Урок «З Україною у серці» ( квест для учнів 2 класу)

Про матеріал

Урок направлений на виховання патріотичних почуттів, любові до рідного краю. Діти матимуть змогу з допомогою гри-квесту поглибити знання про Україну.

Перегляд файлу

 

Перший урок «З Україною у серці» (урок-квест для учнів 2 класу)

Девіз уроку:         Можна все на світі вибирати, сину,

                              вибрати не можна тільки Батьківщину.

                                                                             Василь Симоненко

Мета уроку:

формувати  ключові компетентності:

*уміння вчитися – викликати інтерес до навчання, формувати почуття відповідальності за виконуване завдання, готовність самостійно працювати , мати власну думку, обґрунтовувати її, навички самоконтролю та самооцінки;

*соціальна – вчити налагоджувати взаємодію з іншими дітьми, працювати за правилами у команді, ціннісно ставитися до довкілля та своєї особистості;

*громадянська – розвивати критичне мислення, навички приймати правильне рішення, виявляти громадянську позицію у ставленні до людей та самого себе;

*загальнокультурна – вчити толерантності, мовленнєвій культурі;

*інформаційно-комунікативна – вдосконалювати вміння добувати, осмислювати, аналізувати та використовувати інформацію з різних джерел, здійснювати комунікацію у групі та колективі;

формувати предметні компетентності:

*навчальна - поглибити знання дітей про Україну, вчити правильно висловлюватись, аналізувати, узагальнювати, робити висновки;

*розвивальна -розвивати творчі задатки школярів, мовлення, мислення, увагу, спостережливість,бажання стати гордістю своєї Батьківщини;

*виховна -виховувати патріотичні почуття, любов до рідного краю.

Обладнання: зображення верби, калини, гілочка калини, аудіозапис пісні

«Україно моя, ти найкраща у світі», роздатковий матеріал, аудіозапис пісні на вірші Андрія Малишка «Пісня про рушник», український вишитий рушник, зображення державних символів України).

Хід уроку

I.Організація класу

1. Гра «Клубочок компліментів»

 

-Швидко літо промайнуло, перейшли ми в 2 клас,

Зараз кожен промовляє, хто і як змінився в нас.

(Діти говорять один одному гарні компліменти).

-Як же хлопці підросли! А дівчатка розцвіли!

Всі засмаглі та здорові! До роботи вже готові?

2. Привітання вчителя:

Є багато країн на землі, в них – озера, річки і долини.

Є країни великі й малі, та найкраща завжди Батьківщина.

Звучить пісня «Україно моя, ти найкраща у світі»

-Дорогі діти, вітаю вас з початком нового навчального року! Бажаю міцного здоров’я, успіхів у навчанні, справжніх друзів і високих досягнень!

II.Актуалізація опорних знань учнів

1. «Мозкова атака»

-Як відпочили?  Чим віддячите за чудовий літній відпочинок батькам та Батьківщині? (Міцними знаннями, старанною працею, бажанням добре вчитися, успіхами та гідними вчинками). А ще… чудовими мріями! От скажіть, про що ви зараз мрієте? А я найбільше мрію про мир на Україні! Люблю її до нестями, нашу рідну Україну.Тому і почала сьогодні розмову про Батьківщину.

-Що таке Батьківщина? (Гра)

             Калина                 Хліб                    Київ                     Дніпро                       Школа

   Україна       Родина   Батьківщина     Соловейко               Мій дім        

                 Степ                 Верба               Рідна стежка            Поле            

- Що означає любити Батьківщину? (Радіти її успіхам, дбати про неї,намагатися примножити її славу та добробут своєю працею).

-А ще любити означає знати. Чи добре ви знаєте нашу Україну?

-А хочете ще більше знати? Тоді я вас запрошую на урок-квест.

III.Колективне визначення теми і мети уроку

 

-Квест, як відомо, - це командна гра-пригода.  

-Тему уроку вам допоможе відгадати загадки.

*На землі великій є одна країна,гарна, неповторна, красна, як калина.

І живуть тут люди добрі, працьовиті і скажу, до речі, ще й талановиті.

Землю засівають і пісні співають, на бандурі грають і вірші складають

Про ліси і гори, і про синє море, про людей і квіти.

То скажіть же, діти, що це за країна? Славна незалежна наша… (Україна).

IV.Сприймання та осмислення навчального матеріалу

1.Ознайомлення з правилами квесту

*Квест – це командна гра. Усі повинні сприяти досягненню спільної мети під час виконання завдань.

*Для квесту відводиться певний час.

*Капітан відповідає за роботу команди.

*Правило піднятої руки (якщо хтось підняв руку, то всі повинні припинити розмови і уважно послухати).

*Під час гри потрібно поважати усіх членів команди.

*Завдання легко можна пройти за допомогою кмітливості  та спостережливості. Помандруємо по Україні…(загадка)

Пасажирський чи товарний

Металевий він і гарний.

Все ховає у вагонах

І стає лиш на пероні. (Потяг)

У ході подорожі ми будемо збирати скарби, на які багата наша Україна. (Лунає звук потяга.)

Перша зупинка «Національні символи України».

Загадки

1.По ньому ми живем із вами –

це основний закон держави.

 

(Конституція)

2.Знак держави головний –

всяк його повинен знати.

Воля, слава, сила в нім. –

То ж попробуй відгадати.

(Герб)

3.По радіо звучить щоденно

патріотична пісня,

що возвеличує Вкраїну

і прославля навічно.

Коли звучить він – всі встають,

до серця руку прикладають,

і вголос, й подумки співають,

і Україну прославляють.

( Гімн)

4.Синьо – жовте полотнище

гордо майорить.

Це – ознака сили й слави

Української держави.

Синє небо, жовте жито –

цю святиню знають

(Прапор)

-Як одним словом можна назвати всі ці слова –відгадки?

-Так, це державні символи України. Є ще народні символи. Давайте назвемо їх.

  • Послухайте легенду.

 

 

 

 

 

 

«Жила собі жінка. І мала вона трьох синів. Сини зростали чесними, сміливими, дуже любили свою неньку і готові були віддати за неї своє життя.Виросли сини і розійшлися по світах, прославляючи свою матір.Найстаршому матір подарувала на згадку про себе золоту корону з  трьома промінцями. Корона зігрівала людей, вела вперед, показувала шлях до кращого життя. За цю трипроменеву корону люди дали першому синові ім‟я Тризуб. Середньому сину мати дала в дорогу блакитно-жовтий одяг.Сміливий та сильний був середній син, і прославив він свою матір добрими звитяжними (героїчними вчинками). Люди запам‟ятали його і прозвали Прапором. А найменший син отримав у дарунок від матері соловейків голос. І де б він не був, усюди лунала його дзвінка урочиста пісня. За цей голос і величний спів люди дали йому ім‟я Гімн.Так і донині по всьому світу золотий тризуб, синьо-жовтий прапор і урочистий гімн прославляють рідну неньку – Україну. Вони стали державними символами України.».Герб, Прапор і Гімн – три основні Державні символи України.

  • Розгляньте зображення Герба України. На що він схожий?

Число «три» завжди вважалося казковим, чарівним. У народних казках йдеться про трьох богатирів, три бажання, які виконують чарівники, три  дороги, що лягають перед казковими героями. Отже, у тризубі відображено триєдність життя. Це Батько-Мати-Дитя. Вони символізують собою Силу- Мудрість-Любов.

  • Розгляньте зображення Прапора України. Якої він форми? Які кольори ви бачите на українському прапорі?
  • Пригадайте, що означають ці кольори?

Жовтий колір – це колір пшеничної ниви, колір хліба, зерна, що дарує життя всьому сущому на землі, це колір жовтогарячого сонця, без лагідних променів якого не дозрів би, не заколосився б хліб. Це символ достатку українського народу. Синій колір – це колір ясного, чистого, мирного неба. Це колір води, без якої не дозрів би хліб. І ще – це колір миру.

  • Що таке Гімн?
  • Як називається Гімн України?

 

Гімн – це найголовніша пісня держави. З гімну починають урочисті збори, свята, надзвичайні масові події, гімном їх і закінчують. Це хвалебна пісня своїй Батьківщині, в якій народ висловлює побажання бути вільним, щасливим, жити в достатку.

 

Друга зупинка «Без верби і калини – нема України». Як ви думаєте ,чому так говорять?

(На дошці з’являється зображення гілочки верби.)

В Україні був звичай – висаджувати вербу на городі та біля ставків. Вона оберігає джерельця від замулювання. З верби робили ясла для худоби, плели

 

 

кошики. Гілкою верби вітають зі святом Вербної неділі. Ось скільки цікавого пов‟язано із вербою – народним символом України.

  • Відгадайте загадку: У вінку зеленолистім, У червоному намисті,

Видивляється у воду На свою хорошу вроду. Відгадка: калина.

  • Улюбленою рослиною українців є калина. (На дошці зображення куща калини.) Здавна говорили: «Посади калину – будеш мати щасливу долю».

На що схожа калина? Про калину складено багато легенд. Послухайте одну з них.

«Наскочили татари, захопили у полон дівчат і погнали у неволю. Була серед них і Марина – найкраща дівчина. Якось втекла вона від охорони вночі. Тікала, тікала, і, напевно б, утекла, та зачепилася своїм червоним намистом. Розірвалася нитка, і там, де впали намистинки, проклюнулися навесні тоненькі пагінці, що стали потім розлогими кущами калини. Навесні буяють білизною, наче наречені, а восени палахкотять цвітом любові до рідної землі. Гірка калина, як доля у неволі, і гарна, як рідна земля-матінка – найкраща!!!»

 Народні символи - це те, що найбільше любить і шанує даний народ. В одних народів їх більше, в інших менше. Називаючи народний символ, можна дізнатися, про яку країну йде мова. Українці мають свої традиції, які споконвіку шанують і бережуть - це батьківська хата, материнська пісня, святий хліб, вишитий рушник, червона калина, зажурена верба, хрещатий барвінок, дивовижна писанка, вірний своєму краю лелека. Всі вони наші давні і добрі символи, наші обереги. Можливо, маючи такі прекрасні символи, український народ зумів уберегти від забуття нашу пісню і думу, нашу історію і родову пам'ять, волелюбність. Про народні символи складено багато пісень і легенд, вони використовуються в обрядах, звичаях. Їх вишивають на сорочках, рушниках. Народні символи - це наші святині.

Гра «Пазли» (калина, верба, рушник, вінок)

   Третя зупинка «І на тім рушникові…».

(Лунає пісня на вірші Андрія Малишка «Пісня про рушник».)

Важливе місце в житті українського народу займає рушник. Не було жодної хати без вишитого рушника. Ним прикрашали стіни, накривали хліб, витирали руки. Без рушника не святкували ні дні народження дитини, ні весілля. Коли син вирушав у дорогу, мати дарувала йому рушник як оберіг від лиха. А дочок матері навчали вишивати рушники ще змалечку. Рушник цінується в народі.

Розгляньте український вишитий рушник. Подивіться, як палахкотять багатством кольорів рушники в нашій світлиці.

  • Діти, які ви бачите кольори на рушниках?
  • Нитками яких кольорів переважно вишиті рушники?
  • Що вишито на рушниках?

 

 

 

Так, це надзвичайно дивні узори. Вони походять ще з давніх часів. Наші предки на рушниках, зазвичай, вишивали рослини: калину, троянду, ромашку, волошку, мак, барвінок, колоски пшениці. А доповнювали рослинні орнаменти зображення птахів.

   Рухлива гра «Голка та нитка».

Мета: учити дітей узгоджувати свої дії під час спільних рухів, розвивати спритність, увагу та орієнтацію у просторі під час рухливої гри.

Хід гри:

Діти стають в шеренгу та кладуть руки на плечі сусіда попереду.

Ведучий – «голка», він вибирає напрям руху, вільно пересувається по кімнатою. Інші діти біжать за ним, намагаючись не розірвати ланцюжок.  Якщо

«нитка» рветься, «голкою» стає інший гравець.

Під час руху діти промовляють слова: Сюди-туди голка,

Сюди-туди нитка, Ось тут буде листя, Ось тут буде квітка.

 Четверта зупинка «Бабусина скриня»

Гра“Одягни українку та українця”

ІV. Заключна частина  Лепбук «Люби, шануй, захищай»

V.   Підсумок уроку.

Наша подорож добігає кінця. Ви піднялися на одну сходинку Країни знань. А попереду ще таких кроків буде багато. Нехай цей шлях буде для Вас радісним і цікавим.

Нехай щастить вам, малюки!

Ростіть розумні та сміливі.

Життя шкільного сторінки!

Хай будуть сонячні й щасливі!

 

docx
Додано
12 вересня 2018
Переглядів
2520
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку