Урок "«За живе...» Непоправні наслідки Чорнобильської трагедії"

Про матеріал
Практичне заняття «За живе...» Непоправні наслідки Чорнобильської трагедії Учні навчаться визначати причини Чорнобильської катастрофи, на основі різних джерел інформації; характеризувати вплив катастрофи на екологію України; з’ясують як катастрофа вплинула на повсякденне життя українців та активізацію національного руху.
Перегляд файлу

Історія України                                                 11 клас

Тема: «За живе...» Непоправні наслідки Чорнобильської трагедії

Мета: визначити причини Чорнобильської катастрофи, на основі різних джерел інформації; охарактеризувати вплив катастрофи на екологію України; з’ясувати як катастрофа вплинула на повсякденне життя  українців та активізацію національного руху; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки; удосконалювати навички роботи в парах, малих групах, вміння працювати з текстом підручника та Інтернет-ресурсами; формувати повагу до історичного минулого України.

Очікувані результати.

Після уроку учні/учениці зможуть: називати дати, пов’язані з темою уроку; застосовувати та пояснювати на прикладах терміни та поняття; визначати причини Чорнобильської катастрофи, на основі різних джерел інформації; характеризувати вплив катастрофи на екологію України; описувати як катастрофа вплинула на повсякденне життя  українців та активізацію національного руху; показувати на карті Чорнобильську АЕС та територію забруднення після аварії.

Тип уроку: практичне заняття.

Обладнання: підручник, історична карта, мультимедійна презентація, роздатковий матеріал, ілюстративний ряд до теми, відеоролик.

            Хід уроку

  1.            Організаційна частина.
  2.            Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.

Вправа «Питання до влади».

Обирається учень, що буде відповідати на поставлені запитання – керівник УРСР. Учні мають ставити питання, що стосуються теми попереднього уроку.

Оцінюється обізнаність учнів у темі та оригінальність поставлених запитань.

  1.            Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.

Гра «Впізнай фільм».

  •       Прослухайте факти про серіал та назвіть його.
  •   П’ятисерійний британо-американський серіал.
  •   На українських екранах з’явився у червні 2019 року.
  •   Базується на спогадах учасників та свідків подій.
  •   Посідає п’яте місце на IMDЬ з оцінкою 9,4 з 10.
  •   Визнаний найкращим серіалом сучасності.

Учні висловлюють припущення. (Серіал «Чорнобиль»)

Перегляд відеоролику «Український трейлер серіалу «Чорнобиль»».

  •       Перегляньте український трейлер.

https://www.youtube.com/watch?v=_bXwI5dhXRk

  •       Що можна сказати про побачене?
  •       Чи відповідають кадри із серіалу реальним подіям?
  •       Чи бачили ви цей серіал?
  •       Чому, на вашу думку, він зайняв визначне місце у кінематографі? 
  1.            Вивчення нового матеріалу.

Робота з відеороликом.

  •       Перегляньте відеоролик.

https://www.youtube.com/watch?v=UhgXiUf9vX8

  •       Визначте головну причину та наслідки Чорнобильської АЕС.
  •       Чому радянське керівництво намагалися приховати катастрофу?
  •       Що змусило керівників все ж таки повідомити населення про вибухи?

 Вибіркове читання (с. 156 – 158 підручника).

  •       Зачитайте ті речення, що містять відповіді на питання.
  •       Чому святкування 1 травня у Києві відбувся у звичайному режимі?
  •       Наскільки правдивими були повідомлення влади про шкідливість аварії на ЧАЕС?
  •       Чому Чорнобильська катастрофа стала поштовхом для активізації національного руху часів «перебудови»?

Робота в парах.

  •       Прочитайте фрагменти джерел (ст. 157-158)
  •       Чому інформація КДБ від 29 квітня мала на меті не інформування задля порятунку населення від радіації, а створення умов державної безпеки під час підготовки і святкувань «1 Травня – Дня міжнародної солідарності трудящих»?
  •       Чому влада в СРСР загалом та УРСР зокрема намагалася приховати правду про події на ЧАЕС як від своїх громадян, так і від країн Заходу? Як це узгоджувалося з політикою гласності?

Робота з додатковою інформацією.

  •       Опрацюйте інфографіку.

E:\Работа\Підготовка до уроків\11 клас\Іст. України\4. Відновлення незалежності України\4. Чорнобильська катастрофа\958470_7476621.pngE:\Работа\Підготовка до уроків\11 клас\Іст. України\4. Відновлення незалежності України\4. Чорнобильська катастрофа\1461335629-4205.jpg

  •       На основі цього матеріалу та інформації, отриманої на уроці, заповніть таблицю.

Чорнобильська катастрофа

Дата_______________

Причини

Наслідки

 

 

 

Робота з Інтренет-ресурсами.

  •       Скористайтеся QR-кодом та прогляньте статтю.

E:\Работа\Підготовка до уроків\11 клас\Іст. України\4. Відновлення незалежності України\4. Чорнобильська катастрофа\qr-code.png

  •       Хто та з якою метою встановив ялинку у Прип’яті?
  •       Що сприяє активному туризму до зони відчуження?
  1.            Узагальнення та систематизація знань.

Робота з картою.

  •       Знайдіть на карті місце Чорнобильської катастрофи.

E:\Работа\Підготовка до уроків\Підготовка до олімпіад\Карти історія України\11 клас\11_11.jpg

  •       Прослідкуйте межу поширення радіації.
  •       Знайдіть кордони зони відчуження.

Прийом «Нова інтерпретація».

  •       Попрацюйте в групах.

1-ша група. Поміркуйте, як би змінилася історія України та світу, якби Чорнобильської катастрофи не було.

2-га група. Поміркуйте, що б змінилося, якби радянське керівництво вчасно повідомило населення про катастрофу та розпочало евакуацію.

  1.            Підсумки уроку.

Вправа «Три М».

  •       Назвіть три моменти, які вас вразили на уроці, або ті, що видалися вам найцікавішими.
  1.            Інструктаж з домашнього завдання.

Опрацювати с. 156 – 158 підручника.

Підберіть ілюстрацію до теми, яка, на вашу думку, найповніше, найяскравіше розкриває суть катастрофи.

 

docx
Додано
25 січня 2023
Переглядів
1092
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку