Урок з всесвітньої історії на тему "Франція за Людовика XIV"

Про матеріал
Урок з всесвітньої історії для 8 класу на тему "Франція за Людовика XIV". Містить розробку уроку та презентацію.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Абсолютна монархія Фронда 1661–1715 г.г. Король-сонце Версаль

Номер слайду 2

Значення, причини, наслідки

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Парламентська фронда Фронда принців 1648-1649 1650-1653

Номер слайду 6

Ви думаєте, панове, що держава – це ви? Держава – це я! Людовик XIV

Номер слайду 7

I варіант – «Реформи Жана-Батіста Кольбера II варіант – «Завойовницькі війни Людовика XIV»

Номер слайду 8

Релігійна політика

Перегляд файлу

Тема: Франція за Людовика XIV

Цели:

  • ознайомити учнів з особливостями правління Людовика XIV;
  • поглибити поняття «абсолютизм»;
  • навчити встановлювати причинно-наслідкові зв’язки;
  • розвивати комунікативну, інформаційну компетентність учнів, їх логічне мислення.

Поняття уроку: абсолютна монархія, фронда.

Основні дати: 1661–1715 рр. — роки правління Людовика XIV Бурбона.

І. Повторення вивченого матеріалу

Бесіда

  • Розкрийте значення поняття «промисловий переворот».
  • Назвіть події, що зумовили промисловий переворот  в Англії.
  • Назвіть наслідки промислового перевороту в Англії.

Словарна робота

Поясніть значення слів:

Регентство – тимчасове здійснення повноважень глави держави колегіально (регентський рада) або одноосібно (регент) при дитинстві, хворобі, відсутності монарха.

Абсолютна монархія – тимчасове здійснення повноважень глави держави колегіально (регентський рада) або одноосібно (регент) при дитинстві, хвороби, відсутності монарха.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про особливості правління Людовика XIV Бурбона. Вашою метою буде засвоїти поняття абсолютизм і фронда; пояснити, якою була внутрішня і зовнішня політика Франції за часів Людовика XIV Бурбона.

ІІІ.Вивчення нового матеріалу

Розповідь учителя.

У 1643 році після смерті Людовика XIII до влади приходить Людовик XIV, якому було лише 5 років. Офіційно регентшею стає королева Анна Австрійська. Фактично ж влада була зосереджена в руках першого міністра Джуліо Мазаріні - прихильника абсолютної монархії. Він проводить непопулярну у французів політику, спрямовану на збільшення податків, що в кінцевому підсумку призводить до Фронди.

Робота з підручником.

Поясніть, що таке фронда? Відкрийте підручник на сторінці 181. Уважно прочитайте два абзаци зверху. Знайдіть відповідь на питання, що таке Фронда. (1-2 хв.)

Дайте визначення поняттю «фронда».

Робота в зошиті.

Запишіть наукове визначення слова «фронда» в зошит. (Якщо скажуть зошитів немає, Запишіть в чернетки. На наступному уроці - історичний диктант. Одне з питань, що таке фронда).

Фронда - суспільний рух 1648-53 років у Франції проти абсолютизму влади.

Хто був ініціатором фронди? Підтвердіть відповідь цитатою з підручника.

Які соціальні верстви населення були основною силою першої фронди?

Яку назву отримала друга фронда? Як ви думаєте, чому?

Чим закінчилася фронда? Чи були страчені винні?

Робота в зошиті. Запишіть висновок в зошиті.

Уряд боявся відновлення фронди, тому фронда була ознаменована кривавими стратами. В результаті придушення фронди сприяло зміцненню королівської влади і приниженню парламенту і аристократії.

Розповідь учителя

1661 рік. Помирає кардинал Мазаріні, і вісімнадцятирічний король оголошує, що тепер він сам буде прем'єр-міністром, зосереджуючи всю повноту влади в своїх руках.

  1. Л Людовик XIV увійшов у світову історію як король-сонце. Як ви думаєте, чому?

Прізвисько «король-сонце» виникло вперше, коли 15-річний король станцював в одному з придворних балетів партію «Сонця, що проганяв хмари».

2) Йому належить відома фраза «Держава - це я». Який, на вашу думку сенс вкладав в неї Людовик XIV?

Він був переконаний в своєму божественному походженні і впевнений в необмеженість королівської влади. Ще в 17 літньому віці він як раз висловив це непокірним членам верховного суду в знаменитій фразі «Ви думаєте, панове, що держава - це ви? Держава - це я! »

3) Він міцно тримав у своїх руках важелі управління. Щоб не пропонували міністри, остаточне слово завжди було за королем.

4) Людовик XIV завжди тримався просто і чемно, кланявся навіть покоївкам. Разом з тим за часів його правління виник цілий церемоніал, який возвеличував короля, починаючи від пробудження і закінчуючи вечірнім сном. В Європі не було двору, який не прагнув би копіювати французький стиль придворного життя.

Розглянемо, якою була внутрішня і зовнішня политка Франції за часів Людовика XIV.

Робота з книгою

Прочитайте самостійно статтю підручника.

I - сторінка 182-183, стаття «Жан-Батист Кольбер». На підставі прочитаного вам необхідно буде розповісти про внутрішню політику Людовика XIV.

II - сторінка 183-184, стаття «завойовницькі війни». Підготуйте розповідь про внутрішню політику.

(До 7 хвилин, потім обов'язково запитати по 1 людині з кожного варіанту)

IV. Підведення підсумків уроку

Як впливали реформи Жана-Батіста Кольбера на економіку Франції?

Чи можна вважати епоху процвітання «короля-сонця» часом процвітання Франції? Обгрунтуйте свою відповідь.

Домашнє завдання: прочитати с.180-184, письмово за допомогою таблиці виконати завдання №1 с.184

 

Генріх IV

Рішельє

Людовик IV

Релігійна політика

 

 

 

 

 

zip
Додано
23 березня 2019
Переглядів
2036
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку