Урок з української мови. Рід іменників: чоловічий, жіночий, середній. Поділ іменників на групи.

Про матеріал

Метою уроку є ознайомлення учнів з поняттям «рід іменників», «чоловічий рід», «жіночий рід», «середній рід», розрізняти і групувати іменники за родами.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Урок з української мови

Рід іменників: чоловічий, жіночий, середній. Поділ іменників на групи.

3 клас

 

 

 

 

Розробила: вчитель початкових класів

Вівсянської ЗОШ І-ІІ ст.

Мазурик Галина Львівна

 

 

 

Тернопіль 2018


Тема: Рід іменників: чоловічий, жіночий, середній. Поділ іменників на групи.

Мета: ознайомити учнів з поняттям «рід іменників», «чоловічий рід», «жіночий рід», «середній рід», вчити розрізняти і групувати іменники за родами; розвивати усне мовлення учнів, спостережливість, увагу, інтерес до вивчення мови, уміння співпрацювати, збагачувати словниковий запас учнів; виховувати культуру усного та писемного мовлення.

Обладнання:  картки для роботи в парах, роздатковий матеріал для індивідуальної роботи, картинки із зображенням предметів,сигнальні картки,підручник для 3 кл. «Українська мова»  М. Д. Захарійчук.

Тип уроку: Урок засвоєння нових знань.

 

 

Хід уроку

І. Емоційно-психологічна підготовка.

- Діти, давайте скажемо слова захоплення сьогоднішній днині, друзям, життю:

«Ой, як чудово світить сонечко!»

«Ах, який я радий тебе бачити!»

«Доброго ранку,люба наша вчителько!»

      «Ми так чекали сьогоднішнього дня, уроку, зустрічі з вами і друзями!»

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

Вправа «Світлофор»

  • Виконаємо взаємоперевірку, якщо відповідь співпадає – підніміть сигнальні картки.

ІІI. Актуалізація опорних знань.

1. Повторення вивченого про іменник.

 Розкажи про іменник за схемою.

 

 

 

 

 

 

                                           означає  предмет  

                                   відповідає  на  питання 

                     хто?                                                     що?

 

 

        друг,лелека,художник                               м′яч, дощик, ворота

 

       

 

   команда, місто,родина                              Дніпро,  Львів,  Вівся,

                                                                        Тарас Шевченко

 

 

3. Гра «Точно і швидко. Хто або що?» (робота в групі). Самоперевірка.

Людина, буква, груша, учень, комар, газета, сльоза, земля, ягня, град, дівчинка, соловей, книжка, конвалія.

IV. Повідомлення теми і мети уроку.

1. Робота з підручником . Вправа 266 (письмово).

  •      На дошці імена хлопчиків (за зразком) виписують хлопчики, а імена дівчаток - дівчатка. Всі інші учні записують слова в зошит.
  •      До яких слів можна додати слова воно, моє?  Зпишіть.

2. Ознайомлення з правилом «Рід іменників».

  •      Отже, ви тепер знаєте, не тільки те, що іменники бувають власні і загальні, істоти і неістоти, а й те, що іменники мають рід: чоловічий, жіночий, середній.

V. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Конкурс «Попелюшка». Вправа 268.

- Ви знаєте казку про Попелюшку, яка хотіла потрапити на бал, але повинна була перебрати насіння. Давайте й ми спробуємо відокремити, але не насіння, а слова. За дві хвилини ви повинні впоратись із цим завданням.

 (Чий він?) (Він мій)

     (Чия вона?)  (Вона моя)

     (Чиє воно?) (Воно моє)

2. Каліграфічна хвилинка.

К к  Х х  ко  хо  ка ха ки хи ку ху кв хв

Гра «Лікарі».Робота із словниковими словами.

Прочитайте слова. Серед них є «хворі» (написані з помилками). «Вилікуйте» їх (виправте помилки). Запишіть.

(Художник,катруся,київ,кукуруза,пиріх,колектив,фудбол,хвилина,презедент, деректор)

- Назвіть слова, які ви записали з великої літери.

  •      Чому ви їх написали з великої літери?
  •      Назвіть слова, назви істот, назви неістот.

3. Фізкультхвилинка на визначення роду іменників. Будьте пильні. (На картинках - зображення предметів. Якщо це іменник жіночого роду – встають дівчатка, якщо чоловічого – хлопчики, а якщо середнього – діти плескають в долоні.)

4. Коментоване письмо.   Вправа 267.

Прочитайте текст. Перекажіть.

- Що таке рінгтон?

-  Спочатку виписуємо  слова, які належать до чоловічого роду, а тоді слова, які належать до жіночого роду.

V. Узагальнення і систематизація знань.

1. Самостійна робота (робота з картками).

2. Розвиток зв’язного мовлення. Учні працюють за варіантами.

Розгадай ребус і визнач рід іменників. Склади з ними речення і запиши.

  1. мол  

 

  1. вичка

 

 

  1. опад

VІ. Підсумок уроку

1. Робота з таблицею

 

2. Інтерактивна вправа «Кубування».

  •      Які роди іменника ми знаємо?
  •      Які ви запам’ятали іменники чоловічого роду?
  •      Назвіть іменники жіночого роду.
  •      Назвіть іменники середнього роду.
  •      До яких іменників можна підібрати слова він мій; вона моя; воно моє?

Посміхніться!

- Іринко! Якого роду слово « парта»?

- Якщо Василькова-чоловічого, якщо Марійчина - жіночого.

- Якого роду слово яйце?- запитала учителька учня.

- Ніякого,- відповів той.

- Чому?

- Бо не знаємо, хто з нього вилупиться: півень чи курочка…

VІІ. Домашнє завдання. С. 111, виконати вправу 269.

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Мазурик Галина
Додано
23 грудня 2018
Переглядів
3097
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку