Урок з теми"Соціальний устрій та господарське життя в Україні у другій половині ХІV - першій половині ХVІ ст."

Про матеріал

Після цього уроку учні знатимуть:

• особливості соціальної структури українського суспільства;

• причини та характер змін у господарському житті;

• як відбувався процес подальшого закріпачення селянства;

• місце магдебурзького права в житті українських міст;

• наслідки, до яких призвели розвиток ремесла і торгівлі.

Учні вмітимуть:

• описувати повсякденне життя різних верств населення;

• використовувати діаграми для отримання й зіставлення інформації;

• визначати причини та наслідки подій

• знаходити історичну інформацію за допомогою карти;

• порівнювати історичну інформацію.

Основні поняття: магнат, шляхта, пан, кріпацтво, магдебурзьке право,

ратуша, мер, райці, лавники.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань з використанням ІТК.

Перегляд файлу

Тема. Соціальний устрій та господарське життя

в Україні у другій половині ХІV — першій  половині ХVІ ст. 

Очікувані результати: після цього уроку

Учні знатимуть:

• особливості соціальної структури українського суспільства;

• причини та характер змін у господарському житті;

• як відбувався процес подальшого закріпачення селянства;

• місце магдебурзького права в житті українських міст;

• наслідки, до яких призвели розвиток ремесла і торгівлі.

Учні вмітимуть:

• описувати повсякденне життя різних верств населення;

• використовувати діаграми для отримання й зіставлення інформації;

• визначати причини та наслідки подій

• знаходити історичну інформацію за допомогою карти;

• порівнювати історичну інформацію.

Основні поняття: магнат, шляхта, пан, кріпацтво, магдебурзьке право,

ратуша, мер, райці, лавники.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань з використанням ІТК.

 

Хід уроку

  • Узагальнююче повторення «Київська Русь» ( Використання програми LearningAppS.org )

І. Вступна частина.Актуалізація опорних знань учнів

Дайте визначення : ІНКОРПОРАЦІЯ ( (від ла-тин. incorporatio - приєднання) - Вклю-чення до свого складу, приєднання інших організацій, територій, тощо )

Використовуючи метод Скрайбінгу, поясніть, як відбувалася інкорпорація українських земель у др. пол. 14-15 ст.? ( Скрайбінг від англ. Scribe — накидати ескізи або малюнки, винайдений  британським художником Ендрю Парком. Скрайбінг – це графічний спосіб передачі інформації).

 

1. Робота з історичною картою  ( дошка )

1) Назвіть держави, до складу яких входили українські землі в ІІ половині

ХIV —  XV ст.

2) У складі якої з цих держав перебувала більша частина українських земель?

3) Назвіть місце, де литовсько-руські війська перемогли в 1362 р. ординців.

5) Де і коли спільними зусиллями поляків, литовців, українців та білорусів

був розгромлений Тевтонський орден?

2. Розвиваємо хронологічні вміння

Співвіднесіть наведені події і дати (дошка )

1) Кревська унія                             1413

2) битва на Синіх Водах               1489

3) Городельська унія                     1385

4) Битва під Вількомиром            1478

5) Грюндвальська битва               1435

6)Перша згадка про козаків         1362

7)Установлення васальної залежності Кримського ханства від Османської імперії                                            1410

На закріплення Як змінювалася територія українських земель (відео сюжет)

У ч и т е л ь. Таким чином, протягом ІІ половини ХІV — І половини

XVI ст. відбувався процес подальшого розподілу українських земель. Як же

позначилася втрата власної державності на соціальному-економічному

розвиткові українців, нам належить з’ясувати на цьому уроці.

II. Основна частина.Повідомлення теми, мети й завдань уроку

План

1.Соціальна структура українських земель.Князь Костянтин Острозький.

2.Сільське господарство.

3.Міста та їх жителі.Магдебурзьке право.

4.Ремесла й торгівля.

Проблемне завдання: «Чи можна стверджувати, що протягом 14-16 ст. на українських землях сталися значні зміни?».

Вивчення нового навчального матеріалу

1. Соціальна структура суспільства ( на повторення: Що таке соціальна структура)

Працюємо з діаграмою

Уважно розгляньте діаграму, матеріал підручника  та виконайте завдання.

 

                                                                                                                                            Міщани — 14 %

Селянство — 80 %                                                                                                     Шляхта — 5 %

                                                                                                                             Духовенство — 1 %

 

 

1) Назвіть основні категорії населення українського суспільства. Яка з них

була найчисленніша?

2) Виходячи зі складу населення, назвіть основні галузі господарства.

3) Назвіть з числа наведених категорій населення тих, кого можна віднес­

ти до привілейованих і залежних. Поясніть, чому ви так вважаєте.

Перегляд відео презентації : Суспільство на українських землях у 14-16 ст.

Робота по групах відповідно плану (2-4), ( за випереджаючими завданнями )

III.Заключна частина. Підсумки уроку.Виставлення оцінок.

 Узагалнення навчального матеріалу : Зап. 1-12 на вибір

 Повідомлення домашнього завдання

Проведення рольової гри.

Учні самостійно обирають ролі, готують розповідь про свій побут, гос­

подарське життя й соціальне становище (селянин, міщанин, ремісник, ку­

пець). Вони зустрічаються в Києві на ярмарку.

1. Опрацювати відповідний матеріал підручника: п.21-22

2. Підготувати повідомлення про Юрія Дрогобича та Швайпольта Фіоля.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Босенко Світлана Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Череп Ірина Вікторівна
    Світлано Миколаївно, дякую за розробку) Ві як завжди на вистоі))))
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
10 грудня 2018
Переглядів
4227
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку