Розробка уроку для учнів 5 класу з основ здоров’я
Вчителя вищої категорії
Городецької Марії Валеріївни
Комунальної установи
Сумська спеціалізована школа І – ІІІ ступенів № 29,
М.Суми, Сумської області
Тема: Принципи і методи загартовування.
Мета:
впливом загартовування на організм, про заходи і засоби загартовування; дати дітям елементарні поради загартовування; зміцнювати бажання щоденно піклуватися про своє здоров’я;
2) розвивати навички роботи в групі, мислення, увагу, пам`ять;
3) виховувати дбайливе ставлення до свого здоров`я.
Обладнання: підручник, презентація, фотографії.
Основні поняття: загартовування, загартовування сонцем, водою, повітрям,
комплексне загартовування.
Тип уроку: комбінований.
І. Організаційний момент.
Встаньте, друзі, посміхніться,
До гостей всі поверніться,
Привітайтесь –
А тепер – усі сідаймо і урок розрочинаємо.
II. Актуалізація опорних знань.
Як ви вважаєте, як дані чинники, фактори навколишнього середовища пов`язані з нашим здоров`ям? Роблять нас міцними, загартованими.
Яка складова здоров`я відповідає на відсутність хвороб і імунітет.
Михасик, почувши, що ходіння босоніж корисне для здоров`я, одразу ж скинув взуття і пішов у справах босоніж.
Правильно – те, що він піклується про своє здоров`я, а неправильним – хлопчик не з`ясував, як це робити, щоб не зашкодити здоров`ю.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Сьогодні ми з вами спробуємо виправити хлопчику його помилку, з`ясувати, як правильно загартовуватись, які ще є методи загартовування, бо тема нашого уроку: «Принципи і методи загартовування».
ІV. Повідомлення теми, мети, плану уроку.
План уроку.
V. Вивчення нового матеріалу.
Бесіда з учнями.
Як ви вважаєте, що таке «загартовування»? Робота з підручником с.79.
Загартовування – це комплекс дій для зміцнення організму.
Вправа «Мозковий штурм».
Навіщо ми загартовуємося?
Значення загартовування:
Чим раніше людина розпочне загартовуватись, тим здоровішою і більш стійкою до різних захворювань вона буде.
Мозковий штурм “Які ви знаєте процедури загартовування?”
Робота в групах (по варіантам).
1 варіант – визначає способи загартовування сонцем;
2 варіант – визначає способи загартовування повітрям;
3 варіант – визначає способи загартовування водою.
Загартовування сонцем |
Загартовування повітрям |
Загартовування водою |
Комплексне загартовування (поєднання всіх типів) |
- Почергове перебування на сонці і в тіні. - Загоряння. - Поступове зниження температури. |
- Перебування на свіжому повітрі. - Регулювання температури повітря. - Ходіння босоніж. - Сон при відчинених вікнах. |
- Обтирання холодним рушником. - Душ. - Обливання. - Ножні ванни. |
- Зимові види спорту (ковзани, лижі). - Плавання. |
Фізкультхвилинка
Бесіда з учнями.
Як же правильно загартовування? Для цього ми з вами попрацюємо з підручником по рядам с.80 – принципи загартовування.
1 ряд – перший принцип;
2 ряд – другий принцип;
3 ряд – третій принцип
Принципи загартовування:
VІ. Узагальнення та систематизація знань.
Завдання 1. Давайте повернемось до нашого випадку з Михасиком. Що ми можемо йому порадити?
Завдання 2. «Виправ помилку»
Завдання 3. Тестове завдання. Виберіть правильні відповіді.
1.Рішення про загартовування дитина приймає:
А)сама;
Б)за порадою інтернету;
В)за порадою лікаря;
Г)за порадою друзів.
2.Загартовування починають:
А)під час хвороби;
Б)після перевірки стану здоров`я;
В)у холодну пору року.
3.Обрати види загартовування:
А)купання;
Б)споживання морозива;
В)ходіння босоніж по траві;
Г)прослуховування музики.
4.Загартовування водою – це:
А) повітряні ванни;
Б)обтирання;
В)сонячні ванни;
Г)катання на ковзанах.
5.Загартовування повітрям – це:
А)ходіння босоніж по траві;
Б)засмага;
В)прогулянки на свіжому повітрі.
6.Вплив загартовування на здоров`я полягає в:
А)зниженні температури тіла;
Б)зміцненні імунітету;
В)зменшенні маси тіла;
Г)пристосування організму навколишнього середовища.
Завдання 4. Вправа «Встанови відповідність»
Встановити відповідність між способом загартовування і прикладом загартовування.
А. Перебування на свіжому повітрі.
Б. Загоряння.
В. Ковзани.
Г. Обливання.
Д. Ходіння босоніж.
Є. Обтирання холодним рушником.
Е. Плавання.
Ж. Почергове перебування на сонці і в тіні.
З. Сон при відчинених вікнах.
І. Душ.
Завдання 4. «Цікаві картинки». Учитель показує картинки, а учні повинні встановити спосіб загартовування.
VІІ. Підсумок уроку.
Продовжити фразу: «Знання про загартовування допоможуть мені……..»
VІІІ. Домашнє завдання.
Опрацювати параграф с.79 - 80, скласти 5 невірних шпаргалок письмово,
* написати вірш або скласти кросворд зі слова «загартовування».