13 травня о 18:00Вебінар: Як навчати майбутніх програмістів: практичні кейси для уроків інформатики

Урок за твором Любові Пономаренко "Гер Переможений"."Загальнолюдська ідея толерантності та гуманізму"

Про матеріал

Урок розвитку зв'язного мовлення із застосуванням прийомів критичного мислення,Тип уроку-вивчення нового матеріалу.Урок має на меті ознайомити учнів із життєвим шляхом Любові Пономаренко та зі змістом новели "гер Переможений",Учитель продовжує навчати учнів здійснювати ідейно-художній аналіз тексту, критично мислити під час читання ,вдосконалювати вміння семикласників визначати тему та ідею твору, характеризувати героїв . розвивати вміння прогнозувати події тексту., виразне читання.Виховною метою уроку є формування толерантного ставлення до людей , вміння пробачати і ставити себе на місце інших ,

Перегляд файлу

                                     7 клас

                   Любов  Пономаренко  «Гер Переможений»

 Загальнолюдська ідея гуманізму й толерантності в новелі.

Урок розвитку мовлення із застосуванням прийомів критичного мислення

Мета навчальна: ознайомити учнів із життєвим шляхом Любові Пономаренко; прочитати твір «Гер Переможений»; навчати учнів критичного мислення під час читання, вдосконалювати вміння семикласників визначати тему та ідею твору;  характеризувати героїв;

розвивальна: розвивати вміння прогнозувати події тексту, що вивчається; розвивати вміння виразно читати та коментувати деталі тексту;

виховна:  виховувати толерантність; формувати поняття значущості гуманізму в розвитку людства й духовності кожної людини.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу із застосуванням методичних прийомів критичного мислення.

          І. Оргмомент.

         ІІ. Вивчення нового матеріалу

                 1.Методичний прийом «Прогнозування за ілюстрацією».

         Учитель показує фото полоненого німця і ставить учням питання:

Як ви думаєте ,хто тут зображений?

Яка тема нашого обговорення?

Що ви знаєте про військовополонених?

Чи знаєте ви, як ставилися люди до військовополонених ?

Учитель показує фото нагідків і запитує, як,  на думку учнів, ці квіти можуть бути пов’язані з військовополоненими?

Учитель показує фото,  де  зображені   рукавиці з фотографією. Учні прогнозують, що це може бути  і  де воно може бути знайдене?

           2.Оголошення теми,  цілей і завдань уроку, мотивація  учбової  діяльності.

3.Заслухування  доповіді  учня  (індивідуальнє завдання) за біографією Любові Пономаренко.

За необхідності вчитель доповнює фактами виступ учня, наголошуючи на місці , яке посідає твір «Гер Переможений » у  творчому доробку письменниці.

         3.Робота з текстом.

               а) Технологія «Читаємо , щоби дізнаватися

Спочатку вчитель запитує, про що учні сподіваються прочитати,  як   вони думають,  про яке ставлення до полонених   буде йтися  мова в тексті.

             б)Застосовуємо  метод  порівняння

           Учитель показує 2 різні фотографії  (Фрідріх – полонений  і Фрідріх із дочками)  і  пропонує  учням передбачити події , описані у творі.

            в)методичний прийом  «Читання із зупинками».Учитель  розвиває вміння   учнів читати критично, прогнозувати, асоціювати за такими питаннями:

 Як ви думаєте,чому німці зводили цей квартал з любов’ю і розпачем?

Що, на вашу думку , станеться з грядочкою, яку посадив Фрідріх?

Як Фрідріх сприйняв хрест, зроблений дітьми на грядці?

Чому жінки лояльно ставилися до військовополонених?

Як, на вашу думку,  могли реагувати діти на світлини дочок, показані Фрідріхом?

Чим може закінчитися твір?

Чи вдасться Фрідріху побачити дочок?

Що сталося із квітником, посадженим Фрідріхом?

Чи справдилися ваші очікування?

           г)Словникова робота : Як ви розумієте слова «гер», «гут», «кіндер», «фрау», «нужник», «барак», «шнель»  ,«бидлота».

           д) Методичний прийом ретроальтернативістики .

 А що було  б,  якби Фрідріх не покінчив  із собою?

Хто, на вашу думку, винен у самогубстві  Фрідріха?

Як можна було б зашкодити цьому страшному вчинку?

           ІV. Підведення підсумків уроку.

            Метод «Незакінчене речення».

Твір примусив мене замислитися над…

Мене вразило…

V. Домашнє завдання

Написати «сенкан» на тему «Полонений», написати листа дітям , які  топтали грядки  Фрідріха.

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
17 березня 2018
Переглядів
3158
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку