Урок з української мови "Слова, протилежні за значенням "

Про матеріал
Конспект уроку з української мови за підручником І.Большакової, М. Пристінської на тему "Слова, протилежні за значенням "
Перегляд файлу

Українська мова

2 клас

Тема. Слова, протилежні за значенням

Мета: розширювати знання учнів про слова, протилежні за значенням (антоніми);

формувати вміння добирати антоніми, використовувати їх в усному і писемному мовленні; збагачувати словниковий запас школярів; розвивати пам'ять, мовлення

Формувати групу компетентностей:

-Компетентність спілкування державною мовою для прагнення відроджувати й вивчати оригінальну творчість народу, розуміння україномовних текстів різних жанрів;

-Загальнокультурну компетентність для дотримання норм української літературної мови та мовленнєвого етикету.

-Інформаційну компетентність шляхом роботи з підручником та різними джерелами інформації;

- Компетентність уміння вчитися впродовж життя шляхом формування каліграфічних навичок.

Очікувані результати:

 Взаємодіємо письмово

Учень/учениця:

-записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі, а також слів, які пишуться так, як вимовляються [2 МОВ 3-3.1-4]

- використовує доречно поширені графічні зображення смайлів [2 МОВ 3-3.2-2]

 Досліджуємо мовлення

-знаходить у висловленні і пояснює роль синонімів, антонімів, багатозначних слів, споріднених слів [2 МОВ 5-4.1-4];

- знаходить у текстах виражальні засоби мови і пояснює їхню роль [2 МОВ 5-4.1-5];

 Взаємодіємо усно

- розпізнає емоції співрозмовника і пояснює власну реакцію на них [2 МОВ 1-1.7-1];

 - уживає відповідну до ситуації спілкування лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо) [2 МОВ 1-1.7-2];

- поповнює власний словниковий запас [2 МОВ 1-1.7-3]

 

Зміст уроку

І. Етап орієнтації.

- Друзі, посміхніться один одному, побажайте успіхів.

ІІ. Етап цілепокладання. Мотивація діяльності.  

Повідомлення теми і мети уроку.

- Сьогодні побуваємо в гостях у слів з  протилежними за значенням,  дізнаємося як вони називаються та будемо вчитися використовувати їх у мовленні.

ІІІ. Етап цілереалізації

Взаємодіємо усно .

Вправа «Продовжіть речення»

 - Таких слів у нашій мові багато і виникли вони дуже давно. Люди спостерігали за предметами з різних сторін.

- Літо – це тепла пора, а зима…

- У житті є радість, а є …, є добро і …

- Запам’ятайте! Пари слів, що мають протилежне значення, називаються антонімами.

Взаємодіємо письмово.

1. Каліграфічна хвилинка

На чорній землі білий хліб родить.

- Знайдіть і підкресліть антоніми.

2. Робота в парах

- Знайдіть антоніми і з`єднайте їх парами.

Сумний        стояти

День             радісний

Бігати            ніч

Фізкультхвилинка   «Зроби навпаки»

(Учні виконують рухи, протилежні до тих, які називає вчитель.)

3. Робота з підручником

1) Гра «Знайди пару смайлику».

Завдання 2 у підручнику на с. 80

- Розподіліть  і запишіть смайлики парами.

2) Самостійний добір слова з протилежним значенням.

Завдання 3 у підручнику на с. 80

- Розгляньте малюнки у підручнику. Доберіть слова, протилежні за значенням. Складіть з ними речення. 

3)   Робота з хмарою слів. Робота в парах.

-  Запишіть антоніми до  слів. C:\Users\User\Desktop\Добери антоніми до іменників.png

4) Читаємо і обговорюємо прислів’я. Робота в парах.

 - Слова з протилежним значенням часто народ використовував у прислів’ях.

- Випишіть слова, протилежні за значенням.

Літо запасає, а зима з’їдає.

Хто влітку працює, взимку не голодує.

5) Гра «Порівняй сніговиків»

- Чи однакові сніговики, чи чимось  відрізняються?

- Давайте опишемо та  порівняємо їх. (низький-високий, веселий – сумний)

-  Які це слова?

- Для чого в мові потрібні слова з протилежним значенням?

 ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий

-   Що дізналися на уроці?

-  Які слова називаються антонімами?

  • Що для вас було новим?
  • Чи все вдалося під час уроку?
doc
Додано
27 грудня 2021
Переглядів
6185
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку