Урок з теми "Профілактика харчових отруєнь і кишкових інфекцій"

Про матеріал
Урок для учнів 8 класу загальноосвітнього закладу. Метою є навчити учнів розпізнавати симптоми харчових отруєнь; ознайомити з правилами надання першої допомоги при харчових отруєннях та кишкових інфекціях; розвивати санітарно-гігієнічні навички, компетенції; виховувати ціннісне ставлення до власного життя і здоров’я. Використовується роздатковий матеріал, схема «Попередження харчових отруєнь», схема «Тема уроку в математичному прикладі», відеофільм, картки «Самоаналіз діяльності», підручник.
Перегляд файлу

Тема. Профілактика харчових отруєнь і кишкових інфекцій.

Мета. Навчити учнів розпізнавати симптоми харчових отруєнь; ознайомити з правилами надання першої допомоги при харчових отруєннях та кишкових інфекціях; розвивати санітарно-гігієнічні навички, компетенції; виховувати ціннісне ставлення до власного життя і здоров’я.

Обладнання:  роздатковий матеріал, схема «Попередження харчових отруєнь», схема «Тема уроку в математичному прикладі», відеофільм, картки «Самоаналіз діяльності», підручник.

Тип уроку: комбінований

                                       Хід уроку

І.Організаційний момент

Привітання, встановлення позитивного настрою.

  1. Вправа «Самоналаштування»
  •          Покладіть руки на парту, заплющіть очі та промовляйте: «Я зможу сьогодні добре працювати на уроці. Я – особистість творча. Я бажаю всім однокласникам успіхів»

ІІ. Перевірка домашнього завдання

1.Картки (2 учні)

Що порадите підліткам у наведених ситуаціях?

  1. Дівчина хоче мати струнку фігуру, тому відмовляється від вечері, а іноді й від обіду. Вона схудла, але стала блідою, скаржиться на головний біль, почала гірше навчатися.
  2. Хлопці всі вечори проводять за комп’ютером. Щоб не відволікатися, завжди перекушують бутербродами і запивають солодкими газованими напоями.
  1. Фронтальне опитування
  •          Назвіть чинники, що впливають на вибір харчових продуктів.(Реклама, засоби масової інформації, стан здоров’я, принципи здорового харчування, смакові звички, приклад друзів, потреби, традиції, якість продуктів, поради близьких).
  •          Які системи харчування існують? (Традиційні (національні кухні) і сучасні).
  •          Назвіть улюблені страви своєї національної кухні. Розкажіть чому вони корисні.
  •          Яких принципів харчування слід дотримуватися підліткам, щоб бути здоровими? Чому? (Різноманітність – уживання щодня різноманітних продуктів,помірність – калорійність щоденного меню не повинна перевищувати щоденних енергетичних витрат,Збалансованість – правильне співвідношення всіх дібраних продуктів для щоденного споживання. Людині потрібні поживні речовини в такому співвідношенні? Одна частина білків, одна частина жирів, чотири частини вуглеводів.  – 1:1:6). Підлітки , які харчуються незбалансовано, ризикують здоров’ям.
  •          Що таке харчові добавки? (спеціальні речовини, які додають до харчових продуктів для покращення поживної цінності або запобігання псуванню продукту під час зберігання).
  •          Назвіть наслідки для здоров’я підлітків, спричинені дотриманням дієт. Скористайтеся схемою на стор. 42.

ІІІ. Актуалізація опорних знань 

Робота над прислів’ями

  1. Щось за лихо стало, чи від крупів, чи від сала (укр. прислів’я).
  2. Свою хворобу шукай на дні тарілки ! (Стародавня китайська приказка)
  •          Як ви розумієте ці вислови?

ІУ. Робота над новим матеріалом

  1. Оголошення теми і мети уроку.
  2. Міні-лекція «Поняття та симптоми харчового отруєння»
  •          Я хочу надати слово медсестрі нашого закладу.
  1. Перегляд відеоролика «Профілактика  харчових  отруєнь»
  2. Отруйні рослини . (Робота з підручником).
  •          Отруїтися можна також і рослинами, якщо людина вжила коріння, листки чи ягоди дикорослих рослин, сплутавши їх з їстівними. Відкрийте підручник на стор. 50, роздивіться ілюстрації отруйних рослин і озвучте їх. Будьте обережні. Ні в якому разі не торкайтеся цих рослин, попередьте про це своїх близьких та знайомих.
  •          Якщо з’їсти багато зерен гіркого мигдалю, ядер абрикосів, персиків, слив, вишень – також можна отруїтися. Вони містять отруйну синильну кислоту. А у пророслій і позеленій картоплі утворюється отруйна речовина – соланін. Таку картоплю вживати не можна.
  1. Робота  за таблицею підручника «Отруйні гриби»
  •          Гриби – одна з найцікавіших і найтаємничіших частин природи, цінний харчовий продукт. Однак серед них багато отруйних, які можуть спричинити смерть. Роздивіться ілюстрації на стор.50, озвучте назви цих грибі. Запам’ятайте! Ці гриби збирати не можна.

Отруїтися можна, навіть, їстівним  грибами, якщо, не дотримуватися правил під час збирання або варіння.

