Урок з використанням мобільних додатків"Поняття алгоритму. Виконавці алгоритмів. Формальне виконання алгоритму. Форми подання алгоритмів. Алгоритми в нашому житті"

Про матеріал

Тема уроку:

Поняття алгоритму. Виконавці алгоритмів. Формальне виконання алгоритму. Форми подання алгоритмів. Алгоритми в нашому житті.

В ході уроку запропоновано використовувати мобільні пристрої учнів, як альтернативу ПК

Перегляд файлу

ДОДАТОК 1

Тема уроку:

Поняття алгоритму. Виконавці алгоритмів. Формальне виконання алгоритму. Форми подання алгоритмів. Алгоритми в нашому житті

Мета уроку:

навчальна: сформувати в учнів такі поняття, як вказівка, алгоритм, виконавець алгоритму, система вказівок виконавця, середовище виконання алгоритму, форми подання алгоритму. Навчити бачити різницю між вказівками та  реченнями, що не є вказівками; вміти пояснити взаємозв’язок між системою команд алгоритму та їх виконавцем; знаходити варіанти, коли виконавець не може виконати алгоритм або команду; визначати роль планування в житті та навчанні.

розвивальна: розвивати логічне мислення; навички роботи з інформаційними технологіями, розвивати уміння узагальнювати набуті знання та уміння.

виховна: стимулювати інтерес до предмету, пізнавальну активність, акуратність, терпимість та інформаційну культуру учнів, виховувати творче відношення до життя та навчання, навчити правильній організації робочого часу .

Тип уроку: Урок засвоєння нових знань

Обладнання: Мобільні пристрої, точка доступу до Інтернет, мультимедійна дошка

Структура уроку

  1. Організаційний момент.
  2. Актуалізація опорних знань.
  3. Вивчення нового матеріалу.
  4. Закріплення вивченого матеріалу.
  5. Підбиття підсумків уроку.
  6. Домашнє завдання.

 

Хід уроку

  1. Організаційний момент
    Вітання з класом. Перевірка присутності і готовності учнів до уроку.

Інструктаж з БЖД.

  1.  Актуалізація опорних знань

Описати такі поняття:

  • Команда
  • Система команд виконавця

3. Вивчення нового матеріалу

Людина кожного дня дотримується різноманітних правил та інструкцій, використовує рецепти наприклад, або слідує інструкціям для роботи з різними пристроями. Дуже часто люди навіть не звертають уваги і не замислюючись слідують певним алгоритмам, роблять це автоматично. Будь то ранковий збір на навчання чи роботу, приготування яєчні або чаю. Якщо ж розписати весь проце приготування чаю то ми побачимо алгоритм:

  1. Налити води до чайника
  2. Поставити чайник на плиту.
  3. Увімкнути плиту.
  4. Дочекатися поки чайник закипить.
  5. Вимкнути плиту.
  6. Взяти чашку.
  7. Покласти до чашки пакетик чаю.
  8. Залити в чашку кип’яток з чайнику.

Алгоритм  це чітка послідовність дій або команд, виконання яких приведе до очікуваного  результату.

Вказівка (алгоритму) — це спонукальне речення, що вказує, яку дію має виконати виконавець алгоритму.

Виконавець (алгоритму) — це жива істота (людина або тварина) або автоматичний пристрій (робот, електронна обчислювальна машина тощо), який може виконати заданий алгоритмом.

Система вказівок виконавця  це набір всіх вказівок, які може виконувати даний виконавець.

 

Алгоритми можуть бути лінійними, з розгалудженням та з повторенням.

Лінійні алгоритми це алгоритми у яких усі вказівки виконуються послідовно одна за одною у порядку їх запису. Алгоритми можна подати словесно або графічно.

Алгоритми з розгалуженням – це такі алгоритми, у яких, залежно від результату перевірки умови, виконується одна група команд, або інша. Наприклад алгорит переходу через регульований пішохідний перехід, де дії виконавця залежать від кольору на світлофорі.

Алгоритм з повторенням – це алгоритм, у якому одна й та сама послідовність команд виконується більше одного разу поспіль. Даний алгоритм застосовується у випадках коли деяку дію необхідно виконати кілька раз доки не буде досягнутий очікуваний результат (наприклад алгоритм викопування ями необхідної глибини).

Алгоритми можуть бути подані у словесній та графічній формах.

Словесна форма подання алгоритму — запис алгоритму у вигляді послідовності команд, кожна з яких має свій порядковий номер і записана мовою людською спілкування, наприклад, українською.

Графічна форма подання алгоритму – подання алгоритму блок-схемою.У даному випадку команди записують у спеціальних визначених геометричних фігурах (блоках), які з’єднані між собою стрілочками.

4. Усвідомлення набутих знань

 Практична робота з використанням мобільних пристроїв учнів, точка доступу до Інтернет,  програма Robozzle (Практична робота супроводжується демонстрацією презентації роботи програми на мультимедійній дошці)

Програма представляє собою робоче поле – прямокутник 16 на 12. Кожна його клітинка може бути зафарбована в один з трьох кольорів: червоний, синій та зелений. У деяких клітинках розміщуються предмети. Мета даної програми – змусити робота зібрати усі ці предмети, оминаючи чорні клітинки.

Робот може рухатися вперед, назад, вліво та вправо. Ми можемо контролювати робота за допомогою програми, яка може містити до 5 функцій. Кожна функція (F1, F2, F3, F4, F5) може містити до 10 інструкцій для робота (правий та лівий поворот, крок вперед, перефарбовування клітинки у заданий колір та виклик функції).

1.Завантажуємо програму на телефонах (рис. 1)

Рис.1 – Головне меню Robozzle

  1. Завантажуємо перше завдання (рис.2)

Рис.2 – Завдання перше

  1. Натискаємо на функції та обираємо необхідні команди (рис.3)

Рис.3 – Вибр команд для робота

 

  1. Запускаємо виконання команд (рис.4)

Рис.4 – Виконання команд роботом

5. Закріплення вивченого матеріалу

  1. Подайте приклади речень, які є вказівками.
  2. Подайте приклади речень, які не є вказівками.
  3. Що таке алгоритм? Подайте приклади з лінійною структурою.
  4. Що таке виконавець?
  5. Що таке система вказівок виконавця?
  6. Що таке середовище виконання?
  7. Поясніть відмінність між словесною та графічною формами подання алгоритму.
  8. Який алгоритм (фрагмент алгоритму) називають лінійним?
  9. Подайте приклади з навколишнього життя:
  • виконавців;
  • алгоритмів;
  • систем вказівок.

6. Підбиття підсумків уроку
Виставлення оцінок.

7. Домашнє завдання

 

 

docx
Додано
25 березня 2018
Переглядів
2286
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку