10 липня о 18:00Вебінар: Мультфільм за 5 хвилин: онлайн-сервіси для створення анімації та монтажу

Урок з всесвітньої історії "Військові кампанії 1917-1918рр."

Про матеріал
Урок вивчення нового матеріалу з використанням технології критичного мислення
Перегляд файлу

Якимів Галина Василівна

учитель історії та правознавства

Яремчанської ЗОШ І-ІІІ ступенів №2

Івано-Франківської області,

спеціаліст вищої категорії, «учитель-методист»

 

Всесвітня історія, 10 клас

ТЕМА. Військові кампанії 1917 – 1918 рр.

Мета: освітня: пояснити, як вплинули на хід війни вступ у неї США і Лютнева революція в Росії; охарактеризувати розгортання воєнних дій у 1917-1918 рр.;

розвивальна: розвивати вміння пояснювати історичні факти на основі знань, одержаних із різних джерел; вміти виділяти особливості перебігу історичних подій, простежувати причинно-наслідкові зв’язки, робити висновки;

виховна: сприяти усвідомленню неприпустимості війни як засобу вирішення міждержавних суперечок.

Обладнання.

Мапа «Перша світова війна»

Атлас з всесвітньої історії для 10 класу.

Відеоматеріал «Лютнева революція 1917р.: Крах Великої Російської імперії»

Література.

  1.               Полянський Б. В. Всесвітня історія: підручн. для 10-го кл. загальноосвітніх. навч. закл. – К.: «Грамота», 2018

Основні поняття: Лютнева революція, сепаратний мир.

Основні дати:

23 лютого 1917р. – початок революції в Росії

Січень 1918р.  – «14 пунктів» В. Вільсона

 Липень 1918р.   – «друга битва на Марні»

11 листопада 1918р. – Компєнське перемиря

Хід уроку

І. Актуалізація.

Розв’язування проблемної задачі

Д. Ллойд Джордж у своїх мемуарах писав: «Історія пред’явить рахунок військовому командуванню Великої Британії і Франції, яке у своїй егоїстичній наполегливості прирекло російських товаришів на загибель, тоді як Велика Британія і Франція могли легко врятувати росіян…»

– Які підстави були у політика для подібного твердження?

– Про які події він писав?

«Таблиця «Товстих» і «тонких» запитань»

«Товсті»

«Тонкі»

Дайте три пояснення, чому розпочалася Перша світова війна?

У чому відмінність Троїстого Союзу і Антанти?

Які наслідки битви на Марні?

У чому причина вступу у війну Італії на боці Антанти?

Чим були викликані невдачі військ Антанти у боях за Дарданелли?

Яка подія стала приводом до початку Першої світової війни?

Як називався генеральний план ведення війни Німеччиною?

Хто був його автором?

Чи згодні Ви з тим, що на початковому періоді війни основний тягар боротьби несла Росія?

Коли відбулася Верденська битва?

ІІ. Усвідомлення.

1.Вплив Лютневої революції в Росії на хід війни.

Перегляд і обговорення відеоматеріалу «Лютнева революція 1917р.: Крах Великої Російської імперії»

– Які верстви населення Російської імперії виступили проти царя Миколи ІІ?

– Яка партія стала ядром протистояння між царською владою і народом?

– Яка подія стала приводом до Лютневої революції ?

– Що називаємо двовладдям?

– Наслідки революції.

2.Вступ у війну США

А. «Бортовий журнал»

Прочитати текст підручника (с.32). Свої міркування з приводу прочитаного занотувати у свій «бортовий журнал».

Що мені відомо з цієї теми?

Що нового я дізнався з тексту?

 

 

Учитель

Останній рік війни розпочався важливою подією – у січні 1918р. В.Вільсон оприлюднив у конгресі США свої знамениті «14 пунктів».

Б. Робота з історичним джерелом «14 пунктів» В.Вільсона

  • Скасування таємних міжнародних угод.
  • Гарантування вільного і безпечного мореплавства.
  • Усунення економічних барєрів і встановлення рівних умов для торгівлі.
  • Спільне скорочення озброєнь.
  • Справедливе вирішення усіх колоніальних суперечок з урахуванням потреб населення.
  • Вирішення усіх питань щодо Росії.
  • Залагодження територіальних суперечок між державами.
  • Створення Польської держави.
  • Створення всесвітньої міжнародної організації.

(Полянський Б. В. Всесвітня історія:  підручн. для 10-го кл. загальноосвітніх. навч. закл. – К.: «Грамота», 2018. – . с. 46)

Завдання

– Хто автор документу?

– Яка його основна мета ?

– Які кроки були зроблені німецьким командуванням після оприлюднення даного документу?

3. Воєнні дії у 1917-1918 рр.

«Ажурна пилка»

Використовуючи матеріал підручника (с.34-36) і мапи атласу, скласти перебіг подій на певному фронті в певний рік.

Перша група – Східний фронт, 1917-1918 рр.

Друга група – Західний фронт, 1917-1918 рр.

4.  Завершення війни. Компєнське перемиря

Перегляд і обговорення відеоматеріалу «Компєнське перемиря»

  • Коли підписано Компєнське перемиря?
  • Які історичні постаті пов’язані з цією подією?
  • Які обмеження існували для Німеччини?

Робота з візуальними джерелами (фотоматеріалами)

Охарактеризуйте реакцію населення на Компєнське перемиря

https://imgclf.112.ua/original/2018/11/11/365928.jpg?timestamp=1541919524

 

https://imgclf.112.ua/original/2018/11/11/365929.jpg?timestamp=1541919533

 

https://imgclf.112.ua/original/2018/11/11/365930.jpg?timestamp=1541919541

ІІІ. Рефлексія.

Прийом «Розпізнавання інформації»

Завдання учням:

Поставте позначки «ф» (факт) чи «п» (погляд) напроти даних речень:

– Війни ніколи не приносять щастя людям – «п»

– Війна розпочалася з австро-сербського конфлікту – «ф»

– Таких масових жертв можна було уникнути – «п»

– У перекладі з французької «Антанта» означає «сердечна угода» – «ф»

– У цій війні вперше масово застосовували танки англійці– «ф»

– Американці збагатилися завдяки війні – «п».

ІV. Домашнє завдання.

  1. Опрацювати текст підручника.
  2. Підготуватися до уроку узагальнення за темою «Перша світова війна»