Урок з ЯДС у 1 класі "Символи моєї держави".

Про матеріал
Урок формує знання учнів про державні символи України та національну свідомість .Викликає інтерес до пізнання своєї Батьківщини ,її просторів ,розвиває прагнення бути свідомим громадянином своєї країни,її патріотом .Спілкуватися рідною мовою,пишатися своєю державою,її величчю,її народом. На уроці вчитель використовує різні інтерактивні методи та форми навчання.
Перегляд файлу

   Конспект уроку

     з предмету

«Я досліджую світ»

      для 1 класу.

Вчитель поч.класів: Сень А.В.

 

 

Тема: «Символи моєї країни».

                              

C:\Users\Admin\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\images (1).jfif

Мета:

Формування предметних компетентностей:формувати знання учнів про державні символи України (Прапор,Герб,Гімн) та національну свідомість;розширити кругозір учнів про рідну Україну,формувати усвідомлення своєї приналежності до держави; викликати інтерес до пізнання своєї Батьківщини,її просторів; формувати вміння виділяти головне, порівнювати,зіставляти; вміння практично застосовувати знання,уміння і навички.

Розвивальна (розвиток навичок мислення) :розвивати  прагнення , бути свідомим громадянином України, її патріотом,бажання спілкуватися рідною мовою. Розвивати самостійність та творче мислення,увагу,пам’ять,дрібну моторику рук. Сприяти розвитку пізнавальної активності , творчих здібностей учнів.

Виховна: виховувати любов до рідного краю,шанобливе ставлення до державних символів,повагу до українського народу,гордість за красу і велич нашої Батьківщини,патріотичні почуття.

Формування ключових компетентностей: спілкування державною мовою уміння навчатися впродовж життя ; соціальні та громадянські компетентності.

Обладнання: комп’ютер,аудіозапис,плакат із символами,зображення гербів,контурний шаблон герба, «мозаїка» герба міста,загадки,кросворди,вірші про Україну,музичний супровід,карта України,відеоролик .

Очікуванні результати:уміння навчатися впродовж життя,впізнавати,описувати,досліджувати,спостерігати;розпізнавати державні символи,ставитися з повагою в урочистих ситуаціях.

Тип уроку: комбінований.

Освітні галузі: громадянська та історична,мовно-літературна.

                                                 Хід уроку

  1.    Вступна частина.
  1. Організаційний момент.

Доброго ранку,сонце привітне!

Доброго ранку,небо блакитне!

Доброго ранку,в небі пташки!

Доброго ранку, маленькі дубки!

Я вас вітаю,люблю,пізнаю!

Бо живемо ми в одному краю!

  1. Пісня Актуалізація опорних знань.

К.Бужинської «Як у нас на Україні» (фрагмент).

Україна-це наша ненька,отча земля. Кожна людина любить той край,де народилася і живе.

Україна- це наша Батьківщина.

Кожна країна має державні символи,за якими впізнають її в усьому світі.

(Це Державний Прапор,Гімн,Герб).

  1. Повідомлення теми уроку.

Вправа «Банани»

  • Закресліть букву Я і прочитайте тему нашого уроку.

ЯСИЯМЯВОЯЛИ ЯМОЯЄЇ ЯКЯРАЯЇЯНИ.

(Символи моєї країни).

ІІ.Основна частина.

1.Вивчення нового матеріалу.

Вправа « Фантазери».

Читання вірша (підр.с.99)

-Із чим авторка вірша порівнює Україну? (Із матусею).

-Із чим нашу Батьківщину порівняли би ви ?(Відповіді дітей).

Відгадування загадок

Символ нашої держави – це тризуб жовто-яскравий. (Герб)

Коли звучить він – всі встають,до серця руку прикладають,і вголос, й подумки співають, і Україну прославляють.(Гімн)

Синьо-жовте полотнище гордо майорить.Це – ознака сили й слави Української держави. (Прапор).

-Як називаємо всі три відгадки ?

-Герб,Прапор,Гімн – державні символи України.

Робота за підручником (с.99-100).

 

  1. Метод «Читання в парах – узагальнення в парах».

Учні читають та обговорюють текст про Герб у парах. Спочатку читає один учень,а інший ставить йому запитання. Потім вони міняються ролями. Далі учитель пропонує учням поставити запитання до всіх учнів.

  1. «Мозковий штурм».

Що символізують кольори на Державному Прапорі України ?

(Національний Прапор України синьо-жовтого кольору. Жовтий колір – це колір пшеничної ниви,колір хліба,зерна,колір сонечка.

Синій колір – це колір чистого,мирного неба,колір води.)

  1. Практична вправа.

Послухайте з аудіо матеріалів Державний Гімн України у виконанні митців.

Всім потрібно підвестися . (Учні стоячи слухають Гімн).

Під час яких подій виконують урочисту пісню держави ?

Читання у підручнику Гімна нашої держави. (Музика Михайла Вербицького ,слова Павла Чубинського).

  •   Фізкультхвилинка.(з рухами).

    Ми мандруєм,ми мандруєм,

    Україною крокуєм.

   Ось побачили Карпати.

   Як вершину нам дістати?

   Заглядаємо в озерця,

   Не торкнутися нам дна!

   Так ми довго-довго йшли,

   І до класу знов прийшли.

2. Самостійне застосування учнями знань (тренувальні вправи).

Перегляд відеоролика (https://youtu.be/qJwOeM_gVg).

Діти переглядають відеоматеріал,аналізують.

Гра «Символи»

Із кольорових смужок зберіть Прапор України.

(Діти збирають Прапор України із кольорових смужок).

Навчальна гра «Герб Міста»

Обладнання : зображення Герба рідного міста й гербів інших міст,контурний шаблон герба, «мозаїка» Герба міста в різних варіантах.

  Діти за контурним шаблоном за допомогою зразка збирають з мозаїки герб  міста.

Технологія «Два – чотири – всі разом».

-Помиркуйте, де сьогодні можна побачити зображення тризуба. Продовжте ряд. Діти індивідуально,потім в парах обмірковують,доповнюючи думки одне одного.

 Далі в четвірках ухвалюють спільне рішення.

Завершується робота обговоренням завдання з усім класом.

Висновок:Тризуб можна побачити на монетах,печатках державних підприємств і установ.

Музична руханка (https://youtu.be/Z1sy5iTdUo).

Діти виконують рухи під мелодію пісні «Україно моя».

 

3.Творче перенесення знань і навичок у нові ситуації.

Розгадування кросворда.

 

 

 

 

 

У

 

 

 

 

 

К

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Р

 

 

 

 

 

А

 

 

 

 

 

Ї

 

 

 

 

 

Н

 

 

 

 

А

 

 

 

 

1.Герб України (Тризуб)

2. За хатою у садочку,

У зеленому віночку та в червоних намистах

Стала пава молода. (Калина).

3.Обласний центр Дніпропетровської області. (Дніпро)

4.Що за диво-дивина в житі квітка є одна?

Пала,мов ліхтарик,червоний кептарик.(Мак).

5.Столиця України. (Київ).

6.Коли звучить він, всі встають, до серця руку прикладають… .(Гімн).

7. Синьо-жовте полотнище гордо майорить. Це ознака й слави Української держави. (Прапор).

Метод «Кубування».

Діти читають текс про Дніпро (підручник,с.101),дають відповіді на 6 запитань різних типів.

1).Опишіть річку Дніпро.

2).На що вона схожа ?

3).Які асоціації у вас виникають,коли ви чуєте назву цієї річки?

4).Що ви знаєте про цю річку?

5). Яку користь (шкоду) приносить Дніпро?

6).Добре чи погано,що через Україну протікає така річка?

Робота з картою України.

 

Мовна вправа. «Додай слівце»

Діти додають слово до прислів’я.

. Без верби і калина нема ( України).

. Людина без Вітчизни,як соловей без (пісні).

. Любиш Україну,посади (калину).

. Де живе верба,там живуть й (річки).

.Дівчина – як у лузі (калина).

 

ІІІ. Заключна частина.

Технологія «Ромашка Блума».

«Ромашка Блума» - квітка з шести пелюсток – шість типів завдань.

Перша пелюстка (проста) – Які є державні символи ?.

Друга пелюстка (уточнювальна) – Чи всі країни мають державні символи?

Третя пелюстка (пояснювальна) – Чому потрібно знати символи своєї держави?

Четверта пелюстка ( творча) – Коли ми використовуємо державні символи?

П’ята пелюстка (оцінювальна) – Чи добре,що ви вивчили державні символи Батьківщини?

Шоста пелюстка (практична) Навіщо потрібні державні символи?.

Рефлексія. «Мене найбільше вразило…»

Учитель запитує,що найбільше вразило учнів. Пропонує їм описати свої враження усно,або зобразити їх письмово (за допомогою  букв,слів,піктограм).

 

        

                              

docx
Пов’язані теми
Природознавство, Розробки уроків
НУШ
Додано
8 червня 2022
Переглядів
2266
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку