Девіз: Найвища людська радість – всемогутня радість пізнання.
Тема: Угазальненя з теми «Періодичний закон. Періодична система Д.І.Менделеєва.»
Мета – систематизувати знання учнів про періодичний закон і періодичну систему в світлі теореї будови атома:
Тип уроку: інтелектуальна гра.
Форми роботи: фронтальна бесіда, індивідуальна, групова, дидактична гра.
Обладнання: періодична система Д.І.Менделеєва, його портрет, стінгазети, виставка учнівських рефератів, аркуші рефлексії
Хід уроку.
Вправа «Муха»
II. Повідомлення теми, мети, завдань уроку та мотивації навчальнох діяльності.
III. Узагальнення та систематизація знань.
Інтелактуальна гра проводиться у вигляді змагання між трьома командами по 7 учнів восьмого класу. Спочатку нам треба ближче познайомитися з командами.
1 гейм – конкурс емблем. Капітани команд демонструють свої емблеми та пояснюють, що вони означають та чому команда обрала сааме таку емблему.
2 гейм – конкурс стінних газет. Представники кожної команди демонструють свою газету та стисло викладають її змість.
3 гейм – подорож періодичною системою. Кожна команда може відповісти на 5 запитань з таких секторів.
Сектор 1. Періодична система і географія.
Уважним будь, гав не лови і швидко руку підніми. А хто кричить, мов сам не свій, про прич і думати не смій
Сектор 2. Періодична система і видатні вчені.
Сектор 3. Періодична система і біологія.
Сектор 4. Хімічні елементи та українська мова.
Хвилинка дозвілля
Хімічна розминка – хімічна показуха.
Кожній команді протягом однієї хвилини показують предмет, або речовину, пов’язану з хімією. Ці предмети бачить тільки один учасник, який за допомогою жестів та міміки пояснює їх назву іншим членам команди, які повинні відгадати відповідь. (2 бали)
Гейм IV – Бліц – турнір.
З кожної команди виходять по одному учаснику і розв’язують розрахункові задачі біля дошки.
Протягом цього часу інші учасники гри відповідають на «Запитання з хімічного стакана»
У хімічному стакані
Є для всіх вас запитання
Кожен буде витягати
Чітку відповідь давати.
Гейм V – ти мені, я – тобі.
Команди здають одна одній по два запитання.
Гейм VI – Темна конячка
За властивостями вгадайте –
З хімічної таблиці елемент я свій візьму –
Я його вам не назву!!!
Прослухавши зашифрований текст, кожна команда повинна відгадати назву хімічного елемента. Якщо учні відповідають відразу, команда одержує 3 бали. Якщо не знають відповіді – можуть скористатися підказками. За кожну підказку знімається 1 бал. Запитання для підказки: «це металічний елемент», «він знаходиться в такому – то періоді».
Відповіді на ці підказки можуть бути тільки: «Так» чи «Ні».
Текст 1. Цей елемент займає 2 місце за поширенням у земній корі. У чистому вигляді він дуже твердий. Його оксид також дуже поширений у природі й має різні модифікації. Назва цього елемента співзвчна з назвою острова в Середземному морі. (Силіцій)
Текст 2. Цей елемент займає третє місце за поширенням у земній корі. Коли у 1889р. Менделєєв був у Лондоні, йому на знак подяки за видатні заслуги місцеві подарували терези, одна шалька яких булла зроблена із золота, а інша – з цього елемента, тому що в XIXст. Його вартість прирівнювалась до вартості золота. Що це за елемент? (Алюміній)
IV. Підсумок уроку.
V. Заключне слово вчителяю:
Молодці!!! Ви здобули найголовніший скарб – ЗНАННЯ!
Відома істина буття,
Що рідна школа – то як рідна мати:
ЇЇ урок – на все життя.
VI – Домашнє завдання.