Урок з теми "Звуки [л], [л′]. Мала буква л. Читання складів з буквою л."

Про матеріал
Конпект уроку з навчання грамоти . Тема "Звуки [л], [л′]. Мала буква л. Читання складів з буквою л." Мета: вчити розрізняти звуки [л] і [л′]; удосконалювати вміння робити звуковий аналіз слів; ознайомити учнів з друкованою малою буквою л, яка може позначати звуки [л] і [л′]; вчити друкувати букву л; формувати вміння читати склади-злиття з буквою л; добирати слова зі звуками [л] і [л′]; розвивати фонематичний слух, уміння аналізувати й порівнювати мовні звуки, складати речення і розповіді за малюнками; виховувати старанність, інтерес до навчальної діяльності.
Перегляд файлу

Тема. Звуки [л], [л′]. Мала буква л. Читання складів з буквою л.

Мета: вчити розрізняти звуки [л] і [л′]; удосконалювати вміння робити звуковий аналіз слів; ознайомити учнів з друкованою малою буквою л, яка може позначати звуки [л] і [л′]; вчити друкувати букву л; формувати вміння читати склади-злиття з буквою л; добирати слова зі звуками [л] і [л′]; розвивати фонематичний слух, уміння аналізувати й порівнювати мовні звуки, складати речення і розповіді за малюнками; виховувати старанність, інтерес до навчальної діяльності. 

Обладнання: картки для позначення голосних, твердих і м’яких приголосних звуків; зошит з читання , мультимедійна презентація.

Тип уроку: комбінований урок.

 

Хід уроку

І. Вступна частина.

1. Організація класу.

День настав уже давно, зазирнув нам у вікно.

Тож і ми часу не гаймо, працювати починаймо.

2. Психологічне налаштування на урок. Вправа - правила уроку «Дай мені 5!».

Вуха слухають! Один.

Ротик мовчить! Два.

Очі дивляться! Три.

Руки, ноги не рухаються! Чотири.

Голова працює! П’ять.

Дай мені п’ять!

 

3. Актуалізація знань.

1) Гра «Впізнай букву».

 - Діти , пройшов осінній дощик і змив частину напису. Давайте спробуємо здогадатися, які букви були написані.( Діти називають)

 - Прочитайте ще раз ці букви і скажіть, які звуки вони позначають. ( Голосні).

 - Чому ці звуки так називають? За допомогою чого вони творюються?Давайте спробуємо їх проспівати.

 - Скажіть, а які звуки утворюються за допомогою голосу і шуму або шуму?

 ( Приголосні).

  • Назвіть  приголосні звуки ( діти називають)

 

 

2) Словникова робота

 -  Діти, розгляньте малюнок і скажіть , що зображено на ньому? Що  об’єднує ці предмети ?  (загальна назва лисички.)

  • Так, ми бачимо, що слово лисички має кілька значень.: лисички тваринки і гриби.
  • Пригадайте, в яких казках ми зустрічаємо такого персонажа як лисичка. Назвіть ці казки. ( діти називають)

4.  Повідомлення теми уроку.

 

Сьогодні на урок до нас завітала казкова лисичка і хоче разом з нами дізнатися, якою буквою починається її ім’я і як цю букву писати.

  • Отже, сьогодні ми познайомимося  з малою друкованою буквою «ел», яка може позначати звуки [л] і [л′];  будемо її друкувати, удосконалювати вміння робити звуковий аналіз слів, вчитися будувати речення.

ІІ. Основна частина.

  1. Вправа «Квест-дослідження».

- Діти, вимовте перший звук у слові лисичка, що  ви  відчуваєте?

(під час вимовляння звука [л] язик упирається в передні верхні зуби та піднебіння й утворює перешкоду для видихуваного повітря)

 -Ми зустрічаємо перешкоду пвд час вимови. Можемо ми цей звук проспівати? Ні.  Отже,  ми можемо зробити висновок: цей звук приголосний.

2. Знаходження місця звука [л] в словах : ластівка, малина, пенал. Складання речень з цими словами.

3. Ознайомлення з твердим і м’яким звуком [л] і [л′].

Спочатку називають зображені на малюнках предмети (лимон і літак), порівнюють вимову перших звуків у цих словах (у слові лимон звук [л] твердий, а в слові літак звук [л′] м’який), пригадують, як позначаються твердий (–) і м’який (=) звуки. Далі порівнюють звукові схеми слів, подані між малюнками, роблять висновок, що вони відрізняються тільки першим звуком, і визначають, яка схема відповідає слову лимон, а яка – літак. Після цього під керівництвом учителя вимовляють по порядку всі звуки в кожному слові й позначають їх у відповідній звуковій схемі.

3. Методика написання малої букви е.

 - На письмі звуки [л] та [л′] позначаються буквою « ел».

(Далі вчитель ознайомлює дітей з малою друкованою буквою «ел», концентрує увагу на алфавітній назві цієї букви («ел»).

Потім учні аналізують, з яких елементів складається літера «ел». Звертають увагу на стрілочки, які показують напрямок руху олівця під час друкування букви «ел». Після цього друкують її умовно в повітрі (здійснюючи рух за напрямом стрілочок)

4.  Друкування букви ел.

Учні друкують букву ел у клітинках. Друкування здійснюється під рахунок раз і два.

 Фізхвилинка

5. Формування вміння читати склади-злиття Завдання Лисички.

 - прочитати склади: ал, ол, ул, ил, іл, ел,

 - прочитати склади-злиття з буквою «ел».

(Учитель пояснює, що треба приготуватися вимовляти звук [л], показує, як язик впирається в передні верхні зуби й піднебіння (вимовляє звук [л]), потім, залишаючи язик в тому самому положення, вимовляє звук [а] – виходить склад ла. Діти кілька разів повторюють за вчителем цю вправу. Після цього аналогічно утворюють склади ло, лу, ле, ли. Перед утворенням останнього складу вчитель повідомляє, що перед буквою і звук [л′] завжди м’який, тому, приготувавшись вимовляти м’який звук [л′], вимовляємо [і], й утворюється склад лі. 

6. Встановлення відповідності між складами, малюнками та словами.

Спочатку діти читають склади-злиття. Потім знаходять малюнки, назви яких починаються з того чи іншого складу.

ІІІ. Заключна частина. Рефлексія.

1.  Рефлексія.  Вправа «Мікрофон».

 - Пригадайте, яку букву вивчали на уроці?

 - Які звуки вона позначає?

 - Назвіть слова з буквою л.

 

2. Рефлексія. Оберіть відповідний колір « Світлофора»

 

3. Завдання для цікавої перерви. Розфарбуйте тільки ті малюнки, слова яких розпочинаються на букву «ел»

 

docx
Додано
13 лютого 2023
Переглядів
613
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку