Історія України 11 клас
Тема: «За живе...» Непоправні наслідки Чорнобильської трагедії
Мета: визначити причини Чорнобильської катастрофи, на основі різних джерел інформації; охарактеризувати вплив катастрофи на екологію України; з’ясувати як катастрофа вплинула на повсякденне життя українців та активізацію національного руху; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки; удосконалювати навички роботи в парах, малих групах, вміння працювати з текстом підручника та Інтернет-ресурсами; формувати повагу до історичного минулого України.
Очікувані результати.
Після уроку учні/учениці зможуть: називати дати, пов’язані з темою уроку; застосовувати та пояснювати на прикладах терміни та поняття; визначати причини Чорнобильської катастрофи, на основі різних джерел інформації; характеризувати вплив катастрофи на екологію України; описувати як катастрофа вплинула на повсякденне життя українців та активізацію національного руху; показувати на карті Чорнобильську АЕС та територію забруднення після аварії.
Тип уроку: практичне заняття.
Обладнання: підручник, історична карта, мультимедійна презентація, роздатковий матеріал, ілюстративний ряд до теми, відеоролик.
Хід уроку
Вправа «Питання до влади».
Обирається учень, що буде відповідати на поставлені запитання – керівник УРСР. Учні мають ставити питання, що стосуються теми попереднього уроку.
Оцінюється обізнаність учнів у темі та оригінальність поставлених запитань.
Гра «Впізнай фільм».
Учні висловлюють припущення. (Серіал «Чорнобиль»)
Перегляд відеоролику «Український трейлер серіалу «Чорнобиль»».
https://www.youtube.com/watch?v=_bXwI5dhXRk
Робота з відеороликом.
https://www.youtube.com/watch?v=UhgXiUf9vX8
Вибіркове читання (с. 156 – 158 підручника).
Робота в парах.
Робота з додатковою інформацією.
Чорнобильська катастрофа |
|
Дата_______________ |
|
Причини |
Наслідки |
|
|
Робота з Інтренет-ресурсами.
Робота з картою.
Прийом «Нова інтерпретація».
1-ша група. Поміркуйте, як би змінилася історія України та світу, якби Чорнобильської катастрофи не було.
2-га група. Поміркуйте, що б змінилося, якби радянське керівництво вчасно повідомило населення про катастрофу та розпочало евакуацію.
Вправа «Три М».
Опрацювати с. 156 – 158 підручника.
Підберіть ілюстрацію до теми, яка, на вашу думку, найповніше, найяскравіше розкриває суть катастрофи.