 0,4b, якщо a=5, b=1,8 3) 6,8p - 6,7p, якщо p=19 4) 4,8t – 3,4t + 2,6t – 1,8, якщо t=0,9 1 бал1 бал1,5 бала1,5 бала2 бала2 бала1 бал2 бала

Номер слайду 27

Множення десяткових дробів. Задачі на рух.(урок №4)Математика5 клас. Вчитель математики Леонова Галина Олександрівна

Номер слайду 28

Пригадаємо: S - відстаньv - швидкістьt - час. S = v·tv = S:tt = S:v(мм, см, дм, м, км)(с, хв, год)(м/с, м/хв, км/год)

Номер слайду 29

Типи задач на рух: Рух з одного пункту в одному напряміРух з одного пункту в протилежних напрямах. Рух з різних пунктів в одному напрямі𝒗𝟏 𝒗𝟐 𝒗𝟐 𝒗𝟏 𝒗𝟏 𝒗𝟐 𝒗𝟐 𝒗𝟏 Рух з різних пунктів назустріч один одному

Номер слайду 30

Рух з одного пункту в одному напрямі9,8 км/год11,4 км/год. S-?t=6,5 год. Розв’язання𝒗від=𝟏𝟏,𝟒 −𝟗,𝟖=𝟏,𝟔 (км/год) S = 𝑺𝟏 − 𝑺𝟐 =6,5·1,6=10,4 (км)Відповідь: через 6,5 годин відстань велосипедистами становитиме 10,4 км.11,4·6,59,8·6,5-=6,5·(11,4 – 9,8)𝑺=𝒗від·𝒕 S = v·t. З одного міста в одному напрямку одночасно виїхали два велосипедисти. Один з них їхав зі швидкістю 11,4 км/год, а другий – зі швидкістю 9,8 км/год. Якою була відстань між ними через 6,5 год?

Номер слайду 31

Рух з одного пункту в одному напряміЗ одного міста в одному напрямку одночасно виїхали два велосипедисти. Один з них їхав зі швидкістю 11,4 км/год, а другий – зі швидкістю 9,8 км/год. Якою була відстань між ними через 6,5 год? (Мерзляк, №942)9,8 км/год11,4 км/год. S-?t=6,5 год. Розв’язання. Відстань, на яку віддаляються об’єкти за одиницю часу, називається швидкістю віддалення 𝒗від. 𝒗від=𝒗𝟏 − 𝒗𝟐,  𝒗𝟏>𝒗𝟐 𝒗від=𝟏𝟏,𝟒 −𝟗,𝟖=𝟏,𝟔 (км/год) S = 𝒗від·t 1,6·6,5=10,4 (км)Відповідь: через 6,5 годин відстань між велосипедистами становитиме 10,4 км.

Номер слайду 32

Рух з одного пункту в протилежних напрямах. З однієї станції в протилежних напрямках одночасно вирушли два потяги. Один з них рухався зі швидкістю 63,4 км/год, а другий – 58,6 км/год. Якою була відстань між ними через 9,3 год після початку руху?58,6 км/год63,4 км/год. S-?, t=9,3 год{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Vt. SІ потягІІ потяг63,4 км/год58,6 км/год? км9,3 год9,3 год

Номер слайду 33

Рух з одного пункту в протилежних напрямах. З однієї станції в протилежних напрямках одночасно вирушли два потяги. Один з них рухався зі швидкістю 63,4 км/год, а другий – 58,6 км/год. Якою була відстань між ними через 9,3 год після початку руху?58,6 км/год63,4 км/год. S-?, t=9,3 год. Розв’язання. S = v·t58,6·9,363,4·9,3+= 9,3·(58,6+63,4)𝒗від=𝒗𝟏+ 𝒗𝟐 𝑺=𝒗від·𝒕 = 9,3·122=Відповідь: через 9,3 години відстань між потягами становитиме 680 км. S = 𝑺𝟏+ 𝑺𝟐 =1134,6 (км)

Номер слайду 34

Рух із різних пунктів назустріч один одномуІз двох міст назустріч один одному одночасно виїхали велосипедист і легковик. Велосипедист їхав зі швидкістю 13,8 км/год, а легковик – в 6,3 рази швидше. Знайдіть відстань між містами, якщо велосипедист і легковик зустрілися через 4,5 год?13,8 км/год?, в 6,3 р. б. км/год𝒕зуст=4,5 год ? км{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Vt. SВелосипедист. Легковик13,8 км/год?, в 6,3 р. >? км4,5 год4,5 год

Номер слайду 35

Рух із різних пунктів назустріч один одномуІз двох міст назустріч один одному одночасно виїхали велосипедист і легковик. Велосипедист їхав зі швидкістю 13,8 км/год, а легковик – в 6,3 рази швидше. Знайдіть відстань між містами, якщо велосипедист і легковик зустрілися через 4,5 год?13,8 км/год?, в 6,3 р. б. км/год𝒕зуст=4,5 год ? км𝒗збл=𝒗д+ 𝒗б   Розв’язання. S = 𝒗 збл·𝒕зуст 𝟏) 𝟏𝟑,𝟖·𝟔,𝟑=𝟖𝟔,𝟗𝟒 (км/год)  - 𝒗л.; 𝟐) 𝟏𝟑,𝟖+𝟖𝟔,𝟗𝟒=𝟏𝟎𝟎,𝟕𝟒 (км/год)  - 𝒗збл.; 𝟑) 𝟏𝟎𝟎,𝟕𝟒·𝟒,𝟓=𝟒𝟓𝟑,𝟑𝟑(км) 

Номер слайду 36

Розшифруй. Не важливо, з якою швидкістю ти рухаєшся до своєї мети. Головне – не зупиняйся! Конфуцій

Номер слайду 37

Дякую за увагу! Бажаю вам успіхів !

pptx
Додано
8 квітня
Переглядів
134
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку