Тема уроку:
Поняття алгоритму. Виконавці алгоритмів. Формальне виконання алгоритму. Форми подання алгоритмів. Алгоритми в нашому житті.
В ході уроку запропоновано використовувати мобільні пристрої учнів, як альтернативу ПК
ДОДАТОК 1
Тема уроку:
Поняття алгоритму. Виконавці алгоритмів. Формальне виконання алгоритму. Форми подання алгоритмів. Алгоритми в нашому житті
Мета уроку:
навчальна: сформувати в учнів такі поняття, як вказівка, алгоритм, виконавець алгоритму, система вказівок виконавця, середовище виконання алгоритму, форми подання алгоритму. Навчити бачити різницю між вказівками та реченнями, що не є вказівками; вміти пояснити взаємозв’язок між системою команд алгоритму та їх виконавцем; знаходити варіанти, коли виконавець не може виконати алгоритм або команду; визначати роль планування в житті та навчанні.
розвивальна: розвивати логічне мислення; навички роботи з інформаційними технологіями, розвивати уміння узагальнювати набуті знання та уміння.
виховна: стимулювати інтерес до предмету, пізнавальну активність, акуратність, терпимість та інформаційну культуру учнів, виховувати творче відношення до життя та навчання, навчити правильній організації робочого часу .
Тип уроку: Урок засвоєння нових знань
Обладнання: Мобільні пристрої, точка доступу до Інтернет, мультимедійна дошка
Структура уроку
Хід уроку
Інструктаж з БЖД.
Описати такі поняття:
3. Вивчення нового матеріалу
Людина кожного дня дотримується різноманітних правил та інструкцій, використовує рецепти наприклад, або слідує інструкціям для роботи з різними пристроями. Дуже часто люди навіть не звертають уваги і не замислюючись слідують певним алгоритмам, роблять це автоматично. Будь то ранковий збір на навчання чи роботу, приготування яєчні або чаю. Якщо ж розписати весь проце приготування чаю то ми побачимо алгоритм:
Алгоритм — це чітка послідовність дій або команд, виконання яких приведе до очікуваного результату.
Вказівка (алгоритму) — це спонукальне речення, що вказує, яку дію має виконати виконавець алгоритму.
Виконавець (алгоритму) — це жива істота (людина або тварина) або автоматичний пристрій (робот, електронна обчислювальна машина тощо), який може виконати заданий алгоритмом.
Система вказівок виконавця — це набір всіх вказівок, які може виконувати даний виконавець.
Алгоритми можуть бути лінійними, з розгалудженням та з повторенням.
Лінійні алгоритми — це алгоритми у яких усі вказівки виконуються послідовно одна за одною у порядку їх запису. Алгоритми можна подати словесно або графічно.
Алгоритми з розгалуженням – це такі алгоритми, у яких, залежно від результату перевірки умови, виконується одна група команд, або інша. Наприклад алгорит переходу через регульований пішохідний перехід, де дії виконавця залежать від кольору на світлофорі.
Алгоритм з повторенням – це алгоритм, у якому одна й та сама послідовність команд виконується більше одного разу поспіль. Даний алгоритм застосовується у випадках коли деяку дію необхідно виконати кілька раз доки не буде досягнутий очікуваний результат (наприклад алгоритм викопування ями необхідної глибини).
Алгоритми можуть бути подані у словесній та графічній формах.
Словесна форма подання алгоритму — запис алгоритму у вигляді послідовності команд, кожна з яких має свій порядковий номер і записана мовою людською спілкування, наприклад, українською.
Графічна форма подання алгоритму – подання алгоритму блок-схемою.У даному випадку команди записують у спеціальних визначених геометричних фігурах (блоках), які з’єднані між собою стрілочками.
4. Усвідомлення набутих знань
Практична робота з використанням мобільних пристроїв учнів, точка доступу до Інтернет, програма Robozzle (Практична робота супроводжується демонстрацією презентації роботи програми на мультимедійній дошці)
Програма представляє собою робоче поле – прямокутник 16 на 12. Кожна його клітинка може бути зафарбована в один з трьох кольорів: червоний, синій та зелений. У деяких клітинках розміщуються предмети. Мета даної програми – змусити робота зібрати усі ці предмети, оминаючи чорні клітинки.
Робот може рухатися вперед, назад, вліво та вправо. Ми можемо контролювати робота за допомогою програми, яка може містити до 5 функцій. Кожна функція (F1, F2, F3, F4, F5) може містити до 10 інструкцій для робота (правий та лівий поворот, крок вперед, перефарбовування клітинки у заданий колір та виклик функції).
1.Завантажуємо програму на телефонах (рис. 1)
Рис.1 – Головне меню Robozzle
Рис.2 – Завдання перше
Рис.3 – Вибр команд для робота
Рис.4 – Виконання команд роботом
5. Закріплення вивченого матеріалу
6. Підбиття підсумків уроку
Виставлення оцінок.
7. Домашнє завдання