Урок з трудового навчання на тему: «Робота з папером. Техніка орігамі. Виготовлення об’ємної фігури "Журавлик"

Про матеріал
Конспект залікового уроку з трудового навчання на тему: «Робота з папером. Техніка орігамі. Виготовлення виробів об’ємної фігури технікою орігамі. Послідовність виготовлення виробів об’ємної форми технікою орігамі «Японський журавлик»». Під час уроку використано розповідь про трагедію у місті Хіросіма та маленьку японську дівчинку з великою силою волі. (Матеріал для розповіді та Інструкційних карток щодо виготовлення фігурки «Журавлик» технікою орігамі запозичено з інтернет-джерел).
Перегляд файлу

1

 

Конспект залікового уроку з трудового навчання

на тему: «Робота з папером. Техніка  орігамі. Виготовлення  виробів об’ємної  фігури  технікою орігамі. Послідовність виготовлення виробів об’ємної форми технікою орігамі. «Японський  журавлик»»

 

Тема. Робота з папером. Техніка  орігамі. Виготовлення  виробів об’ємної  фігури  технікою орігамі. Послідовність виготовлення виробів об’ємної форми технікою орігамі. «Японський  журавлик»»

Мета: ознайомити  із  історією  фігурки  японського  журавлика; розвивати вміння дітей працювати з папером та створювати з нього об’ємну фігуру; навчати  дотримуватись  правил  складання й прислухатися до усних рекомендацій  вчителя щодо виконання послідовних дій; навчити учнів виготовляти журавлика  у техніці орігамі за  поданою  схемою; стимулювати  розвиток   памяті, логічного мислення, покращувати  окомір, розвивати  моторику рук, творчі  здібності,  уяву, впевненість  у  своїх можливостях; виховувати охайність і старанність у роботі, вмінню бережливо та економно використовувати матеріал, підтримувати у чистоті робоче місце та дотримуватись правил техніки безпеки.

 

Обладнання: Презентація  для ознайомлення учнів  із  історією  фігурки  японського  журавлика, білий ксероксний папір формату А4, ножиці, інструкційні  картки  виготовлення  фігурки японського журавлика.

Хід уроку

 I. Організація класу до уроку.

 1. Привітання.

2. Перевірка готовності до уроку.

3. Упорядкування робочих місць.

 

 

 

ІІ. Актуалізація знань, повторення раніше вивченого матеріалу.

На сьогоднішньому уроці я навчатиму вас дотримуватись  правил  складання  орігамі,  слухати  усні  рекомендації  вчителя,  читати  креслення,  а  також   разом виготовимо  фігурку  японського  журавлика.

Ви знаєте, що сьогодні орігамі  захоплюється  весь  світ!  І  це  не  дивно.

Адже  з  одного  листка  паперу  можна  скласти  тисячі  найрізноманітніших  фігурок.  Нескладні  прийоми  складання  і  безмежна  фантазія  можуть  створити  за  допомогою  орігамі  весь  світ.  Світ  особливий - радісний,  веселий,  добрий, - і ні  на  що  інше  не  схожий. 

  •                   Я хочу  розказати вам одну  історію,  на  жаль,  сумну,  навіть  трагічну.

(Вчитель прикріплює на дошку фотографію Садако Сасакі –

японської дівчинки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

вмикає аудіо-запис пісні «Японський журавлик»

http://www.poetryclub.com.ua/upload/poem_all/00256428.mp3)

Розповідь вчителя

В  далекій Японії   журавлик – це символ  здійснення  мрій  всіх  дітей,  а  особливо  Садако  Сасакі – японської  дівчинки, з великою силою волі та надією.

Після атомного бомбардування міста Хіросіми померло більше  75 000  життів.  Ті,  хто  не  згорів  заживо,  були  приречені  на  повільну смерть  в  муках – смерть від  лейкемії – захворювання  крові,  яке  було  викликане  опроміненням. 

  Серед  них  була  і  Садако  Сасакі,  лейкемія  в  якої  була  виявлена  в  1955  році.  На  той  час  їй  було  12  років. 

Коли  Садако  лежала  в  лікарні,  один із  її  друзів  склав  для  дівчинки  паперового  журавлика.  Це  був  символічний  жест,  тому  що  журавель  в  Японії  здавна  вважався  священним  птахом,  який  живе  тисячу  років  і  виконує  найзаповітніші  бажання.  Але  бажання  могло  збутися  лише  у  людини,  котра  своїми  руками  складе  з  паперу  тисячу  журавликів.

      Садако  почала  складати  паперових  журавликів.  Вона  робила  їх  з  будь-якого  аркуша  паперу, який  потрапляв  їй  під  руку.  Спочатку дівчинка  хотіла  побажати  здоровя  для  себе, але  потім передумала  і  почала  просити  у священного  журавля  миру  для  всіх дітей  нашої  планети. 

До  дня  своєї  смерті  Садако  встигла  зробити  з  паперу  644  журавлики.  Пізніше  друзі Садако склали  журавликів,  яких  не  вистачало. 

І хоча хвороба була сильнішою і дівчинка померла, та легенда про журавликів та нескорене серце Садако й досі всиляє оптимізм багатьом хворим людям.

Через деякий  час  японські  діти  організували  свій  клуб  і  почали  збирати гроші  на  пам’ятник  всім  дітям,  які  загинули  від  атомної  бомби.

За  три  роки  вони  зуміли  зібрати  потрібну  суму. В цьому  їм  допомогли  ровесники  ще  з  9  країн. В  кінці  1958  року  в Хіросімі  був  облаштований  парк  Миру, і в  ньому  з’явився  монумент, про  який  мріяли друзі  Садако. З  тих  пір  і  до  наших  днів  кожен  рік  6  серпня, в  день  бомбардування,  цей  монумент  покривається  гірляндами  з  тисяч  паперових журавликів. 

Історія про Сасакі розлетілась по всьому світу. Діти з різних країн й досі присилають японським друзям свої паперові журавлики.

В  наш  час,  коли  на  Україні  така  неспокійна  ситуація,  чого  б  ви  хотіли  побажати  усім-усім?

Звісно,  миру.

 

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

  • То ж давайте і ми сьогодні спробуємо виготовляти свого ось такого прекрасного паперового журавлика й принести до дому, щоб у наших сім’ях теж панував мир.

ІV. Демонстрація зразка виробу. 

- Я також зробила такого журавлика, якого має сьогодні зробити кожен з вас. Погляньте, який він маленький.

- Для свого виробу я використала сріблястий папір, а ви свого журавлика зробіть такого кольору, який вам подобається.

- Зверніть увагу, як акуратно складений журавлик. Як чітко папір зігнутий на згині.

V. Інструктаж виготовлення виробу.

- З детальним інструктажем виготовлення японського журавлика ви зможете ознайомитись з інструкційних карток, які зараз вам роздасть черговий.

- Уважно прочитайте й розгляньте послідовність виконання подану в малюнках.

VІ. Правила техніки безпеки.

  •              Сьогодні ви нічого не ріжете і не шиєте, тому особливої потреби повторювати правила техніки безпеки нема. Але пам’ятайте, з папером теж потрібно працювати обережно щоб не врізатись до краю листка під час різких рухів.

VІІ. Самостійна робота.

(Практична робота учнів проводиться під музичний супровід.)

VІІІ. Колективний аналіз виробів.

  •              Подивіться, які чудові журавлики ви сьогодні зробили! А як ви вважаєте, який журавлик найгарніша?

ІХ. Організація виставки.

- Давайте зробимо із ваших виробів виставку.

- У нас вийшла не просто виставка, а ціла зграя журавликів.

- А давайте ми з цих журавликів зробимо у класі гірлянду?

- Але не просту гірлянду, а гірлянду дитячих побажань.

- Кожен із вас добре подумайте, що б ви хотіли побажати для свого класу.

- Я буду нанизувати на гірлянду вашого журавлика, а ви будете озвучувати своє побажання. Домовились?

- Першим буде, мабуть, мій журавлик.

- Хочу щоб усі дітки у моєму класі були щасливими!

Х. Прибирання класу.

ХІ. Підсумок уроку.

- То який виріб ви сьогодні виготовляли? (Японського журавлика)

- Чи складно вам було його виготовляти? Якщо так, то у чому полягали труднощі?

- Чому журавлик називається японським?

- Які події на Україні були схожими на подію у Хіросімі? (Чорнобиль).


Інструкційна  картка   виготовлення  фігурки  «Журавлик»

технікою  орігамі

  1. Зігніть  листок  по  діагоналі.

 

 

 

 

 

 

2.  Складіть  по вертикалі

 

 

 

 

 

3.  Розправте верхній  трикутник в   квадрат

  4.   Переверніть

 

 

 

 

 

 

 

5.  Перекиньте трикутник  направо

6.  Розправте трикутник  в  квадрат

   7.  Складіть  верхній  шар бокових кутів  до середини

8. Відігніть  їх  назад

 

9.  Розігніть  верхній  шар  по  лініях

згину 

10. Переверніть  фігуру

11. Зробіть  згини  до  середини

 

12. Розверніть  верхній шар  по  лінії  згину            

 

13. Зробіть  на  правому нижньому  кінці згин  всередину

14. Зробіть  згин  всередину  на  лівому кінці

15. Зігнути  всередину лівий  кінчик

 

16. Зігнути  крила   навскоси

17. Розправити  їх

 

 

 

 

 

 

18. Готова  фігура

 

 

docx
Додано
31 березня 2019
Переглядів
2621
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку