Інтегрований урок
Я досліджую світ
Освітні галузі: математична, природнича, соціальна та здоров'язбережувальна
Вчитель:
Прокопьєва В.А.
КЗ СЗШ №32
м.Кам’янське
Тема тижня: «Навіщо їсти»
Тема уроку: «Яка моя улюблена страва»
Завдання уроку: удосконалювати вміння учнів додавати й віднімати в межах 20, порівнювати іменовані числа подані в одиницях маси; вчити оперувати грошима;дати уявлення про традиційну страву українського народу; розвивати мислення, уяву, фантазію; виховувати повагу до культури власного народу.
Учні знатимуть: важливість корисної їжі для організму.
Учні вмітимуть: пояснювати,що їжа має бути не лише смачною, а корисною; використовувати специфічні для ролі жести, рухи в сюжетно-рольовій грі.
Зміст уроку
І Організаційний момент.
Вправа «Емоційне налаштування»
Всміхається лагідне сонечко
І дивиться в наше віконечко,
Проміння нам посилає,
Нам гарного дня бажає.
- Станьте, діти, рівненько, простягніть ліву долоню і відкрийте її. Уявіть, що у вас на долоньці зернятко добра і гарного настрою. Легенько дмухніть на нього, нехай летить воно і там де воно впаде і проросте там оселяться почуття любові, добра, радості. То ж нехай наш урок принесе нам чудовий настрій.
ІІ Основна частина
1.Мотивація навчальної діяльності
- Сьогодні у нас незвичайний урок. Ви вже знаєте, що наш світ прекрасний і різноманітний і що може бути цікавішим, ніж день за днем відкривати все нові і нові його сторінки
- Ви вже чули вислів Карла Гауста «Математика – цариця наук». На сьогоднішньому уроці ми спробуємо довести, що людині в житті дуже потрібні математичні знання. І щоб в цьому переконатися відправимося на «Веселий ярмарок
2. Повідомлення теми і завдань уроку
Сьогодні ми будемо лічити та порівнювати числа в межах 20. Навчимося обирати корисні продукти та визначати їх вплив на здоров'я. Візьмемо участь в сюжетно-рольовій грі « Веселий ярмарок»
3. Робота над темою уроку
Вчитель
Захотіла я сьогодні борщику зварити.
Встала вранці й почала городом ходити.
Та немає там нічого. Я засумувала…
Поїдемо на ярмарок міняти за сало.
Запрягайте хлопці коней ,поїдемо за овочами для борщику.
Чи любите ви борщ так, як люблю його я ?
Без нього я жодного дня не можу прожити:
З часничком і пампушками,
З цибулькою і грибами,
З морквою, квасолькою,
Перцем, бараболькою.
І пісненький, і жирненький,
Ой же, який смачненький
Кожен із нас любить їсти смачну їжу. Щоб страва була смачною, треба вміти її приготувати. Їжа містить корисні речовини. Завдяки цим речовинам ми рухаємося, ростемо, сприймаємо інформацію і почуваємося щасливо. Овочі,фрукти, ягоди – джерело необхідних організму речовин. Ці продукти багаті на вуглеводи, мінеральні речовини та вітаміни, тому їх слід вживати щодня.
А чи знаєте ви, які овочі потрібно класти в борщ? Тоді послухайте загадки і спробуйте їх відгадати .
Відгадування загадок.
Під землею народилась і для борщику згодилась.
Мене чистять, ріжуть, труть, смажать, варять і печуть.
(Картопля)
Зелений чуб, червоний бік,
Смачний із нього чавлять сік.
Газдині варять з ним борщі,
Росте в городі на кущі.
(Помідор)
Борщ із нього варить ненька ,
В нього шкурочка тоненька,
Солоденький він на смак.
Фіолетовий … (Буряк)
Кажуть, щоб хвороб не знати,
Треба всім мене вживати.
Може, ви мене й з'їсте,
Тільки сльози проллєте.
(Цибуля)
З мене листя обдирають,
Мене квасять, в борщ кидають,
Пироги зі мною печуть,
І в салат мене січуть!
( Капуста)
Молода, червонолиця.
Хто до неї завітає –
Вітамінами пригощає.
( Морква)
Є сусідонька в морквиці,
Худорлява, білолиця.
Добре знають борщ і юшка,
Що сусідку звуть (Петрушка)
Є солодкий, є гіркий,
Різні форми має.
Є худий, а є товстий,
Кожний його знає . ( Перець)
А зараз у вас на партах лежать розрізані малюнки овочів, складіть пазли, щоб дізнатися назву команди
Робота в групах.
Виберіть овочі, які потрібні для приготування борщику.
Команда «Помідорчик»
Команда «Перчик»
Команда «Цибулинка»
Команда «Морквинка»
Команда «Капустинка»
Переглянте відео
«З чого мама варить борщик» Полічіть скільки інгредієнтів поклала мама в борщ
https://youtu.be/VGXx8f120zg
Борщ - це найулюбленіша страва українських людей. Такого борщу немає ніде в світі. Рецепти борщу існують багато століть. Зараз існує понад 30 способів приготування борщику. То ж нам потрібно на ярмарок, щоб купити картоплю, капусту, помідори, буряки, моркву, кріп, петрушку.
Робота в групах . Обчислення виразів.
Завдання для кожної групи швидко зібрати овочі в кошик з відповіддю 7
Ось тепер вирушаємо на ярмарок. Але без грошей ми нічого купити не зможемо.
Гроші – найдивовижніший винахід людства. Перші гроші з'явилися дуже давно. А до цього існував просто обмін товарами. Наприклад мед обмінювали на хліб. Але ж що робити, коли в цей час пекареві мед був не потрібний. Ось тут і з'явився такий товар, який можна б обміняти на все. А назву він отримав – загальний еквівалент. Ним стали благородні метали срібло і золото. З них карбували монети. Та з часом золота на всіх не вистачало. Тому з'явилися паперові та металеві гроші. Вперше гроші з паперу були випущені в Китаї ще в 9 столітті! А от зараз - час банківських грошей. Ними приміром є банківські картки. Вони дуже зручні. У ваших батьків вони теж є. Щоб поїхати на базар нам потрібні гроші.
Яку назву мають українські гроші?
На сувенірних купюрах намалюйте свій портрет - і матимете власні гроші!
А зараз ми будемо знімати гроші. Цю операцію ви повинні робити в присутності дорослих.
Поміркуй!
Тато ввів у банкомат «чарівне» число. Він отримав 2 купюри по 5 грн., 1 купюру по 10 грн. Порахуй і запиши, яке «чарівне» число ввів тато в банкомат.
6.Фізкультхвилинка
https://youtu.be/Hxaxd229Kt8
- Ну ось ми на ярмарку .
https://youtu.be/r0aUI-7LsZQ
Ярмарок-це великий базар, де продавці демонструють і продають свій товар. Перші ярмарки на Україні з'явилися в Києві та Львові. Зараз відомий на всю Україну «Сороченський ярмарок»
7. Інсценівка «Ярмарок»
Увага! Увага! Спішіть, поспішайте,
Господарі й гості – глядіть, не минайте!
На ярмарок прошу, гуртом, поодинці,
Чекають на вас тут чудові гостинці.
1. Продавець
Купуйте, купуйте усі бараболю!
Варіте і смажте і з сіллю й без солі.
Сто страв господиня з картоплі готує,
Картопля, як хліб, вона всіх нас годує.
2.Продавець
Купуйте капусту, вона вітамінна!
І солена в бочці, в салатах відмінна!
У борщику, в супі, в смачних голубцях.
І смажена в маслі, і терта в млинцях.
Поглянте, цибуля яка уродила.
3.Продавець
Велика ріпчаста,справжнісіньке диво!
Цибулю на зиму собі запасайте.
Тушкуйте, варіть і сирою вживайте!
Ох, цибулька прехороша.
В будь-які приправи гожа.
4.Продавець.
Гей, дівчата , парубки!
Всі купуйте буряки!
Бурячок- це овоч гідний,
І «Активій» не потрібно!
З′їжте зранку бурячок
І не буде болячок!
5.Продавець.
А у мене є квасоля!
Буде борщ смачний, розсольник!
І повірте ви мені:
З нею пироги смачні!
Біла, жовта і ряба,
Є і спаржева, й проста!
Люди! Мимо ви не йдіть,
А квасолі прикупіть!
6.Продавець.
Беріть помідори, вони пречудові,
До вашого столу хоч зараз готові.
Куме, купи в мене моркву!
Ця морква під сонечком щедрим зростала,
Земелька водою її напувала,
Тому-то морквина така соковита,
Морквяного соку вам треба попити.
Вчитель
Продукти ми купили, приступаємо до приготування страви.
Готуємо борщ
Він і солодкий, і солоний,
І в міру кислий, і гіркий,
І буряково – часниковий,
Капусно – кропо – петрушковий,
Цибульно – м'ясо – помідорний,
І в міру жирний чи пісний.
А аромат який шугає в небо,
Що нюхають і в Арктиці пінгвіни.
І вся планета наша добре знає:
То лине дух борщевий з України…
Який овоч кладуть першим в окріп?
Підсумок уроку
Вчитель
На доброму ярмарку ми побували,
Одні продавали, одні купували,
Співали, сміялись та жартували.
Смачненький борщик для вас готували.
Бажаю!
Здоров’я і щастя всій нашій родині,
А цвіту і плоду моїй Україні.
Щоб був достаток на столі
У кожнім місті і селі.
Використана література та інтернет- ресурси
Галина Сапун, Леся Вознюк «Літній зошит»
Абетка харчування. Їмо правильно.
https://youtu.be/Hxaxd229Kt8
https://youtu.be/r0aUI-7LsZQ
https://youtu.be/VGXx8f120zg