Даний урок є першим в системі уроків даної теми. Його метою є актуалізувати знання учнів про прикметник, його значення в мовленні, розвивати комунікативну компетентність учнів. Виховувати інтерес до вивчення рідної мови, культуру спілкування.
План- конспект уроку з української мови
в 4 класі
Тема Прикметник. Повторення вивченого про прикметник як частину мови.
Мета Актуалізувати знання учнів про прикметник і
його значення у мовленні; розвивати комунікативні
вміння учнів; уміння порівнювати мовні явища,
аналізувати і робити висновки;
виховувати інтерес до вивчення рідної мови; культуру спілкування.
Обладнання комп’ютерна підтримка (презентація), кольорові пірамідки, картки - елементи для метода «Павучок», картки-інструкції для роботи в групах, мікрофон, сигнальні картки, ілюстрації тваринок,
Хід уроку
І Організація учнів класу
(учні разом промовляють)
Дзвоник вже сигнал нам дав,
Працювати час настав.
(відбувається об’єднання в групи)
Девіз уроку:
Буду я навчатись мови золотої
У трави-веснянки, у гори крутої,
В потічка веселого, що постане річкою,
В пагінця зеленого, що зросте смерічкою.
(Слайд 1)
ІІ Мотивація навчальної діяльності.
Текст 1 |
Текст 2 |
Діти вийшли на лісову галявину. Сонечко одразу обгорнуло їх промінням. Пташки радували співом. Під ногами розстелився килим із трав та квітів. Крона дерев утворювали стіни навколо галявини. Небо здавалося стелею. І у дітей склалося враження, що вони потрапили до казкового палацу. |
Діти вийшли на лісову галявину. Лагідне сонечко одразу обгорнуло їх ніжним промінням. Пташки радували різноголосим переливчастим співом. Під ногами розстелився чудовий килим із запашних трав та різнокольорових квітів. Густі, зелені крона дерев утворювали стіни навколо галявини. Ніжно-блакитне небо здавалося стелею. І у дітей склалося враження, що вони потрапили до чарівного казкового палацу. |
(Слайд 2)
Висновок 1
Щоб мова була виразнішою, красивішою, милозвучною, яскравішою, і т. д.
2. Робота над загадкою.
- Відгадайте загадку .
Маленькі трудівниці,
По запашним квіткам літають
Солодкий нектар збирають.
(Слайд 3) (Слайд 4)
Висновок 2
ІІІ Повідомлення теми уроку
ІV Актуалізація знань учнів.
1 Читання вірша
ПРИКМЕТНИК
Прикметник — це частина мови,
Без неї нам не обійтись.
Ти вслухайсь в слово чудове,
йому, як другові, всміхнись.
Земля — ласкава, люба, рідна,
а сонце — щире, золоте,
а небо — лагідне й погідне,
життя — прекрасне, дороге.
А очі в мами — добрі, ніжні,
а голос — чистий і дзвінкий,
а руки — теплі і надійні,
а погляд — сонячний, ясний.
(Слайд 5)
які зустрічаються в цьому вірші.
(Слайд 6)
- Що таке прикметник? ( Частина мови)
3 Вправа на «моделювання» прикметника
тим, що треба вибрати саме ті елементи, які відносяться до прикметника.
(Слайд 7)
підмет
(7, 5, 9, 4, 10, 11)
Робота в групах.
(Завдання в конвертах)
Складіть модель прикметника
|
(Слайд 8)
Тепер за допомогою цієї «Павутинки» давайте сформулюємо правило.
(За бажанням учні формулюють правило)
(Учні порівнюють правила)
Фізкультхвилинка «Індіанці»
VЗакріплення і систематизаціязнань.
1. Вибірковий диктант.
--записати прикметники: 1ст. - жіночого роду,
2ст. - середнього роду,
3ст. - в множині.
(перевірка з використанням сигнальних карток)
2. Робота в групах.
а)Вправа «Добери прикметник»
(Слайд 9)
Картка-інструкція
Підібрати і записати прикметники до іменників: Сніг поле земля ліс дім полуниця сонце лимон мама волосся
|
Картка-інструкція
Підібрати і записати прикметники до іменників: квітка морозиво дерево дуб учень липа яблуко музика осінь стіл |
Картка-інструкція
Підібрати і записати прикметники до іменників: ковдра персик дівчинка кімната віночок океан море жито дружба пиріг
|
Картка-інструкція
Підібрати і записати прикметники до іменників: озеро казка літо кавун книга село друзісніжинка пісня небо
|
б) Робота з підручником.
в)Робота в групах
« Цікава вправа» (Слайд 10)
За допомогою прикметників охарактеризувати тваринок
1 група
|
За допомогою прикметників охарактеризувати тваринок
2 група
|
За допомогою прикметників охарактеризувати тваринок 3 група
|
За допомогою прикметників охарактеризувати тваринок 4 група
|
(Картки з завданням для роботи в групах)
Презентація робіт.
VI Підсумок уроку. (Слайд 11)
Рефлексія.
Що таке прикметник.
Знаю
Яку роль відіграють у мові.
Добирати прикметники.
Вмію
Змінювати прикметники.
Застосовую Прикметники у мовленні.
VIIДомашнє завдання.
Скласти та записати міні-твір на тему «Зимовий день» з використанням прикметників. Визначити рід та число прикметників.