  1. Робота  над ілюстраціями «Як убезпечитися від отруєння грибами»
  •          Прочитайте  як можна убезпечитися від отруєння грибами. Ст.51
  1. Інформаційне повідомлення «Кишкові інфекції: поняття, ознаки, причини виникнення». (Слово медсестрі)
  2. Робота за схемою-таблицею «Попередження харчових отруєнь».
  3. Робота над схемою підручника «Домедична допомога в разі харчових отруєнь»

Отже, причина харчових отруєнь та кишкових інфекцій – вживання зіпсованих або інфікованих харчових продуктів та отруйних рослин і грибів. Щоб уникнути небезпеки, слід дотримуватися профілактики харчових отруєнь. Кожен має вміти надати домедичну допомогу постраждалому до приїзду лікаря.

  1. Оздоровлювальна вправа 
  1. Вихідне положення – сидячи на стільці, руки до плечей, лопатки з’єднати. 1-2 – нахил вправо, 3-4 – нахил вліво.

У. Закріплення нових знань. 

1.Робота в групах

Аналіз ситуацій. 

1 група.

   Однокласник скаржиться на головний біль, біль у животі, нудоту. Він розповів, що кілька годин тому їв гриби.

  Як діятиме мете в наведеній ситуації?

 

2 група.

Спекотного літнього дня ви збираєтеся відпочити на природі.

Що візьмете із собою, щоб уникнути харчового отруєння?

 

 

3 група.

Дівчата вирішили перекусити бутербродами з ковбасою, але не звернули уваги, що ковбаса мала дивний запах. 

Що ви порадите дівчатам? 

 

2.Робота в парах

     Наведіть приклади отруйних рослин і грибів місцевості, де ви живете. Обговоріть, чому необхідно дотримуватися правил збору грибів і рослин. На який ризик наражається людина, яка нехтує цими правилами.

3.Фронтальне опитування.

 - Назвіть симптоми харчового отруєння.

- Чому не можна вживати запліснявілі продукти і позеленілу картоплю?

- Чому, на вашу думку, щороку з початком сезону збору грибів багато людей потрапляють до лікарень з отруєнням?

- Яких правил слід дотримуватися, щоб убезпечитися від харчових отруєнь?

4. Прийом «Тема уроку в математичному прикладі» 

А зараз спробуйте за поданим зразком скласти математичний приклад, який би відображав щойно засвоєний матеріал.

--------   +   --------  =   ------------

(Правила зберігання і приготування їжі  + дотримання гігієни = профілактика харчових отруєнь та кишкових інфекцій.)

УІ. Підсумок уроку. 

  1. Рефлексія

На уроці мені сподобалося, найбільше запам’яталося, …

  1. Заповнення таблиці «Самоаналіз діяльності»
  2. Оцінювання знань учнів

УІІ. Домашнє завдання

Опрацювати §10. Підготуватися до підсумкового уроку з теми.

 

 

 

 

Самоаналіз діяльності

  1. На уроці я працював (ла)

активно/пасивно

  1. Своєю роботою на уроці я

задоволений(а) /не задоволений(а)

  1. Урок для мене здався

коротким /довгим

  1. За урок я

не втомився (лась) / втомився (лась)

  1. Мій настрій

став кращим / став гіршим

  1. Матеріал уроку мені був

зрозумілий/ не зрозумілий,корисний/марний, цікавий/нудний

 

Самоаналіз діяльності

  1. На уроці я працював (ла)

активно/пасивно

  1. Своєю роботою на уроці я

задоволений(а) /не задоволений(а)

  1. Урок для мене здався

коротким /довгим

  1. За урок я

не втомився (лась) / втомився (лась)

  1. Мій настрій

став кращим / став гіршим

  1. Матеріал уроку мені був

зрозумілий/ не зрозумілий,корисний/марний, цікавий/нудний

 

Самоаналіз діяльності

  1. На уроці я працював (ла)

активно/пасивно

  1. Своєю роботою на уроці я

задоволений(а) /не задоволений(а)

  1. Урок для мене здався

коротким /довгим

  1. За урок я

не втомився (лась) / втомився (лась)

  1. Мій настрій

став кращим / став гіршим

  1. Матеріал уроку мені був

зрозумілий/ не зрозумілий,корисний/марний, цікавий/нудний

 

Самоаналіз діяльності

  1. На уроці я працював (ла)

активно/пасивно

  1. Своєю роботою на уроці я

задоволений(а) /не задоволений(а)

  1. Урок для мене здався

коротким /довгим

  1. За урок я

не втомився (лась) / втомився (лась)

  1. Мій настрій

став кращим / став гіршим

  1. Матеріал уроку мені був

зрозумілий/ не зрозумілий,корисний/марний, цікавий/нудний

 

 

 

Що порадите підліткам у наведеній ситуації?

Дівчина хоче мати струнку фігуру, тому відмовляється від вечері, а іноді й від обіду. Вона схудла, але стала блідою, скаржиться на головний біль, почала гірше навчатися.

 

Що порадите підліткам у наведеній ситуації?

Хлопці всі вечори проводять за комп’ютером. Щоб не відволікатися, завжди перекушують бутербродами і запивають солодкими газованими напоями.

 

1 група.

   Однокласник скаржиться на головний біль, біль у животі, нудоту. Він розповів, що кілька годин тому їв гриби.

  Як діятиме мете в наведеній ситуації?

 

2 група.

Спекотного літнього дня ви збираєтеся відпочити на природі.

Що візьмете із собою, щоб уникнути харчового отруєння?

 

 

3 група.

Дівчата вирішили перекусити бутербродами з ковбасою, але не звернули уваги, що ковбаса мала дивний запах. 

Що ви порадите дівчатам? 

 

docx
Додав(-ла)
Адамчук Емілія
Додано
15 березня
Переглядів
30
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку