Тема: «Розв’язування вправ на натуральні числа»
Мета уроку:
Освітня - систематизація та узагальнення знань учнів на розв’язання різних типів завдань стандартного рівня на рух, на обчислення периметра, на обчислення площі квадрата і площі прямокутника, на обчислення об’єму куба і прямокутного паралелепіпеда.
Розвиваюча - розвиток обчислювальних навичок; пізнавального інтересу до предмета; вміння самостійного застосування знань у нестандартних ситуаціях; навичок самоконтролю.
Виховна: прищеплення навичок колективної роботи, пошуку; формування у школярів зацікавленості в результатах спільної праці, а також відповідального ставлення кожного школяра до навчальної праці.
Тип уроку - інтегрований урок систематизації та узагальнення матеріалу з даної теми з дидактичною грою «Зустріч з науковцями Матеомудрамі».
Організаційні форми спілкування - індивідуальна, парна, групова, колективна. Структура уроку:
Актуалізація опорних знань.
Мотиваційна бесіда з подальшою постановкою мети для гри.
Ігрова проблемна ситуація - ігровий задум. Ігрові дії, що включають пізнавальний зміст і діагностують рівень засвоєння системи знань і вмінь кожного учня по заданій темі на цьому етапі навчання.
Підведення підсумків гри і уроку.
Домашнє завдання.
Рефлексія.
Оформлення: Карта сузір'їв. Портрет Ю.Гагаріна. Моделі куба, прямокутного паралелепіпеда. Роздатковий матеріал.
Хід уроку
Учням пропонується виконати усні вправи, а відповіді до них записати в зошит (в рядок через кому).
Які числа називаються натуральними?
Що означає квадрат числа?
Що означає куб числа?
Обчислити, з'ясувавши в кожному завданні порядок дій.
(100 + 500) : 5 : 10;
(4000 – 4000 : 2) : 500; 1200 + (100 · 7 + 183 : 3);
2² + (200 : 2 – 4) + 2³;
60 + 2² · 100.
Відповіді до усних вправ вчитель заздалегідь записує на відкидному крилі дошки через кому.
12, 4. 1961, 108, 460.
2. Мотиваційна бесіда
Учитель. Сьогодні у нас незвичайний урок, давайте разом спробуємо розшифрувати відповіді: 12 - число, 4 - місяць, 1961 - рік. Згадайте, що сталося в цей день? (12 квітня 1961 року здійснено перший політ в космос, його виконав Юрій Олексійович Гагарін.) А що можуть означати числа 108 і 460, може бути хтось знає? (Перший політ тривав 108 хвилин. Космічний корабель «Восток», на якому здійснив політ перший космонавт Ю. А. Гагарін, мав швидкість 460 км / хв.) Сподіваюся, що ви вже зрозуміли, наш урок буде присвячений космосу.
(Звучить повідомлення) _________ (дата) в ______ (час) за московським часом відбудеться рейс «Земля - Матеомудрія - Земля» на зорельоті «Оріон 46-202-5А». На планеті Матеомудрія відбудеться прес-конференція вчених-Матеомудров з кореспондентами космобачення різних планет Сонячної системи. Маленькі матеомудрікі, поспішайте потрапити на єдиний і неповторний рейс!
Учитель. Як же називається наша планета? (Земля.) Яку форму вона має? (Куля.) Наша планета єдина, де є суша і вода (з геометричною фігурою куля ми познайомимося в 6 класі, а про сузір'ї Лева поговоримо на уроках астрономії в 11 класі), а зараз послухаємо наступне питання. Як ви пересуваєтеся по суші? Яка у вас залежність між часом, швидкістю і відстанню?
Як можна знайти шлях, якщо відомі швидкість і час?
Як можна знайти швидкість, якщо відомі відстань і час?
Як можна знайти час, якщо відомі швидкість і відстань?
Учням пропонується заповнити таблицю (її можна заздалегідь заготовити на дошці, можна приготувати картки за кількістю учнів.)
|
v |
t |
s |
1 |
|
45 год |
675 км |
2 |
80 км/год |
|
10 560 км |
3 |
|
10 хв |
2 380 км |
Якої форми ваше житло?
Як знайти його об’єм?
Учні працюють з роздатковим матеріалом. На парті у кожного моделі куба, прямокутного паралелепіпеда. (Учні роблять виміри і обчислюють об'єм кожної фігури.)
Яку форму мають ділянки, на яких вирощують сади? Знайти їх площі.
Учні працюють з роздатковим матеріалом. На парті у кожного геометричні фігури: квадрат і прямокутник. Їх розміри однакові. (Учні виконують вимірювання для квадрата і прямокутника, обчислюють їх площі, роблять відповідні записи в зошиті. Перевірка відповідей ведеться усно.)
Дякуємо за інформацію. Шлях вільний! Триває рейс на планету Матеомудрія. Запишіть в стовпчик наші координати:
(Математичний диктант)
Сума чисел 237 і 319.
Різниця чисел 1437 і 123.
Добуток чисел 25 і 12.
Частка чисел 121 і 11.
Квадрат числа 8.
Куб числа 2.
Відповіді заздалегідь виписуються на відкидному крилі дошки, після виконання роботи учні обмінюються зошитами і виправляють один у одного помилки.
Учитель. Підніміть руку ті, хто не допустив жодної помилки ..., одну помилку ..., ... (можна замість взаємоперевірки після виконання роботи, попросити учнів здати зошити на перевірку).
Уже можна підбити підсумки уроку. Зачитується вітальна телеграма з планети Матеомудрія, розкривається конверт, в якому пам'ятні сувеніри (медальки).
Звертається увага учнів на записане на дошці домашнє завдання.
Проводиться бесіда про нову форму уроку; про те, що нового дізналися; про те, що необхідно змінити, щоб було ще цікавіше.