Тема: Розв'язання задач на рівномірний рух тіла.
РВ Науковий стиль. Переказ тексту наукового стилю
Мета:
формування предметних компетентностей: розвивати навички читання графіків, визначати пройдений тілом шлях, швидкість, час руху, уміння визначати ознаки наукового стилю, повторити й поглибити знання про науковий стиль; виховувати культуру оформлення розв’язків задач та культуру мовлення.
розвивати ключові компетентності:
Очікувані результати: учні визначають пройдений тілом шлях, швидкість, час руху,
уміють визначати ознаки наукового стилю, доцільного вживають лексичні і граматичні одиниці наукового стилю, вміють грамотно висловлюватися, коректно вживати фізичну термінологію, здатні до кумінікації з іншими учасниками.
Тип уроку: урок перевірки досягнень компетентностей, інтегрований урок з української мови та фізики
Обладнання та матеріали: ноутбук, паперові машинки, карта-схема маршруту, мультимедійна презентація, портрет Т.Г.Шевченка, маршрутні листи з завданнями.
План-схема уроку
№ |
Етап уроку |
Час |
Діяльність учителя |
І. |
Організаційний момент. Мотивація навчальної діяльності |
2 хв |
Пояснення правил проведення перегонів |
ІІ. |
Актуалізація опорних знань.
|
5 хв |
Фронтальне опитування, тестові завдання |
ІІІ. |
Основна частина уроку. Змагання "Автомобільні перегони |
24 хв |
Встанови відповідність. Інтерактивна вправа "Поміркуй і відповідай" Віднови речення, вислів. Розв’язування графічних задач |
ІV. |
Рефлексія.
|
7 хв |
Відгадування кросворду |
V. |
Підбиття підсумків уроку. Оцінювання навчальної діяльності учнів. |
5 хв |
Взаємооцінювання та самооцінювання |
VІ. |
Інформація про домашнє завдання.
|
2 хв |
Завдання творчо-пошукового характеру. |
Хід заняття:
І. Організаційний момент. Мотивація навчальної діяльності.
Привітання. Наші перегони від смт Свеса до ст. Суми через Ямпіль, Глухів, Путивль. Наша мета – досягти якнайшвидше кінцевого пункту ст. Суми. В процесі перегонів , виконуючи завдання з української мови та фізики. За виконані завдання ви будете отримувати «бензин для авто» 3,2, 1 літр, або нічого.(залежить від вашої результативності)
Яких результатів ми чекаємо? (відповіді учнів)
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Починаємо з тест-контролю.(укр. мова)
1.Ознакою якого стилю мовлення є вживання термінів.
а)ділового; б) наукового; в) публіцистичного; д) художнього.
2. Основне призначення наукового стилю –
а) виступ на мітингу; б) повідомлення знань;
в) розкриття характеру; г) опис предмета.
3. Сферою вживання наукового стилю є :
а) ділове спілкування; б) наука, освіта; в) фольклор; г) телефонна розмова.
4. До загальних ознак наукового стилю належать:
а) достовірність і правдивість; б) узагальненість і логічність4 в) переносне значення; г) художні засоби.
5. До наукових жанрів належать:
а) вірш і поема; б) реферат і лекція; в) виступ на мітингу; г) план роботи.
6. Мовними ознаками наукового стилю є
а) прості речення; б) використання термінів; в) художні засоби; г) слова так і ні. Відповіді усі- б
Фронтальне опитування:
Двигуни розігрили, вирушаймо в путь.
ІІІ. Основна частина уроку. Змагання "Автомобільні перегони".
На рисунку наведено траєкторії деяких тіл. Встановіть відповідність "рух тіла – його траєкторія".
Завдання для І екіпажу
А. Рух Місяця.
Б. Рух ліфта.
В. Політ бджоли.
Г. Рух частинки газу.
Відповідь: А-3. Б-1. В-4.Г-2
Завдання для ІІ екіпажу
Встановіть відповідність "фізична величина – одиниці вимірювання фізичної величини".
А. Швидкість. 1. м2
Б. Переміщення. 2. с.
В. Час. 3. м/с.
Г. Площа. 4. м.
Відповідь: А-3. Б-4. В-2.Г-1
Завдання для ІІІ екіпажу
Встановіть відповідність "назва істоти – швидкість її руху"
А. Ведмідь 1. 108 км/год
Б. Гепард 2. 30 км/год
В. Сокіл 3. 0,054 км/год
Г. Равлик 4. 57 км/год
Відповідь: А-2. Б-1. В-4.Г-3
Інтерактивна вправа "Поміркуй і відповідай"
Завдання для екіпажів
1-й екіпаж
Вибрати загальні ознаки наукового стилю: конкретність, багатозначність, точність, образність, логічність, послідовність, обґрунтованість.
Відповідь: конкретність, точність, логічність, послідовність, обґрунтованість.
2-й екіпаж
Вибрати сферу вживання наукового стилю: наука приватна розмова, техніка, освіта, художня література, видавництво, документи, фольклор.
Відповідь: наука, техніка, освіта , виробництво,
3-й екіпаж
Вибрати мовні ознаки наукового стилю: слова в прямому значенні використання складних речень, прості речення, терміни, слова з абстрактним значенням, слова іншомовного походження, поетичні рядки.
Відповідь: слова в прямому значенні, використання складних речень, терміни, слова іншомовного походження
Скориставшись довідкою, встановіть відповідність порівнянь у рядках Т.Шевченка
1-й екіпаж
Відповідь: Нехай думка як той ворон літає та плаче; а серденько соловейком щербне та плаче; і рястом квітчає весна землю, як дівчину
2-й екіпаж
Відповідь: І рястом квітчає весна землю, як дівчину; як та хмара гайдамаки Умань обступили; кругом хлопці та дівчата як мак процвітають
3-й екіпаж
Відповідь: Шевченків "Заповіт" облетів увесь світ; Тарасові думки будуть жити віки;
Тарасів "Кобзар" у кожну хату дар.
Виписати синоніми до слів
1-й екіпаж 2-й екіпаж 3-й екіпаж
зафіксувати фігурувати символізувати
Відповідь: зафіксувати (записати, занотувати); фігурувати (знаходитися); символізувати (означати).
Знайти текст у науковому стилі й переказати його.
Текст 1
До міста було вже не далеко.
Дорога сірою стрічкою збігала з пагорба і стрімко стелилася широкою рівниною. З одного боку , скільки око сягне, розлилося золотаве море соняшників, з іншого – вилискувала пшениця, мов лисяче хутро проти сонця . Далі дорогу обступили крилаті верби, облиті рожевим вранішнім світлом. А в далені вже визирали обриси білих церквів, золотих бань, високих новобудов.
(в художньому стилі)
Текст 2
Під час репортажів з автомобільних перегонів , у повідомленнях про погоду можна, наприклад, почути: "Швидкість руху автомобіля –переможця перед фінішем сягнула 250 км/год"; "Шидкість вітру сягатиме 25 м/с" тощо. Що це означає?
Швидкість руху – векторна величина : вона має не лише значення, а й напрямок. Якщо тіло рухається рівномірно прямолінійно, то значення і напрямок швидкості руху залишаються незмінними. Якщо тіло рухається рівномірно криволінійною траєкторією, значення швидкості руху залишається незмінним, а напрямок увесь час змінюється.
(у науковому стилі)
Розв’язування графічних задач
Задання для 1 екіпажу
Відповідь: 1м,1м, 1м,2 м.
Задання для 2 екіпажу
Відповідь: 100 км, 3 год.
Задання для 3 екіпажу
Відповідь: υ1= 20 км/год, υ2= 4 км/год , υ1 > υ2
ІV. Рефлексія.
Відгадування кросворду
Відповіді: віз, сани, літак, скутер, автобус, мотоцикл, велосипед, автомобіль, електропоїзд
V. Підбиття підсумків уроку. Оцінювання навчальної діяльності учнів (взаємооцінювання та самооцінювання).
VІ. Інформація про домашнє завдання.
з фізики: Прочитати матеріал підручника с.92-93 , використовуючи різні джерела інформації, підготувати приклади найшвидших автомобілів світу.
з укр.мови: Підготувати текст у науковому стилі мовлення про швидкісний транспорт.