Рецензія до уроку з української літератури
Даний урок з української літератури для учнів 10-го класу, розроблений для здобувачів освіти з ООП ( вади слуху) .
Урок розширює пізнавальні можливості учнів з вивчення розділу «Усна народна творчість», а саме «Родинно-побутові пісні» та формує ключові навчальні компетенції учнів : комунікативні, соціальні, полікультурні, здатність до творчості, інформаційні.
Урок формує навички учнів щодо самостійного визначення у літературному творі художніх засобів та образів-символів, з'ясовує їхню роль у народній пісні.
Виховує інтерес до вивчення літературної спадщини українського народу, популяризує українську пісню та культуру українців загалом.
Рецензія до уроку з української літератури
Даний урок з української літератури для учнів 10-го класу, розроблений для здобувачів освіти з ООП ( вади слуху) .
Урок розширює пізнавальні можливості учнів з вивчення розділу «Усна народна творчість», а саме «Родинно-побутові пісні» та формує ключові навчальні компетенції учнів : комунікативні, соціальні, полікультурні, здатність до творчості, інформаційні.
Урок формує навички учнів щодо самостійного визначення у літературному творі художніх засобів та образів-символів, з’ясовує їхню роль у народній пісні.
Виховує інтерес до вивчення літературної спадщини українського народу, популяризує українську пісню та культуру українців загалом.
Урок з української літератури для дітей з ООП ( вади слуху)
10 клас
Тема: «Родинно-побутові пісні. Ознаки народного твору в пісні «Місяць на небі, зіроньки сяють». Символи та художні засоби в літературному творі».
Мета: продовжувати роботу над вивченням розділу « Усна народна творчість». Вчити учнів виразному читанню пісні, поширюючи при цьому їх словниковий запас.
Розвивати вміння визначати роль народних символів та художніх засобів у пісні. Вчити здобувачів освіти визначати провідний мотив пісні та самостійно створювати тематичний фанфік до неї. Розвивати комунікативну, соціальну, полікультурну, інформаційну компетентності, здатність працювати творчо.
Виховувати зацікавленість до вивчення усної народної творчості, вміння популяризувати народні надбання та визначати їх актуальність у сьогоднішніх реаліях.
Обладнання: підручник, « Українська література 9 клас», О. Авраменко с.8, презентація до теми уроку, репродукція картини «Місяць на небі, зіроньки сяют …»
Тип уроку: комбінований
ХІД УРОКУ
І. Фонетична зарядка
Звук «М» ( відкрита позиція)
а) прочитайте склади:
ма-мо-му;
ме-ми-мо;
му-ма-мі;
б) прочитайте слова:
мова, марно, предмет, місяць;
в) прочитайте речення:
«Місяць на небі, зіроньки сяють…» ( народна пісня) .
ІІ. Актуалізація опорних знань та мотивація навчального процесу
( Тестове завдання « Ознаки народних творів»)
- Назвіть основні ознаки народних творів :
Тому пісня – це українська святиня для кожного з нас. Без неї ми не уявляємо ні щасливих, ні складних моментів у нашому житті, тому й заглиблюємось у її вивчення все більше й більше.
ІІІ. Мозковий штурм
ІV. Перевірка домашнього завдання
а) вечороньки;
б) зозуленька;
в) нічки;
г) кріселечко;
д) голубонька;
е) віконця
є) миленький
- Яка роль пестливих слів в даній поезії?
- Знайдіть і прочитайте ті рядки пісні, які розчулюють слухача,(виконавця), викликають співчуття до нещасної дівчини.
( Відповіді учнів ).
На відміну від української народної пісні « Цвіте терен, цвіте терен», провідний мотив якої – нерозділене кохання, українська народна пісня «Місяць на небі, зіроньки сяють» має інший провідний мотив – це торжество кохання попри тимчасову розлуку молодої пари.
V. Робота з підручником
1. Прочитайте виразно пісню «Місяць на небі, зіроньки сяють» вголос. Зверніть увагу на значення слів «вкоротили», «зводить».
2. Словникова робота.
- Знайдіть в інтернеті та з’ясуйте значення слів «вкоротили», «зводить». (Самостійне виконання завдання учнями, звіт про виконану роботу).
3. Визначення народних символів у пісні «Місяць на небі, зіроньки сяють».
- Пісня починається романтичним пейзажем, у якому наявні народні символи. Спробуйте їх зараз відшукати у тексті пісні самостійно. ( Самостійна робота)
- Давайте перевіримо виконане.
Народні символи : місяць, зоря, човен.
VI. Метод «Прес»
( Звіт учнів : взаємоперевірка учнями виконаного завдання ).
VIІ. Визначення провідного мотиву пісні
VIІІ. Визначення художніх засобів
ІХ. Створення фанфіку
( Створення учнівських фанфіків )
Х. Рефлексія
- Опрацьовуючи зміст української народної пісні «Місяць на небі, зіроньки сяють», чи можемо ми з вами сказати, що вона:
1. Має всі ознаки народного твору? Які саме? Назвіть їх.
2. Актуальна і нині? Чому саме?
ХІ. Підсумок уроку
знаєте?
ХІI. Рефлексія
-Тобто, вивчаючи усну народну творчість, ми збагачуємось багажем безцінних історичних знань, умінь, традицій, надбаними попердніми поколіннями нашого народу, та передаємо здобуті знання і досвід нашим нащадкам, зберігаючи та примножуючи традиції українців.
ХІIІ. Домашнє завдання та оцінювання учнів
( Оцінювання учнів)