Урок "Задачі на знаходження числа за його відсотком"

Про матеріал
Конспект та презентація уроку "Задачі на знаходження числа за його відсотком"
Перегляд файлу

Тема уроку. Задачі на знаходження  числа за його відсотком

Мета уроку:

  • дидактична: вдосконалити вміння та навички розв'язувати задачі, що передбачають знаходження числа за його відсотками;
  • розвивальна:розвивати в учнів усну і письмову культуру мовлення, логічне мислення,  цікавість  до математики, прагнення краще вчити предмет;
  • виховна:виховувати у учнів позитивну мотивацію до навчання, відповідальність за власні навчальні досягнення,  допитливість, уважність, натхнення,наполегливість у досягненні мети.

Тип уроку:формування практичних умінь та навичок

Обладнання: мультимедійна презентація, проектор, підручник, робочий зошит, фішки.

Задачі уроку:

  1. Закріпити теоретичні знання з теми «Відсотки».
  2. Удосконалити практичні уміння та навички розв’язувати задачі на знаходження числа за його відсотками;

Очікувані результати.

   Після уроку учні удосконалюють вміння:

- перетворювати відсотки у дріб, перетворювати дроби у відсотках,

   - знаходити відсоток від числа,

   - знаходити число за його відсотком.

Девіз уроку : нехай думки, які ти вичитуєш з книг, будуть твоїм основним капіталом, а ті, що народяться в тобі, - його відсотками.

Хід уроку

І. Організаційний момент. 2 хв. (слайд 1)

Привітання учнів.

Ми почули всі дзвінок

Він покликав на урок.

Кожен із нас вже постарався

До уроку приготувався

Тож гаразд, часу не гаймо

І урок розпочинаймо.

«Нехай думки, які ти вичитуєш з книг, будуть твоїм основним капіталом, а ті, що народяться в тобі, - його відсотками.»

Під таким девізом пройде наш урок.  Я зроблю його для вас цікавим, а ви повинні бути уважними, серйозними і активно демонструвати свої знання.

ІІ. Повідомлення теми, мети, задач уроку та очікуваних результатів.

 1 хв.(слайд 2,3)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів. 1 хв.

Ми з вами розв'язували багато задач на відсотки. Скажіть, а навіщо нам потрібно було цьому вчитися? Де застосовуються ті знання і вміння, які ви отримали, вивчаючи тему "Відсотки"?    (Учні відповідають)

Знання з теми «Відсотки» мають широке використання у повсякденному житті. Ми розглянемо практичне застосування відсотків .

ІV. Перевірка домашнього завдання – 5хв. (слайд 4 )

Сьогодні дуже незвичайний урок, адже до нас завітали не лише наші вчителі, а й інші гості. Зустрічайте нашого першого гостя Пана Відсотка! Напередодні нашого уроку він отримав таке ж домашнє завдання, як і у  Вас. Зараз він допоможе мені перевірити наявність його. Давайте перевіримо на скільки якісно Ви виконали домашнє завдання. (Дидактична гра «З якого приклада відповідь?») Молодці!

V. Актуалізація опорних знань. Зустріч з «Відсотком». 8 хв. (слайд5)

Я – пан Відсоток, я багач, живу і не сумую

Свої прибутки раз у раз у доларах рахую.

Знижки, акції, кредит без мене не обходяться

Про мене добре знає той, у кого гроші водяться.

Я маю замки, вертоліт і офіс в хмарочосі,

Але про себе, про процент, я знаю мало й досі

То розкажіть же, прошу вас, про все, про що дізналися

І як в задачах ви мене обчислювать навчалися.

Для того, щоб продовжити знайомство з нашими гостями, нам потрібно знати теоретичні відомості з попереднього уроку. То ж давайте перевіримо чи Ви їх знаєте.

За кожну правильну відповідь – фішка (3б)

Бліцопитування (слайд 6)

1)Що називається відсотком?                                    (Сота частина цілого.)

2)Як перевести відсотки в десятковий дріб?         (Поділити вираз на сто.)

3)Як перевести десятковий дріб у відсотки?          ( Помножити дріб на сто.)

4)Яка величина приймається за 100%                              ( Вся величина )

5)Чому дорівнює число, якого дорівнює 56?                      (5600)

6)Чому дорівнює число, 1 % якого дорівнює 97?                (9700)

7)Як знайти відсотки від числа?                       (число : 100 * кількість %)

8) Знайдіть 50% числа 250.                                                       (125)

9) Назвіть дріб 0,564 у відсотках                                           (56,4%)

10) Сформулюйте правило знаходження числа за його відсотками.                      

                                                                              (число * 100 : кількість %)

VІ. Повторення матеріалу-2хв. (слайд 7)

Пан відсоток вважає, що для гарного знаходження числа за його відсотками, ви повинні вміти добре ділити десяткові дроби. Сьогодні повторимо правило ділення на десятковий дріб.

1 учень – правило (перенести в діленому і дільнику коми вправо на стільки цифр, скільки їх міститься після коми в дільнику)

2 учень – 4,53 : 1,5 = 45,3 : 15 = 3,02

3 учень –  10,5 : 0,5 = 105 : 5 =21

4 учень – 12,7 : 0,01 = 1270

VІІ. Удосконалення вмінь та навичок - 21хв (слайд 8 - 15)

В роботі нам допоможе вислів давньогрецького філософа і вченого Арістотеля: «Розум полягає не лише у знаннях, але й у вмінні застосовувати ці знання».

Вам надається можливість застосовувати свої знання й вміння на всіх етапах уроку. Зараз ми проведемо «квест»  по практичному застосуванню знаходження числа за його відсотками. Запрошую вас в банк.

№ 1

Вкладник поклав до банку деяку суму грошей під 8% річних і через рік одержав прибуток у розмірі 320 грн. Скільки грошей вкладник поклав до банку?

Розв'язання

8%     - 320 грн

100% - ? грн.

1)320:8=40(грн) припадає на 1 %

2)40* 100=4000(грн)поклав до банку вкладник

Відповідь: 4000 грн

VІІІ. Фізкультхвилинка - 1хв (слайд 10 )

Час прийшов для відпочинку,
Проведемо фізкультхвилинку.
Раз! Два! Всі присіли.
Потім вгору підлетіли.
Дружно всі присіли, встали.
І руками помахали.
Три! Чотири! Нахилились.
Зі струмочка гарно вмились.
П’ять! Шість! Всі веселі.
Крутимось на каруселі.
А тепер всі руки в боки.
Як зайчата скоки-скоки!
Сім! Вісім! В потяг сіли,
Ніжками затупотіли.
Дев’ять! Десять! Відпочили
І за парти дружно сіли.

Тепер запрошую вас до казкового %

№ 2

Замість ліків Карлсон з'їв 350 г варення, що становить 28%  банки з варенням. Скільки варення було в банці спочатку?

Розв'язання

28%   - 350 г

100% - ? г

1) 350 : 28 = 12,5(г) припадає на 1%

2)12,5 * 100= 1250(г)варення було в банці спочатку

Відповідь: 1250 г.

Зараз запрошую вас в гості до геометричного відсотка

№3

Довжина однієї зі сторін прямокутника дорівнює 8,7 см, що становить 43,5% довжини другої сторони. Знайдіть периметр і площу цього прямокутника.

Розв'язання

а - 8,7 см - 43,5%

в - ?, Р- ?, S-?

1)8,7: 43,5=87:435=0,2(см)припадає на 1 %

2)0,2 * 100= 20(см)довжина другої сторони

3)2*(8,7+20)=57,4(см)периметр

4)8,7*20=174(см)площа

Відповідь: 57,4см, 174 см

Господарський відсоток:

№4

Магазин продав увесь цукор за три дні. Першого  дня продали 20% усього запасу цукру, другого – 38%  усього запасу цукру, а третього – 840 кг. Скільки цукру було в магазині спочатку?

Розв'язання

І  д    20%

ІІ д  – 38%

ІІІ д – 840кг

1)100-(20+38)=42(%)цукру продали за 3 день

2)840:42*100=20*100=2000(кг)було цукру

Відповідь: 2000 кг

ІХ. Підсумки уроку. 2 хв. (слайд 16 )

Рефлексія

При підведенні підсумків звертаю увагу учнів на очікувані результати уроку і, передаючи уявний мікрофон, з’ясовую:

   - чи досяг очікуваних результатів кожен учень та клас у цілому (при цьому учні    обговорюють відповідь)?

   - над якими навичками, вміннями ще треба працювати?

Мудрець сказав: « Дві людини, які обмінялися золотими монетами, не стали багатшими. Але якщо вони обмінялися думками, то кожний з них стає в двоє багатшим.» Ця істина – проста, але зміст її – глибокий. І ви, діти, я впевнена, обмінюючись сьогодні думками, ідеями, знаннями, стали багатшими інтелектуально, бо вчилися практичному застосуванню відсоткових розрахунків до розв'язування задач

Х. Домашнє завдання. 2 хв. (слайд 17)

п.38, №1103,1105 Повторити правила п.35

Я вам бажаю 100 %  здоров’я, радості, удачі.

Над математикою жоден з вас в житті ніколи хай не плаче.

Прибутків щиро зичу вам у друзях, у родині, в грошах.

Знання міцні ви здобувайте, бо це завжди найлегша ноша

Дякую вам за працю на уроці.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Ми почули всі дзвінок. Він покликав на урок. Кожен із нас вже постарався. До уроку приготувався. Тож гаразд, часу не гаймоІ урок розпочинаймо. Девіз : «Нехай думки, які ти вичитуєш з книг, будуть твоїм основним капіталом, а ті, що народяться в тобі, - його відсотками.»

Номер слайду 2

Тема уроку: Задачі на знаходження числа за його відсотком

Номер слайду 3

Мета уроку:вдосконалити вміння та навички розв'язувати задачі, що передбачають знаходження числа за його відсотками, заохочувати учнів до самостійної навчальної діяльності;

Номер слайду 4

Перевірка домашнього завдання№ 10977 : 1 ∙ 100 =7000,36 : 1 ∙ 100 = 364,8 : 12 ∙ 100 = 40260 : 104 ∙ 100 = 250№ 110114 % - 49 кг100% - х кг49 : 14 ∙ 100 =3,5 ∙ 100 = 350 (кг) треба взяти розчину. Відповідь: 350 кг

Номер слайду 5

Я – пан Відсоток, я багач, живу і не сумую. Свої прибутки раз у раз у доларах рахую. Знижки, акції, кредит без мене не обходяться. Про мене добре знає той, у кого гроші водяться. Я маю замки, вертоліт і офіс в хмарочосі,Але про себе, про процент, я знаю мало й досіТо розкажіть же, прошу вас, про все, про що дізналисяІ як в задачах ви мене обчислювать навчалися.

Номер слайду 6

Бліцопитування. Що називається відсотком?Як перевести відсотки в десятковий дріб? Як перевести десятковий дріб у відсотки?Яка величина приймається за 100% Чому дорівнює число,1/100 якого дорівнює 56?Чому дорівнює число, 1 % якого дорівнює 97?Як знайти відсотки від числа? Знайдіть 50 % числа 250 Назвіть дріб 0,564 у відсотках. Сформулюйте правило знаходження числа за його відсотками

Номер слайду 7

Правило знаходження числа за його відсотками Щоб знайти число за його відсотками, потрібно відому частину числа помножити на сто і розділити на число відсотків. Щоб знайти число за його відсотками, треба задану частину числа поділити на десятковий дріб, що відповідає кількості відсотків

Номер слайду 8

Банківський відсоток

Номер слайду 9

Вкладник поклав до банку деяку суму грошей під 8% річних і через рік одержав прибуток у розмірі 320 грн. Скільки грошей вкладник поклав до банку?

Номер слайду 10

Фізкультхвилинка Час прийшов для відпочинку,Проведемо фізкультхвилинку. Раз! Два! Всі присіли. Потім вгору підлетіли. Дружно всі присіли, встали.І руками помахали. Три! Чотири! Нахилились. Зі струмочка гарно вмились. П’ять! Шість! Всі веселі. Крутимось на каруселі. А тепер всі руки в боки. Як зайчата скоки-скоки!Сім! Вісім! В потяг сіли,Ніжками затупотіли. Дев’ять! Десять! ВідпочилиІ за парти дружно сіли.

Номер слайду 11

Казковий відсоток

Номер слайду 12

Замість ліків Карлсон з'їв 350 г варення, що становить 28% банки з варенням. Скільки варення було в банці спочатку?

Номер слайду 13

Геометричний відсоток Довжина однієї зі сторін прямокутника дорівнює 8,7 см, що становить 43,5% довжини другої сторони. Знайдіть периметр і площу цього прямокутника.

Номер слайду 14

Господарський відсоток

Номер слайду 15

Магазин продав увесь цукор за три дні. Першого дня продали 20% усього запасу цукру, другого – 38% усього запасу цукру, а третього – 840 кг. Скільки цукру було в магазині спочатку?

Номер слайду 16

Чи знадобляться Вам в житті отримані знання? Де? Що на уроці було найскладніше, найпростіше? Підсумки уроку

Номер слайду 17

Домашнє завданняп.38 , №1103, 1105 Повторити правила п.35

Номер слайду 18

Рефлексія

Номер слайду 19

Дякую за активну роботу на уроціЯ вам бажаю 100 % здоров’я, радості, удачі. Над математикою жоден з вас в житті ніколи хай не плаче. Прибутків щиро зичу вам у друзях, у родині, в грошах. Знання міцні ви здобувайте, бо це завжди найлегша ноша

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Горик Руслана Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додано
19 вересня 2019
Переглядів
8659
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку