12 квітня о 18:00Вебінар: Навчаємо дітей мистецтва розповідати історії за допомогою PowerPoint

Урок з української мови 4 клас з теми "Прикметник. Повторення вивченого про прикметник "

Про матеріал

Даний урок є першим в системі уроків даної теми. Його метою є актуалізувати знання учнів про прикметник, його значення в мовленні, розвивати комунікативну компетентність учнів. Виховувати інтерес до вивчення рідної мови, культуру спілкування.

Перегляд файлу

План- конспект уроку з української мови

в 4 класі

Тема   Прикметник. Повторення вивченого про прикметник як частину мови.

Мета           Актуалізувати знання учнів про прикметник і

                     його значення у мовленні; розвивати комунікативні

                     вміння  учнів; уміння  порівнювати мовні явища,

                     аналізувати і робити  висновки;

                     виховувати інтерес до вивчення рідної мови; культуру        спілкування.

 

Обладнання комп’ютерна підтримка (презентація), кольорові пірамідки,  картки - елементи для метода «Павучок», картки-інструкції для роботи в групах, мікрофон, сигнальні картки, ілюстрації тваринок,

                                                               Хід уроку

І  Організація  учнів класу

         (учні разом промовляють)

      Дзвоник вже сигнал нам дав,

      Працювати час настав.

 

  • Дітки, сьогодні на уроці ми будемо працювати в групах. Тому, перш ніж ми почнемо урок, давайте об’єднаємося в групи. Зверніть увагу – на столах стоять різнокольорові пірамідки. Зараз я пронесу скриньку з кольоровими картками і ви, взявши карточку, займаєте місце за столом з пірамідкою відповідного кольору.

(відбувається об’єднання в групи)

                       Девіз уроку:

                                            Буду я навчатись мови золотої

                                               У трави-веснянки, у гори крутої,

                                                           В потічка веселого, що постане річкою,

В пагінця зеленого, що зросте смерічкою.

                                                                           (Слайд 1)

ІІ  Мотивація навчальної діяльності.

  1. Робота з текстами.
  • Прочитайте та порівняйте два тексти.

                Текст  1

Текст 2

 

Діти вийшли на лісову галявину. Сонечко одразу обгорнуло їх промінням. Пташки радували співом. Під ногами розстелився килим із трав та квітів. Крона дерев утворювали стіни навколо галявини. Небо здавалося стелею. І у дітей склалося враження, що вони потрапили до казкового палацу.

  Діти вийшли на лісову галявину. Лагідне сонечко одразу обгорнуло їх ніжним промінням. Пташки радували різноголосим переливчастим співом. Під ногами розстелився чудовий килим із запашних трав та різнокольорових квітів. Густі, зелені крона  дерев утворювали стіни навколо галявини. Ніжно-блакитне небо здавалося стелею. І у дітей склалося враження, що вони потрапили до чарівного казкового палацу.

                                                                (Слайд  2)

 

  • Чим відрізняються ці тексти?
  • Ви сказали, що другий текст цікавіший, гарніший. Чому?
  • Дійсно, другий текст звучить гарніше, тому що в ньому вказано, що сонечко – лагідне, проміння – ніжне, співрізноголосий, переливчастий  і т.д. А ми вже знаємо, що слова      лагідне, ніжні, різноголосий  є - ……………………  (прикметниками).

Висновок 1

  • Тож навіщо нам вживати в мові прикметники?

 Щоб мова була виразнішою, красивішою, милозвучною, яскравішою,  і т. д.

2.  Робота над загадкою.

- Відгадайте загадку .

Маленькі трудівниці,

По запашним квіткам літають

Солодкий нектар збирають.

                                   (Слайд 3)        (Слайд 4)

  • Що допомогло вам відгадати загадку?   (слова  маленькі, запашним, солодкий).
  • Тобто, знову ж прикметники.

Висновок 2

  • То навіщо ще потрібні прикметники? (Щоб розпізнавати предмети, характеризувати їх.)
  • Добре . Молодці!  Але щоб вірно вживати прикметники в мовленні, ми повинні все про них вивчити і знати.

ІІІ  Повідомлення теми уроку

  • Ми починаємо вивчати розділ «Прикметник». І сьогодні на уроці ми пригадаємо, повторимо все, що вже знаємо про прикметник.

ІV  Актуалізація знань учнів.

1 Читання вірша

ПРИКМЕТНИК

Прикметник — це частина мови,

Без неї нам не обійтись.

Ти вслухайсь в слово чудове,

йому, як другові, всміхнись.

Земля — ласкава, люба, рідна,

а сонце — щире, золоте,

а небо — лагідне й погідне,

життя — прекрасне, дороге.

А очі в мами — добрі, ніжні,

а голос — чистий і дзвінкий,

а руки — теплі і надійні,

а погляд — сонячний, ясний.

                                                                    (Слайд 5)

  • Давайте ще раз ланцюжком прочитаємо прикметники,

які зустрічаються в цьому вірші.

                                                     (Слайд 6)

  1. Технологія  «Мозковий штурм»

-   Що таке прикметник?    ( Частина мови)

  • На що вказує?     (На ознаку предмета)
  • На які питання відповідає?    (Який? Яка? Яке? Які?  ….)
  • З якою частиною мови пов’язаний?   (Іменником)
  • Як  змінюється?  (За родами, числами, запитаннями)

    3  Вправа на  «моделювання» прикметника

  • Тепер ми спробуємо із окремих елементів скласти «модель» прикметника.  Але завдання ускладнюється

тим, що треба вибрати саме ті елементи, які відносяться до прикметника.

                                                                        (Слайд 7)

 

 

 

 

підмет

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  •                     Назвіть номери елементів, з яких будемо «моделювати  прикметник»     

                   (7, 5, 9, 4, 10, 11)  

  1. Метод «Павутинка»

Робота в групах.

  •  Зараз ми попрацюємо в групах. Кожна група повинна скласти «модель» прикметника, застосувавши метод «Павутинка».  Керівники груп візьміть конверти з завданням.

                    (Завдання в конвертах)

 

Складіть модель прикметника

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Тепер порівняйте свої «Павутинки» з «Павутинкою»  на екрані.

 

                                                                 (Слайд 8)

 

  •  
  •  

 

 

 

 

 

 

 

Тепер за допомогою цієї «Павутинки» давайте сформулюємо правило.

 

  1. Технологія «Мікрофон»

      (За бажанням учні формулюють правило)

  • Тепер давайте порівняємо його з правилом у підручнику.

              (Учні  порівнюють правила)

  • Одинакові?
  • То ми з вами самі можемо виводити правила! Молодці!

Фізкультхвилинка «Індіанці»

  • Які прикметники з нашої фізкультхвилинки допомагають охарактеризувати індіанців?     (Розумні, сильні, дужі, витривалі)

VЗакріплення і систематизаціязнань.

1.     Вибірковий диктант.

  --записати прикметники:  1ст.  - жіночого роду,

                                             2ст.  - середнього роду,

                                                  3ст. - в множині.

(перевірка з використанням сигнальних карток)

2.      Робота в групах.

а)Вправа «Добери прикметник»

  • Зараз ми знову попрацюємо в парах.  Яке завдання потрібно виконати ви дізнаєтесь з карток-інструкцій, які зараз з’являться на екрані.

                                                                                                         (Слайд 9)

 

 

 

Картка-інструкція

  1. група

Підібрати і записати прикметники до  іменників:

Сніг               поле

земля          ліс

дім                полуниця

сонце           лимон    

     мама волосся

 

 

Картка-інструкція

  1. група

Підібрати і записати прикметники до  іменників:

квітка        морозиво

     дерево          дуб

     учень            липа

     яблуко         музика

     осінь              стіл

Картка-інструкція

  1. група

  Підібрати і записати прикметники до іменників:

ковдра          персик

       дівчинка      кімната

       віночок         океан

       море               жито

       дружба         пиріг

 

Картка-інструкція

  1. група

  Підібрати і записати прикметники до  іменників:

озеро           казка 

       літо             кавун

       книга           село

       друзісніжинка

       пісня            небо

 

 

 

б) Робота з підручником.

в)Робота в групах

     « Цікава вправа»                                                         (Слайд 10)

 

За допомогою прикметників охарактеризувати тваринок

 

1 група

 

C:\Users\нр\Desktop\малюнки звірята\lovelyanimals014.gif

 

За допомогою прикметників охарактеризувати тваринок

 

2 група

C:\Users\нр\Desktop\малюнки звірята\lovelyanimals015.gif

 

За допомогою прикметників охарактеризувати тваринок

3 група

              C:\Users\нр\Desktop\малюнки звірята\lovelyanimals087.gif

За допомогою прикметників охарактеризувати тваринок

4 група

                 C:\Users\нр\Desktop\малюнки звірята\lovelyanimals088.gif

(Картки з завданням  для роботи в групах)

Презентація  робіт.

VI Підсумок уроку.                                                                                    (Слайд 11)

Рефлексія.

                                                   Що таке прикметник.

Знаю

Яку роль відіграють у мові.

 

                                                    Добирати прикметники.

Вмію

                                                     Змінювати прикметники.

 

Застосовую                                 Прикметники у мовленні.

VIIДомашнє  завдання.

Скласти та записати міні-твір на тему «Зимовий день»  з використанням прикметників. Визначити рід та число прикметників.

  • Всім  дякую за роботу.
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Лі Арнольд Антонович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Боднар Даша
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
14 грудня 2018
Переглядів
3919
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку