Урок з української мови на тему "Урок зв’язного мовлення. Складання казки за поданим початком, кінцівкою і сюжетними малюнками «Дві білки"

Про матеріал
Навчати учнів складати зв'язну розповідь за поданим початком, кінцівкою і сюжетними малюнками; сприяти збагаченню та активізації словникового запасу учнів; розвивати творчі здібності; виховувати любов до рідного слова, працелюбність.
Перегляд файлу

Тема:  Урок зв’язного мовлення. Складання казки за поданим початком, кінцівкою і сюжетними малюнками «Дві білки

Мета: навчати учнів складати зв'язну розповідь за поданим початком, кінцівкою і сюжетними малюнками; сприяти збагаченню та активізації словникового запасу учнів; розвивати творчі здібності; виховувати любов до рідного слова, працелюбність.

Обладнання: Підручник «Українська мова» 2 клас, М.Захарійчук, ілюстрації.

План:

1.Організація початку уроку

       1.1Привітання

2. Перевірка домашнього завдання, відтворення і корекція опорних знань

2.1Гра «Упіймай дієслово»

3. Повідомлення теми, мети, задач уроку і мотивація навчальної діяльності школярів

3.1Відгадування загадки

4. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу.

4.1 Робота за підручником (с. 105)

4.2 фізкультхвилинка

4.3 Продовження роботи з підручником

5. Узагальненим і систематизація знань

5.1 Це цікаво!

6.Підсумок уроку

7.Домашнє завдання

Хід уроку:

1.Організація початку уроку

       1.1Привітання

2. Перевірка домашнього завдання, відтворення і корекція опорних знань

2.1Гра «Упіймай дієслово»

Гостювати йшла стоніжка. Забруднила ноги трішки. 

На порозі біля хати Стала ноги витирати. 

Всі сто ніжок обмітала. Всі сто ніжок витирала. 

А як стала на помості — Із гостей вертались гості.

Г. Бойко

3. Повідомлення теми, мети, задач уроку і мотивація навчальної діяльності школярів

 3.1Відгадування загадки

Горішок до горішка, Грибочок до грибка — 

І маленька прудконіжка На дерево втіка. 

Ласунка відпочине, — І знов до низу — скік! 

Та й тягне в комірчину Такенький боровик. 

Руденькому звіряті Морози не страшні... 

Ну як же його звати? Згадали ви чи ні? (Білка)

 Сьогоднішній урок розвитку зв'язного мовлення ми присвятимо цьому чудовому звірку.

4. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу.

4.1 Робота за підручником (с. 105)

— Прочитайте початок казки (с. 105)

— Розгляньте малюнки, на яких зображено життя двох білок. Розкажіть.

— Що робила перша білочка? Що вона складала в кошики?

— Що робила з грибами?

— Чи готувалася до зими друга білочка?

— Прочитайте продовження казки (с. 106).

— Складіть речення, у яких розповідається про життя дбайливої білки. Використовуйте слова з тексту.

Дбайлива білочка ціле літо й осінь працювала. Вона збирала горішки, жолуді. Відшукувала і сушила гриби. Ці припаси складала в дуплі дерева. Не страшна люта зима дбайливій білочці.

4.2 фізкультхвилинка

4.3 Продовження роботи з підручником

 Складіть речення, у яких розповідається про життя недбайливої білки. Використовуйте слова з тексту.

Недбайлива білка цілими днями стрибала з галузки на галузку. Вона із задоволенням бавилася з горобцями. Спускалася на галявину нарвати квітів. Вона зовсім не приготувалася до зими.

— Придумайте кінцівку казки. Розкажіть.

Настала люта зима. Все засипало білим пухнастим снігом. Дбайлива білочка дістає з комірчини свої припаси. А у ледачої білочки віє вітер по хаті. Пригадала вона свою працьовиту сусідку. Вирішила піти до неї попросити допомоги.

Працьовита білочка радо зустріла сусідку. Вона пригостила її смачними горішками, сушеними грибочками. Зрозуміла ледача білочка, що без праці немає добра.

— Якій із білок можуть належати висловлювання?

— Сідай, будь ласка. (Працьовитій)

— Чим хата багата, тим і рада. (Працьовитій)

— їж на здоров'ячко. (Працьовитій)

— Я не заслужила на таку доброту. (Ледачій)

— Без праці немає добра. (Ледачій)

5. Узагальненим і систематизація знань

5.1 Це цікаво!

Усім відомо, що білка — звір лісовий, але ліси бувають різні, а білка в цьому відношенні дуже розбірлива. Як правило, вона визнає тільки високостовбурні, сухі і тінисті. їй не подобається ані вогкість, ані занадто великі відкриті сонцю простори. Хоча, це взагалі не обов'язково мають бути ліси: великі фруктові і горіхові сади та міські парки цілком улаштовують білку.

Широко поширена думка, що білка харчується горіхами. Далеко не тільки горіхами і, тим більше, не лише лісовими горіхами. Все, що є в лісі їстівного, входить до її меню: всіляке насіння, зерна, бруньки, гілки, ягоди, молоді пагони, гриби, ну, і звісно, вміст шишок хвойних дерев. Протягом дня білка може обробити до 15 ялинових шишок і понад 100 соснових. Вона, схопивши зубами лусочку, піднімає її вгору так, що та відлітає і насіннячко показується назовні. На таку обробку однієї соснової шишки цей звір витрачає близько З хвилин. Денний раціон білки складається із 100—150 шишок! Цієї кількості продукту достатньо, щоб угамувати голод і відкласти запаси жиру.

Але це тільки вегетаріанська кухня білки. Не всі знають, що вона охоче поїдає також комах, але найбільше полюбляє пташині яйця і пташенят.

6.Підсумок уроку

— Що нового дізналися на сьогоднішньому уроці?

— Які нові знання здобули?

7.Домашнє завдання

 

docx
Додано
30 березня 2020
Переглядів
1072
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку