Урок з теми " Трикутник та його види"

Про матеріал
Удосконалити вміння класифікувати трикутники за видом їх кутів та за кількістю сторін, обчислювати периметр трикутника,сприяти формуванню інтелектуальних та творчих здібностей учнів,розвивати в учнів пошукові здібності, інтерес до предмету, вміння виступати перед аудиторією, поширювати словниковий запас; виховувати вміння слухати один одного, дискутувати, дотримуючись правил дискусії.
Перегляд файлу

1

 

Тема. Трикутник та його види.

Мета. Удосконалити  вміння класифікувати трикутники за видом їх кутів та за кількістю сторін, обчислювати периметр трикутника,сприяти формуванню інтелектуальних та творчих здібностей учнів,розвивати в учнів пошукові здібності, інтерес до предмету, вміння виступати перед аудиторією, поширювати словниковий запас; виховувати вміння слухати один одного, дискутувати, дотримуючись правил дискусії.

Тип уроку. Удосконалення  знань, умінь, навичок. 

Обладнання. Моделі трикутників, лінійка, транспортир, таблиця «Класифікація трикутників», палички різної довжини, підручник «Математика.5 клас.»,автори:

Н.А. Тарасенкова, І.М. Богатирьова, О.П.Бочко, О.М. Коломієць, З.О. Сердюк.

 

Епіграф уроку
Для того, щоб удосконалювати свій розум, треба знати, для чого мені потрібні ці знання

Хід уроку.

І.Організаційний момент.

1. Гра «Пароль». Привітавшись, пропоную учням назвати, не повторюючись (ланцюжком), суттєве для матеріалу попереднього уроку слово(трикутник, сторона трикутника,основа трикутника, вид трикутника).

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

Учні працюють за картками(5хв.). Картки для перевірки знань з теми « Трикутники та їх види»

Сторони  трикутника 

Назва трикутника

Графічне зображення трикутника

АВ=ВС

 

 

АВ=ВС=АС

 

 

АВ ≠ВС≠ВС

 

 

 

Кути трикутника 

Назва трикутника

Графічне зображення трикутника

А=В

 

 

А=В=С

 

 

А ≠В≠ С

 

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

Важко уявити життя людини без математики. Вона потрібна нам завжди і всюди. Геометричний матеріал потрібен будівельникам,  які зводять будинки, інженерам, які роблять для цього необхідні розрахунки, конструкторам, які готують до запуску космічні ракети та супутники, а також у повсякденному житті (учні наводять приклади). Для того,  щоб знати математику треба багато працювати, бо математика виховує волю та характер.

На сьогоднішньому уроці ми з вами продовжимо вивчати трикутники та здійснимо віртуальну подорожу світ Трикутників. Доведемо важливість вивчення даної теми та використання трикутників в житті.

 

ІV. Актуалізація опорних знань.

Фронтальне опитування  (методичний прийом « Продовжити   речення»).

1.Трикутник – це окремий вид…

2.Трикутник  це геометрична фігура .яка має три кути, три вершини …

3. Трикутник, у якого всі сторони рівні  називається…

4. Трикутник, у якого всі сторони різні  називається…

5. Трикутник, у якого дві  сторони рівні називається…

6.Трикутник, у якого всі кути гострі називається…

7. Трикутник, у якого один  кут тупий  називається…

8. Трикутник, у якого один  кут прямий   називається…

Робота з підручником. №322 (усно), №310 (усно)

V.Удосконалення знань і вмінь.

а) Практична (дослідницька) робота. (Учні працюють в групах).

Завдання 1. Визначити суму кутів трикутника.

Група 1. Накреслити довільний трикутник, виміряти транспортиром усі його кути і знайти їх суму. Зробити висновок.

Група2. Накреслити на аркуші довільний трикутник АВС. Позначити кут А однією дугою, кут В – двома, кут С – трьома. Вирізати трикутник АВС. Відрізати кути. Скласти з відрізаних кутів трикутника модель їх суми так, щоб вершини кутів А, В, С збігались. Зробити висновок.

Група 3. Вирізати будь – який трикутник із кольорового паперу. Згорнути кути трикутника так, щоб їх вершини збігались. Зробити висновок.

Висновок. Сума кутів трикутника дорівнює 180 .

Група 4. З паличок різної довжини скласти всі можливі моделі трикутників. Порівняти в них довжину найбільшої сторони з сумою двох менших. Записати отримані нерівності. Зробити висновок.

Висновок. Сума будь – яких двох сторін трикутника більша від третьої сторони.

Завдання 2.

б)Розв’язування задач.

1.У прямокутному трикутнику АВС кут А дорівнює 35, а кут С = 90. Знайдіть кут В.

2.Знайдіть градусну міру кутів рівностороннього трикутника.

3. Знайдіть периметр трикутника КМР, якщо КМ=10см, МР=10см, РК=15см. Як називається такий трикутник ?

4.Знайдіть периметр трикутника АВС, якщо АВ=ВС=АС=7см. Як називається такий трикутник?

в)Робота з підручником.

№324, №327,№329.

г). Презентація групи учнів.

 

Трикутники в нашому житті.
Трикутники широко використовуються в нашому житті. Але сьогодні ми хочемо звернути вашу увагу на неймовірні  та таємничі види трикутників, розгадку яких до цього часу не знайдено.
Трикутникироблятьвисоковольтнулініюелектропередачбільшстійкою.
Трикутник Паскаляотримавсвою назвусамезавдякифранцузькомувченому, письменнику, фізику та математику Блезу Паскалю. Якщорозглянутитрикутник, то можнапомітити, щосторонирівнобедреноготрикутникаскладені з одиниць, а кожне число, щознаходитьсявсерединітрикутникадорівнюєсумі чисел,які стоять над ним в попередньомуряду справа та зліва: 2= 1+1, 3= 1+2= 2+1, 4= 1+3=3+1, 6=3+3.
Бермудськийтрикутник - ценазва, щоназиваєтериторіюплощею4000 квадратнихкілометрівта на картіформуєуявнийтрикутник. Існуєінформація, що в цих межах за незвичайнихобставинзникаютьсудна та літаки.
Кам'янийтрикутник,зроблений руками первісних людей доводить, що з цимпоняттямбулизнайомінавітьнайдавніші люди.
В сивудавнину разом з астрономієювиникла й нова наука – тригонометрія. Слово тригонометрія походить відгрецьких - «трикутник» та «міряю», щодослівноперекладається, як наука про вимірюваннятрикутників.


VІ. Домашнє завдання.

§ 10. № 328, 332,337.

 

VIІ. Підбиття підсумків уроку. («Мікрофон»).

  1. Які види трикутників ви знаєте?
  2. Чому дорівнює сума кутів трикутника?
  3. Як визначити периметр трикутника?
  4. Скільки кутів має трикутник?
  5. Скільки сторін має трикутник?
  6. Для чого вам потрібні ці знання?

 ІІ. Рефлексія

Пропоную учням обрати смайлика

http://img0.liveinternet.ru/images/attach/c/6/92/828/92828898_18386_org.gifhttp://img0.liveinternet.ru/images/attach/c/6/92/828/92828898_18386_org.gifСмайлики-значки картинкиC:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Smilies_3.jpg

docx
Додано
6 травня 2019
Переглядів
890
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку