Урок з трудового навчання на тему: «Необхідність перекопування квітників і клумб восени»

Про матеріал

• Навчальна: пояснити учням важливість осіннього перекопування квітників і клумб, сформувати уявлення про процес перекопування, навчити основним прийомам роботи з садовим інструментом.

• Розвиваюча: Розвивати комунікативні навички через участь у групових проєктах. Розвивати навички самоорганізації, планування своєї діяльності. Формувати вміння оцінювати свої досягнення. Розвивати увагу: вчити учнів зосереджуватися на головному, виділяти основну інформацію. Стимулювати розвиток різних видів пам'яті (зорової, слухової, моторної)

• Виховна: виховувати любов до природи, бережливе ставлення до рослин, почуття відповідальності за доручену справу.

• Корекційна: корегувати порушення моторики при виконані практичної роботи ; сприяти розвитку мислення , мовлення та пам'яті. Формувати позитивні соціальні навички.

Перегляд файлу

Конспект уроку з трудового навчання у  9 класі

Тема уроку. «Необхідність перекопування квітників і клумб восени»

Мета уроку:

  • Навчальна: пояснити учням важливість осіннього перекопування квітників і клумб, сформувати уявлення про процес перекопування, навчити основним прийомам роботи з садовим інструментом.
  • Розвиваюча: Розвивати комунікативні навички через участь у групових проєктах. Розвивати навички самоорганізації, планування своєї діяльності. Формувати вміння оцінювати свої досягнення.                                                     Розвивати увагу: вчити учнів зосереджуватися на головному, виділяти основну інформацію. Стимулювати розвиток різних видів пам'яті (зорової, слухової, моторної)
  • Виховна: виховувати любов до природи, бережливе ставлення до рослин, почуття відповідальності за доручену справу.
  • Корекційна: корегувати порушення моторики при виконані практичної роботи ; сприяти  розвитку мислення , мовлення та пам’яті. Формувати позитивні соціальні навички.

Форма проведення: комбінований

Обладнання: Інструктаж при роботі з садовими інструментами

  • Малюнки або слайди з зображенням квітників в різні пори року.
  • Садовий інструмент (лопати, граблі) для кожного учня або пари учнів.
  • Зразки ґрунту до і після перекопування.
  • Рукавички.
  • Контейнери для збору сміття.

Хід уроку:

1. Організаційний момент (5 хв.)

  • Привітання: Добрий день, діти! Рада вас бачити на нашому уроці.
  • Перевірка готовності: Чи всі мають необхідні інструменти та одяг для роботи в саду? (Лопатки, граблі, рукавички, непромокальний одяг).

2. Актуалізація опорних знань (10 хв.)

  • Бесіда про осінь, зміни в природі.
  • Показ малюнків або слайдів з зображенням квітників в різні пори року.
  • Запитання до учнів:
    • Яка зараз пора року?
    • Які зміни відбуваються з рослинами восени?
    • Що ми робимо з квітами, коли вони відцвітають?
    • Чому важливо доглядати за рослинами?

3. Повідомлення теми і мети уроку (3 хв.)        

Повідомлення теми уроку: Сьогодні ми будемо говорити про те, чому так важливо перекопувати квітники восени і як це правильно.

4. Вивчення нового матеріалу (15 хв.)

Бесіда:

  • Чому ви думаєте, що земля в квітнику стає твердою взимку? (Відповіді учнів: земля замерзає, стає сухою).
  • Що відбувається з корінням рослин взимку?

(Взимку коріння рослин переходить у режим спокою. Це не означає, що воно повністю припиняє свою діяльність, але процеси сповільнюються значно).

  • Як ми можемо допомогти рослинам краще перезимувати? (Відповіді учнів: вкрити їх, полити).

Показати учням фотографії або реальні зразки землі з різних квітників (осіння і весняна). Запитати: «Яка земля краще підходить для рослин?»

Пояснення:

  • Чому потрібно перекопувати:
    • Покращує доступ повітря до коріння рослин.
    • Руйнує грудки землі, що полегшує проростання нових рослин навесні.
    • Допомагає знищити шкідників та бур'яни.
    • Запобігає застою вологи.
    • Ґрунт насичується поживними речовинами.
  • Як правильно перекопувати:
    • Використовуємо вила або лопату.
    • Перекопуємо неглибоко, щоб не пошкодити коріння багаторічних рослин.
    • Збираємо все сміття та бур'яни.
    • Розпушуємо землю граблями.

(Показ зразків ґрунту до і після перекопування.)

Фізкультхвилинка

5. Практична робота (20 хв.)

Інструктаж роботи з інструментами

  • Розподіл учнів на пари.
  • Видача кожній парі інструментів і визначення ділянки для роботи.
  • Покрокове виконання завдання під керівництвом учителя.( Демонстрація прийомів роботи з садовим інструментом (лопатою, граблями).)
  • Надання індивідуальної допомоги учням.

- Для учнів з більшими труднощами можна спростити завдання, наприклад, дати їм меншу ділянку для роботи або запропонувати інші види допомоги.

-  Для більш здібних учнів можна запропонувати додаткові завдання, наприклад, зібрати опале листя або посадити нові квіти.

  • Гра "Так чи ні": задавати учням запитання про садові інструменти, а вони відповідають "так" або "ні".

Приклад карток із завданням "Знайди пару":

Малюнки інструменту

Опис призначення

Лопата

Для розпушування землі

Граблі

Для обрізання гілок

Вила

Для перевезення землі, рослин

Секатор

Для копання

Лійка

Для згрібання листя

Тачка

Для поливу рослин

6. Підсумок уроку (5 хв.)

  • Бесіда про виконану роботу.
  • Підкреслення важливості осіннього перекопування.
  • Позитивна оцінка роботи учнів.

7. Домашнє завдання (за бажанням)

  • Намалювати малюнок на тему «Я допомагаю рослинам».

 

 

docx
Пов’язані теми
Трудове навчання, Розробки уроків
Інкл
Додано
23 жовтня
Переглядів
95
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку