Урок з теми "Розв'язання задач на рівномірний рух тіла. Укр.мова РВ Науковий стиль. Переказ тексту наукового стилю

Про матеріал
Конспект інтегрованого уроку з фізики та української мови для учнів 7 класу. Урок закріплення знань, умінь, навичок у формі автомобільних перегонів
Перегляд файлу

 

Тема: Розв'язання задач на рівномірний рух тіла.

          РВ Науковий стиль. Переказ тексту наукового стилю

Мета:

        формування предметних компетентностей: розвивати навички читання графіків, визначати пройдений тілом шлях, швидкість, час руху, уміння визначати  ознаки  наукового стилю,   повторити й поглибити знання про науковий стиль; виховувати  культуру  оформлення розв’язків задач  та культуру мовлення.

        розвивати ключові компетентності:

  • спілкування державною мовою (уміння вживати лексичні  і граматичні  одиниці наукового стилю, уміння переказувати текст та його фрагменти);
  • математична компетентність (уміння  застосовувати  математичні методи під час розв’язування задач на механічний рух);
  • основні компетентності у природничих науках ( уміння використовувати знання з фізики для вирішення завдань, пов’язаних із реальними об’єктами природи);
  • навчання впродовж життя ( ставити перед собою цілі і досягати їх, уміння самостійно приймати  рішення) ;

Очікувані результати: учні визначають пройдений тілом шлях, швидкість, час руху,

уміють визначати  ознаки  наукового стилю, доцільного вживають лексичні  і граматичні  одиниці наукового стилю, вміють грамотно висловлюватися, коректно вживати фізичну  термінологію, здатні до кумінікації з іншими учасниками.

Тип уроку: урок перевірки досягнень компетентностей,  інтегрований урок з української       мови та фізики

Обладнання та матеріали: ноутбук, паперові машинки, карта-схема  маршруту,  мультимедійна презентація, портрет Т.Г.Шевченка, маршрутні листи з завданнями.

План-схема уроку

Етап уроку

Час

Діяльність учителя

І.

Організаційний момент. Мотивація навчальної діяльності

2 хв

Пояснення  правил проведення перегонів

ІІ.

Актуалізація опорних знань.

 

5 хв

Фронтальне опитування, тестові завдання

ІІІ.

Основна частина уроку. Змагання "Автомобільні перегони

24 хв

Встанови відповідність.

Інтерактивна вправа "Поміркуй і відповідай"

Віднови речення, вислів.

Розв’язування графічних задач

ІV.

Рефлексія.

 

7 хв

Відгадування кросворду

V.

Підбиття підсумків уроку. Оцінювання навчальної діяльності учнів.

5 хв

Взаємооцінювання та самооцінювання

VІ.

Інформація про домашнє завдання.

 

2 хв

Завдання творчо-пошукового характеру.

 

Хід заняття:

І. Організаційний момент. Мотивація навчальної діяльності.

     Привітання. Наші перегони від смт Свеса до ст. Суми через Ямпіль, Глухів, Путивль. Наша мета – досягти якнайшвидше кінцевого пункту ст. Суми. В процесі перегонів , виконуючи завдання з української мови та фізики. За виконані завдання ви будете отримувати  «бензин для авто» 3,2, 1 літр,  або  нічого.(залежить від вашої результативності)

    Яких результатів ми чекаємо? (відповіді учнів)

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Починаємо  з тест-контролю.(укр. мова)

      1.Ознакою якого  стилю  мовлення є  вживання термінів.

а)ділового;       б) наукового;       в) публіцистичного;    д) художнього.

       2. Основне призначення наукового стилю –

 а) виступ на мітингу;    б) повідомлення знань; 

 в) розкриття характеру;    г) опис предмета.

         3. Сферою вживання наукового стилю є :

а) ділове спілкування;     б) наука, освіта;      в) фольклор;       г) телефонна розмова.

        4. До загальних ознак наукового стилю  належать:

а) достовірність і правдивість;      б) узагальненість і логічність4 в) переносне значення;    г) художні засоби.

        5. До  наукових жанрів  належать:

а) вірш і поема;    б)  реферат і лекція;   в) виступ на мітингу;       г) план роботи.

         6. Мовними ознаками наукового стилю є

а) прості речення;    б) використання термінів;   в) художні засоби;      г) слова так і ні.   Відповіді усі- б

Фронтальне опитування:

  • Який рух називається  рівномірним?
  • Швидкість рівномірного руху можна визначити так..
  • Назвіть одиниці швидкості.
  • Як перевести швидкість у км/год у м/с та напаки?

 

Двигуни розігрили, вирушаймо в путь.

ІІІ. Основна частина уроку. Змагання "Автомобільні перегони".

  1. До ст. Ямпіль.

На рисунку наведено  траєкторії деяких тіл. Встановіть відповідність "рух тіла – його траєкторія".

Завдання для І  екіпажу

А. Рух Місяця.

Б. Рух ліфта.

В. Політ бджоли.

Г. Рух частинки газу.

 

 

   Відповідь: А-3.  Б-1. В-4.Г-2

 

Завдання для ІІ  екіпажу

Встановіть відповідність "фізична величина – одиниці вимірювання фізичної величини".

А. Швидкість.                                1. м2

Б. Переміщення.                            2. с.

В. Час.                                             3. м/с.

Г. Площа.                                        4. м.

Відповідь:  А-3.  Б-4. В-2.Г-1

 

 

Завдання для ІІІ  екіпажу

Встановіть відповідність "назва істоти – швидкість її руху"

А. Ведмідь                                        1. 108 км/год

Б. Гепард                                          2. 30 км/год

В. Сокіл                                            3. 0,054 км/год

Г. Равлик                                         4. 57 км/год    

Відповідь:  А-2.  Б-1. В-4.Г-3

 

  1. До ст. Глухів

    Інтерактивна вправа "Поміркуй і відповідай"

Завдання для екіпажів

1-й екіпаж

     Вибрати загальні ознаки  наукового стилю: конкретність, багатозначність, точність,  образність, логічність, послідовність, обґрунтованість.

Відповідь: конкретність, точність, логічність, послідовність, обґрунтованість.

2-й  екіпаж

      Вибрати сферу вживання  наукового стилю: наука приватна розмова, техніка, освіта, художня література,  видавництво, документи, фольклор.

Відповідь: наука, техніка, освіта , виробництво,

3-й екіпаж

       Вибрати мовні ознаки  наукового стилю:  слова в прямому значенні  використання складних речень, прості речення, терміни, слова з абстрактним значенням, слова іншомовного походження, поетичні рядки.

Відповідь: слова в прямому значенні, використання складних речень, терміни, слова іншомовного походження

  1. До ст.Путивль

 

      Скориставшись довідкою, встановіть відповідність порівнянь у рядках Т.Шевченка

1-й екіпаж

 

 

Відповідь: Нехай думка як той ворон літає та плаче; а серденько соловейком щербне та плаче; і рястом квітчає весна землю, як дівчину

2-й екіпаж

 

 

Відповідь: І рястом квітчає весна землю, як дівчину; як  та  хмара  гайдамаки Умань обступили;   кругом хлопці та дівчата як мак  процвітають                                                                  

3-й екіпаж

 

 

Відповідь: Шевченків "Заповіт" облетів увесь світ; Тарасові думки будуть жити віки;

Тарасів "Кобзар"  у кожну хату дар.

  1. До ст. Білопілля

   Виписати синоніми до слів

 1-й екіпаж                  2-й екіпаж                    3-й екіпаж

 зафіксувати               фігурувати                     символізувати

Відповідь: зафіксувати (записати, занотувати); фігурувати (знаходитися); символізувати (означати).

    Знайти текст у науковому стилі й переказати його.

Текст 1

    До міста було вже не далеко.

    Дорога сірою стрічкою  збігала з  пагорба і стрімко стелилася  широкою рівниною. З одного боку , скільки око сягне, розлилося золотаве море соняшників, з іншого – вилискувала пшениця, мов  лисяче хутро проти сонця . Далі дорогу обступили  крилаті верби, облиті рожевим вранішнім світлом. А в далені вже визирали обриси білих церквів, золотих бань, високих новобудов.

(в художньому стилі)

Текст 2

    Під час репортажів  з автомобільних перегонів , у повідомленнях про погоду можна, наприклад, почути: "Швидкість руху автомобіля –переможця перед фінішем сягнула 250 км/год"; "Шидкість вітру  сягатиме 25 м/с" тощо. Що це означає?

     Швидкість руху – векторна величина : вона має  не лише  значення, а й  напрямок. Якщо  тіло рухається  рівномірно прямолінійно, то значення і напрямок швидкості руху залишаються незмінними. Якщо тіло  рухається рівномірно криволінійною траєкторією, значення швидкості руху  залишається незмінним, а напрямок увесь час змінюється.

(у науковому стилі)

  1. До ст. Суми

Розв’язування графічних задач

                     Задання для 1 екіпажу

Відповідь: 1м,1м, 1м,2 м.

                              Задання для 2 екіпажу

Відповідь: 100 км, 3 год.

Задання для 3 екіпажу

Відповідь: υ1= 20 км/год, υ2=  4 км/год  , υ1  >   υ2

ІV. Рефлексія.

Відгадування кросворду

Відповіді: віз, сани, літак, скутер, автобус, мотоцикл, велосипед, автомобіль, електропоїзд

V.  Підбиття підсумків уроку. Оцінювання навчальної діяльності учнів (взаємооцінювання та самооцінювання).

VІ.  Інформація про домашнє завдання.

з фізики:  Прочитати матеріал підручника с.92-93 , використовуючи різні джерела інформації, підготувати приклади найшвидших автомобілів світу. 

з укр.мови: Підготувати текст  у науковому стилі мовлення про швидкісний транспорт.

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 7 клас (Бар’яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Горобець Ю.І., Ненашев І.Ю., Кірюхіна О.О.; за редакцією Бар’яхтара В.Г., Довгого С.О.)
До уроку
§ 10. Графіки рівномірного руху
Додано
29 січня 2022
Переглядів
362
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку