Урок з української мови, 1 клас. Тема "Звуки [л], [л']. Буква Лл. Логічні вправи. Розповідь за малюнком"

Про матеріал
Під час уроку здобувачі освіти будуть закріплювати вміння читати склади і слова з буквою Лл, вчитися читати речення і зв’язні тексти з вивченими літерами, вдосконалювати навички звуко-буквеного аналізу слів, розвивати зв’язне мовлення, фонематичний слух, формувати бажання робити добро.
Перегляд файлу

Урок української мови в 1 класі

Тема. Звуки [л], [л']. Буква Лл. Логічні вправи. Розповідь за малюнком.

Мета. Закріплювати вміння читати склади і слова з буквою Лл; вчити читати речення і зв’язні тексти з вивченими літерами; вдосконалювати навички звуко-буквеного аналізу слів; розвивати зв’язне мовлення, фонематичний слух; прищеплювати вміння робити добро.

Обладнання. Ляльки на руку, фішки для звуко-буквеного аналізу, «чарівна торбинка», картки з словами («Блискавка»), таблиці складів, предметні малюнки, опорна схема, маски білочки і зайчика.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Дзвоник всім нам дав наказ:

«До роботи швидше в клас»!

Попрацюймо всі старанно.

Щоб урок пройшов цей гарно!

ІІ. Актуалізація опорних знань

Девіз сьогоднішнього дня – Твори добро, щоб кращим став цей світ

-А що на вашу думку означає творити добро?

(хороше, приємне, потрібне, гарне, співчуття, милосердя, допомога)

-А ви вмієте творити добро? Що саме ви робите?

(Годівнички для птахів)

ІІІ. Оголошення теми і мети

-Сьогодні до нас на урок завітали звірята з казки Людмили Уляницької «Ланцюжок добра».

-Ми будемо з вами читати і відтворювати за малюнками зміст цієї казки і дізнаємося, що ж об’єднало цих звірят.

-А також будемо читати склади і слова з буквою Л.

ІV. Повторення та закріплення вивченого матеріалу

1. Зарядка для язичка

-Але спочатку нам потрібно розім’яти наш язичок. Давайте зробимо зарядку для язичка з нашим ляльковим театром.

-Одягніть ляльку на руку.

-Послухайте скоромовку. (Підказка для тих, хто читає)

-Повторіть скоромовку пошепки повільно, чітко вимовляючи кожен звук.

-Повторіть впівголосу повільно, чітко.

-Повторіть впівголосу, швидко, чітко.

-А тепер позмагаємось, хто кого перескоромовить.

-Зніміть  ляльку, покладіть її на куточок парти.

2. Звукова зарядка

-Діти, хто помітив , які звуки повторювалися у скоромовці найчастіше?

-Про кого скоромовка?

-Давайте всі разом зробимо звукову зарядку до слова «лелека».

(Голосний – складають руки в коло, приголосний – зігнута в лікті рука перед собою).

3. Звукова модель

-А тепер викладіть це слово звуковими фішками.

-Перевіряємо, в кого так, як на дошці?

-Сховайте фішки.

4. Гра «Чарівна торбинка»

-А тепер перевіримо, чи вмієте ви добирати слова із звуками [л], [л'].

-Пограємо в гру «Чарівна торбинка»

5. Гра «Блискавка»

-А якою буквою позначаються звуки [л], [л'] на письмі?

-Пограємо у «Блискавку» (плескаємо в долоні, якщо у цьому слові є буква л)

 

6. Розчитка (з мішечками з піском на голові для постави)

-А зараз всі приготуйте таблиці. Завдання для вишеньок і черешеньок.

-Вишеньки покладіть мішечки і читайте самостійно пошепки таблицю.

-Черешеньки вийдіть до дошки, почитаємо злиття, перші три рядочки.

-Гладимо котика (лагідно), стрибаємо по гарячих камінцях (оклична інтонація), дивуємося (питальна інтонація).

-Добре, сідайте, приєднуйтеся до вишеньок, але читаєте лише ті злиття, які вмієте, домовились?

 

7. Гра «Дощик»

-А зараз всі разом читаємо дощиком.

 

8. Гра «Земля-небо»

-Покладіть руки на коліна, граємо в гру «Земля-небо»

-Покладіть таблиці на куточок парти.

 

9. Словникова робота

-Давайте тепер почитаємо наші стовпчики слів з дошки. Читаємо пошепки. Вголос.

-Хто помітив, яке спільне злиття звуків у цих словах?

- Лавина – велика маса снігу, льоду, що зсувається з гори

-Валіза – тверда коробка з прикріпленою кришкою для дорожніх речей, чемодан.

-Млин – споруда, що розмелює зерно на борошно за допомогою вітру, води, пару.

 

-Прочитайте наступні слова пошепки.

-Читають дівчатка, хлопчики.

-Яке питання можна поставити до цих слів? (Що)

-Як називають такі слова? (Назви предметів)

-Як називаються слова, до яких можна поставити питання Який? (Назви ознак)

10. Гра «Чарівники»

-Гра «Чарівники». Перетворіть ці слова, щоб вони відповідали на питання Який? Яка? Яке? (сік з лимону, варення з малини, чай з липи, відвар з калини)

-Чим корисні ці напої? (Багато корисних вітамінів, Лікувальні властивості, Використовують при застуді)

-Кого лікували цими напоями, підніміть руку.

-Зараз холодна пора року, потрібно берегти своє здоров’я.

-Що треба робити, щоб не захворіти?

-Зробимо зарядку.

ФІЗХВИЛИНКА

V. Робота над новим матеріалом

-Розгорніть підручник на с. 73

-Ми будемо читати і відтворювати за малюнками казку Людмили Уляницької «Ланцюжок добра» та дізнаємося, що ж об’єднало цих звірят.

-Розгляньте малюнок в підручнику?. Кого ви бачите?

-З якими звірятами ми зустрічалися на минулому уроці?

-Розкажіть, що трапилося з Оленятком?

 

-Послухайте продовження казки.

-Прочитайте пошепки.

-Прочитайте вголос Вишеньки, а Черешеньки слухають і запам’ятовують.

-Що запитало Оленятко?

-Повторіть хором

-Що відповів Їжачок?

-Повторіть хором.

--Як оленя могло віддячити їжачкові?

 

--Розгяньте наступний малюнок. Чому плаче білочка?

-Як допоміг зайчик?

-Яка між ними могла бути розмова?

(опора)

1.-Чому ти...?

2.-Я…

3.-Не плач…

4.-Чим мені…?

5.-Зроби добро…

 

-Розіграти в парах пошепки

-На сцені

-Оплески

 

-Розгляньте наступний малюнок.

-Що трапилося з бобреням? Хто допоміг?

-Хто врятував із біди їжаченя?

 

-Послухайте кінцівку казки.

-Прочитайте пошепки, вголос. Черешеньки слухають і запам”ятовують.

-Що зрозумів їжак?

-Прочитайте, як буває у житті.(Вишеньки - читають, черешеньки -повторюють)

 

-Подивіться на картинки на дошці.

-То що ж об’єднало цих звірят? (Добро)

-Хто почав ланцюжок добра?

-Хто його продовжив?

-До кого воно повернулося?

-Який висновок зробив їжачок?

-А який висновок зробили ви?

-Ланцюжок добра не повинен розриватися. Запам’ятаймо це. У житті завжди є місце для добра.

Групова робота

-А зараз пограємо в гру «Плутанка"

-Розшифруйте слова і прочитайте пораду від Їжачка.

1 гр. Робіть

2 гр. добрі

3 гр. справи!

(Робіть добрі справи)

-Які добрі справи можете робити ви? (гарно вчитися, слухатися батьків, поважати старших)

 

- VІ. Підсумок

-Що найбільше запам’яталося, сподобалося?

-Що розкажете вдома батькам?

 

docx
Додано
8 січня
Переглядів
15
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку