Урок з теми "Розв'язування задач. Робота і потужність струму.Закон Джоуля-Ленца"

Про матеріал
Урок з теми "Розв'язування задач. Робота і потужність струму.Закон Джоуля-Ленца" у вигляді ділової гри для підвищення рівня зацікавленості предметом фізики
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розв’язування задач з теми «Робота і потужність струму. Закон Джоуля-Ленца»

(8 клас)

 

 

 

 

Підготувала: учитель фізики КГ №49

Кравченко Т.В.

 

 

 

 

 

Кривий ріг-2022

Розв’язування задач з теми «Робота і потужність струму. Закон Джоуля-Ленца»

Мета: узагальнити й систематизувати знання, вміння та навички з теми «Закон Джоуля-Ленца» при розв’язуванні якісних та розрахункових задач; розвивати самостійність при розв’язуванні задач; виховувати охайність при записах на дошці та в зошитах.

Обладнання: мультимедійний проектор, екран, ноутбук.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Взаємне привітання між учнями та вчителем. Кожен учень отримує бланк «Теплова дія»для фіксації своїх результатів.

П.І.Б. учня

Кількість джоулів

Всього джоулів

Оцінка

   1

завдання

2

завдання

3

завдання

 

 

 

 

 

 

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Мозковий штурм

1. В якиходиницяхсистеми СІ вимірюють роботу електричного струму? Дж.

2. Як називаєтьсяприлад, який ми використовуємовдома, для визначеннявикористаноїенергії?  (Електролічильник)

3. Чипов’язана робота струму з потужністюелектричнихприладів?

4. Щохарактеризуєпотужність?

Потужність – цефізична величина, щохарактеризуєшвидкістьвиконанняструмомроботи й дорівнюєвідношеннюроботи струму до часу, за якийцю роботу виконано.

5. Який із двох резисторів нагріється більше при однакових умовах 2 Ом 4 Ом?

6. Закон Джоуля-Ленца. Q = I2Rt.

7. Переглянувши відео, поясніть, від чого залежить кількість теплоти, що виділяється в провіднику при проходженні струму?

ІІІ. Розв’язування задач

Гра «Зоряне небо»

На екрані з’являєься 10 зірок, під кожної з яких є задачі.

Задачі:

1.Вольтметр V1 показує 12 В (рис. 1). Якіпокази амперметра і вольтметра V2, якщо опори резисторів R1=6 Ом, R2=2Ом, Rз=R4= 4 Ом? Якийопірусієїділянки кола?

 

2.Амперметр А1 показує 1 А (рис. 5). Якіпокази вольтметра й амперметрів А2 і А, якщо опори резисторів R1=4 Ом, R2 = 6 Ом, R3 = 2,6 Ом? Якийзагальнийопірділянки кола.

3.Визначте ККД електричного двигуна, що за напруги 220 В і сили струму 2 А за 30 с піднімає вантаж масою 100 кг на висоту 10 м.

4.Якоговимірювальногоприладу не вистачаєуколі? Зібрати коло та визначити потужність лампочки.

Результат пошуку зображень за запитом "скласти електричне коло з лампочки, резистора"

5.З якого матеріалу може бути виготовлена спіраль нагрівального елемента потужністю 480 Вт, якщо довжина проводу 15 м, площа його поперечного перерізу 0,21 мм2 , а напруга в мережі 120 В?

6.У нагрівальному приладі дві обмотки. Під час увімкнення тільки першої обмотки потужність приладу дорівнює 100 Вт, а в разі увімкнення тільки другої — 300 Вт. Якою буде потужність приладу у разі увімкнення двох обмоток: а) паралельно; б) послідовно?

7.Два резистори опором 6 Ом і 10 Ом включені у коло паралельно. У першому тече струм силою 2А. Яка кількість теплоти виділиться обома резисторами за 10с?

8.Визначитиопіркожноїділянки, якщоопір кожного резистору 3 Ома.

Результат пошуку зображень за запитом "скласти електричне коло з лампочки, резистора"

9.Знайти кількість теплоти, що виділяється в колі,якщо опір кожного резистора 2 Ома,

 а напруга джерела 10 В?

Результат пошуку зображень за запитом "скласти електричне коло з лампочки, резистора"

10.Заповнити пусті клітини таблиці.

Фізична величина

Символ

для позначення

Одиницявимірювання

Формула

 для визначення

 

Р

 

 

 

Робота струму

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Експериментальне завдання

Визначення ККД чайника

Мета:  визначити ККД електрочайника.

Обладнання: електрочайник, склянка, вода, секундомір.

Теретичні обґрунтування

Так як, а, , де  Р- потужність електрочайника.

 

Хід роботи

  1. Налити в чайник відому масу води m.
  2. Виміряти початкову температуру t1води термометром.
  3. Нагріти воду до кипіння та виміряти час t, через який вода закипить.
  4. Розрахувати корисну роботу за формулою
  5. Розрахувати затрачену роботу за формулою
  6. Розрахувати ККД електрочайника за формулою
  7. Результати занести в таблицю.

m, кг

Δt, ◦ C

Aк, Дж

Aз, Дж

η

 

 

 

 

 

 

 

IV. Підведення підсумків уроку. Домашнє завдання

Учні переводять кількість набраних джоулів в оцінку за таблицею.

 

Кількість балів

5

6

7

8

9

10

11 і більше

Оцінка

6

7

8

9

10

11

12

 

Домашнє завдання: Повторити: параграфи 46 – 48, Додаткова інформація з теми: 

WWW.sbio.info

WWW.fizik.bos.ru

docx
Пов’язані теми
Фізика, 8 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 8 клас (Бар’яхтар В. Г., Божинова Ф. Я., Довгий С. О., Кі-рюхіна О.О. (за ред. Бар’яхтар В. Г., Довгого С.О.))
Додано
21 лютого 2022
Переглядів
928
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку